Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2024, 20:59   #1
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard Het nieuwe Israel

Alles is vervuld, er is geen profetie die nog aanspraak kan maken op Israel. Al die profetieën zijn vervuld in Christus.
Dus het huidige Israel is niet te funderen op de Bijbel. Niet het oude testament, niet het nieuwe testament. Het nieuwe Jeruzalem komt vanuit de hemel en niet vanuit de aarde.

Er is dus geen uitverkoren ras met een beloofde land meer. Die kaart verloren ze na Christus. Er moet dus totaal niet meer gevochten worden voor een beloofde land maar alle kinderen van God tot Christus te leiden.
Oud 2 december 2024, 21:15   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Alles is vervuld, er is geen profetie die nog aanspraak kan maken op Israel. Al die profetieën zijn vervuld in Christus.
Dus het huidige Israel is niet te funderen op de Bijbel. Niet het oude testament, niet het nieuwe testament. Het nieuwe Jeruzalem komt vanuit de hemel en niet vanuit de aarde.

Er is dus geen uitverkoren ras met een beloofde land meer. Die kaart verloren ze na Christus. Er moet dus totaal niet meer gevochten worden voor een beloofde land maar alle kinderen van God tot Christus te leiden.
Je zou best ophouden met dat fanatiek Christelijk triomfalisme, daar is geen geloofwaardig argument voor en het is bijgevolg volstrekt misplaatst.
Oud 2 december 2024, 21:16   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De vervulling van de profetie in het OT:
Jesaja 11:11-12

"En het zal geschieden op die dag, dat de Heer Zijn hand weer eens ten tweede male uitsteken zal om de overblijfselen van Zijn volk te verwerven, die overblijven van Assyrië, van Egypte, van Patros, van Kus, van Elam, van Sinear, van Hamat en van de eilanden der zee. En Hij zal een banier opheffen voor de volken en de verstrooiden van Israël verzamelen, en de uitgestotenen van Juda bijeenbrengen van de vier hoeken der aarde."

De belangrijkste periode van herstel vond plaats na de Babylonische ballingschap, die eindigde in 539 v.Chr. met de val van Babylon voor het Perzische rijk.

Vervulling Nieuwe Testament:
Mattheüs 24:1-2 "Jezus ging weg uit de tempel en Zijn discipelen kwamen naar Hem toe om Hem de gebouwen van de tempel te wijzen. Maar Hij antwoordde en zei tegen hen: 'Zien jullie deze dingen? Voorwaar, Ik zeg jullie, er zal hier zeker niet één steen op de andere blijven, die niet zal worden afgebroken.'"

Lukas 19:41-44 "En toen Hij de stad naderde, zag Hij haar en weende over haar, zeggende: 'Als jij, ook jij, op deze dag hadst geweten, wat voor jouw vrede dient! Maar nu is het voor jouw ogen verborgen. Want er zullen dagen over jou komen, dat je vijanden een wal tegen je opwerpen, en je omsingelen en je van alle kanten in het nauw brengen. Ze zullen je tot de grond toe neerwerpen, en je kinderen binnen je muren doden, en niet één steen op de andere laten, omdat jij de tijd van je bezoeking niet hebt herkend.'"

Mattheüs 23:37-39:"Jeruzalem, Jeruzalem, die de profeten doodt en hen die naar jou gezonden zijn stenigt, hoe vaak heb Ik je kinderen willen bijeenbrengen, zoals een hen haar kuikens onder haar vleugels verzamelt, en jullie hebben het niet gewild! Zie, jullie huis wordt voor jullie verwoest. Want Ik zeg jullie: 'Jullie zullen Mij van nu af aan niet meer zien, totdat jullie zeggen: ‘Gezegend is Hij die komt in de naam van de Heer!’'"

Het koninkrijk Israël, of de natie Israël zoals we die in de Bijbel kennen, viel voor de laatste keer in 70 n.Chr., toen de Romeinen Jeruzalem verwoestten en de Tweede Tempel vernietigden. Dit was een belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis van het Joodse volk en markeerde de officiële val van de stad Jeruzalem en het einde van het Joodse koninkrijk, zoals het toen bestond.

