![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() https://p-magazine.com/nl/articles/g...entiteitskaart
Een wettelijk verplichte beveiligde identiteitskaart zou eerst moeten gebeurd geweest zijn. Voor de koppeling naar gsm Nummer. Waardoor rechtstreeks via het GSM Nummer vele slachtoffers van diefstal, oplichterij nu al het slachtoffer werden. Want nu licht onze identiteit en daardoor met een beetje zoeken onze ganse doen en laten, daardoor op internet te grabbel voor hakkers, oplichters en CO. Want onze identiteit is NU totaal niet beschermd tegen misbruik daardoor. Via onze GSM nummer kunnen zij zelfs een andere identiteit (onze) aannemen en zo criminelenfeiten plegen. Vandaar dat zo veel mensen kunnen bestolen, bedrogen en slachtoffer worden. En dan zou er door politiekers nog getwijfeld worden om een wet te maken ter bescherming van de identiteit. ![]() gedaan-met-de-verplichte-identiteitskaart Is al lang aan de orde want voor alles word de GSM nummer geëist ter referentie van de identiteit.!! Om de eenvoudige rede dat tegen Witwassen en drugs en andere crimineel activiteiten het voor de simkaart verplicht werd de identiteit van de gebruiker officieel vast te leggen en zo te koppelen aan de Simkaart = dus het gsm Nummer werd de identiteit, anders geen bruikbaar gsm Nummer. ( uitzondering zijn de vaste telefoons) Daardoor zijn gemakshalve Banken al of niet ondersteund door itsmi voor hun veiligheid !!!! .enz. enz... bedrijven die handelen op internet zoals bol com, amazone, maar ook de dokters, klinieken enz. enz. ......... Allemaal eisen ze steeds het gsm Nummer en koppelen zo de identiteit van de klant, pas dan kan men verder in contact of de aankoop afwerken. Of word zo meteen verder gekoppeld naar Verzekering of mutualiteit enz. = een sneeuwbal effect. Niets kan nog zonder dat je Uw gsm moet bekend maken!!! en alles moet geregeld worden via gsm = de simkaart gsm Nummer!!! Dus zo word ook meteen uw identiteit bekend omdat op de identiteit zelf geen beveiliging zit kan de identiteit misbruikt worden !!!! Heb zelf na zeer zware hack waarbij zelfs de bios van een PC geblokkeerd werd, PC onbruikbaar, moederbord moet vervangen worden. De bank onbereikbaar werd waardoor ik buiten de contante betaling niets kon betalen. Ook de gsm was volledig onbruikbaar. Dus terug naar de middeleeuwen, pffff Toe ik mij aanmeldde bij de provider weigerden ze iets te doen uit vrees dat hun netwerk zou aangetast zou worden via hun locatie / winkel daar mijn gsm zou contact leggen via hun wifi met mijn gehackte toxische gsm. Ze stuurden mij verder in de straat bij een GSM hersteller, zelfde verhaal! Daar kreeg ik te horen dat ik via een nieuwe of niet aan getaste gsm liefst zonder internet functie met andere simkaart + ander GSM Nummer maar ook met mijn identiteit alle blokkades VIA GSM moet vrijgeven, pfff. Of niet in het bezit van Tweede GSM Nummer op mijn naam Dan nieuwe simkaart kopen en activeren met een nieuwe niet aan getaste gsm zonder internet functie Louter en alleen om de simkaart te koppelen aan de identiteit!!!!! Ging Naar de bank om geld om de gsm = 45€ de goedkoopste Nokia zonder internet functie + nieuwe sim te kunnen betalen. Heb daar moeten dreigen met er de politie bij te halen dat ze weigerden mijn bankkaart vrij te geven om op fysieke wijze dus niet via internet geld uit de muur te halen. Pas toen na meer dan genoeg dreigement dat ik mij op straat voor het bankkantoor zou stellen schreeuwen tot de politie kwam ( omdat GSM niet werkte) en er ondertussen nog klanten in de bank waren gekomen werd geld afhalen uit de muur mogelijk gemaakt Ik heb 14 dagen bezig geweest om alles weer draaiende te krijgen. 3 keer contact via gsm moeten leggen met de beveiligingsdienst van de bank om de kaart vrij te geven voor betalingen via elektronische betaling systeem. En dan moest i zelf via GSM en de BANK APP zelf de kaart vrijgeven nadat de beveiligingsdienst daar toestemming voor gaf. Dit alles met de in fabrieksstaat herinstalleerde GSM met NIEUWE Google account MET NIEUWE SIMKAART. Pas als alles terug geactiveerd was kon onder de nieuwe Google account en het nieuw GSM de oude Google account terug gebruikt worden. ook met oud GSM nummer. Voor de veiligheid zit de ON aangetaste simkaart terug in de Nokia GSM zonder internet mogelijkheden waardoor die niet gehackt kan worden (hoop ik) en werk ik terug met het GSM nummer zoals voorheen. ( voor heropstart kleine oplaadbare kaart gekocht, 1 jaar geldig en dan terug even bij laden) Ik deed de moeite deze ganse weg van terug activeren van GSM, BANK enz te omschrijven om de te volgen weg duidelijk te maken voor het geval iemand ook zo zwaar gehackt word. Graag gedaan ![]() Dus conclusie: de identiteit moet onder beveiliging van itsmi en vinger of gezichts- beveiliging alleen vrijgegeven worden! Zo niet zal het criminele milieu verder onze identiteit kunnen misbruiken en daarin worden zij steeds beter, nu al gesteund door AI!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Nog zo iets
Ik dacht om zeker geld te hebben, ik vraag een Prepaid kaart aan en zet daar geld op. Alles leek te lukken. De Kaart kreeg ik in de bus ..... moest via GSM geacteveerd worden en dat werd niet toegestaan. Dus terug de beveiliging dienst van de bank moeten aanspreken. Die moest dan terug deze nieuwe kaart vrijgeven. Ik moest die dan activeren via de muur en nu komt het Pas nadat ik de pincode voor die kaart via GSM aanvroeg = identiteit voor internet verkeer activeerde. Kon de kaart in de muur om de pincode te personaliseren. Maar zonder GSM gaat het dus nooit.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Wel als je onbeschermde identiteit via GSM Nummer na
hack er voor zorgt dat niets meer functioneert door blokkade. Je terug gekatapulteerd word naar de middeleeuwen. Alles wat relateer met internet onbereikbaar gezet word. Ik heb buiten dat mijn PC onbruikbaar is wegens Bois blokkade geen financieel verlies geleden. Dit tegen over de vele slachtoffers die steeds meer gemeld worden. Terwijl net de organiseerde computer criminelen via de GSM nummer de identiteit zomaar kunnen misbruiken om te stelen en op te lichten. Het is niet voor niets dat steeds meer criminelen ouderen belagen. Om hen te bestelen of om hen op te lichten. Daar hun identiteit bekend is weten de criminelen niet alleen de leeftijd maar met een beetje zoeken ook hun ganse doen en laten. Wat de deur open zet tot gericht en geslaagde criminaliteit door zeer goed getrainde en georganiseerde PC criminelen. Dus het beveiligen van de identiteit door itsmi en vinger of gezicht herkenning komt veel te laat, als het er als nog komt tenminste!!! Daar word zelfs niet over gesproken in eerste instantie, identiteit beveiliging lijkt bijzaak. Het gaat hem weer simplistisch of is het gemakzuchtig hoofdzakelijk om het gemakkelijk kopen of verhandelen via GSM.......
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 17 november 2024 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Geen kat lijkt geïnteresseerd te zijn of de identiteit veilig is.
Straks word ook hier in Belgie WERO geïntroduceerd om de snelheid en de veiligheid. https://wero-wallet.eu/be-nl/nieuws/...ero-in-germany Het is wel hun veiligheid want via onze simkaart en GSM nummer waar alles aan verbonden is is onze identiteit Niet beveiligt!!! Maar zoals al ik schreef, blijkbaar is geen kat hier geïnteresseerd in de cruciale strategische veiligheid van de eigen identiteit. Waardoor die te grabbel licht op Internet voor criminelen, terwijl pers en TV het constant hebben over diefstal en oplichting via internet pfff ...... het afsteven naar de ondergang van dit land, steeds bloempoten gooien naar elkaar zonder dat er aan cruciale zaken ook maar iets gedaan word door hen die ons zouden moeten vertegenwoordigen volgens een + 5000 jaar oud kiessysteem om individuen en partijen al of niet geloof gebonden aan de almacht te helpen!!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 november 2024 om 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik mijn gsm raar of zelden wegens geen boodschap aan die zever.
Het afschaffen van een identiteitskaart, de criminelen en landverhuizers lachen zich te pletter.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb enkel een smartphone van het werk en ik zet daar juist niets op.
