Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2024, 22:57   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard Moord op United Health CEO en ziekteverzekeringen in de USA.

U hebt er waarschijnlijk al van gehoord, de moord op de CEO van UnitedHealth.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241204_95327965

Heel wat meer ophef dan over school shootings en ook heel opvallend: weinig sympathie voor de CEO en veel sympathie voor de dader.
Afkeurenswaardig, maar het systeem is dan ook door en door rot.

Gelukkig hebben wij onze goede Gezondheidszorg en hoeven we geen CEO’s af te schieten om wraakroepende beslissingen terug te draaien.

https://www.cbsnews.com/news/anthem-...verage-policy/

Wat denkt u?
Liever het Amerikaans systeem?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 december 2024 om 22:58.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 11:59   #2
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad.

Verzekeringsmaatschappijen die u een polis verkopen en laten betalen. Tot je er een beroep op moet doen en ze de kleine lettertjes gebruiken om niet over de brug te komen.

UnitedHealthcare was berucht om door artsen voorgeschreven behandelingen te verwerpen om het niet te moeten betalen.

Moorden kan niet maar ik kan me absoluut voorstellen waarom vele Amerikanen die CEO zijn bloed konden drinken.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 12:18   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Alsof een doorsnee andere verzekering beter is. Elk excuus om niet te moeten betalen is een goed.

Om in België te kijken, hoeveel mensen rond Pepinster hebben nog geen cent gezien van hun verzekering, zelfs 3 jaar na de ramp.
Oud 8 december 2024, 13:45   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof een doorsnee andere verzekering beter is. Elk excuus om niet te moeten betalen is een goed.

Om in België te kijken, hoeveel mensen rond Pepinster hebben nog geen cent gezien van hun verzekering, zelfs 3 jaar na de ramp.
Daarom ook dat ziekteverzekeringen niet aan privé-maatschappijen overgelaten dienen te worden.
Ken jij een mutualiteit die 30% van de terugbetalingen weigert?
Oud 8 december 2024, 14:20   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daarom ook dat ziekteverzekeringen niet aan privé-maatschappijen overgelaten dienen te worden.
Neemt niet weg dat er erg veel misbruik is vd ziekenkas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 15:05   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alsof de (R)overheid het beter zou kunnen. De onze kan nog niet eens de energie-infrastructuur -wat in verhouding veel gemakkelijker is, wegens eigenlijk een puur technische zaak- in orde houden/krijgen naar de eigen regels.
En dan kijken we nog niet eens over de grens, zoals Nederland of het Verenigd koninkrijk.
Citaat:
Het zou me niet verbazen dat dat cijfer overeen zou komen met de hoeveelheid misbruik.

Er zijn dingen waar niet aan getornd kan worden, de kosten van een normale hospitalisatie zijn nu eenmaal bepaald. Kosten van "toegelaten medicijnen" zijn bepaald.

Maar dat is een heel andere boom om op te zetten.
Oud 8 december 2024, 16:56   #7
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof de (R)overheid het beter zou kunnen. De onze kan nog niet eens de energie-infrastructuur -wat in verhouding veel gemakkelijker is, wegens eigenlijk een puur technische zaak- in orde houden/krijgen naar de eigen regels.
En dan kijken we nog niet eens over de grens, zoals Nederland of het Verenigd koninkrijk.

Het zou me niet verbazen dat dat cijfer overeen zou komen met de hoeveelheid misbruik.

Er zijn dingen waar niet aan getornd kan worden, de kosten van een normale hospitalisatie zijn nu eenmaal bepaald. Kosten van "toegelaten medicijnen" zijn bepaald.

Maar dat is een heel andere boom om op te zetten.
Enkele voorbeelden van weigering die ik zie opduiken op sociale media:

1. Weigeren van antimisselijkheid medicatie voor een 11-jarig meisje dat een kankerbehandeling ondergaat
2. Orthopedische voetchirurgie naar aanleiding van een verbrijzelde enkel na een motorongeval
3. De stent geplaatst na een hartaanval

Een verzekeringsmaatschappij weet het beter dan de behandelende dokter wat de patiënt nodig heeft?
Oud 8 december 2024, 17:04   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht

1. Weigeren van antimisselijkheid medicatie voor een 11-jarig meisje dat een kankerbehandeling ondergaat
2. Orthopedische voetchirurgie naar aanleiding van een verbrijzelde enkel na een motorongeval
Sociale media. Zeker de beste bron van informatie.
Citaat:
Een verzekeringsmaatschappij weet het beter dan de behandelende dokter wat de patiënt nodig heeft?
De verzekeringsmaatschappij moet afgaan op de aanbevelingen van hun "experts".
Dat daar, net zoals hier, een hoop gebuisde dokters en regelneukers bij zitten is gewoon een feit in't leven.
Het hangt dan af van de kleine lettertjes in't contract, en da's het hele eieren eten.
Legalees is voor de gewone man al niet te ontcijferen, laat staan een VS burger die zo'n "health care package" als stuk van de verloning kreeg.
Oud 12 december 2024, 13:32   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Dat de VS manier van gezondheidszorg niet de meest gezonde is mag wel duidelijk zijn. Het moet zowat de duurste ter wereld zijn terwijl het land wat betreft gemiddelde levensverwachting of kindersterfte onderdoet voor de meeste andere westerse landen; al is het verschil nu ook weer niet zo groot als de plaats in de rangschikking die de moordenaar gaf (#42) doet vermoeden.

Ik geloof dat we in Europa nogal wat verkeerde vooroordelen hebben over het Amerikaanse systeem zoals dat mensen in levensgevaar er niet geholpen worden als ze niet verzekerd zijn. De meeste onverzekerden zijn daarenboven jonge gezonde mensen die nog in hun inloopjobs zitten en nog aan hun carrière (zouden moeten) werken.* Ook zijn er enkele argumenten waarom de inwoners het liever zo houden in de VS. Of die argumenten kloppen weet ik niet. Zo zou de innovatie in de gezondheidszorg er hoger liggen.

Een ander argument is dat een deel van de bevolking liever meer vrijheid en geld heeft tijdens het leven en er niet om geeft daarvoor (een jaar**) vroeger te sterven, of zonder perfect lichaam rond te lopen. Daar kan ik wel inkomen. Het zijn echt niet enkel de rijken die voorstander zijn van de Amerikaanse gezondheidszorg. Al zijn de voorstanders ginds dikwijls dezelfden die ook tegen abortus en euthanasie zijn en die vind ik net voorwaarden voor een duurdere minder egalitaire gezondheidszorg.

De VS is nog steeds een democratie waar verandering door het politieke proces mogelijk is en plaatsvindt dus beginnen mensen neerknallen is er over. Hopelijk krijgt de dader de doodstraf en niet zo'n prutsstrafje zoals bij ons de moordenaars van Fortuyn en Van Gogh.

* Hoe dikwijls heb ik al niet 'linksen' horen verontwaardigd doen over arbeidsvoorwaarden van jobs die zelfs een niet al te snuggere mens ooitzijn hele leven hoort te doen. Ik wilde dat ik had kunnen eten aan huis leveren als inloopjob ipv al het vieze vuile zware of machinale dommer makende interimwerk wat ik deed. 'Linksen' zijn op dat vlak echt compleet gatachterlijk en gaan ervan uit dat iedereen in een job begint voor de rest van het leven aan onveranderde voorwaarden.
** De levensverwachting in de VS ligt een jaar lager dan bij ons. (De kindersterfte is er 5 tegen 3 bij ons)

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2024, 15:30   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Inderdaad.

Verzekeringsmaatschappijen die u een polis verkopen en laten betalen. Tot je er een beroep op moet doen en ze de kleine lettertjes gebruiken om niet over de brug te komen.

UnitedHealthcare was berucht om door artsen voorgeschreven behandelingen te verwerpen om het niet te moeten betalen.

Moorden kan niet maar ik kan me absoluut voorstellen waarom vele Amerikanen die CEO zijn bloed konden drinken.
Een dikke 2 !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2024, 16:44   #11
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Inderdaad.

Je kan nooit een verzekering afsluiten na een schadegeval. Dus de bijzondere en algemene voorwaarden zijn steeds gekend VOOR een schadegeval zich voordoet.
Een polis dekt nooit ALLES. ZELFS geen all-risk polis. Maar ook daar geldt dat de voorwaarden steeds vooraf gekend zijn.

De onzin van "kleine lettertjes" heeft alles te maken met verzekeringswetgeving. De sector is ZEER strikt gereglementeerd.

