Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2024, 15:55   #1
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard Urgent: Whatsapp!

Door een nieuwe telefoon heb ik whatsapp opnieuw moeten installeren, ik heb nooit back ups bijgehouden of aan cloud servers gedaan.

Door die whataspp op mijn nieuwe telefoon te installeren, moest ik die koppelen met de whatsapp op mijn computer. Het gevolg is dat ik al mijn oude gesprekken (van nr's die ik niet opgeslagen heb) verloren ben.

Er zijn enkele nummers bij die ik écht nodig heb en vrij urgent.
Hoe kan ik mijn whatsapp terugzetten naar een uur geleden?
Oud 10 juni 2024, 15:57   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

whatsapp kan maar werken op een device, pak uw oude telefoon en log daar terug mee in,

kijk of ge uw nummers nog hebt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 15:58   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
whatsapp kan maar werken op een device, pak uw oude telefoon en log daar terug mee in,

kijk of ge uw nummers nog hebt.
Die oude telefoon is gone forever. Dus de nr is gone forever?
En die gesprekken stonden ook op mijn pc, waarom gaan die nu weg als ik verwissel van telefoon? Enkele gesprekken bleven wél staan, de niet opgeslagen nr's allemaal weg.
AARGGHHH

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 juni 2024 om 16:01.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 16:03   #4
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Bel eens naar Zuckerberg.. die houdt dat allemaal bij..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 16:06   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Bel eens naar Zuckerberg.. die houdt dat allemaal bij..
Heb je zijn nr?

Toen ik vorige keer whatsapp op Iphone zette, kwamen al die oude gesprekken er gewoon terug in. Nu ik die op Android zette en koppelde met de pc, ineens alles weg.

Dit is erger dan een Tantalus kwelling.
Oud 10 juni 2024, 16:09   #6
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

WhatsApp heeft ingebouwde backup, weet wel niet of die standaard actief staat...
Je nieuwe gsm heeft toch zelfde nr van oude gsm?
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 16:09   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
WhatsApp heeft ingebouwde backup, weet wel niet of die standaard actief staat...
Je nieuwe gsm heeft toch zelfde nr van oude gsm?
Ja, waar vind ik die back up?
Oud 10 juni 2024, 16:27   #8
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja, waar vind ik die back up?
In de cloud, meer precies in jouw Google account. Tenminste als je op je oude Android telefoon geregeld WhatsApp backups liet uitvoeren.

Normalerwijze haalt WhatsApp de gegevens uit die backup op wanneer je het op de nieuwe telefoon installeert. Die backup moet dan wel bestaan, natuurlijk.
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 16:29   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard heb ik dat wegens mijn complotgeest nooit aangezet en zelfs afgezet...
Ja daar is niets aan te doen anders dan bij die mens te gaan aanbellen, die dan misschien niet eens thuis is. en het regent.

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 juni 2024 om 16:30.
Oud 11 juni 2024, 07:43   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard heb ik dat wegens mijn complotgeest nooit aangezet en zelfs afgezet...
Ja daar is niets aan te doen anders dan bij die mens te gaan aanbellen, die dan misschien niet eens thuis is. en het regent.
ja ge verstaat ook wel dat als ge geen backup hebt in de wolk , dat als ge een leeg device neemt en daarmee inlogt, dat device ook leeg blijft he.
Oud 11 juni 2024, 08:11   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja ge verstaat ook wel dat als ge geen backup hebt in de wolk , dat als ge een leeg device neemt en daarmee inlogt, dat device ook leeg blijft he.
Maar mijn gesprekken stonden ook op de whatsapp op mijn pc. En toen ik een iphone instelde met whatsapp, kwamen die gesprekken gewoon mee. Dan ben ik weer overgeschakeld naar Android en zei hem dat ik opnieuw moest scannen op de pc om te synchen. PATS alles weg op enkele gesprekken na.
Oud 11 juni 2024, 08:39   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik gebruik dat niet en ik ben dat niet van plan ook niet.

Moet ik mij dan in een andere wereld wanen??

