Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: % respondenten op vraag "immigranten maken hun land een beter"...
neemt toe 4 44,44%
blijft ongeveer gelijk 0 0%
neemt af 4 44,44%
prins Laurent 1 11,11%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2023, 19:03   #1
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard POLL - hoe evolueert de houding tov migratie in Europa

Migratie is van alle tijden. Afkeer voor migratie is dat ook. Dit is een eenvoudige vraag:

Neemt het % van respondenten in Europa dat zegt dat immigranten hun land een beter land maken om te leven toe of af?

Ter info, er wordt al 20 jaar gepeild naar de mening van het volk op dezelfde vraag. Ik zal de resultaten van die poll delen binnen enkele dagen (...tenzij iemand het tegen dan al zelf gevonden heeft natuurlijk... )
Oud 20 oktober 2023, 21:15   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De vraag is, welk resultaat wil de enquetenemer.
Oud 21 oktober 2023, 05:50   #3
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Uit onderzoeken naar massamigratie bij de bevolking in België (en Europa van onder meer het internationaal vermaarde PEW) bleek decennia geleden dat meer dan 75% tegen was. Tegenwoordig schommelt dat tussen de 50 a 60%. Dit komt natuurlijk doordat - duidelijk tegen de wil van de oorspronkelijke bevolking in - almaar meer mensen een migratieachtergrond hebben (daar bestaan in België amper cijfers over vermits transparantie over belangrijke zaken bij ons onbestaande is - derde generatie is in de statistieken al helemaal Belg zelfs als ze IS strijders worden, veel mensen met een niet-Europese achtergrond worden als Europees aanzien wanneer ze eerst in een van onze buurlanden zijn aanbeland, ....).

Ik vermoed dus dat het aantal respondenten dat vindt dat immigranten ons land beter maken stijgende is; niettegenstaande alle indicatoren op rood staan (mobiliteit, onderwijs, huisvesting, zorg, arbeidsmarkt, staatsschuld, begroting, ...). We leven in een ondemocratisch simulacrum, een hyperrealiteit. En dan maar naar de psycholoog hollen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 oktober 2023 om 05:53.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 13:02   #4
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Uit onderzoeken naar massamigratie bij de bevolking in België (en Europa van onder meer het internationaal vermaarde PEW) bleek decennia geleden dat meer dan 75% tegen was. Tegenwoordig schommelt dat tussen de 50 a 60%. Dit komt natuurlijk doordat - duidelijk tegen de wil van de oorspronkelijke bevolking in - almaar meer mensen een migratieachtergrond hebben (daar bestaan in België amper cijfers over vermits transparantie over belangrijke zaken bij ons onbestaande is - derde generatie is in de statistieken al helemaal Belg zelfs als ze IS strijders worden, veel mensen met een niet-Europese achtergrond worden als Europees aanzien wanneer ze eerst in een van onze buurlanden zijn aanbeland, ....).

Ik vermoed dus dat het aantal respondenten dat vindt dat immigranten ons land beter maken stijgende is; niettegenstaande alle indicatoren op rood staan (mobiliteit, onderwijs, huisvesting, zorg, arbeidsmarkt, staatsschuld, begroting, ...). We leven in een ondemocratisch simulacrum, een hyperrealiteit. En dan maar naar de psycholoog hollen.
Ha, sneller gevonden dan ik dacht. Well done

Interessante hypothese wel. Dus je stelt dat de geleidelijke toename van de positieve houding tov migratie komt owv een steeds grotere populatie van "ex-migranten" in de bevraagde populatie.

Hmm, dat moet verifieerbaar zijn. We moeten toch cijfers vinden over afkomst e.d.?

Ik ga eens zoeken
Oud 21 oktober 2023, 13:21   #5
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ha, sneller gevonden dan ik dacht. Well done

Interessante hypothese wel. Dus je stelt dat de geleidelijke toename van de positieve houding tov migratie komt owv een steeds grotere populatie van "ex-migranten" in de bevraagde populatie.

Hmm, dat moet verifieerbaar zijn. We moeten toch cijfers vinden over afkomst e.d.?

Ik ga eens zoeken
cijfers zijn er wel hoor; check: https://www.vlaanderen.be/statistiek...-naar-herkomst

Herkomst wordt idd wel tot 2e generatie geregistreerd. Maar de populatie lijkt me niet voldoende om het geheel van de respondenten zo te beinvloeden.

2000:
Belgen met Belgische afkomst: 8,4M/10,2M (82%)
2023:
Belgen met Belgische afkomst: 7,6M/11,6M (65%)

Terwijl de positieve houding tov migratie bij Belgen is toegenomen van +/- 20% -> +/- 40% volgens die poll (bon, ik verklap het dan al maar he. Zie: https://odi.org/en/insights/where-to...uthern-europe/)

Dus zelfs als die "nieuwe Belgen" allemaal positief antwoorden op die vraag (wat sterk te betwijfelen valt, want de grootste groep zijn migranten uit EU-landen), dan kom je er nog niet om de toename te verklaren.

Nee, blijkbaar zijn we nu positiever tov migratie dan vroeger.

Ik moet zeggen, dat was voor mij een grote verrassing. Ik dacht echt dat de trend negatiever was, maar kijk, het is andersom.
Oud 21 oktober 2023, 14:26   #6
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
cijfers zijn er wel hoor; check: https://www.vlaanderen.be/statistiek...-naar-herkomst

Herkomst wordt idd wel tot 2e generatie geregistreerd. Maar de populatie lijkt me niet voldoende om het geheel van de respondenten zo te beinvloeden.

2000:
2023:

Terwijl de positieve houding tov migratie bij Belgen is toegenomen van +/- 20% -> +/- 40% volgens die poll (bon, ik verklap het dan al maar he. Zie: https://odi.org/en/insights/where-to...uthern-europe/)

Dus zelfs als die "nieuwe Belgen" allemaal positief antwoorden op die vraag (wat sterk te betwijfelen valt, want de grootste groep zijn migranten uit EU-landen), dan kom je er nog niet om de toename te verklaren.

Nee, blijkbaar zijn we nu positiever tov migratie dan vroeger.

Ik moet zeggen, dat was voor mij een grote verrassing. Ik dacht echt dat de trend negatiever was, maar kijk, het is andersom.
Ik kan nog wel enkele bijkomende redenen voor dat stijgende cijfer bedenken:
- brainwashing vanaf de kleuterklas in het onderwijs; en door de media
- het grootste deel van de oorspronkelijke bevolking woont en werkt nog steeds onder eigen volk en heeft dus nog niet echt kennis gemaakt met de verrijking

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 oktober 2023 om 14:42.
Oud 21 oktober 2023, 15:44   #7
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kan nog wel enkele bijkomende redenen voor dat stijgende cijfer bedenken:
- brainwashing vanaf de kleuterklas in het onderwijs; en door de media
- het grootste deel van de oorspronkelijke bevolking woont en werkt nog steeds onder eigen volk en heeft dus nog niet echt kennis gemaakt met de verrijking
"brainwashing door media & onderwijs"

Sorry, da's gewoon grumpy old man klap.
Oud 21 oktober 2023, 16:30   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2000:
2023:
Dat klopt dan perfect:

65/82 * 75 = 59.5

Als 91% van de autochtone bevolking anti-migratie is, levert dat, als je 82% autochtone bevolking hebt, 0.82 * 91% = 75% anti-migratie stemmen op ;

Als er nog maar 65% van de bevolking autochtoon is en dus 91% anti migratie is, dan levert dat 0.65 * 91% = 59.2% anti-migratie stemmen op, wat precies is wat er gevonden werd.

Kortom, de hypothese:

91% van de eigen bevolking en 0% van de immigratie bevolking is tegen immigrate verklaart perfect die scores.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2023 om 16:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 16:34   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ga maar eens in een grootstedelijke openbare lagere school kijken.
Daar is gewoon geen les meer te geven, en de enige manier voor leerkrachten om het zonder klappen te overleven, is een virtuele prosternatie.

En de media. Elke reclame waar een gezin in gepresenteerd word is gemengd kwa kleur, of uniform kwa geslacht.

Er is wel af en toe een lichtpuntje. Dan moeten de hoernalisten wel toegeven dat de racisten toch wel ergens, misschien , per ongeluk, toch eens een ietsiepietsie gelijk zouden kunnen gehad hebben.
Oud 21 oktober 2023, 16:43   #10
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat klopt dan perfect:

65/82 * 75 = 59.5

Als 91% van de autochtone bevolking anti-migratie is, levert dat, als je 82% autochtone bevolking hebt, 0.82 * 91% = 75% anti-migratie stemmen op ;

Als er nog maar 65% van de bevolking autochtoon is en dus 91% anti migratie is, dan levert dat 0.65 * 91% = 59.2% anti-migratie stemmen op, wat precies is wat er gevonden werd.

Kortom, de hypothese:

91% van de eigen bevolking en 0% van de immigratie bevolking is tegen immigrate verklaart perfect die scores.
...daarbij aangenomen dat 100% van de allochtoon positief antwoord op de de vraag - wat dus zeer twijfelachtig is, owv verklaring in mijn eerdere post die je handig negeert. Bovendien verklaart dat niet het resultaat in andere landen, bvb. Zweden, Ierland, Noorwegen...

