![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld nog zo een controversieel onderwerp.
Ikzelf drink eigenlijk zelden andere.Niet alleen omdat ik de smaak best OK vind,zelfs de poeierkoffie van een zekere goedkope Duitse warenhuisketen... Maar vooral omdat het supersnel gaat.... tevens zie ik geen toegevoegde waarde in van die capsulekoffietjes die blijkbaar zo algemeen verspreid zijn...(hoewel dat blijkbaar ook al enkele jaren over zijn hoogtepunt heen is) Wat jullie,is er nog iemand die zelfgekweekte- ,vervolgens zelfgebrande en handgeplette koffie zet? Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2025 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn methode is natuurlijk ouwerwets: een papieren Melitta-filter die in een koffiemachine van een Duits merk wordt geplaatst en waarin een vrij nauwkeurig gemeten hoeveelheid gemalen Italiaanse koffie wordt geschept.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook enkel oploskoffie.
2 euro. Die van het merk van den Delhaize met chicorei. Elken ochtend enkele liters. En dan sta ik daar als een springkonijn, klaar voor alles wat de dag op me smijt. Come bring some.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ecco!!! Hai ragione caro mio!!!
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poeierkoffie.... Meh, ik drink sowieso bitter weinig koffie. Maar als ik toch mag kiezen.
Neme een tof voorverwarmd glas, doe daar een goeie lepel ruwe kristalsuiker in. Overgiet met een enorme scheut Ierse wiskey. Vul aan met echt straffe koffie (ik vind Douwe Egberts Black prima hiervoor). Roer goed op. Giet er licht geklopte room over (gebruik de lepel truk om mixen te vermijden).
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets helemaal anders: er is een koffie-oorlog aan de gang tussen Delhaize en Douwe Egberts. Geen Douwe meer te krijgen. En hun pads (espresso) zijn veruit de beste.
Edit: en poeierkoffie vind ik echt verschrikkelijk slecht.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 maart 2025 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een Delonghi die de bonen maalt en doseert naar en grote tas of een kleine. Wat koffie betreft koop ik gewoon een kilo bonen espresso van Lidl. 9€ en is best te drinken. Het pakt geen tijd want terwijl de machine automatisch bezig is doe ik iets anders. En er ligt wel een mooie laag schuim over zoals in een koffiebar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar druppels water in een cask strength kan ik nog begrijpen....
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oploskoffie, .... nee dat brengt terug jeugdtrauma's naar boven,
ik drink van alle soorten koffie, maar dat komt hier niet in huis. maar ik hou u niet tegen om het te degusteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa, als ik te tam ben om nog verse te maken en de thermos is leeg zodat een tas opwarmen in de microgolf ook geen optie is kan er wel eens een poederkoffie gemaakt worden.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink 1 cappuccino per dag en dat gebeurt middels een capsule van Nespresso. Ik gebruik daar een Lattissima toestel van nespresso voor. Er wordt te weinig koffie gedronken bij ons thuis om zo een bonenmachine te gebruiken. En om zelf met filters en zo te beginnen klooien, daar heb ik geen goesting in. Tzou toch telkens zijn om een halve kan weg te gieten. En ja, dan moet je dan ook nog zelf melk beginnen opschuimen voor die cappuccino.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez: de eerste batch 2025 zal voor ergens in april zijn, denk ik. Als 't Magimix compressor ijsmachien zo vriendelijk wil zijn om terug te willen opstarten. Ge weet maar nooit. ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij (na)gerechten waar koffie gebruikt wordt kies ik altijd voor oploskoffie. Smaakt veel harder af en is makkelijker straffer te maken dan vers gezette koffie. Met koffie drinken ben ik wel heel erg geminderd. Vroeger dronk ik overdag eigenlijk alleen maar koffie. In de tuin aan't werken en dorst? Koffie. Dat doe ik nu niet meer. Maar als ik het drink is het tegenwoordig Illy. In een koffiemachien op basis van bonen. Illy is, bij een normale prijszetting niet te betalen maar staat regelmatig als 1+1 of 2de aan -70% in de supermarkt en dan is-ie maar even duur dan andere kwaliteitskoffie. Daarnaast zijn de blikken verdomd handige opbergdozen voor schroeven, boren, pluggen, rommel....
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de french press is ook gemakkelijk, gewoon koffie in keilen, gekookt water erop en de pers naar beneden duwen Laatst gewijzigd door Herr Flick : 17 maart 2025 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drinken om te helpen wakker worden........ degusteren ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 maart 2025 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |