![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaag toch even een foto gemaakt.
Verder heb ik gezocht naar de prijs per m² van industriegrond in Limburg. Nergens ook maar enige info gevonden. Zou het kunnen dat die prijs ook ergens rond 1€ per m² kan liggen? Of zit het ergens rond de 100€ per m²? ![]()
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik het ooit had over een huis kopen en dat 10 jaar later aan de kinderen schenken kwam jij met:
Citaat:
Voor Jean, de jonge arbeider die zijn levensweg zelf dient te betalen?? ![]() Zijn de 'gewone' voordelen voor Jean, de jonge arbeider, al uitgeput misschien? Industriegrond... Tsja, goedkoop is-ie wel. Wat ook niet vreemd in een land als Frankrijk waar er nog ruimte in overvloed is. Maar wat gaat Jean met uw industriegrond doen? Hem betalen van zijn spaarcenten? En dan? Wat gaat Jean daar bouwen? Met welk geld? Maar mij wel verwijten dat ik 'welgestelden' aanhaal. ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook even vermelden dat Saint-Sauveur en Puisaye nog geen 950 inwoners telt.
In België is enkel Herstappe nog kleiner. Waarbij Herstappe dan nog bijna dubbel zoveel inwoners per km2 telt dan Saint-Sauveur... (56 vs 29). Niet onmiddellijk de uitgelezen omgeving om een activiteit op te zetten lijkt me. We kunnen die gronden dus volgens mij ook wel klasseren in dezelfde schuif als waar de Italiaanse dorpen zitten die je in zijn geheel voor €1 kan kopen...
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even omrekenen. Garagebox in deze omgeving. Aankoop voor 2.3*4.7m, €25K. En €15/maand "werkingskost'
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is eigenlijk in gans Europa....
De bevolking concentreert zich nu echt rondom verkeersassen en bewoningsclusters (gans Vlaanderen is zo een concentratie bvb,met een nu al bijna ondoenbare 300-500 inwoners per vierkante km over het grootste deel van het oppervlak,en stijgend)... Daarbinnen is het koppen lopen en kruimelt alles kapot,de helft van de bevolking heeft een nutteloze job,of geen-,en moet onderhouden worden door de 30% van de rest.Dat betekent dat van 20% zelfs niet kan waargenomen worden wat die eigenlijk zijn of doen.... Maar,terug naar het draadje,grote delen van naties als Roemenie,Italie,Frankrijk,Oostelijk Duitsland lopen letterlijk leeg....ze liggen "temidden van nieverans"...Wie rustig wil wonen of ambachten beoefenen zou daar heel goed zitten...maar moet wel beseffen dat hij alles ZELF zal moeten doen.Want die stukken Europa staan nu heel erg laag op de prioriteitenlijst voor infrastruktuur (logisch eigenlijk)...Ik kan me rustig voorstellen dat op de "zone d'activité" waar het draadje mee begon er eigenlijk nog geen noemenswaardige infrastruktuur is en dat het wel eens HEEL ERG DUUR zou kunnen voor de koper van zo een lot struiken zijn dat tot ginder te krijgen..... Ter vergelijking: Hier worden de laatste overblijvende stukjes open Vlaanderen opgeofferd aan toerisme en villa's met paardenstallen voor de Chichi's....En op "industrieterreinen" is amper industrie te vinden maar onzinjob-hubs en magazijnen. Maar op een paar uur autorijden van ons vandaan bestaan ze nog......."nieverans" dorpjes,uitstervend......
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2024 om 06:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal niet belangrijk, want we hebben onze grond voor niets gekregen. Zucht, zalig zijn de simpelen van geest.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Juist, zalig zijn de simpelen van geest. Kost het te veel tijd om te kijken waar die industriegrond wordt aangeboden? Regio Auxerre -tussen de rivieren Loire en Yonne. U argumenteert dat het regio's zijn waar niemand woont? https://nl.wikipedia.org/wiki/Auxerre_(stad) Zalig zijn de simpelen van geest ... En je moet echt geen 500 km richting zuiden rijden om betaalbare industriegrond aan te schaffen. De ondernemers die hier volgen (als ze er al zijn ) zullen wel in hun haren krabben. Een zaak opstarten kost een fractie van wat men in België moet ophoesten. Goedkope energie, goedkope arbeidskrachten, goedkope gronden, weg van de corrupte Belgische ambtenarij, weg van de zinloze justitie ... Goed, na 15 jaar pesterijen van de administratie zit mijn actieve loopbaan er op. Dat neemt niet weg dat ik anderen kan bijstaan met wat levenservaring en technische kennis.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tut tut, de groenen (en sommige rijkeluisarchitecten en stadsplanners) zeggen dat onze kinderen in konijnenkoten van hoogbouwappartementen moeten gaan wonen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Mieren in een mierenhoop. Ratten in de ratrace. Een middenklasse en overheid die hun zakken willen gevuld zien met de centen van mensen die al niks meer hebben en een leefbare toekomst bij geboorte al hebben zien verdwijnen. Het probleem van Vlamingen zit bij hun angst om echt iets te doen aan hun onleefbare toestand. Sukkelaars eigenlijk. Niks doen of in file gaan staan- het grote dilemma van velen. Er bestaat een ander leven hoor ... echt!