Soit, zoek verklaringen die je comfort geven. Ik vond het een verrassende vaststelling. Ik was echt zeker dat het andersom was...
Oud 21 oktober 2023, 16:44   #11
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ga maar eens in een grootstedelijke openbare lagere school kijken.
Daar is gewoon geen les meer te geven, en de enige manier voor leerkrachten om het zonder klappen te overleven, is een virtuele prosternatie.
Dit komt duidelijk van iemand die al een tijdje niet meer in een grootstedelijke openbare lagere school is geweest...

Ik zit in het bestuur van zo'n school. En heus geen elite school.

Soit, doe maar hoor. Geloof wat je wilt geloven. Gelukkig zijn er ook cijfers
Oud 21 oktober 2023, 16:50   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit komt duidelijk van iemand die al een tijdje niet meer in een grootstedelijke openbare lagere school is geweest...

Ah, dat verklaart.

De cijfers die u geeft zijn zelflikkend. Die cijfers bewijzen wat u graag bewezen wil zien.
Oud 21 oktober 2023, 16:58   #13
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ah, dat verklaart.

De cijfers die u geeft zijn zelflikkend. Die cijfers bewijzen wat u graag bewezen wil zien.
Zelflikkend... okeeeeee

Ik wou niks bewezen zien. Ik was gewoon verrast door het resultaat.

Maar ge zoekt eigenlijk gewoon een beetje ruzie merk ik.

Doe maar.
Oud 21 oktober 2023, 17:11   #14
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke cijfers ? Die waarin de onderwijsresultaten naar beneden duikelen of die van de tekorten aan leerkrachten, vooral in het grootstedelijk onderwijs ?

Oud 21 oktober 2023, 17:17   #15
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke cijfers ? Die waarin de onderwijsresultaten naar beneden duikelen of die van de tekorten aan leerkrachten, vooral in het grootstedelijk onderwijs ?
deze

https://odi.org/en/insights/where-to...uthern-europe/

Allez, klaag nog wa meer over iets waar het niet over gaat in deze draad. Liefst iets woke of zo. Echt waar man...

Laatst gewijzigd door Voltian : 21 oktober 2023 om 17:17.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 17:20   #16
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, dat is de werkelijkheid. Het staat letterlijk in de leerplannen, in de richtlijnen voor nieuwsberichtgeving, in de ESG richtlijnen voor bedrijven, ... iedereen weet dat dit het geval is en niemand ontkent dit maar volgens u is dat 'gewoon grumpy old man klap'. Ik verschiet er niet van dat de evolutie van de houding over migratie in Europa u ontgaan is. Zowat alles ontgaat u blijkbaar.

Oud 21 oktober 2023, 17:21   #17
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze

https://odi.org/en/insights/where-to...uthern-europe/

Allez, klaag nog wa meer over iets waar het niet over gaat in deze draad. Liefst iets woke of zo. Echt waar man...
Daar staat toch niets in over schoolresultaten, leraarstekorten, ... ?

Oud 21 oktober 2023, 17:25   #18
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar staat toch niets in over schoolresultaten, leraarstekorten, ... ?
Inderdaad
Oud 21 oktober 2023, 17:25   #19
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, dat is de werkelijkheid. Het staat letterlijk in de leerplannen, in de richtlijnen voor nieuwsberichtgeving, in de ESG richtlijnen voor bedrijven, ... iedereen weet dat dit het geval is en niemand ontkent dit maar volgens u is dat 'gewoon grumpy old man klap'. Ik verschiet er niet van dat de evolutie van de houding over migratie in Europa u ontgaan is. Zowat alles ontgaat u blijkbaar.
Ja 't is iets he. Waar gaan we naartoe!
Oud 22 oktober 2023, 05:10   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...daarbij aangenomen dat 100% van de allochtoon positief antwoord op de de vraag - wat dus zeer twijfelachtig is, owv verklaring in mijn eerdere post die je handig negeert.
Nee, ik reageerde enkel op:

Citaat:
Ik wilde zeggen: dan kom je er WEL. Ik begreep namelijk uw berekening niet hoe je er "zelfs dan niet komt" want het klopt als een bus.

Nu zeg je nadien dat die migratie grotendeels intra-EU migratie is, maar de vraag gaat daar dan misschien ook over: zijn die mensen tegen migratie, incluis intra-EU migratie ? Kan jij je een Pool indenken die in Belgie woont, en die gaat stellen dat hij tegen de immigratie, incluis van Polen, in Belgie is ?

Ik kan mij niet indenken dat je als je zelf een migrant bent, je een negatief standpunt over exact diezelfde migratie kan hebben zonder een totale idioot te zijn. Het is een beetje alsof negers zouden stemmen voor kruisbranden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2023 om 05:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be