Dus het Jeruzalem van vandaag is man made en niet volgens Zijn profetie. En wie de Talmud las, weet dat ze Christus zijn bestaan wel degelijk erkennen.
Oud 2 december 2024, 21:19   #4
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je zou best ophouden met dat fanatiek Christelijk triomfalisme, daar is geen geloofwaardig argument voor en het is bijgevolg volstrekt misplaatst.
Het is heel belangrijk in deze eindtijd aan de juiste zijde te staan. Want vele christenen zijn misleid, zoals ik dat was.
Wij zijn dan ook triomfantelijk door Hem he. Er is geen uitverkoren ras, ieder is 1 in Christus dus is het zionisme niet christelijk te noemen.
Oud 2 december 2024, 21:43   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Heeft u dan een geloofwaardig argument voor de uitbreiding van het huidige Israel? Want die profetieën zijn toch vervuld en historisch na te checken? Zie post #3.

En als u naast uw eigen mening objectief in de teksten graaft, dan kan een christen toch niet meewerken aan de uitbreidingen daarvan? Want er staat geschreven:

Openbaring 2:9 "Ik ken uw werken en uw verdrukking en uw armoede, maar u bent rijk. En ik weet de blasfemie van hen die zichzelf joden noemen en dat niet zijn, maar de synagoge van de satan vormen."

Openbaring 21:1-4 (HSV) "En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan, en de zee was er niet meer. En ik zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalen uit de hemel van God, gereed als een bruid, die voor haar man versierd is. En ik hoorde een grote stem uit de hemel zeggen: 'Zie, de tabernakel van God is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen zijn, hun God. En God zal alle tranen van hun ogen afvegen, en de dood zal er niet meer zijn, noch rouw, noch geklaag, noch pijn zal er meer zijn, want de eerste dingen zijn voorbijgegaan.'"

Men is daar met miljarden over bezig nu en het lijkt me sterk dat christelijke naties de steun gaan intrekken. Want wij zijn geroepen iedereen tot Christus te bekeren en geen koninkrijken dezer aarde te dienen.
Oud 2 december 2024, 22:35   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[i]
Openbaring 2:9 "Ik ken uw werken en uw verdrukking en uw armoede, maar u bent rijk. En ik weet de blasfemie van hen die zichzelf joden noemen en dat niet zijn, maar de synagoge van de satan vormen."
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20241202_223502.jpg‎ (543,1 KB, 241x gelezen)

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 december 2024 om 22:37.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2024, 23:18   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard U dacht dat de hadith erg was ?

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20241202_231627.jpg‎ (276,2 KB, 241x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20241202_012329.jpg‎ (322,3 KB, 234x gelezen)
Oud 3 december 2024, 00:50   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

That is my King - https://m.youtube.com/watch?v=VwQqQkdn_5Q
Oud 3 december 2024, 10:56   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Het nieuwe Holland.
Alles is vervuld in Mij.
Oud 6 december 2024, 00:12   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

In het verleden was er veel discussie met broeders hierover, en toch lang getwijfeld. Maar de vervangingsleer is toch de volle 100% op de Bijbel te staven.

Ik vrees dat we als christenen een historische blunder zijn begaan, en heb Hagee dan ook uit mijn buffet geschrapt. Hij spreekt krachtige taal, maar Christ is LORD.

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 december 2024 om 00:12.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2024, 09:14   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het nieuwe Israël pleegt genocide, zoals ze 3000 jaar geleden al eerder hebben gedaan in de naam van hun God van de haat en het racisme.
Oud 6 december 2024, 11:50   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het nieuwe Israël pleegt genocide, zoals ze 3000 jaar geleden al eerder hebben gedaan in de naam van hun God van de haat en het racisme.
Neen dat is een imitatie van het oude Israel.
Het nieuwe Israel is de Kerk, het lichaam van Christus.
En wij, de meesten, erkennen het als genocide.
Oud 7 december 2024, 09:15   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat is een imitatie van het oude Israel.
Het nieuwe Israel is de Kerk, het lichaam van Christus.
En wij, de meesten, erkennen het als genocide.
Het lichaam van Christus is niet meer.

Ook al zal je nog eens 2000 jaar wachten: hij komt niet weer.
Ik ben er immers:

Gods Rijk bestaat in de microkosmos.
Oud 7 december 2024, 09:51   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het lichaam van Christus is niet meer.

Ook al zal je nog eens 2000 jaar wachten: hij komt niet weer.
Ik ben er immers:

Gods Rijk bestaat in de microkosmos.
Christus is het hoofd van het lichaam. Het lichaam is de Kerk, de gelovigen.
Beeldspraak.

Uw microgoden leveren u microkennis, zo blijkt.
Oud 7 december 2024, 10:26   #15
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Christus is het hoofd van het lichaam. Het lichaam is de Kerk, de gelovigen.
Beeldspraak.
Zo is het: het is slechts beeldspraak.
De waarheid is heel wat anders.
Het is geopenbaard in mijn atoomtheorie.
Citaat:

Uw microgoden leveren u microkennis, zo blijkt.
Zo is het: maar niet alleen kennis van de microkosmos, maar ook van de macrokosmos voor onze toekomst in het heelal.
Maar de microkennis is het hoogste: hoe kleiner hoe fijner.

