Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2023, 04:11   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Medische zorg in Gaza

Ik hoor nu met de regelmaat over de dramatische toestanden in de ziekenhuizen van Gaza.

Ik hoor en lees dan ook dat Gaza een soort openlucht gevangenis zou zijn waar niks is waar niks kan of mogelijk is.

Nu hoor en lees ik wel dat door de bombardementen de ziekenhuizen niet meer kunnen werken. Nierdialyses....operaties en ja kankerbehandelingen moeten worden stilgelegd.

Ik stel me dan vragen In ongeveer de helft van de wereld zijnde zogenaamde vrije landen zijn al die behandelingen niet mogelijk ik denk dan aan de veel ZO Aziatische landen en of Afrikaanse landen. Wie in die landen kanker of een andere zware kwaadaardige aandoening krijgt mag het schudden behalve dan enkel en alleen als je een peperdure prive verzekering hebt waar je dan mee terecht kunt in een Internationaal ziekenhuis.

Wie die bv niet heeft in Cambodia of Laos wel die mag zijn kanker gaan uitzieken onder zijn golfplaten krot en letterlijk creperen. Blijkbaar is dat toch niet zo dan in Gaza of vergis ik me ?

Dus ja ik neem toch alle nieuws maar liefst met een ferm korreltje zout.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 november 2023 om 04:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2023, 07:15   #2
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De laatste 15 jaar investeerde de EU 7 miljard euro in die gevangenis terroristenmaterniteit. En dat is zonder wat de individuele lidstaten er spendeerden. België spendeert er tientallen miljoenen euro's per jaar aan 'ontwikkelingshulp'. Daar worden dan scholen mee gebouwd waar de kinderen wordt aangeleerd dat de joden beesten zijn die moeten worden geëlimineerd of waterpijpleidingen mee gefinancierd die worden gebruikt om raketten te maken die jaar in jaar uit dag na dag worden afgeschoten op Israël. En zelfs het geld dat wel aan propere initiatieven wordt besteed maakt dat Hamas daar geen geld aan hoeft te besteden en het kan uitgeven aan de families van zelfmoordterroristen en de aankoop van wapens in Noord Korea of Iran.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2023, 09:22   #3
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Het ontstaan van Israel is te vergelijken met ergens grond kopen, bouwen, dan de hele straat, dan het hele dorp, gewapenderhand op te eisen. De bestaande bewoners uitdrijven (die naar de Gaza straat verhuisden) en die omheinen zodat ze afhankelijk worden, de bewakers van de omheining laten passeren wat ze willen, en houden tegen wat ze niet willen.
Gaza is dus per ontstaan al een dramatische toestand, en ook expres zo gehouden door Westblok, dat afhankelijkheid wil, daarmee controle, en vooral, een héléboel postjes voor afhankelijkheidsbezigheidspersoneel, dat zo ontsnapt aan de eisen die in de echte economie worden gesteld.
Er zijn in de wereld zo een heel aantal van zulke gebieden, zelfs de BE steden hebben zich doorheen de laatste pakweg 3 decennia verzekerd van zulke cotés.
Moeilijker dan dat is het niet.

Zoals Vlad illustreert met dat voorbeeld, DAT is inderdaad het Grote Doel: SPENDEREN van andermans afgepakt geld. Die 7 miljard "investeringen" (de quotes zijn belangrijk) zijn voor het overgrote deel eigenzakvullingen, wat bij volk in Gaza terecht komt, is maar wat nodig is om de indruk te wekken van hulp.

Israel bombardeert af en toe eens die indruk van hulp gelijk met de grond, zodat de volgende schijf van 7 miljard een uitleg heeft.
En dan vinden sommigen het verwonderlijk dat in de bevolking daar volk samentroept tot milities, zich wapentuig en alles dat als wapen kan gebruikt worden, binnensmokkelt, om zoveel als mogelijk Israeli's af te maken. Ze hebben zich nog redelijk militair-proper gehouden bij hun raid van 7 oktober, 1 op de 3 van de afgemaakte Israeli's was militair of polizei van Israelisch regime.

De 11/09/2001 aanslagen waren minder militair-proper, die hoek uit het militaire hoofdkwartier Pentagon van het VS regime, waar 125 doden vielen (die op het vliegtuig, 64, niet meegerekend) https://www.defense.gov/Multimedia/E...agon-Memorial/
Israelisch regime heeft intussen ook zo een memorial site gemaakt voor hun 07/10/2023.

Hamas is het Gaza volk en het Gaza volk is Hamas, zo vermaakt door Israel en rest van Westblok. Je zou de analogie kunnen trekken met een stad die onder het juk zit van een naburige stad, en bewoners samenwerken tot milities, om dat juk kapot te krijgen, en die naburige stad als revenge te raiden. Die voeren dan ook revenge, en de daardoor bijkomend kwaad gekregen Gaza luitjes zijn dan de volgende generatie recruten van Hamas.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 5 november 2023 om 09:23.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be