![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zijn niet mijn zware woorden maar die van het Rekenhof, die de werkzaamheden van zowel Van Quickenborne als Van Tigchelt onder de loupe heeft genomen. En het resultaat lijkt niet erg schitterend :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01...ring-rekenhof/
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een bedrijf gerund werd zoals de overheid haar diensten runt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dit waar is,dan is dit "buiten categorie" als het er om gaat grote informaticaproject-mislukkingen te klasseren...
Ik meen me te herinneren dat reeds van ten tijde van de Wollebol van Kortrijk als Justitieminster,en zelfs al in de jaren tachtig(VORIGE EEUW),er gedoe was over de informatisering van Justitie.. Ik wil overigens de bal niet puur bij de politiek leggen. Vergeten we niet dat Justitie een semi-autonome baronie is in vele landen,ook bij ons. Als "de Goden" niet WILLEN moderniseren(wegens allerlei proceduurtjes en regeltjes die dan dreigen irrelevant te worden,wie in het bedrijfsleven werkt WEET dat dit exact is wat er gebeurt bij de invoering van- of omschakeling naar IT-gestuurde procedures) dan ZAL er niet gemoderniseerd worden....zo simpel kan het zijn.... Ik vrees dus dat er pakhuizen vol liggen met door de Belgische Staat gefinancierde IT-apparatuur teruggaande tot de vroege jaren negentig vorige eeuw zelfs........en paletten floppies... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 10 januari 2025 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit lijkt dus niet minder dan de zoveelste leugen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Awel nee, ze hebben zich enkel versproken. Ze bedoelden dat hun digitalisering Justitie van de 21ste naar de 19de eeuw gekatapulteerd heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ondertussen wel wat ervaring in digitaliseringstrajecten bij middelgrote ondernemingen en dat loopt wel vaker stroef. Een gedegen voorbereiding en een goed projectmanagement is cruciaal. Vind maar eens mensen die iets van die scope aankunnen. Ze zijn niet dikgezaaid hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 10 januari 2025 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IT en AI kan serieus was advocaten ea op de straatstenen doen belanden. Transparantie en makkelijkere toegang tot informatie kunnen dan weer achterkamertjespolitiek bemoeilijken. Dat speelt ongetwijfeld een rol en zorgt mogelijk voor obstructie van binnen het gerecht. Ik zie niet in waarom anders in andere overheidssectoren de digitalisering wel lijkt te slagen of toch minder problemen kent en het bij justitie al decennia serieus mis loopt.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is hier in dit land geen puinhoop?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fiscus slaagt er elk jaar in keurig te belasten en wanneer men bij de dokter of tandarts langs is geweest staat een deel van wat men betaalde iets later netjes op de rekening, net als de pensioenen en andere uitkeringen. De verkeerslichten doen het meestal goed en de flitscamera's ook naar het schijnt. Men is 90% van de tijd sneller met de trein in Brussel, Antwerpen of Gent dan met de auto (tenzij men ergens in een boerengat woont waar men beter niet zou wonen maar dat toch mag). Alle nutsvoorzieningen werken bijna 100% van de tijd 100% (behalve de riolering waar men beter niet zou wonen maar dat toch mag). Echte honger of kou kennen de meesten van ons niet. Enz.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie ook wel achteruitgang hoor. Ons menselijk en sociaal kapitaal kalft af en dat begint zich langzaamaan te uiten in tal van sferen. Ik vind zelfs oorlog minder beangstigend denk ik.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten heel dien boel hervormen, en ik zou zelf zeggen vanaf 0 beginnen tabula rasa en het it systeem ontwikkelen samen met de nieuwe regels en vanaf dag X. doen we het zo., |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het daar al volledig voor mij. Ik zou er mij alvast niet aan willen wagen eerlijk gezegd. Ik heb daar te weinig geduld voor en ik zou dus met mijn kop tegen de muur lopen. Zeker weten. En met die externen kan je dan ook wat voor hebben als je het niet goed in de gaten houdt. Ze komen binnen vol goeie moed en dan heb je 3 soorten van die gasten. Soort 1 ziet al snel dat het veel miserie gaat zijn en die bollen het rap weer af Soort 2 zijn de idealisten die blijven vechten voor de zaak Soort 3 zijn van die gasten die plots zien dat ze elke maand dik kunnen blijven factureren zonder een poot uit te steken. Je blijft met veel van de 3e soort zitten als je zoals Quickie gewoon geld vrijmaakt en er dan niet meer achter kijkt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 10 januari 2025 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze u + 1K per dag betalen om in uw neus te peuteren, en uw volgende opdracht zit nog X maand verder, ... dan is dat goed betaald he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 10 januari 2025 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Als secretaris van een VZW moet ik elk jaar onze statuten doorgeven aan kamer van koophandel, en elk jaar is dat huilen met de pet op.
Het moet via post (digitaal kan en mag niet) en ze zenden het soms 5 keer op een jaar terug, elke keer met een andere opmerking dat iets ontbreekt of verkeerd is. Het is gewoon een regelrechte schande, want elke jaar ben ik een fortuin kwijt aan papier, inkt, enveloppes en postzegels om elke keer het hele zooitje wederom af te printen en te versturen...
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 10 januari 2025 om 12:55. |
![]() |
![]() |