Komen blèten dat een bepaalde schade niet gedekt is, geeft gewoon blijk dat men de voorwaarden vooraf niet gelezen heeft.

Een kwaliteitsvolle vertegenwoordiging (bank, online, makelaar) is ERG belangrijk, want ik zeg zeker niet dat over de voorwaarden geen interpretatie-discussies bestaan.

Maar alles staat vooraf netjes op papier. Geen discussie over mogelijk.

Het feit dat een met voorbedachte rade, koudbloedige moord op een bedrijfsleider wordt vergoelijkt, omdat hij toevallig CEO van een verzekeringsmaatschappij is, is de schaamte voorbij.
Oud 12 december 2024, 18:48   #12
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Je kan nooit een verzekering afsluiten na een schadegeval. Dus de bijzondere en algemene voorwaarden zijn steeds gekend VOOR een schadegeval zich voordoet.
Een polis dekt nooit ALLES. ZELFS geen all-risk polis. Maar ook daar geldt dat de voorwaarden steeds vooraf gekend zijn.

De onzin van "kleine lettertjes" heeft alles te maken met verzekeringswetgeving. De sector is ZEER strikt gereglementeerd.

Komen blèten dat een bepaalde schade niet gedekt is, geeft gewoon blijk dat men de voorwaarden vooraf niet gelezen heeft.

Een kwaliteitsvolle vertegenwoordiging (bank, online, makelaar) is ERG belangrijk, want ik zeg zeker niet dat over de voorwaarden geen interpretatie-discussies bestaan.

Het feit dat een met voorbedachte rade, koudbloedige moord op een bedrijfsleider wordt vergoelijkt, omdat hij toevallig CEO van een verzekeringsmaatschappij is, is de schaamte voorbij.
Dat er tussen de verzekeringsexperts die zaken afhandelen klootzakjes zitten en dat dit soms aangedreven wordt door bonussen die ze kunnen verdienen klopt niet ? Ik zeg niet dat het overal en altijd zo is maar voorkomen doet dat toch volgens mij. Er zullen echt wel slachtoffers zijn die hun schadeclaims oneigenlijk zien geweigerd worden. Net als er schadeclaims oneigenlijk worden ingediend en verkregen door klanten zonder gene. Van beide zijn ongetwijfeld een pak voorbeelden te vinden.

Oud 13 december 2024, 00:32   #13
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat er tussen de verzekeringsexperts die zaken afhandelen klootzakjes zitten en dat dit soms aangedreven wordt door bonussen die ze kunnen verdienen klopt niet ? Ik zeg niet dat het overal en altijd zo is maar voorkomen doet dat toch volgens mij. Er zullen echt wel slachtoffers zijn die hun schadeclaims oneigenlijk zien geweigerd worden. Net als er schadeclaims oneigenlijk worden ingediend en verkregen door klanten zonder gene. Van beide zijn ongetwijfeld een pak voorbeelden te vinden.
Dat verandert niets aan de zaak. Een polis heeft geen enkel geheim. Als zo'n klootzakje u pakt, dat kan welgeteld 1 keer, en dan pakt ge uw boeltje en ga je naar andere tussenpersoon. Iets anders zou idioot zijn.
Brandverzekeringen zijn meer onderhoudscontracten geworden, ipv brandverzekeringen. Het moet al lelijk doen, of ge moet werkelijk pech hebben, dat iets niet verzekerd is, of binnen de vrijstelling valt.
Maar ge moet wel ne goeie polis willen betalen, en ne goeien tussenpersoon zoeken. Dat is iedereen zijn eigen verantwoodelijkheid.
Oud 13 december 2024, 00:48   #14
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat de VS manier van gezondheidszorg niet de meest gezonde is mag wel duidelijk zijn. Het moet zowat de duurste ter wereld zijn terwijl het land wat betreft gemiddelde levensverwachting of kindersterfte onderdoet voor de meeste andere westerse landen; al is het verschil nu ook weer niet zo groot als de plaats in de rangschikking die de moordenaar gaf (#42) doet vermoeden.

Ik geloof dat we in Europa nogal wat verkeerde vooroordelen hebben over het Amerikaanse systeem zoals dat mensen in levensgevaar er niet geholpen worden als ze niet verzekerd zijn. De meeste onverzekerden zijn daarenboven jonge gezonde mensen die nog in hun inloopjobs zitten en nog aan hun carrière (zouden moeten) werken.* Ook zijn er enkele argumenten waarom de inwoners het liever zo houden in de VS. Of die argumenten kloppen weet ik niet. Zo zou de innovatie in de gezondheidszorg er hoger liggen.

Een ander argument is dat een deel van de bevolking liever meer vrijheid en geld heeft tijdens het leven en er niet om geeft daarvoor (een jaar**) vroeger te sterven, of zonder perfect lichaam rond te lopen. Daar kan ik wel inkomen. Het zijn echt niet enkel de rijken die voorstander zijn van de Amerikaanse gezondheidszorg. Al zijn de voorstanders ginds dikwijls dezelfden die ook tegen abortus en euthanasie zijn en die vind ik net voorwaarden voor een duurdere minder egalitaire gezondheidszorg.

De VS is nog steeds een democratie waar verandering door het politieke proces mogelijk is en plaatsvindt dus beginnen mensen neerknallen is er over. Hopelijk krijgt de dader de doodstraf en niet zo'n prutsstrafje zoals bij ons de moordenaars van Fortuyn en Van Gogh.

* Hoe dikwijls heb ik al niet 'linksen' horen verontwaardigd doen over arbeidsvoorwaarden van jobs die zelfs een niet al te snuggere mens ooitzijn hele leven hoort te doen. Ik wilde dat ik had kunnen eten aan huis leveren als inloopjob ipv al het vieze vuile zware of machinale dommer makende interimwerk wat ik deed. 'Linksen' zijn op dat vlak echt compleet gatachterlijk en gaan ervan uit dat iedereen in een job begint voor de rest van het leven aan onveranderde voorwaarden.
** De levensverwachting in de VS ligt een jaar lager dan bij ons. (De kindersterfte is er 5 tegen 3 bij ons)
Het doet goed om te lezen dat er nog mensen zijn die standpunten niet zo maar uit de losse pols poneren uit een puur chagrijnig wereldbeeld.
Ik apprecieer.
Oud 13 december 2024, 07:13   #15
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Er is een manifest van de moordenaar. Het zou in handen zijn van de grote VS media, maar ze zouden er enkele selectief uit quoten en het niet vrij geven las ik op sociale media. Duidelijk is dat de moord een politiek geïnspireerde moord was gericht tegen een gezondheidssysteem dat niet de gezondheid van de bevolking nastreeft.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2024, 07:15   #16
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Het probleem is dat er geen keuze is en met Obamacare was je verplicht een minimum verzekering te nemen. Bepaalde verzekeraars hebben hun eigen dokters en ziekenhuizen waar je naartoe moet en alles wat niet verzekerd is kost je 10 keer zo duur waardoor het soms goedkoper is om naar een goedkoper ziekenhuis te gaan zonder verzekering.

Het systeem is zo corrupt als de pest, als patiënt betaal je duizenden euro’s voor de stomste behandeling maar de verzekeraar heeft deals om maar een tiende of minder te betalen. Er is niets verkeerd met privé verzekeringen maar dergelijke zaken zouden hier ook voor problemen zorgen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2024, 10:19   #17
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is een manifest van de moordenaar. Het zou in handen zijn van de grote VS media, maar ze zouden er enkele selectief uit quoten en het niet vrij geven las ik op sociale media. Duidelijk is dat de moord een politiek geïnspireerde moord was gericht tegen een gezondheidssysteem dat niet de gezondheid van de bevolking nastreeft.
Er is geen incentive voor de gezondheidsindustrie om mensen gezond te maken, maar wél om ze ziek te houden.

En dan is het plots de schuld van verzekeringsmaatschappijen...

Die moordenaar is niet alleen een dikke smeerlap voor wat hij gedaan heeft, maar ook, en dat is zelfs nog erger, een stomme idioot.
Oud 13 december 2024, 13:50   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht

De enige goede verzekeringsmaatschappij is deze waarop je geen aanspraak moet maken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2024, 15:05   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De enige goede verzekeringsmaatschappij is deze waarop je geen aanspraak moet maken.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2024, 16:36   #20
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het doet goed om te lezen dat er nog mensen zijn die standpunten niet zo maar uit de losse pols poneren uit een puur chagrijnig wereldbeeld.
Ik apprecieer.
Het is dat mijn groot verlof net achter de rug is en ik uitgerust ben. Dat gaat wel weer over.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be