![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van't weekend op citytrip in Valencia gebruik gemaakt van het feit dat Valencia thuis speelde tegen Barcelona.
In een paar klikken vooraf vanuit thuis een ticket gekocht en betaald. Toen ik vorig jaar eens in België wou gaan kijken moest ik eerst registreren of lid worden van een club ofzo. Of ticketten ter plaatse af gaan halen... De tribunes zitten daar vol met supporters van beide ploegen samen. Volk met sjaaltjes van Valencia en Barca lopen gewoon vrolijk door mekaar. Niemand kijkt mekaar raar aan. Destijds werden ik en mijn dochter ei zo na uit de tribune geklopt door wat heethoofden toen ik voor de bekerfinale Westerlo-Standard tickets was gaan halen in Westerlo en ik als Standard-supporter aan de Westerlo kant zat. Dat was dan de gewone tribune, niet de spionkop. Maar de blikken die wij daar kregen... Met een dochter van 11 jaar bij was dat niet leuk. Je zit daar naast figuren van 60 die een meisje van 11 vies aankijken omdat ze juichte bij een Standard-doelpunt. Flikken zag ik in Spanje amper. Ze staan buiten langs de kant te kijken en daar blijft het bij. Een blauw zwaailicht was het opvallendste wat ik er zag. In Belgie werd ik voor ik het stadion binnen was minstens 10 keer toegeschreeuwd alsof ik een dove crimineel was. Onder dreiging van matrakken en honden. Waarom dit ginder wel kan en hier niet is me een raadsel...
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht dat je geregistreerd moest zijn als supporter om kaarten te mogen kopen. Voor de rest is het een kwestie van mentaliteit en van ‘harde supporterskernen’. Vroeger waren die beperkt tot enkele clubs, nu heeft zowat elke club ‘ultra’s’.
![]() |