Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2016, 01:59   #1
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard Schaduwpremier boos omdat hij "premier" wordt genoemd

Schaduwpremier van dit land kan er niet mee lachen dat de oppositie hem "premier" noemt. Zit altijd te kakken op anderen, maar kan zelf niet tegen kritiek of ironie. Is echt een zure vent geworden sinds hij aan de macht is.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161013_02517315
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2016, 02:39   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

De Wever probeert dat imago wel in te tomen. (zie zijn lichaamstaal tijdens bvb. vroegere spelprogramma's.)
Zijn 'zet die ploat af' kon nog ludiek plezant bekeken worden maar wat (me) direct tegen de borst stuitte was zijn 'blijde intrede' destijds. Deed me denken aan Mitterrand zijn bekakt naar het Pantheon schrijden destijds, rode roos in de hand.
Het tekent de publieke persoon en zijn allerindividueelste expressie en ingesteldheid zeer duidelijk.
-Mijn gedacht he.-
Oud 15 oktober 2016, 08:05   #3
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Schaduwpremier van dit land kan er niet mee lachen dat de oppositie hem "premier" noemt. Zit altijd te kakken op anderen, maar kan zelf niet tegen kritiek of ironie. Is echt een zure vent geworden sinds hij aan de macht is.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161013_02517315
Dat hij zich niet wil laten uitlachen door de oppositie in het parlement, dat is zijn goed recht, maar....als de echte premier dan in zijn toespraak oproept om de rangen te sluiten binnen de meerderheid, dan zit De Wever in de bar de krant te lezen, waarop zijn woordvoerder dan maar de kwakkel de wereld instuurt dat hij moest overleggen met Sander Loones
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2016, 08:09   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Dergelijke PTB-kinderachtigheden horen in feite niet thuis in het parlement. Laat die extreem linkse idioten echter maar doen, de Vlaming komt om zijn loontje.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2016, 08:11   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat hij zich niet wil laten uitlachen door de oppositie in het parlement, dat is zijn goed recht, maar....als de echte premier dan in zijn toespraak oproept om de rangen te sluiten binnen de meerderheid, dan zit De Wever in de bar de krant te lezen, waarop zijn woordvoerder dan maar de kwakkel de wereld instuurt dat hij moest overleggen met Sander Loones
Hoe weet u dat? Zat u toen misschien in de bar ook de krant te lezen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2016, 08:11   #6
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe weet u dat? Zat u toen misschien in de bar ook de krant te lezen?
Daar zijn foto's van Jantje

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 15 oktober 2016 om 08:12.
Oud 15 oktober 2016, 08:15   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn foto's van Jantje
Ik ben benieuwd.
Oud 15 oktober 2016, 08:17   #8
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2792199
Oud 15 oktober 2016, 08:20   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen tegenspraak, hoor. Je maakt een afspraak en in afwachting blader je even in de krant.
Oud 15 oktober 2016, 08:25   #10
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen tegenspraak, hoor. Je maakt een afspraak en in afwachting blader je even in de krant.
Jij hebt dus, gezien je gezichtsvermogen, ambitie om koning te worden.
Oud 15 oktober 2016, 08:27   #11
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben jij vrij in Jan, om daar zo over te denken, maar ik heb daar wel een heel andere mening over die.....ook vrij is
Want het ogenblik van dat wachten in de bar valt toevallig of niet gelijktijdig met de oproep van premier Charles Michel om de meningsverschillen binnen de meerderheid te overschrijden ! Voor mij is dit een teken dat kan tellen.
Oud 15 oktober 2016, 08:28   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Jij hebt dus, gezien je gezichtsvermogen, ambitie om koning te worden.
Lees eens opnieuw en leer eens dat de dingen niet altijd zijn wat ze lijken te zijn. Een foto is genomen op een fractie van een seconde. Daarna kan je hem plaatsen in het verband dat jij wil. Durf nadenken.
Oud 15 oktober 2016, 08:30   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben jij vrij in Jan, om daar zo over te denken, maar ik heb daar wel een heel andere mening over die.....ook vrij is
Want het ogenblik van dat wachten in de bar valt toevallig of niet gelijktijdig met de oproep van premier Charles Michel om de meningsverschillen binnen de meerderheid te overschrijden ! Voor mij is dit een teken dat kan tellen.
Waarom zou dat een teken zijn? Alles wat immers op de tribune gezegd wordt, is immers al eerder doorgenomen met de partners. Of denkt u dat Michel met iets kwam dat hij niet vooraf had besproken?
Oud 15 oktober 2016, 08:48   #14
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees eens opnieuw en leer eens dat de dingen niet altijd zijn wat ze lijken te zijn. Een foto is genomen op een fractie van een seconde. Daarna kan je hem plaatsen in het verband dat jij wil. Durf nadenken.
Ja Jan,
Natuurlijk Jan.
Ik meen het echt niet slecht , Jan.