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 oktober 2024 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Extra voordeel .... midden in de wijnstreek, de regio met de mooiste kastelen van Frankrijk. Nu terug naar onze Jean. Zoals jij en al uw kinderen wil hij ook wat 'bijverdienen'. Toch niks mis mee? Een lapje van 1000€ is 10 are groot. Voldoende om iets op te zetten denk ik zo...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 oktober 2024 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan speelt bij veel (de meeste) mensen nog heel wat meer mee dan goedkope spaghetti of industriegrond. Ben je echt zoveel gelukkiger als je daar eenmaal afgezonderd in Frankrijk zit? Honderden kilometers van familie en vrienden? Met een hoop bureaucratische rompslomp er bovenop? Met het risico dat je investering in je spotgoedkope huisje ginder binnen een aantal jaren helemaal waardeloos is geworden omdat het dorp waar je kocht stilaan leegloopt? Jij komt hier met links en rechts een voordeel van Frankrijk en besluit dan maar dat het beter wonen in Frankrijk is dan in België. Puur op basis van financiele voordelen. Elke meanwhile draaide al om geld. Huis huren, auto herstellen, werkvolk aannemen, spaghetti kopen, industriegrond kopen,.... En zo zit niet iedereen in mekaar. Niet iedereen bekijkt het leven uitsluitend op basis van financiele voordelen anders woonde elke Belg al lang in Thailand of Senegal ofzo. Met een beetje westerse spaarboek ben je daar de koning te rijk. Gek toch dat niet iedereen dat doet eh? Je mag je voor mijn part zoveel amuseren als je wil met je Meanwhiles, en misschien doe je het ook wel ten dele om je eigen beslissing om ginder te gaan wonen goed te praten, maar in mijn ogen vergeet je een hele hoop dingen die voor de meeste mensen nog veel belangrijker zijn dat wat financiele voordelen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 oktober 2024 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens: centraal gelegen... 't Is maar hoe je het bekijkt eh? Ik woon even ver van Antwerpen dan dat Saint Sauveur van Auxerre ligt. Ik zou dus volgens uw redenatie ook kunnen stellen dat ik centraal en vlak bij de haven van Antwerpen woon. Kom eens rondkijken in de Noorderkempen. Vlakbij Antwerpen, Eindhoven, Breda, Hasselt.... Maar dat wil nog niet zeggen dat je hier te midden van alle activiteit zit hoor.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Jean gaat niet alleen dat moeten doen, hij gaat nog een gebouw moeten optrekken, vergunningen aanvragen, architecten inschakelen, nutsvoorzieningen voorzien, verzekeringen aflsuiten, gebouw inrichten... En dat allemaal van zijn loontje van €1700?? ![]() Nee, Johan, beetje serieus blijven aub. Als je Jean wat wil laten bijverdienen moet je hem geen bedrijventerrein aanpraten. Stuur hem dan maar naar een Bar-Tabac waar hij wat pastis kan ronddragen.
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
En even eerlijk, als de fiscus je onterecht alles afneemt waar je voor hebt gewerkt en je verkoopt als crimineel zie je de echte waarde van uw vrienden en familie. Op enige uitzonderingen na zijn die 'waardes' een illusie. Afgezonderd zitten is uw eigen keuze en het maakt echt niet uit waar je woont. Mensen hun karakter maakt dat ze 'afgezonderd' worden, alleen zie je je eigen 'afzondering' niet door de vele waardeloze dagelijkse 'kennissen' die af en aan lopen. Nu, ik moet wel bekennen dat Johan, de verzuurde klootzak, de Belgische corruptie bestrijder in Frankrijk opnieuw de goedlachse technische geschoolde buurman is waar men terecht kan als er ergens wat hersteld dient te worden. Als je als mens de buurt wat kan bijbrengen dan wordt je op handen gedragen. Verder moet je het niet zoeken.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Wat bijverdienen was de bedoeling.
Een activiteit 'voor en na' dus. Zoals jij en je kinderen hebben gedaan. Het saldo moet op het einde van de maand dus positief zijn. Je denkt als Belg met een Belgische wetgeving.
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
En verder, de financiële waarde is in wezen enkel belangrijk als je het bekijkt als investering. Het is op enkele jaren tijd onze thuis geworden, het is wat we willen en is betaald. En, geen flauw idee hoe het komt maar hier wordt ondertussen veel vastgoed aan Belgen verkocht.
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige je dan moet hebben is goedkeuring van de lokale overheid om die activiteit uit te voeren en een verzekering Citaat:
En tijd was ook een detail. Je kent het oude adagio wel. Snel, goed, goedkoop, kies er 2. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eneuh, een goeie garçon kan als bijberoeper in België goed geld verdienen, maar de (r)overheid ligt op de loer. Misschien eens proberen in een kebabtent?
![]() |