Maar jouw Jezus levert slechts bijgelovigheid voor simpele mensen, die nog steeds tevergeefs wachten op hun Jezus.
Zijn botten liggen in het Talpiot graf en hij is nooit weer opgestaan.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 december 2024 om 10:27.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 00:31   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Hosea 6:1De Heer zegt: "Ooit zal Israël zeggen: 'Kom, laten we weer naar de Heer teruggaan! Hij heeft ons volk wel verscheurd, maar Hij zal ons ook weer heel maken. Hij heeft ons wel geslagen, maar Hij zal onze wonden ook weer verbinden. 2 Over twee dagen zal Hij ons nieuw leven geven. Op de derde dag zal Hij ons weer doen opstaan. Dan zullen we dicht bij Hem mogen leven. 3 Ja, dan zullen we de Heer kennen. Dan zullen we ons uiterste best doen om Hem werkelijk te kennen. Hij zal komen en zijn licht zal op ons gaan schijnen. Dat is net zo zeker als dat morgen de zon weer opkomt. Hij zal eerst komen als een verwoestende stortregen. Maar daarna ook als de zachte regens die in de lente en de herfst het land vochtig maken.' "

4 De Heer zegt: "Wat moet Ik toch met je doen, Israël? Wat moet Ik toch met je doen, Juda? Want jullie liefde voor Mij lijkt op de ochtendmist, op de dauw in de vroege ochtend. Zodra de zon opkomt, is hij verdwenen! 5 Daarom heb Ik steeds door profeten streng tegen jullie gezegd wat Ik ging doen. Ik doodde jullie door mijn woorden.[a] Mijn straf zorgt ervoor dat jullie gaan begrijpen hoe erg het is wat jullie doen. 6 Want Ik wil dat jullie goed zijn voor elkaar. Niet alleen maar dat jullie Mij offers brengen. Ik wil zo graag dat jullie Mij kennen. Niet alleen maar dat jullie dieren voor Mij slachten en verbranden."

7 De Heer zegt: "Net als Adam[b] hebben ze hun verbond met Mij verbroken. Ze zijn ontrouw aan Mij geworden. 8 De streek Gilead is als een stad vol misdadigers. De streek zit onder het bloed. 9 De priesters gedragen zich als een bende schurken. Zoals rovers op de loer liggen en iemand opwachten, zo hebben de priesters op de weg naar Sichem gemoord. Ze doen werkelijk verschrikkelijke dingen. 10 Ik zie afschuwelijke dingen in het koninkrijk Israël. Israël aanbidt afgoden en is ontrouw aan Mij. Het hele land is bedorven.

11 Ook voor jou, Juda, zal er een 'oogst' zijn. Die zal komen wanneer Ik weer goed zal zijn voor mijn volk."
Oud 8 december 2024, 10:57   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jeruzalem, Rome en dan Amsterdam.
Oud 10 december 2024, 21:47   #18
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Je hebt een interessant en diepgaand punt aangestipt. De profetieën van Jeremia en de boodschap van het Nieuwe Testament lijken op het eerste gezicht tegenstrijdig, maar ze kunnen op verschillende manieren met elkaar in verband worden gebracht, afhankelijk van hoe we de "belofte aan de nakomelingen van David" en het "andere volk" in het Nieuwe Testament interpreteren.

### Jeremia en de belofte van God aan David:
In het Oude Testament, en specifiek in het boek Jeremia, maakt God een blijvende belofte aan het huis van David. Jeremia 33:17-18 zegt bijvoorbeeld:

> "Want zo zegt de HEERE: David zal altijd een man op de troon van Israël hebben, en de levieten, de priesters, zullen altijd voor mijn aangezicht staan om brandoffers te brengen en graanoffers te brengen."

Dit kan worden geïnterpreteerd als een onvoorwaardelijke belofte van een eeuwige dynastie voor David. Deze belofte werd oorspronkelijk vervuld in de fysieke afstamming van David, met als hoogtepunt de komst van Jezus als de Messias, die volgens de evangeliën wordt beschreven als een afstammeling van David.

