![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amerika, ik heb het altijd een verschrikkelijk continent gevonden, maar ik zou het toch wel eens gezien willen hebben - zeker New York
![]() ![]() ![]() Een road trip doorheen de USA heeft me ook altijd heel aangesproken. Idealiter zoek ik dus mede-reiziger(s) die kan/kunnen rijden. Ikzelf kan het wel maar heb m'n rijbewijs nooit gehaald (door accident destijds tijdens L-periode) & durf het ook niet meer. Ik zal de reiskosten betalen, ticket(s) inbegrepen xD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelf rijden zal moeilijk zijn natuurlijk, aangezien je in de zomer van '24 al een paar maanden dood zult zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ik ben recht aan het krabbelen, dus mentaal gaat het min of meer beter. Zo'n trip + verandering van scenery zal me alleszins deugd doen.
Daarnaast heb ik echt zin om zo eens een all-American McDonalds binnen te stappen, zou echt eens willen zien of ze werkelijk zo'n grotere porties serveren. En zo'n all-American breakfast in zo'n koffietent langs de weg zoals je in films ziet - met de waitress en haar koffiekan die geregeld komt vragen "some more coffee please?", zou ik ook echt eens willen meemaken xD. Uiteraard ook een echte Amerikaanse hotdog, hun Tex-Mex & Panda Express! <- yes, I love junkfood! <3! En ik wil ook eens een Walmart binnen stappen LOL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil wel meegaan, maar die Amerikanen hebben de lastige gewoonte van mij terug te sturen als ik aankwam.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 oktober 2023 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yuck. Zo dik gesneden?
![]()
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump is al 3 jaar weg zunne.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hilarische momenten in die film.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nen 'echte all-American McDonalds' verschilt helemaal niet zo veel van een 'echte all-Belgian McDonalds'. Het is er ongezellig en niet te vreten. Overigens: ga je naar de andere kant van de wereld vliegen omdat je daar in een fastfood-restaurant rommel wil gaan eten?? Net zo met die all-American-koffietenten. Das leuk voor een keer. Maar de tweede keer wimpel je de serveerster al af omdat haar koffie niet te zuipen is. En die serveerster... ofwel is ze zo overdreven vriendelijk omdat ze op een goeie fooi hoopt, ofwel is ze rotchagrijnig omdat ze, naast haar andere job, hier ook nog met koffie moet rondlopen. En de hotdogs op de straathoeken in NY? Met je ogen dicht proef je het verschil niet met die van den aldi. Dus als dit je grote drijfveren zijn vrees ik dat je zwaar teleurgesteld gaat terugkomen. Je geeft een hoop geld uit (vliegtuig, hotels/kamers, vervoer, eten,...) voor dingen die zwaar gaan tegenvallen. Ik kan begrijpen dat je van junkfood houdt maar als je denkt dat het junkfood in America zoveel beter of anders is dan hier blijf je beter thuis hoor, want dat is lang niet zo. Er is meer junkfood te vinden, en je kan je porties groter krijgen zo je wil maar verder... Trouwens; dat junkfood kan je bijna overal krijgen. Ik zou eerder eens kijken wat je in de VS zoal wil doen en zien en, als het budget een rol speelt, hoe je er gaat geraken. Hou er rekening mee dat een reisje VS, zelfs in de goedkoopste klasse, nog steeds een flinke slok geld kost.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 23 oktober 2023 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij maakt het niet uit waar je je geld aan uitgeeft maar als ik het goed heb doe je je hier op dit forum niet voor als zijnde een welgestelde vrouw en als ik nu je reisplannen zie gaat dat toch een ferme slok geld kosten. Ik vrees dan ook dat je hier meer een droom aan't uitleggen bent dan een daadwerkelijk plan.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wel en ik vroeg me na de eerste hap al af; is dit nu het broodje dat werkelijk in elke reisgids wordt vermeld? Niet dat het slecht is, verre van, maar om er nu zo over te roepen... Ze steken er volgens mij (Amerikaans gewijs) al veel te veel vlees tussen. Van een sandwich kan je nog amper spreken. Je bijt in een homp vlees waar een weerskanten een sneetje (niet eens lekker) brood tegen geplakt is. Nu, smaken verschillen, en de zaak heeft natuurlijk iets iconisch maar ik ga er niet meer voor in de rij staan. Als je naar Amerika gaat moet je weten dat Amerikanen bij 'goed eten' niet noodzakelijk naar de smaak kijken. De status van de zaak heeft minstens evenveel (of meer) belang. De hoeveelheid die je er krijgt ook. Of de filmsterren die er al eens gespot worden. En als het eten er dan ook nog te doen is vinden ze het geweldig. En dan heb ik het over zaken als Katz, niet over de 'betere restaurants' want daar ben ik niet geweest wegens absurd duur en ellenlange wachtlijsten. Ik heb ooit in LA (bij Hollywood) een pizza gaan eten in ook zo'n 'legendarische' pizzeria. Alle sterren gingen er eten. Ben de naam vergeten (15jaar geleden). Ja, de pizza was te eten maar degenen die er het meest blij mee waren waren de daklozen even verderop want die hebben meer dan de helft van die pizza gekregen wegens absurd groot. Amerikan noemen dat 'waar voor je geld', ik noem dat 'verspilling' of 'slechte eetgewoonten'... Overigens: de enige ster die ik daar zag was James Iha van de Smashing Pumpkins en dat is nu ook niet direct iemand waar je bij thuiskomst zwaar mee uit kunt pakken...
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je "goed" wil gaan eten, dat kan ook maar dan ben je al snel wat geld kwijt. ik ben daar toen ergens in t centrum geweest waar ze oa king crab etc serveren. Volgens de rest van het gezelschap was dat wel ok. Het eten in Quebeq kan ik wel aanbevelen, ik heb daar een paar keer wild gegeten en dat was heel lekker. Dat was dan wel in een goed restaurant. Maar die vind ge hier in de Ardennen ook daarvoor moet je niet 7 uur vliegen, en vervolgens 20 km over ne logging road rijden met nen 4X4. Voor fast food naar de US vliegen is wat zot het, tenzij ge bokkie de repper zijt Wat is er in NY te zien, geweldig museum over de lucht en ruimtevaart op een vliegdekschip, architectuur, winkelen, musicals op broadway etc... maar eigenlijk, moet je zover niet, ga in Londen uw geld op doen, dat is niet zo ver en mooier en er is ook meer te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo een road trip door de US langs een ‘bekende highway’ dat lijkt inderdaad avontuurlijk, maar ik denk dat je het op de duur wel beu wordt om dagenlang door hetzelfde landschap te rijden.
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is haast onbetaalbaar om nog naar de states te gaan. Aan eten en drinken alleen al ben je haast 1000 euro kwijt voor 14 dagen
Een forum waar veel info over te vinden is over de US is https://forum.allesamerika.com/index.php |
![]() |
![]() |