Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2024, 09:46   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Jaguar wil concurreren met Bentley en Rolls-Royce...

En enkel electrisch.

Prijssegment > € 200k

De voorstelling van de conceptwagen moest zoveel mogelijk opvallen, dus hoe meer kritiek hoe beter.

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12...trische-wagen/

Jaguar stelt nieuwe elektrische conceptwagen voor (en oogst kritiek)

De Britse luxewagenbouwer Jaguar heeft een nieuwe elektrische conceptwagen voorgesteld. De auto, in een opvallende roze kleur, kreeg meteen heel wat kritiek, net als de reclame van vorige week.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2024 om 09:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 09:51   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toen Jaguar nog van Ford was, had het bedrijf veel kansen om te groeien, te beginnen met de baby Jag, hierin zaten veel onderdelen van de Ford Mondeo en er werden nogal wat onderdelen in Genk geperst.

Nadeel van het perswerk van Genk was, dat ze werkten met slagpersen, met een slagpers krijgt het materiaal niet voldoende tijd om te vloeien, het gevolg was dat er veel wellen in de zijwanden zaten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 10:01   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Voor mij was het punt dat Jaguar met dieselmotoren begon het begin van het einde in het premiumsegment.

Maar nu ze naar het superluxe segment gaan zal er geen gejank/gezaag van Jan-met/zonder-pet zijn, daar zijn ze echt vanaf.

En bij electrisch rijden ook geen gejank over het rijbereik, verbruik enz...

Porsche is een klein vb dat men in het electrisch topsegment geld kan verdienen aan E-wagens.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2024 om 10:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 10:27   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jaguar heeft nog nooit naast Rolls of Bentley gestaan,

maar kom ze mogen ambitie hebben. Vraag is in welke vijver van rijke mensen ze willen gaan vissen.

nu ja ene die geld mee hopen heeft die trekt hem dat eigenlijk weinig aan, die wil een voituur waar hij mee kan uitpakken of choqueren. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor den dikste V12 die ik kon vinden waar desnoods een olieboor platform bijhoort om hem op tijd getankt te krijgen, maar ja voor spielerij eens ene op pielen die niemand anders heeft waarom niet.

alleen voor mij persoonlijk is het woke reclameke er wat veel aan en zou ik dan eerder een klassieker laten ombouwen waarvan ik toch een carosserie te veel had staan in mijn garage, maar smaken verschillen natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 10:57   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

maar kom ze mogen ambitie hebben. Vraag is in welke vijver van rijke mensen ze willen gaan vissen.

nu ja ene die geld mee hopen heeft die trekt hem dat eigenlijk weinig aan, die wil een voituur waar hij mee kan uitpakken of choqueren. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor den dikste V12 die ik kon vinden waar desnoods een olieboor platform bijhoort om hem op tijd getankt te krijgen, maar ja voor spielerij eens ene op pielen die niemand anders heeft waarom niet.

alleen voor mij persoonlijk is het woke reclameke er wat veel aan en zou ik dan eerder een klassieker laten ombouwen waarvan ik toch een carosserie te veel had staan in mijn garage, maar smaken verschillen natuurlijk.
Ze willen re-branden en zich gaan richten op de jonge rijke fils-a-papa. Dat lijkt me nogal gewaagd aangezien Jag gezien wordt als een opa wagen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 11:13   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch vind ik dat Jaguar een beetje thuis hoort in dat rijtje. Ouderwetse degelijkheid waarbij ouderwets geen scheldwoord is.
En de MK II dateert nog uit een tijd toen auto's nog kunstwerken mochten zijn :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 12:51   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ze willen re-branden en zich gaan richten op de jonge rijke fils-a-papa. Dat lijkt me nogal gewaagd aangezien Jag gezien wordt als een opa wagen.
inderdaad, als fils-a-papa met geld teveel is er wel wat anders op de markt dat wel hip is.
Oud 4 december 2024, 12:54   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toch vind ik dat Jaguar een beetje thuis hoort in dat rijtje. Ouderwetse degelijkheid waarbij ouderwets geen scheldwoord is.
En de MK II dateert nog uit een tijd toen auto's nog kunstwerken mochten zijn :

Ze zijn van oorsprong Engels en voor de upper class , maar Rolls en Bentley staan toch nog net dat stapje hoger in de index van pompeuze karretjes voor de happy few.

Net zoals een Range Rover zelf al is het de Holland & Holland editie daar niet naast kan staan.
Oud 4 december 2024, 13:27   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn van oorsprong Engels en voor de upper class , maar Rolls en Bentley staan toch nog net dat stapje hoger in de index van pompeuze karretjes voor de happy few.

Net zoals een Range Rover zelf al is het de Holland & Holland editie daar niet naast kan staan.
Daarom dat Jag de prijzen gevoelig gaat opdrijven. Maar of dat the happy few gaat overtuigen om weer voor Jag te kiezen? Dat betwijfel ik.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be