(geen META, Geen Twitter, geen Instagram...)
Oud 11 juni 2024, 08:39   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die oude telefoon is gone forever. Dus de nr is gone forever?
En die gesprekken stonden ook op mijn pc, waarom gaan die nu weg als ik verwissel van telefoon? Enkele gesprekken bleven wél staan, de niet opgeslagen nr's allemaal weg.
AARGGHHH
Je whatsapp backuppen naar eigen pc gaat niet zo maar.
Daar moet je bepaalde (al dan niet betalende) software voor installeren.
Trouwens; om whatsapp op een telefoon te installeren heb je helemaal geen pc nodig.

Waar jou gedachtefout zit is in het feit dat jij denkt dat, omdat je je gesprekken op de pc ziet, die ook daadwerkelijk op je pc staan.
En dat is niet zo.
Je pc synct gewoon effe met je telefoon maar zodra je ontkoppelt worden die gesprekken niet bewaard.

Wat je wel vooraf had kunnen doen, zonder te backuppen naar een cloud, is een backup maken naar een SD-kaartje.
Maar als je toestel naar de haaien is zal dat ook niet meer lukken natuurlijk...
Oud 11 juni 2024, 09:04   #14
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Oei, nr van uwen dealer kwijt?
Oud 11 juni 2024, 09:18   #15
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Geen lokale backup genomen van uwen telefoon voor ge hem hebt gewist?
Ge hebt hem toch eerst gewist?
Oud 11 juni 2024, 10:04   #16
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als die persoon de telefoon gereset heeft om die te kunnen gebruiken dan is al je data weg want er is geen backup.

Het voordeel is dat niemand ooit nog je data zal kunnen stelen of gebruiken, want het bestaat niet meer.

Alles heeft voor- en nadelen. Je moet een keuze maken: Als je Cloud niet vertrouwt dan ben je zelf verantwoordelijk al je gegevens bij te houden.

Je kan je backups op een harde schijf zetten thuis en die volledig afkoppelen van je netwerk. Als die schijf echter stuk gaat of gestolen wordt, dan zit je met dezelfde miserie, en die kans is statistisch zelfs groter dan dat Google of Apple gehackt wordt.

Puur mathematisch/statistisch neem je dus net méér risico qua veiligheid en privacy door de cloud niet te gebruiken.

Tenzij je zelf ook geen backups neemt, maar dan loop je het risico alles kwijt te zijn, zoals nu het geval is.

Wat ik ook vreemd vind is dat je nog hoopt je data bij die persoon waar de telefoon is te verkrijgen. Je vertrouwt de Cloud niet die jouw data geëncrypteerd in een superbeveiligd serverpark bijhoudt, maar je oude telefoon die nu bij een andere persoon is daar heb je niks van gewist? Dus dat staat daar allemaal gewoon vrij toegankelijk op?

Sorry, maar ik begrijp die logica eigenlijk niet. Als je dan toch zo bezorgd bent om privacy en veiligheid, waarom neem je dan net zoveel meer risico's ?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 22:21   #17
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Dien oude telefoon is weg ey maar een deel van de nr's is terug.

Ik heb nu een ander probleem, dat urgentie vereist maar geen nieuw onderwerp. ChatGPT vindt het zelf te complex.

Locatie X heeft veel te maken met een "situatie".
Locatie X deelt zich in 2 en Y neemt zijn boeltje en duwt elders op reset.
Locatie Y wordt langs links en rechts benadert, niet te bombastisch maar gewoon; en plots nadat er grondige hervormingen plaatsnemen; blijkt er iets zich voor te doen dat verdacht veel op de situatie van X lijkt. Infiltratie?
Tijdens en na de hervormingen had ge al her en der een rood vlaggetje gezet voor andere redenen. Ik heb dus misschien vooroordelen door eerdere rode vlaggetjes dat ik nu misschien onterecht een rood vlaggetje plaats.
Maar omdat het zo'n sinecure zaak is, kunt ge toch onmogelijk een risico nemen?
Beh-rijp je of is het allemaal koekerond?
Oud 12 juni 2024, 23:03   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mijn gesprekken stonden ook op de whatsapp op mijn pc. En toen ik een iphone instelde met whatsapp, kwamen die gesprekken gewoon mee. Dan ben ik weer overgeschakeld naar Android en zei hem dat ik opnieuw moest scannen op de pc om te synchen. PATS alles weg op enkele gesprekken na.
ah maar ge doet een sync en wat heeft er prioriteit, ?

uw telefoon over uw pc. of uw pc over uw telefoon, ...

maw ge hebt uw lege db van uw telefoon in uw pc gesynct,

niet tevreden, data kwijt.
Oud 12 juni 2024, 23:13   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dien oude telefoon is weg ey maar een deel van de nr's is terug.

Ik heb nu een ander probleem, dat urgentie vereist maar geen nieuw onderwerp. ChatGPT vindt het zelf te complex.

Locatie X heeft veel te maken met een "situatie".
Locatie X deelt zich in 2 en Y neemt zijn boeltje en duwt elders op reset.
Locatie Y wordt langs links en rechts benadert, niet te bombastisch maar gewoon; en plots nadat er grondige hervormingen plaatsnemen; blijkt er iets zich voor te doen dat verdacht veel op de situatie van X lijkt. Infiltratie?
Tijdens en na de hervormingen had ge al her en der een rood vlaggetje gezet voor andere redenen. Ik heb dus misschien vooroordelen door eerdere rode vlaggetjes dat ik nu misschien onterecht een rood vlaggetje plaats.
Maar omdat het zo'n sinecure zaak is, kunt ge toch onmogelijk een risico nemen?
Beh-rijp je of is het allemaal koekerond?
Ge hebt dus in het verleden een probleem gehad omdat je onvoorzichtig bent geweest en iemand anders op een andere locatie, op die manier in uw cloud heeft gekunnen en zo uw data heeft kunnen zien, of copyeren.

Ja dat zou kunnen in de volgende gevallen , ge hebt die persoon uw ontgrendelde telefoon gegeven waardoor hij in uw cloud is geraakt.

Ge hebt een pc die gesynced was met de cloud aan iemand toevertrouwd die in uw lokale cache folder alles is gaan bijeen zoeken wat hij nodig had.

ge hebt in al uw naiviteit uw password met iemand gedeeld. er was nog geen two factor authenticatie, en ja...

Als ge uw pc weggeeft, of binnen steekt voor reparatie en er staat data op die een ander niet mag zien, zoals die naaktfoto's van u en uw vrouw terwijl ge orchestral manoevres in the dark aan het doen zijt, ja weet dan dat een ander dat mogelijk te zien kan krijgen.

verwijder uw harddisk , SSD. pakt een boormachine en boort er wat gaten in, nadat ge ze eerst 50 keer overschreven hebt met zo een diskwis programma eigenlijk zou je de schijven dan ook best nog bewerken met een snijbrander of ze in het zoutzuur kappen wil je zeker zijn, maar die normale behandelng moet voldoende zijn om de hobby technieker al af te schrikken.
Oud 12 juni 2024, 23:40   #20
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt dus in het verleden een probleem gehad omdat je onvoorzichtig bent geweest en iemand anders op een andere locatie, op die manier in uw cloud heeft gekunnen en zo uw data heeft kunnen zien, of copyeren.

Ja dat zou kunnen in de volgende gevallen , ge hebt die persoon uw ontgrendelde telefoon gegeven waardoor hij in uw cloud is geraakt.

Ge hebt een pc die gesynced was met de cloud aan iemand toevertrouwd die in uw lokale cache folder alles is gaan bijeen zoeken wat hij nodig had.

ge hebt in al uw naiviteit uw password met iemand gedeeld. er was nog geen two factor authenticatie, en ja...

Als ge uw pc weggeeft, of binnen steekt voor reparatie en er staat data op die een ander niet mag zien, zoals die naaktfoto's van u en uw vrouw terwijl ge orchestral manoevres in the dark aan het doen zijt, ja weet dan dat een ander dat mogelijk te zien kan krijgen.

verwijder uw harddisk , SSD. pakt een boormachine en boort er wat gaten in, nadat ge ze eerst 50 keer overschreven hebt met zo een diskwis programma eigenlijk zou je de schijven dan ook best nog bewerken met een snijbrander of ze in het zoutzuur kappen wil je zeker zijn, maar die normale behandelng moet voldoende zijn om de hobby technieker al af te schrikken.
Nee das ni wak wou zegge, het heeft niet eens iets met whatsapp of telefonie te maken.

Stel ge vreest infiltratie, zijn onrechtvaardige acties dan legitiem? (niets gewelddadigs of illegaal he)

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 juni 2024 om 23:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be