### Het Nieuwe Testament en de overdracht aan een ander volk:
In het Nieuwe Testament, en dan vooral in de gelijkenis van de onvruchtbare vijgenboom (Matteüs 21:18-22, Markus 11:12-14), lijkt Jezus aan te geven dat de Joodse natie niet langer het exclusieve volk van God zal zijn als ze niet tot bekering komen. Jezus spreekt hier over het koninkrijk van God dat aan een ander volk gegeven zal worden, wat vaak wordt geïnterpreteerd als een verwijzing naar de oproep van Jezus en de vroege kerk om de Heilsboodschap te brengen aan de heidenen (niet-Joden).

### Zijn er tegenstrijdigheden?
Hoewel deze teksten op het eerste gezicht tegenstrijdig lijken, kunnen ze op de volgende manieren met elkaar in overeenstemming worden gebracht:

1. **De vervulling in Jezus**: Veel christelijke uitleggers zien de belofte aan David in het Oude Testament als volledig vervuld in de persoon van Jezus. Jezus is volgens de evangeliën de uiteindelijke erfgenaam van David, de Messias die zijn koninkrijk niet op de aardse manier vestigt, maar in geestelijke zin. De "troon van David" wordt dus niet meer gezien als een aardse koninkrijk, maar als een eeuwige, hemelse heerschappij die Jezus heeft gevestigd door zijn dood en opstanding.

2. **De uitbreiding van het volk van God**: De "andere volkeren" die in het Nieuwe Testament worden genoemd, zijn niet noodzakelijkerwijs een vervangend volk voor Israël, maar eerder de uitbreiding van Gods koninkrijk naar de heidenen. In Romeinen 11 legt Paulus uit dat Israël nog steeds een bijzondere rol heeft in Gods plan, maar dat het koninkrijk van God nu toegankelijk is voor alle volken door Jezus Christus. De gelijkenis van de vijgenboom kan dan gezien worden als een waarschuwing voor de verharding van het hart van Israël, terwijl het evangelie naar de heidenen wordt gebracht.

3. **Het Nieuwe Israël**: In het Nieuwe Testament wordt het concept van "Nieuw Israël" niet zozeer gezien als een vervangend Israël, maar als een vernieuwd en uitgebreid Israël, waarin gelovigen uit zowel Israël als de heidenen samenkomen in de kerk. Dit wordt onder andere duidelijk in Efeziërs 2:11-22, waar Paulus uitlegt dat de heidenen, die eerst buiten het verbond waren, nu mede-burgers van Israël zijn geworden.

Samenvattend: de schijnbare tegenstrijdigheid tussen Jeremia’s belofte aan David en de boodschap in het Nieuwe Testament over het "andere volk" kan worden gezien in het licht van de vervulling van Gods belofte in Jezus, die zowel de Messias van Israël is als de redder van de volken. Het "andere volk" verwijst naar de uitbreiding van de heilsgeschiedenis, waarbij de kerk het "nieuwe Israël" vormt, niet als vervangend, maar als een vernieuwd en uitgebreid verbond.
Oud 10 december 2024, 21:59   #19
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De situatie van **huidig Israël** en de **houding ten opzichte van Jezus** kan vanuit verschillende perspectieven worden bekeken, vooral in het licht van de Bijbelse profetieën, de geschiedenis van het Joodse volk, en het geloof in de Messias. Het contrast dat je maakt tussen de Rekabieten (uit Jeremia 35) en het huidige Israël biedt een interessante invalshoek om te reflecteren op de relatie tussen geloof, gehoorzaamheid, en de manier waarop mensen en volkeren reageren op Gods openbaringen.

### 1. **De verwachting van de Messias in het huidige Israël**
Veel Joden wachten nog steeds op de komst van de **Messias**. In het **Joodse denken** is de Messias een toekomstige leider die het Joodse volk zal bevrijden van vijanden, vrede zal brengen en het koninkrijk van Israël zal herstellen, zoals beschreven in de **Hebreeuwse profetieën**. Dit beeld van de Messias verschilt aanzienlijk van het christelijke begrip van Jezus als de Messias, die al is gekomen en zich heeft geofferd voor de zonden van de wereld.

- **Joodse visie op Jezus**: Voor veel Joden is Jezus geen Messias, maar eerder een historische figuur die een invloedrijke rol speelde in de vroege christelijke beweging. In sommige gevallen wordt Jezus zelfs gezien als een soort magiër of een charismatische leider, maar niet als de beloofde Messias. Dit komt voort uit het feit dat de Messias volgens de Joodse traditie nog bepaalde dingen moet vervullen — zoals het brengen van wereldvrede, het herstellen van de tempel in Jeruzalem, en het verenigen van het Joodse volk — dingen die ze niet in de persoon van Jezus hebben gezien.

