Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2024, 16:31   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Kinderen kunnen niet meer zwemmen

De echte reden is niet ver te zoeken. In de meeste scholen moet men steeds meer rekening houden met de eisen van de moslims

Ik woon in Brussel en waar ik af en toe gaan zwemmen zie ik dat steeds minder scholen komen zwemmen.

De reden wordt weer in de doofpot gestoken. Moslim jongens willen geen 'normale verplichte' zwembroek dragen en moslim meisjes mogen eenvoudigweg niet mee gaan zwemmen.

De anderen (niet moslims) moeten zich daar maar naar schikken en bijgevolg worden de zwemlessen afgeschaft. Maar ipv dat gewoon toe te geven draaien ze nog maar eens rond de pot. De Fred woont en leeft er en weet wel beter

Mij kan het niet meer schelen want ik maakte gelukkig nog de andere tijden mee.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06...men-op-school/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juni 2024 om 16:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2024, 17:59   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De echte reden is niet ver te zoeken. In de meeste scholen moet men steeds meer rekening houden met de eisen van de moslims

Ik woon in Brussel en waar ik af en toe gaan zwemmen zie ik dat steeds minder scholen komen zwemmen.

De reden wordt weer in de doofpot gestoken. Moslim jongens willen geen 'normale verplichte' zwembroek dragen en moslim meisjes mogen eenvoudigweg niet mee gaan zwemmen.

De anderen (niet moslims) moeten zich daar maar naar schikken en bijgevolg worden de zwemlessen afgeschaft. Maar ipv dat gewoon toe te geven draaien ze nog maar eens rond de pot. De Fred woont en leeft er en weet wel beter

Wij hebben onze kinderen zelf, naast de school, zwemles laten volgen.
Dat heeft enige moeite gekost (het zwembad was 10km rijden en je bent telkens dik 2u van huis) maar aangezien wij naast een kanaal wonen leek mij dat geen overbodige luxe.
Oud 29 juni 2024, 22:51   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Welke kinderen? Autochtone of aangespoelde?
Oud 29 juni 2024, 23:54   #4
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

In Nederland doen de meeste autochtone Nederlanders, die welvarend genoeg zijn, hun kinderen altijd wel op zwemles.
Dit ligt anders bij niet autochtone Nederlanders, die doen dit sowieso veel minder, los van welvaartsniveau.
Dit maakte dit in Nederland een dubbele discussie, voor velen was schoolzwemmen dubbelop, zeker die groep dacht dat mensen, dit wel zelf zouden doen. Echter voor minder rijke medelanders wordt het steeds duurder en de groep, die u aanstipt heeft blijkbaar niet die traditie of benul, dat dit wel handig is met een land dat veel waterpartijen heeft.

Maar als in België schoolzwemmen nog wel gewoon verplicht is, dan heeft iedereen zich maar te schikken.
Oud 30 juni 2024, 07:36   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wij hebben onze kinderen zelf, naast de school, zwemles laten volgen.
Dat heeft enige moeite gekost (het zwembad was 10km rijden en je bent telkens dik 2u van huis) maar aangezien wij naast een kanaal wonen leek mij dat geen overbodige luxe.
Hier idem dito.
10 km rijden, samen met enkele vrienden, een zwemleraar ingehuurd.
10 woensdagmiddagen opgeofferd en de kleuters konden zwemmen.

Daarna, gedurende twee jaar, iedere zondagvoormiddag gaan zwemmen.
Gelukkig konden we als ouders, afwisselen.

Deze dertigers zijn ondertussen echte waterratten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be