Jan? Doe me een plezier Jan, plies? Niet voor mij maar voor je dutskes van leerlingen: probeer Humor, Jan. Een uitdaging maar
Het zal je niet in de juwelen bijten, ... hoop ik.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 15 oktober 2016 om 08:50. Reden: sp voor de onderwijzer
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2016, 08:57   #15
vrijzinnige
Banneling

Standaard

[quote=Jan van den Berghe;8262774]Waarom zou dat een teken zijn? Alles wat immers op de tribune gezegd wordt, is immers al eerder doorgenomen met de partners. Of denkt u dat Michel met iets kwam dat hij niet vooraf had besproken?[/QUOTE]

Net DAAROM is en was er eensgezindheid nodig binnen deze meerderheid, maar....De Wever weigerde om die eensgezindheid te laten uitstralen in het parlement !
Overigens geheel terzijde, dit is niet de eerste keer dat De Wever niet het standpunt van de gezamenlijke meerderheid partij voorzitters wil delen !
Denk maar aan de gezamenlijke veroordeling van de hooligan aanval op het beursplein in Brussel
Oud 15 oktober 2016, 09:12   #16
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=vrijzinnige;8262788]
Citaat:
Waarom zou dat een teken zijn? Alles wat immers op de tribune gezegd wordt, is immers al eerder doorgenomen met de partners. Of denkt u dat Michel met iets kwam dat hij niet vooraf had besproken?[/QUOTE]

Net DAAROM is en was er eensgezindheid nodig binnen deze meerderheid, maar....De Wever weigerde om die eensgezindheid te laten uitstralen in het parlement !
Overigens geheel terzijde, dit is niet de eerste keer dat De Wever niet het standpunt van de gezamenlijke meerderheid partij voorzitters wil delen !
Denk maar aan de gezamenlijke veroordeling van de hooligan aanval op het beursplein in Brussel
Wie heeft die eensgezindheid doorbroken en wie heeft zijn benen stijf gehouden tot op het laatste moment??? He, dat was toch niet de NVa; dus BDW heeft er heel goed aangedaan om dat heel duidelijk te maken voor de Vlamingen...
KP zal de beker tot op de bodem mogen leegdrinken wanneer hij morgen samen met alle andere linkse partijen in de slinkende poel Vlaams kiesvee zal moeten gaan jagen om nog een stemmetje te krijgen...
Zeker als zou blijken dat door zijn halstarrig geklungel de vermindering van de vennootschappenbelastingen op de lange baan zou zijn geschoven en er daardoor opnieuw honderden bijkomende banen in Vlaanderen verloren zullen gaan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2016, 09:17   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk standpunt deelt BdW dan wel niet? Bij mijn weten is het de CD&V die botst op weerstand bij zowel Open VLD als N-VA.
Oud 15 oktober 2016, 09:18   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart De Wever maakte zogezegd afspraak in het café met Sander Loones van het parlement waar journalisten als paparazzi al je doen en laten vereeuwigen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2016, 09:19   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als De Wever op een bepaalde dag en ogenblik geen goesting heeft om wat met zich te laten sollen, dan is het zijn goed recht om zich daar te trachten aan te onttrekken.

In ieder geval heb ik niet op hem gekozen opdat communisten met zijn kloten zouden rammelen. Wel om een zo groot als mogelijk deel van het partijprogramma en kiesprogramma te trachten waar te maken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2016, 09:28   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl Bart De Wever in het parlement als premier wordt aangesproken zit hij met zijn smartphone te spelen. Bart De Wever zit in dezelfde partij als parlementsvoorzitter Peumans die regelmatig fullimeert tegen het spelen met smartphones en tablets in het parlement. Peumans vindt dit niet respectvol ten aanzien van het parlement. Blijkbaar werd Bart De Wever te veel gestoord in het parlement in zijn gazetlezerij op zijn smartphone en zocht hij rustigere oorden op ( het cafetaria).

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be