Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2023, 22:32   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Exclamation Israël zegt tunnel van terroristen te hebben gevonden onder Al Shifa-ziekenhuis

onderwerp
Israël zegt tunnel van terroristen te hebben gevonden onder Al Shifa-ziekenhuis

analyse

1) Ja in de andere topic over ziekenhuizen in Gaza, blijkt duidelijk dat Hamas het leuk en LAF vindt om ziekenhuizen te misbruiken als menselijk schild door eronder dus grote commando centra te bouwen met munitie en raketten.

2) IK wil weten in welk land dit ooit zo toegepast is?? Een militair commando centrum onder een ziekenhuis bouwen, en dit is al vanaf de bouw heel goed gepland op de tekentafel, kan niet anders. De Duitse Nazies deden dit niet, ik weet niet waar dit ooit zo gedaan werd, echt LAF en duivels, principeloos, satanisch, is dit dan die geweldige Islam van Hamas??

3) OORLOG is smerig, moorddadig, beestmensen TAAL, elkaar uitmoorden, massa verkrachten, babies uitmoorden, kinderen afschieten van de vijanden, dit is onze menselijke beestbeschaving verworden heden ten dage anno 2023.

4) POETIN blies ook tientallen ziekenhuizen op duivelse wijze op, zelfs met Iskander raketten, pure genocide oorlog en politiek. Daarom kan ik Thierry Baudet niet meer waarderen, hij is Pro POETIN en duivels, barbaars, satanisch, monsterlijk,

5) Die link tussen Hamas en POETIN loopt duidelijk via IRan die Pro POetin is. Ja nu zijn wij officieel in de DERDE Wereldoorlog en ook voor mij is het nu een OORLOG geworden met gevaar voor mijn leven. Heb al maatregelen getroffen om dit alleen uit te vechten tot bittere einde of de verlossende dood dan maar.

=================================

https://www.nu.nl/midden-oostenconfl...iekenhuis.html

Israël zegt tunnel van terroristen te hebben gevonden onder Al Shifa-ziekenhuis
Door onze nieuwsredactie
19 nov 2023 om 20:43 Update: een uur geleden
444 reacties
Het leger van Israël zegt zondag een tunnel van 55 meter lang te hebben gevonden onder het Al Shifa-ziekenhuis. Vlakbij zouden ook wapens zijn aangetroffen.

Op video's op sociale media zou de tunnel te zien zijn. De beelden zijn nog niet onafhankelijk geverifieerd.

Israël zegt al langer dat er een gangenstelsel onder het ziekenhuis ligt. "Vanavond hebben we de eerste geavanceerde tunnel gevonden", aldus Israël.

De autoriteiten van Israël beweren al jaren dat Hamas vanuit kelders onder ziekenhuizen opereert. Die bewering is nooit onafhankelijk vastgesteld.

Dinsdag meldden de Verenigde Staten dat er een commandocentrum in het ziekenhuis zit. Washington baseerde zich daarbij op informatie van de eigen inlichtingendiensten.

Israël claimt vondst commandocentrum van Hamas in Al Shifa-ziekenhuis Gaza
Zie ook Israël claimt vondst commandocentrum van Hamas in Al Shifa-ziekenhuis Gaza

Beeld uit video: Israël toont bewijs voor Hamas in ziekenhuis, experts niet overtuigd2:37
Israël toont bewijs voor Hamas in ziekenhuis, experts niet overtuigd
Het conflict uitgelegd

Wat is er nou eigenlijk aan de hand? De basis in een notendop
Raketten, drones en tunnels: dit kan worden verwacht van een Israëlisch offensief
Voor veel mensen in Gaza was het leven altijd al uitzichtloos
Waarom mensen vanuit Gaza ook niet Egypte in kunnen vluchten
Iraans regime juicht aanval op Israël toe: dit is de Iraanse band met Hamas

Eerder

19 nov 2023 om 13:26
31 te vroeg geboren baby's geëvacueerd uit Al Shifa-ziekenhuis in Gazastrook
31 te vroeg geboren baby's geëvacueerd uit Al Shifa-ziekenhuis in Gazastrook
19 nov 2023 om 00:25
Biden wil dat Palestijnse Autoriteit ook Gazastrook gaat leiden
Biden wil dat Palestijnse Autoriteit ook Gazastrook gaat leiden
18 nov 2023 om 20:03
Israël lijkt strijd in Gazastrook binnenkort op zuiden te richten
Israël lijkt strijd in Gazastrook binnenkort op zuiden te richten
18 nov 2023 om 07:32
Bombardement in Zuid-Gaza, Israël wil dat inwoners Khan Younis verlaten
Bombardement in Zuid-Gaza, Israël wil dat inwoners Khan Younis verlaten
17 nov 2023 om 21:38
Nederland stuurt marineschip naar Gaza, internet en telefonie deels hersteld
Nederland stuurt marineschip naar Gaza, internet en telefonie deels hersteld

Beeld: Getty Images
444 reacties
Lees meer over:
Israël
Buitenland
NUjij: Uitgelichte reacties
Jasminetea
19 nov 2023 om 21:28
Ik geloof niks meer van wat ik zie of hoor. Van beide kanten niet. Alles kan in scene gezet worden of bewerkt worden. Aantallen slachtoffers, waarvan percentages kinderen: wie kan in deze chaos nagaan of het klopt? Het eerste wat sneuvelt in een oorlog is de waarheid.Bewustzijn van het publiek zou goed zijn, voordat er van alles over en weer geroepen wordt op basis van informatie die wel eens desinformatie zou kunnen zijn.
Respect: ???? 30
Reacties: ???? 1
Reageer
JanV
19 nov 2023 om 21:15
Ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg overtuigd ben van een tunnel (die nog actief in gebruik was). Het komt op mij wat twijfelachtig over, ook omdat er steeds staat dat het nog niet geverifieerd is. En alleen afgaan op de berichten van Israël vind ik onvoldoende, zij hebben er ook belang bij om dit te melden omdat de aanval op het ziekenhuis anders niet te rechtvaardigen valt. Mogelijk komt er nog meer duidelijkheid van meer onafhankelijke bronnen.
Respect: ???? 11
Reacties: ???? 2
Reageer
Bekijk alle reacties

https://www.nu.nl/midden-oostenconfl...iekenhuis.html

====================================

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2023, 06:07   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoekandana?
Oud 20 november 2023, 06:47   #3
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Veel meer dan een tunnel zal men er wel niet meer vinden zeker. Hamas gaat daar toch geen in de vlucht operatief hoofdkwartier achter laten na wekenlang tijd tot ontruimen te hebben gehad.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be