![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Duitsland strengere regels voor messen in het openbaar
Wat ze daar dan weer mee bedoelen is me een raadsel. Ik heb geen weet dat er mensen rondlopen met een mes open en bloot aan een gordel zoals in de Crocodile Dundee films ![]() Als er ene een mes toont in het openbaar is het toch te laat zeker ![]() En uitwijzen naar waar ? Geen enkel land wil die sjarels terug binnen laten .....of zo maken ze ons toch wijs. https://www.hln.be/buitenland/snelle...rtij~acd53aad/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2024 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het een goede en een nuttige maatregel.
De straffen voor overtredingen op deze maatregel moeten zodanig verzwaard worden dat de wereldvreemde magistraten die dingen niet zomaar kunnen blijven seponeren. En vooral: de straf moet pijn doen. Met vb. ook de voorziening dat lakse ouders, die de opvoeding van hun kinderen niet ernstig nemen ivm vb. wapendracht ... , uit hun ouderlijke macht gezet kunnen worden. Er moet voor de handhaving ervan geen heksenjacht georganiseerd worden. Gewoon voldoende slimme, gerichte en efficiënte controles is meer dan genoeg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee wat de regels voor ‘messendracht’ in Duitsland zijn. In België is het simpel: verboden tenzij in zeer specifieke omstandigheden.
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een domme symboolwet die niet veel in de praktijk zal veranderen, alleszins.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks mag men zelfs geen Zwitsers zakmes meer op zak hebben. Het is wachten tot er iemand met een vork wordt neergestoken en het gedaan is met een vork op zak hebben om tijdens een daguitstap op zondag ergens in een natuurgebied een slaatje te eten.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger gingen wij bunkeren* met bamboemessen, sinds de verrijking en toestroom van kansenparels gebruikt men bamboemessen om op elkaar in te slaan ...
* dat woord lijkt zelfs uit het woordenboek verdwenen, bunkeren was in de natuur een richting volgen ipv een pad ... almaar rechtdoor ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plastic is all een tijdje verboden.
Houten vorkjes mag nog wel denk ik.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Suggestie: misschien een beter woordenboek consulteren, Vlad.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan dat voortdurend op de man komen spelen heeft hier niemand iets. PS : Ik begrijp dat je in HK je mening niet meer kwijt mag maar hier mag dat nog dus ga gerust je gang. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 september 2024 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bunkeren
Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 september 2024 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij storen kleinerende opmerkingen die er weinig toe doen. Argumenten aanbrengen lijken me interessanter dan het wijzen op taalfouten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 september 2024 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bunkeren komt v.h. Engels. Engels is onze stiefmoedertaal. Steeds meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terroristische aanslagen worden nu verdoezeld door het opeens "messencriminaliteit" te noemen. Die duitse minister opent de jacht op messen omdat islamitische asielzoekers/terroristen messen gebruiken om onschuldige, autochtone ongelovigen te doden. M.a.w: zowel de leugenmedia als de politiek leiden de aandacht af van terreur aanslagen door de nadruk te leggen op messen die de terroristen bij aanslagen gebruiken. De duitse regering geeft toe dat ze faalt om afgewezen asielzoekers, dat de messentrekkers zijn, eruit te gooien dus gaan ze de messencriminaliteit - en terreur aanslagen - bestrijden door de messen in het openbaar te verbieden ![]() Tegelijk leutert die politieke praatbarak nog een paar jaar over het versnellen van uitwijzing, om messentrekkers/terroristen hier te kunnen houden, en het volk te sussen en te bedriegen met die dooie mus: doen alsof ze afgewezen en illegale asielzoekers willen uitwijzen. De onschuldige burgers mogen in het openbaar hun appel niet meer schillen met een aardappelmesje omdat moslim terroristen als asielzoeker messen gebruiken om mensen af te slachten en aanslagen te plegen. ![]() Dat politieke tuig is verantwoordelijk voor alle slachtoffers van de "messencriminaliteit" door islamitische asielzoekers want dat zijn toch overduidelijk islamitische terreuraanslagen. ![]() Wat uitwijzing betreft: regeringen hebben van niemand toestemming nodig om afgewezen asielzoekers van hun grondgebied te kunnen verwijderen en of die thuislanden hun burgers terug willen nemen is niet eens aan de orde en hoeft ook helemaal niet gevraagd te worden. Dat is niet het probleem van het land dat illegalen uitwijst.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ervaring en relevantie, hè. ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb bijvoorbeeld, als ik mijn werkkledij aan heb, steeds een breekmes op zak. Daar snij je met gemak iemand de keel mee open. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn loopbaan had ik altijd een mes op zak. Is dat nu plots verboden? En wat doen we met ne schroevendraaier? Dat is ook een dodelijk wapen hoor. Ik merk dat we nu de kwaal aan het bestrijden zijn in plaats van de oorzaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben hier ook woorden die in het ABN een andere betekenis hebben dan in ons dialect. |
|
![]() |
![]() |