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Hier zijn maar enkele die durven te reageren omdat ze blijkbaar bewust zijn van het gevaar dat die Simkaart = gsm Nummer = gekoppelde onbeveiligde identiteit met zich meebrengt. Persoonlijke veiligheid utopie is.
Is aan onze "vertegenwoordigers" om in eerste instantie de identiteit van eenieder te beveiligen zoals gezorgd werd voor de beveiliging van de Identiteit-Kaart of het paspoort!!! Terwijl nu alleen gezorgd word voor gebruiksgemak van Banken, de belastingen, bedrijven en ... ![]() De identiteit verbonden aan de simkaart zou pas vrijgegeven tot gebruik moeten zijn door bevestiging van de identiteit houder zelf, via itsme en de vingerafdruk of gezichtsherkenning op de respectievelijke GSM = gsm nummer = Sim kaart Voor bank, belasting enz. moeten wij itsme gebruiken ... ....terwijl het net andersom zou moeten zijn ... dat onze identiteit steeds achter de beveiliging van itsme zit en men dan pas na bevestiging via vingerafdruk of gezicht erkenning van "eigenaar van de identiteit" gekoppeld kan worden aan bank, belastingen toegang enz. Wat mijn inziens eerst moest toegepast zijn geweest. Waar nu nog steeds maar weinig over geredeneerd word blijkbaar door onze politieke "vertegenwoordigers". Dit terwijl een groot % van de bevolking met gsm werkt en deze gsm in de toekomst steeds belangrijker word.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 21 november 2024 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij eigenlijk af waarom daar zo'n drukte over gemaakt moet worden.
Je identiteit kan je nu toch ook al bewijzen via Itsme? Je kan er je belastingen mee invullen, alle officiele documenten mee inkijken,... Maar het gebruiken om te bewijzen dat jij het bent gaat niet? Wat doe ik dan met Itsme op Mijn Burgerprofiel enzo? Waarom nog eens een bijkomende app? Mis ik iets?
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik bedoel maar: nu is er vanalles te doen over een methode waarmee je jezelf via je smartphone kan identificeren. En dan denk ik: ik identificeer me al jaren met Itsme. Waarom kan dat daar niet voor dienen? Waarom altijd maar weer meer en andere apps? Gisteren in't nieuws: op termijn verdwijnt Payconiq. We moeten weer overschakelen naar Wero ofzo. Waarom? Kan Payconiq niet gewoon in die Wero geintegreerd worden? Ze maken het allemaal zo nodeloos ingewikkeld maar langs de andere kant worden we gebombardeerd met berichten dat we alles goed in de gaten moeten houden als we geld overschrijven of onze identiteit gebruiken op internet. Elke nieuwe app is weer een goudmijn voor oplichters.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De beveiliging waar U het overheeft zijn beveiligingen waar de Bank, de belastingen zelf om vragen om hun Bedrijf of instantie te beveiligen en dat is dan via de itsmi beveiliging. Terwijl de identiteit zelf beveiligt zou moeten zijn door itsmi. Dus geen bijkomstige of tweede beveiliging maar cruciale constante beveiliging van de identiteit. Dan zouden de banken, de belasting zelfs niet moeten vragen om U identiteit voor hen alleen nogmaals te moeten bevestigen om te kunnen werken in veilige omgeving. De identiteit zelf zou dan gewoon voor iedereen achter de itsmi beveiliging steeds beveiligt zijn en alleen vrijgegeven wanneer de identiteit eigenaar zelf de toestemming geeft ze te gebruiken, Met en vingerafdruk of gezicht erkenning. Dat mis je dus. Je mist dat Uw identiteit door een beetje computer hack op straat licht door gewoon Uw GSM nummer die misschien of facebook enz. staat te gebruiken .... waar door bij wet de SIM activatie Uw identiteit aan verbonden werd zonder te beveiligen achter een firewall van itsmi. Wat zo de mogelijkheid bied om Uw gehele doen en laten te ontleden indien ze dat zouden willen. De fysieke identiteit kaart die ze zouden willen vervangen door de SIMKAART = GSM nummer voor alles .... heeft niets te maken met internet. Of je moet de identiteitskaart dan bewust in de kaartlezer pluggen die dan weer aan de PC gekoppeld is om Uw identiteit vrij te geven wat nodig was om bv itsmi te activeren ..... en Net omdat itsmi NIET de Simkaart als beveiliging kan aanvaarden..... omdat Simkaart identiteit niet beveiligt is en kan misbruikt worden door criminelen. MOET HET MET DE FYSIEKE INDENTITEITKAART VIA DE KAARTLEZER ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 november 2024 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Nog een bedenking:
