![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe reageer jij op mensen met mondmasker anno 2024? | |||
Ik vind dat dit terug moet verplicht worden wanneer je ziek bent, met actief beboeten. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Ik vind dat dit een nieuwe elementaire beleefdheidsregel moet zijn, zoals in je elleboog niezen, geen luide scheten of boeren laten in 't openbaar... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Dat mogen zij zelf kiezen, ik oordeel er niet over zolang het niet verplicht wordt voor mij en ik kan doen wat ik wil. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 70,59% |
Ik keur het af, ik bekijk ze misschien wat scheef maar vermijd verder conflict. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Ik ga confrontatie aan en probeer hem of haar te overtuigen het af te zetten. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik eis dat die persoon zijn masker afzet, ik voel me er door beledigd, als er daardoor ruzie ontstaat dan is dat maar zo. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik was een tijd terug verkouden en ik vond het eigenlijk wel een goed idee een maskertje op te zetten in dichtbevolkte publieke ruimtes... Ik heb dit echter niet gedaan en de reden was... schaamte en angst.
Ik was bang dat mensen (antivaxers, complotdenkers, ...) mij verbaal of zelfs fysiek zouden aanvallen. Maar misschien een onterechte angst? Het lijkt misschien onwezenlijk moest ik een mondmasker dragen omdat ik ziek ben, in mijn elleboog niezen of een boer inslikken en verbaal of zelfs fysiek aangevallen worden omdat ik een masker draag, niet luidop mijn boer laat galmen door de supermarkt of niet keihard mijn snot op andere mensen nies... maar sommige mensen zijn blijkbaar niet in te schatten. Is het gevaar terecht of is het onzin? Toch even deze peiling.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren iemand gezien met een mondmasker, ik vond het een vreemd zicht, maar verder interesseerde het mij niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang ze mij niet verplichten of verbaal of fysiek aanvallen daarvoor mogen die masker zotten doen wat ze willen.
Ik kan er echter niet normaal mee praten want ik kan hun gezicht en expressies niet zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Gevaarlijke neven-symptomen zijn het aanvaarden van de meest idiote zaken om een gevoel van veiligheid te creëren en dan deze debiele kwakzalverij aan anderen op te dringen om hun eigen angsten te helpen onder controle te houden. Men vindt dit terug bij o.a. covid19-wacko's en klimaat-extremisten... Vrij besmettelijk onder en vatbaar voor de 80% "simpelen van geest" in de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dit een paradoxale vaststelling, aangezien het de zogenaamde "niet-wacko's" - of hoe noem je deze gevallen - zijn die zich juist altijd hebben verzet tegen kuddegedrag. Het beruchte woord "schaapjes" werd dan vaak gebruikt in samenwerking met het antagonistische "nazi's" en andere neologismen zoals het veel gebruikte "vaccinazi". Ik heb me dus eigenlijk als een bang schaap gedragen door de kudde te volgen en niet mijn eigen besluitvorming te hanteren en het masker dan toch maar op te zetten. Een val gezet voor deze de simpele van geest? Ik ben niet geheel overtuigd.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn complimenten aan IJsboer.
Zelden heb ik op dit forum zo'n valabele enquête waargenomen. Correcte neutrale formulering van de enquête en uitstekende kadering van zijn onderzoeksvraag in openingstopic. Ik ga deze enquête als model nemen voor mijn toekomstige forumbevragingen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zotten. Waren ook zotten in de crisis zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In andere landen is dat redelijk normaal aks je ziek bent om andere niet te besmetten.
Enigste wat ik dus zal denken is 'toch iemand die eens aan iemand anders dan zichzelf denkt'
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ziet ze inderdaad af en toe. Vaak buitenlanders.
Het is en blijft een belachelijk zicht, die zo openlijk tentoon gespreide angst. Maar anderzijds denk ik elke keer: er bestaan mensen met long- of andere ziektes voor wie dit een echte bescherming is. Dus moet het maar kunnen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zover ik weer zijn er, zelfs in het putteke van die hysterische coronatijd, geen gevallen van agressie tegen mondmaskers gesignaleerd.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men zal je hoogstens meewarig en raar bekijken of uitlachen...misschien zal een nieuwsgierige vragen waarom je dat doet....maar meer niet.
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Chirurgen vinden mondmaskers enkel nuttig en noodzakelijk bij operaties en in steriele omgevingen want mondmaskers beschermen (jou en anderen) niet, ze belemmeren wel je zuurstofinname en je ademt je afvalstoffen door uitademing terug in waardoor je ziek kunt worden. Angst is een slechte raadgever, je moet naar je gezondheid kijken en je niet laten leiden door irreële angst.
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo zijn er tal van uitgelokte "incidenten" geweest van bemoeizuchtigen met mondmaskers die anderen dachten te kunnen dwingen tot het dragen van een mondmasker.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kort door de bocht, als ik iemand met een mondmasker zie op't straat, heeft die persoon eigenlijk een stille ratel , die aangeeft "blijf van me weg, ik ben ziek en besmettelijk".
Wel geniaal. Ik zie heel regelmatig mensen met mondmaskers hier in Vilvoorde. Wel 99% vrouwen, die ook anti-verkrachtingsdoeken dragen. Daar wens ik ook geen communicatie mee, want dat brengt die vrouwen in de problemen, spreken met een vreemde man, een ongelovige hond...
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet kunnen, behalve als er misbruik van gemaakt wordt om een boerka-effect te creëren. Verdacht veel van die volledig in het zwart gekleden vrouwen met hoofddoek dragen mondmaskers. Zou kunnen omdat de angst er dieper inzit doordat die gemeenschap hardst en eerst getroffen werd maar bij jonge vrouwen twijfel ik toch.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 24 juni 2024 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uitlachen heb ik geen probleem mee, dan maak ik tenminste nog iemand gelukkig. Volgens Tom Van Grieken mag dat ook, een neger of homo uitlachen ook. Waarschijnlijk heeft hij er dan ook geen probleem mee dat iemand hem een babyface met lelijke flaporen noemt. Het is maar om te lachen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wetenschappers hebben de Islam een grote dienst bewezen door mondmaskers te verplichten, proficiat mensen, echt waar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht dat je een mondmasker zou dragen omdat je ziek was maar niet doet omdat je te bang bent om aangevallen te worden door complotdenkers en antivaxxers... Die zijn overigens toleranter dan je denkt, het kan ze niet schelen want met mondmaskers zie je duidelijk welke mensen besmettelijk of ziek zijn en dus te vermijden zijn...voor linkse extremisten moet je wel op je hoede zijn, die worden nogal eens gewelddadig. Je beschimpt dan nog wel het uiterlijk van TVG voor zijn mening, (dat lachen mag), dat is laag-bij-de-grond en heeft niks te maken met jouw angst om een mondmasker te dragen waarmee je beweert geen probleem te hebben om uitgelachen te worden.
![]() |
![]() |
#20 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
jawel het is gewoon wetenschappelijk aangetoond dat een mondmasker dragen infecties tegenhoud. Dat dit niet 100% is doet niks daartoe . Citaat:
![]() https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7904135/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7883189/ Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen, gelijk wat facebook daarvan vind.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |