![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat ge dan gewoon gebruiken, of gaat ge er iets mee doen?
Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om een zadenbankje te starten. Het beste van het beste verzamelen en samenbrengen. Maar dan moet je wel met een deftige legalisering te maken hebben. Want als ze uw moeders en vaders komen wegpakken, dan kunt ge nooit meer dezelfde zaden samen stellen. En een stekje van zo'n moeder of vader gaat niet weg aan 10 euro natuurlijk, daar staan gerust drie nullen achter. Daar verschiet ge van he? Maar het is zo. Een originele G13 stek zou vandaag misschien wel 100K waard zijn. Maar dat is omdat ze zo mythisch geworden is, verdwenen zelfs. We hebben enkel nog hybrides: waarvoor ge bij Mr Nice moet zijn om een echte hybride er van te hebben. Ge hebt ook zo diverse zadenbanken die Neville Haze aanbieden, maar Neville werkte bij Mr Nice en dus moet ge daar zijn om den echte te hebben. Inclusief Silver Haze. Die Amnesia van Soma is een hybride van Silver Haze bij Mr Nice. En als ge dan die zaden koopt, moet ge nog eens op jacht gaan naar het gewenste fenotype he. Dat is niet dat ge uit 20 zaden 20 dezelfde planten krijgt. Ge moet weten wat wat is en welk fenotype eruit te halen. Maar als ge van zoiets uw beroep zou kunnen maken, wat voor een droom moet dat niet zijn? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beleggen in plantages.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij verandert er exact niets.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen wiet, dus ik kan er ook niks mee doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Menselijke botten? Tot daar aan toe! Maar chemicaliën? Dat hebben ze niet nodig!
Zo zijn er gasten die boosters kopen voor honderdtallen euro's. Dat is niet nodig en zeker niet op een volbloed sativa (die zekerlijk nog bestaan). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, duggebruikers kunnen niet genoeg smeerlapperij binnen krijgen. Voor wietrokers wil ik nog een uitzondering maken e, tolerant zijn. Vanaf coke en sterker mogen gebruikers de geest geven.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 april 2024 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inclusief bij het roken, niet enkel de tabak geeft longkanker maar alles wat ze er aan toevoegen om het extra verslavend te maken. Dat mag dan allemaal wel, maar een zuiver biologisch onbehandeld product is haraam. Ik zal het nooit begrijpen.
Laatst gewijzigd door CUFI : 9 april 2024 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 april 2024 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hehe neen, ik geloof dat Christus de enige weg tot God is.
Maar het is typerend hoeveel brol legaal is, hoeveel kankerverwekkende producten je nog kan kopen: maar dat ze van wiet zo'n probleem maken. Wat ik het ergste vind, is dat minderjarigen zich legaal kunnen bezatten en daardoor regelmatig op spoed belanden, maar volwassen mensen niet voor zichzelf kunnen beslissen medicinale cannabis toe te passen. Tenzij ze zich tot illegale wegen dwingen waarvan maar 1 partij beter wordt. Hoe vaak belanden er geen kinderen op spoed omdat ze de drank voorraadkast van hun ouders raadpleegden? Drank binnen handbereik van minderjarigen is als heroïne laten slingeren bij peuters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ge geen plantje zetten of 100 zetten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het legaal wordt, zaai ik meteen 1000tal planten om daar maar tiental van te houden, zelfs mannetjes. Ik zou ook wel feminized seeds maken, maar dat veroorzaakt een bottleneck in de genetica en wens ik liever te voorkomen. Het zou dan louter commerciele redenen hebben om aan de vraag te voldoen.
Dus ijver mee voor een legalisering en gun mensen het recht op leven. Mensen door slijk laten kruipen voor het politieke gelijk is geen leven te noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die dingen kweek of brouw ik ook niet zelf omdat ze legaal zijn dus zie ik niet in waarom ik dat wel zou moeten gaan doen met wiet. Bovendien moet je er rekening mee houden dat bij een eventuele legalisering jij niet de enige zal zijn die een (legaal) graantje wil meepikken. Iedereen met een serre kan gaan kweken. Met een mogelijk overaanbod tot gevolg en prijzen die hierdoor in mekaar stuiken. Een businessplan opmaken voor tegen de tijd dat wiet legaal wordt gebaseerd op de prijzen van vandaag lijkt me dan ook geen goed idee...