voor de fysieke identiteit kaart werd in het stadhuis onze vingerafdrukken genomen en gekoppeld. Als de Simkaart identiteit = GSM nummer dus gekoppeld word aan de data van de fysieke identiteit kaart worden onze vingerafdrukken dan ook opgenomen, omdat bij afgifte van de fysieke identiteit kaart de vingerafdrukken werden genomen en gekoppeld. Hoe gaan wij als door criminelen onze identiteit gestolen word omdat die niet beschermd is op de SIMKAART, hoe dan nog onze onschuld voor de rechtbank verdedigen, als onze identiteit gebruikt werd voor criminele feiten? ![]() Dit word gewoon onmogelijk!!!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 november 2024 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dezelfde soort op hol geslagen fantasie maakten we zeer lang geleden als eens mee, toen het er zat aan te komen dat iedereen een bankrekening zou gaan nodig hebben. Het is eigen aan oudere mensen die wat seniel aan het worden zijn, dat ze nogal fobisch reageren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() Volgens onze kolonel (anno 1974) kon je met een broek vol stront niet ten strijde trekken. Wat velen in deze tijd proberen te doen door het negeren van het angst signaal. Angst heeft ieder normaal mens als reactie op iets dat argwaan wekt, net als de adrenaline opstoot. Maar net door het angst signaal te doorgronden en daardoor wat aangeleerd werd juist toe te passen is de kans op overleven het grootst. Waardoor het duidelijk zou moeten zijn dat we voor een angst signaal zeer dankbaar zouden moeten zijn, iets wat zo cruciaal is maar wat spijtig genoeg niet aan onze kinderen aangeleerd word. Wel word aangeleerd dat je jezelf moet uitkafferen als je iets verkeerd doet. Pfff Oerinstinct Angst is een signaal om te overleven waar men zeer dankbaar zou voor moeten zijn. Alleen word het ons zo niet aangeleerd. Waardoor velen er geen weg mee weten en constant rugzak vol angsten als molenstenen torsen omdat ze het angst signaal negeren, niet ontleden, er niet durven of kunnen over spreken en het dan maar weg moffelen als steeds groter wordende ballast in de rugzak dagdagelijks meesleuren. Met veel klanten voor de psychiaters als gevolg. Na een angst signaal zou het logisch moeten zijn dat men het signaal analyseert om zo voorbereid te zijn op wat aanleiding geeft tot het angst signaal. Zodat accuraat gehandeld kan worden. Waardoor ik toch van mening ben dat onbeveiligde indentiteit toch niet genegeerd kan worden. Meestal zijn de grootste angsthazen net diegenen die steeds de kop in het zand steken, het gevaar bewust negeren en menen dit vooral te moeten verbergen met giftig agressief taal gebruik.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat zelfs niet. Ben daar eens aan begonnen maar kreeg er stuiptrekkingen van. Trek mijn plan (tot nu toe) wel zonder die 'Het ben Ik'.
En mijn vrienden die het hebben lieten het allemaal installeren door hun kinderen of door IT collega's als ze nog actief zijn. Die digitale onzin is allemaal heel simpel tot wanneer je eraan begint. Van mij mag alles weer analoog worden.....zou daar niet rouwig om zijn en al zeker niet om weer met echte mensen om te gaan dan met virtuele digitale figuren ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 november 2024 om 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wordt stap voor stap door het hele proces geleid. Er kan wat shit optreden als je de kaartlezer moet gebruiken (dat is maar eenmalig) maar verder moet je echt al moeite doen om het te verneuken. Ma soit; niemand is verplicht het te gebruiken. Ik heb de boot ook lang afgehouden maar nu ik het al een hele tijd gebruik moet ik zeggen dat ik het verrekte handig vindt.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waar mij het over gaat is de vraag waarom we iets moeten hebben dat onze identiteitskaart kan vervangen terwijl Itsme bestaat. Dat is toch ook een identificatie-app? Die kan je toch ook alleen gebruiken als je (eenmalig) je ID inleest? Waarom dan weer een nieuwe app die (voor zover ik kan inschatten) niets meer doet dan wat Itsme doet?
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moet inderdaad volgens het KISS principe gaan.
Keep It Simple (and Sexy).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |