Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2009, 12:42   #1
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard Referendum aansluiting Liefkenshoektunnel - E17

Een nieuwe volksraadpleging in verband met de Antwerpse verkeersituatie wordt opgestart

http://www.w-eb.be/

Citaat:
W-eb ijvert voor een volwaardig stuk ringweg dat men op korte termijn kan realiseren.
De volksraadpleging zal dan ook twee vragen bevatten :

1. Moet het verbindingstraject R2 (Liefkenshoektunnel - E17) bestaan uit een volwaardige infrastructuur met 2x2 rijstroken?
2. Moet de TOLheffing aan de Liefkenshoektunnel opgeheven worden?

www.opstand.net

Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 03:14   #2
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Ik heb een aantal dagen geleden voor het eerst de Liefkenshoektunnel genomen om van Nederland naar 'de Vlaanders' te gaan, dit tijdens het avondlijke spitsuur, en ik ben er zeer tevreden over. Langs de Kennedytunnel en over de gehele Antwerpse Ring was ik ongetwijfeld te laat aangekomen op mijn afspraak in het diepe Vlaanderen. Voordeel was wel dat ik de E34 moest aanhouden richting Kust, dus had ik de E17 niet van doen. Een aansluiting met deze lijkt me wel nuttig en kan het Noord-Zuid verkeer rond Antwerpen uit de knoop helpen. Natuurlijk is de aansluiting Lillo (rechterover) - Kallo (linkeroever) wel wat rondrijden t.o.v. Antwerpen, maar er zal veel tijd en stress mee worden uitgespaard. En dan hebben we geen brug of een nieuwe tunnelverbinding nodig in 'mijn' Scheldestad.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 12:18   #3
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb een aantal dagen geleden voor het eerst de Liefkenshoektunnel genomen om van Nederland naar 'de Vlaanders' te gaan, dit tijdens het avondlijke spitsuur, en ik ben er zeer tevreden over. Langs de Kennedytunnel en over de gehele Antwerpse Ring was ik ongetwijfeld te laat aangekomen op mijn afspraak in het diepe Vlaanderen. Voordeel was wel dat ik de E34 moest aanhouden richting Kust, dus had ik de E17 niet van doen. Een aansluiting met deze lijkt me wel nuttig en kan het Noord-Zuid verkeer rond Antwerpen uit de knoop helpen. Natuurlijk is de aansluiting Lillo (rechterover) - Kallo (linkeroever) wel wat rondrijden t.o.v. Antwerpen, maar er zal veel tijd en stress mee worden uitgespaard. En dan hebben we geen brug of een nieuwe tunnelverbinding nodig in 'mijn' Scheldestad.
Wat kost dat tegenwoordig?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 12:24   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wat kost dat tegenwoordig?
http://www.liefkenshoektunnel.be
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 12:53   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb een aantal dagen geleden voor het eerst de Liefkenshoektunnel genomen om van Nederland naar 'de Vlaanders' te gaan, dit tijdens het avondlijke spitsuur, en ik ben er zeer tevreden over. Langs de Kennedytunnel en over de gehele Antwerpse Ring was ik ongetwijfeld te laat aangekomen op mijn afspraak in het diepe Vlaanderen. Voordeel was wel dat ik de E34 moest aanhouden richting Kust, dus had ik de E17 niet van doen. Een aansluiting met deze lijkt me wel nuttig en kan het Noord-Zuid verkeer rond Antwerpen uit de knoop helpen. Natuurlijk is de aansluiting Lillo (rechterover) - Kallo (linkeroever) wel wat rondrijden t.o.v. Antwerpen, maar er zal veel tijd en stress mee worden uitgespaard. En dan hebben we geen brug of een nieuwe tunnelverbinding nodig in 'mijn' Scheldestad.
Zelf als je in de stad moet zijn, is dat een vrij goed alternatief, enige levensnoodzakkelijke voorwaarde is, wel :

Uwe weg kennen in de haven, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 04:37   #6
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zelf als je in de stad moet zijn, is dat een vrij goed alternatief, enige levensnoodzakkelijke voorwaarde is, wel :

Uwe weg kennen in de haven, ...
Ge moet toch ni van de autostrade af ???
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2024, 06:38   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.667
Standaard

De Waaslandtunnel is in slechte staat. In plaats van er een tunnel voor (ongecontroleerd) plaatselijk verkeer van te maken kan men er misschien een fietstunnel van maken waardoor men geen half miljard in een fietsbrug moet investeren ?
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 23 augustus 2024 om 06:47.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2024, 13:59   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Waaslandtunnel is in slechte staat. In plaats van er een tunnel voor (ongecontroleerd) plaatselijk verkeer van te maken kan men er misschien een fietstunnel van maken waardoor men geen half miljard in een fietsbrug moet investeren ?
Probleem met een fietstunnel is dat oudere fietsers bergop met een gewone fiets niet meer boven geraken .

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 augustus 2024 om 14:09.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2024, 05:23   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Probleem met een fietstunnel is dat oudere fietsers bergop met een gewone fiets niet meer boven geraken .
Met een brug is dat nog veel meer het geval. En de geplande brug over de Schelde is nog veel steiler. Men gaat dan een lift plaatsen. Dan kan men evengoed de voetgangerstunnel nemen en de honderden miljoenen euro's die men aan de brug wil spenderen uitsparen.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be