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, ik deal niet. Ik kon makkelijk meer dan 1K per weekend pakken ja. Echt super easy.
Maar is het een home jacking waard? Hoewel ik zelf gebruik, vermijd ik recreatieve gebruikers liever. Maar ik zou heel graag werken met wiet ja, alleen legaal dan. Want ik vermijd liever juridische problemen. Dus ik pleit voor een legalisering om er legaal op te verdienen. Die breeder waar ik mijn genetica vandaan hield, liet zijn kinderen meewerken in de serres en business, ze zijn allen miljonair vandaag. Maar doen hun business in Zwitserland als ik me niet vergis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, heb ik een speciale soort nodig met een specifiek terpenenprofiel: waar kan ik ze vinden? Ik heb ze zelf moeten samenstellen BigF. Haze x afgan x skunk. Kijk naar landen waar wiet legaal is, staat er egens het terpenenprofiel bij vermeld? Als medicinale is dat wel nodig. Bij alcohol vermelden ze ook hoeveel % alcohol en welke ingrediënten er in zitten, waarom zou zo'n label bij wiet niet moeten? Let wel, ik wil geen wiet verkopen maar zaadjes he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat we leren uit de plaatsen waar cannabis gelegaliseerd werd zoals Canada
1. De consumptie steeg met meer dan 20% (maar niet het aantal vaste gebruikers) en er wordt meer onder invloed met de auto gereden 2. Een derde tot de helft van de markt blijft illegaal: soms door straffer spul maar vooral goedkoper wegens geen taksen 3. De spoedgevallen in de (gewone en psychische) gezondheidszorg stegen met 20% (vooral kinderen sinds ook de eetbare producten werden gelegaliseerd) 4. Er zijn minder rechtszaken die met drugs te maken hebben (een daling van bijna 100% wat wil zeggen dat de criminelen helemaal met rust gelaten worden)
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 9 april 2024 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand een gewone wiettop zou opeten, heeft die daar geen enkel effect van. Maar als ze snoep maken van tincturen met wiet, dan hebben ze die wiet gedecarboxyleerd en geeft het zeer zeker effect na het eten. Daarom mag je het nooit, maar echt nooit in eetbare vorm op de markt brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien gaan gebruikers van medicinale wiet volgens mij ook eerder bij de apotheek binnenspringen om de (op dat moment legale) wiet te gaan kopen dan dat ze zelf met plantjes moeten beginnen en boeken moeten gaan lezen over terpenenprofielen en percentages alcohol. Ik zie ook meer mensen bij de apotheek binnenspringen voor aspirine dan dat er zijn die wilgenblaadjes gaan verzamelen/kweken. Maar ik begrijp uw fascinatie wel hoor. Als je je daar eenmaal in verdiept wordt dat allemaal vrij snel heel interessant. Maar dan moet je volgens mij wel degelijk rekening houden met minstens 2 dingen: 1) De markt (voor zowel recreatief als medicinaal gebruik) gaat er na legalisering helemaal anders uitzien dan voor de legalisering. 2) Niet iedereen kickt op dingen als "terpenenprofielen" en zo'n dingen zoals jij dat doet. Meer nog; de meeste interesseert dat niet. Die willen wiet die werkt. En of dat nu wiet met terpenenprofiel A of B is maakt niet uit. Zolang ze weten welke ze nodig hebben en waar ze die halen is dat voldoende. Net zoals mensen die nu Ibuprofen kopen het ook niet uitmaakt hoe dat gemaakt wordt en waarom het werkt. Het werkt en ze halen het bij de apotheek. Dát is alles wat die mensen willen weten.
![]() |