![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een avontuur zeg...onze weervrouw at ooit cavia in Peru.
Maar hier zou ze dat nooit doen....verontschuldigde ze zich onmiddellijk ![]() De hypocrisie straalde er weer vanaf..... Zou ze hier morgen misschien konijn eten ? Dat eet ze hier waarschijnlijk dan weer wel ![]() https://www.hln.be/bv/weervrouw-jaco...ehad~af060347/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 september 2024 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe deugdpronkerig en politiek correct.
Als ik morgen in een restaurant een "exotisch beestje" op mijn bord kan krijgen voor een eerlijke prijs, zou ik het wel eens durven proberen. Zelfs dakhaas kan op mijn bord hoor.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge naar Japan gaat, dan eet ge toch ook walvis en dolfijn? Puur uit nieuwsgierigheid. Maar best dat ik nooit naar China ga, kat en hond is erover volgens mijn eigen hypocrisie.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, Chinezen eten alles met 4 poten, echt alles. Behalve stoelen en tafels.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik hoop dat er een erge ziekte uitbreekt
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al even erg dat mensen dat tegenwoordig dan nog doen ook. Wat is er mis met het eten van een cavia? Waarom moet je je daarvoor verontschuldigen? Zeg gewoon: "Ik at een cavia en vond het lekker/smerig." en klaar. Ik word moe van dat soort bullshit.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als we hier in koetjes en kalfjes een draad over "exotisch" eten opstarten, moet iemand daar dan "sorry" zeggen omdat er iets niet alledaags op het bord lag? Als deelnemer in die draad zou het dan eerder een hoop irritant opmerkingen kunnen opleveren, daar niet van.
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me allemaal erg cultuurgebonden. Hier zijn toch ook mensen die graag paard eten ? In het VK gruwen ze daar van. We eten hier geen parkieten maar dan wel kwartels. We eten hier toch ook konijntjes zulke lieve huisdiertjes ![]() Wij eten geen sprinkhanen zoals in Azie want brr met die pootjes en stekeltjes .....maar we lusten wel garnalen .....waar zit hem het verschil ? In Indie eten ze ook geen rundsvlees terwijl hier.... ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2024 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, ge gaat wel naar Japan zomaar eens, maar niet naar China.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische kust en de Ardennen gaat nog wel, en ik hou er wrsl meer van dan dat ik naar Spanje of elders zou gaan. België is mijn reisbestemming.
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jonge kwarteltjes, pluimen, ingewanden eruit, stokske in zijn gat, efkes wokken in olie.
En dan opeten uit het vuistje, kop en poten mee op eten. Streetfood in Azië |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Maga’s is eekhoorn een delicatesse.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Spanje waren ooit de kloten van de Schoof toreador een lekkernij.
Allez, in El Restoran naast de arena en enkel als de stier won, hè.