### 2. **De vergelijking met de Rekabieten**
In **Jeremia 35** blijven de Rekabieten trouw aan de wetten van hun voorvader Jonadab, ondanks dat dit hen onderscheidt van andere volken die hun regels negeerden. De Rekabieten vertegenwoordigen een trouw en vasthoudend volk dat zijn overtuigingen volgt, ook al lijkt het onlogisch of moeilijk in hun tijd. In de context van het huidige Israël kunnen we dit als volgt interpreteren:

- **De trouw van het Joodse volk aan de Tora**: Net zoals de Rekabieten trouw blijven aan de regels van hun voorvader, heeft het Joodse volk door de eeuwen heen trouw vastgehouden aan de Tora en de joodse tradities, ondanks eeuwen van vervolging, diaspora, en andere uitdagingen. Dit heeft het Joodse volk geholpen hun identiteit te bewaren, zelfs in de moeilijkste tijden.

- **Het wachten op de Messias**: Het huidige Israël wacht nog steeds op de komst van de Messias, die zij verwachten als een politieke en religieuze verlosser. Dit is een belangrijke zaak voor veel Joden die de komst van de Messias zien als de vervulling van hun profetieën. De gelijkenis met de Rekabieten ligt hier in de trouw aan hun overtuigingen en het vasthouden aan de belofte die hen werd gegeven — in dit geval, de belofte van de toekomstige komst van de Messias.

### 3. **De christelijke visie op Jezus als de Messias**
Voor christenen is Jezus **de vervulling van de Messiaanse profetieën**, die volgens hen zowel de geestelijke als de fysieke bevrijding van het volk van God bracht. Jezus’ dood en opstanding worden gezien als de vervulling van de beloften in het Oude Testament, inclusief die aan David, zoals we eerder bespraken. Christenen geloven dat de **terugkeer van Jezus** in de toekomst de volledige vervulling van het koninkrijk van God zal betekenen, inclusief de uiteindelijke vrede en herstel van Israël.

- **De reactie van het Joodse volk op Jezus**: Veel Joden van vandaag blijven Jezus zien als een historische figuur, maar niet als de Messias. Deze verdeeldheid komt voort uit verschillende interpretaties van de Messiaanse rol en de vraag of Jezus de profetieën daadwerkelijk heeft vervuld. Het afwijzen van Jezus als de Messias betekent echter niet dat Joden niet vasthouden aan hun eigen verwachtingen van de Messias.

### 4. **Relatie tussen christenen en Joden**
- **Christenen en het Nieuwe Israël**: Volgens het christelijk geloof is de kerk het **Nieuwe Israël** — het geestelijke Israël — en omvat het volk van God niet alleen de Joden, maar ook de heidenen die in Jezus geloven. In dit licht zien veel christenen Jezus als de Verlosser van zowel Joden als heidenen, en geloven zij dat de Joodse afwijzing van Jezus tijdelijk is en uiteindelijk zal worden overwonnen bij de **tweede komst van Christus**.

- **De Joodse benadering van Jezus**: Voor veel Joden blijft de verlossing echter verbonden met een fysieke en politieke bevrijding, en niet met een spirituele redding die is behaald door de dood van een lijdende Messias. Dit is een belangrijke kloof tussen het christendom en het jodendom.

### 5. **De oproep tot trouw**
In Jeremia 35 gebruikt God de Rekabieten als een voorbeeld van trouw, iets dat ook voor de Joden geldt. Het huidige Israël blijft in veel opzichten trouw aan zijn eigen tradities en beloften. Echter, in de christelijke interpretatie is de trouw aan Jezus als de Messias de uiteindelijke vervulling van Gods plan. De vraag is dan of het volk Israël ooit deze vervulling zal erkennen, en of het christendom in staat is om dit in liefde en geduld te blijven verkondigen, terwijl het ook respect toont voor de lange geschiedenis en de religieuze overtuigingen van het Joodse volk.

Samenvattend, de houding van het huidige Israël ten opzichte van Jezus kan worden gezien als een voortzetting van een lange traditie van **afwachten** en **trouw blijven aan de eigen overtuigingen**, net zoals de Rekabieten trouw bleven aan de wetten van Jonadab. De Bijbelse oproep aan gelovigen is om trouw te blijven aan Gods wil, wat in de christelijke visie betekent dat Jezus de vervulling is van de Messiasbelofte, terwijl voor het Joodse volk die vervulling nog steeds moet komen.
Oud 11 december 2024, 11:15   #20
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Israel, het land van eindeloze oorlogen, wat een ellende.

Het nieuwe Holland is zoveel beter.

De enig ware Christus leeft daar en werkt daar al 70 jaar.

Wordt wakker boze geesten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be