![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatste cijfers volgens Unicef (2019-2021)
België : 14,9% Frankrijk : 19,9% Verschil met 2012-2014 België : -17% France : +10,4%
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 september 2024 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat met je duiding.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het aantal in een gezin loopt recht evenredig met kinderarmoede. "Het totale vruchtbaarheidscijfer (TVC) vertoont ook een neerwaartse trend. Het bedroeg 1,53 in 2022 volgens de definitieve gegevens en bedraagt 1,47 kinderen per vrouw volgens de voorlopige gegevens van 2023 (1,37 voor Belgische vrouwen en 1,91 voor niet-Belgische vrouwen)" "En moyenne, une Française a un peu moins de deux enfants , ce qui fait de la France l'une des championnes de la natalité en Europe. Néanmoins, la majorité des familles françaises sont constituées d'un enfant unique," Uit deze cijfers blijkt duidelijk het verschil in aantal tussen Frankrijk en België. 0,5 tussen Belgische en niet Belgische gezinnen, 1 tussen Franse en niet Franse gezinnen. Factor 2 dus. Nu de cijfers van UNICEF: België : 14,9% Frankrijk : 19,9% Amper factor 1,3. Er zitten in Frankrijk dus minder kinderen van vreemde origine in armoede.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik steek gewoon de draak met Johan's Meanwhiles.
Voor elke Meanwhile die hij in't voordeel van Frankrijk laat eindigen kan ik er eentje vinden die in het voordeel van Belgie pleit. Meer is er niet aan de hand. Ik had gehoopt dat meer mensen dat wel door zouden hebben maar blijkbaar moet er toch wat uitleg bij. Geen probleem. Graag gedaan.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ik het begrijp, feliciteer ik je. De draak steken met zeveraars zou vaker moeten gebeuren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |