![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240815_94207466
En waarschijnlijk zullen ze de straat aanpassen, controles gaan uitvoeren en ... Terwijl het eigenlijk gaat over iemand sie de snelheid van z'n auto niet meester was. Het was een recht stuk weg, en toch reed ie aan de andere kant van de weg tegen ne container! Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de bestuurder plots iets gekregen heeft? Hele buurt hoorde oorverdovende knal van ongeval waarbij man (33) om het leven kwam: “Zware container meters weggeslingerd” Heist-Goor, Schriek - Een frontale aanrijding tegen een werfcontainer werd een 33-jarige Schriekenaar woensdagavond fataal. Met zijn Hyundai i30 crashte hij in de Pastoor Mellaertsstraat in Heist-Goor. “We hebben een ruit kapot geslagen in de hoop om hem eruit proberen te halen”, klinkt het in de buurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou natuurlijk ook kunnen.
Hier in de buurt is zo'n zelfmoordweg. Goed hard rijden, een rukje aan het stuur en je vliegt van de weg af en hebt gegarandeerd een stevige boom beet. Hier zijn al tal van onverklaarbare ongevallen gebeurt met dodelijke afloop, en telkens maar één persoon in de wagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er vlogen stukken van onze wagen door de lucht”: bestuurder veroorzaakt vier ongevallen in Heusden en Houthalen tijdens vlucht voor politie
Volgens mij ging hier de politie in de fout, waarom konden ze die man niet met rust laten? https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241119_97264415 “Er vlogen stukken van onze wagen door de lucht”: bestuurder veroorzaakt vier ongevallen in Heusden en Houthalen tijdens vlucht voor politie Houthalen-Helchteren - Een bestuurder die zondagavond op de vlucht sloeg voor de politie heeft tijdens een lange achtervolging vier ongevallen veroorzaakt. Daarbij viel een gewonde en werd er veel schade aangericht. De man is gearresteerd en er werd een huiszoeking op zijn adres uitgevoerd. De reden van zijn vlucht is niet bekendgemaakt. Het opsporingsonderzoek loopt nog, maar de verdacht is na verhoor naar huis gemogen. Het onverantwoord rijgedrag van de bestuurder, op de hielen gezeten door de politie, laat een diepe indruk na op de buurt. De politie merkte zondag rond 17 uur de auto op in de Mijnwerkerslaan in Zolder, waar de bestuurder gevaarlijke inhaalmanoeuvres uitvoerde. De man ontweek de controle en zette zijn vlucht in. Die ging richting Lillo en later naar de wijk Meulenberg. De bestuurder reed met hoge snelheden door de bebouwde kom, waarbij hij meerdere aanrijdingen had. Getuigen spreken over een levensgevaarlijke situatie, vooral in de buurt van Meulenberg. De bestuurder negeerde echter alle bevelen, met zes politiewagens in de achtervolging. Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 november 2024 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze dat geld van hun pestbeleid investeren in verkeersveiligheid. Fabrikanten moeten iedere wagen voorzien met een killswitch. Een switch die de politie dan moet induwen om die wagens tot stilstand te brengen. AI en de huidige tech staat dit toe om haalbaar te zijn.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw voorstel zet de deur open voor nog ernstigere conflicten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk aan de lavalampen die onhackbaar zijn. https://www.wired.com/story/cloudfla...-from-hackers/
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 21 november 2024 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meeste burgers zijn geen criminelen die vluchten voor een politiecontrole. En dat systeem bestaat reeds in sommige voertuigen tegen diefstal/car-jacking waarbij de eigenaar, en niet de politie, op afstand de motor kan doen afslaan om de dief te stoppen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En na vele aanvaringen met de politie, moet ik helaas bekennen dat de grootste boosdoener ik was. Ik heb alles eens via de gerechtelijke procedure aangepakt en ben toen ook vrijgesproken. Als ik toen ageerde tegen de politie, zoals ik dat dronken standaard doe, dan was ik gewoon in de cel gevlogen en kon ik dokken. Met de auto ook enkele aanvaringen gehad, zwaar zeer zwaar beboet en ik kan u voor de volle 100% zeggen dat ik nooit meer die fout zal herhalen. Ik heb dat ook nooit aangevochten omdat ik toen in de fout was. Ik zal ook niet rijden als ik 3 dagen geleden eentje blowde. Minstens 3 dagen he. Want dat is het equivalent van een levenslange straf als ik positief zou testen. De eigenaar die op de vlucht is, gaat zoiets nooit zelf activeren he. Maar stel dat de toepassing van AI en wat snufjes tot veel minder accidenten leiden, dan moeten we dat toch toepassen? Er moet zo'n zot maar eens een dierbare van u treffen, dan was het beter dat de politie die wagen op afstand kon stoppen.
![]() |
![]() |
#12 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En die houdt men niet en nooit tegen door strenger te zijn...niet met nog zwaardere boetes, niet met alcoholslot, niet rijverbod, niet met een gevangenisstraf. En zeker niet door strenger te zijn voor ALLE nuchtere automobilisten die niks mispeuteren! Citaat:
Concreet: er gebeuren helemaal niet zoveel achtervolgingen waarbij het stoppen door AI van een voertuig misschien een mogelijk dodelijk ongeval zou kunnen vermeden hebben. ![]() Dus leiden AI en wat snufjes al helemaal niet tot veel minder accidenten, dat is zever in pakskes en bullshit. En wie leeft met de schrik dat een dierbare ooit iets zou kunnen overkomen en misschien ooit eens zal sterven, die kan zich al beter ophangen. ![]() Terzijde: hoe vindt je het dat gij, als recidivist onder invloed achter het stuur, ook al een moordenaar wordt genoemd in de pers en door nabestaanden van dodelijke verkeerslachtoffers?
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat was dan door mijn schuld. Maar ik heb nog geen enkel mens gedood en wil dat zo houden. Met oorlog ben ik ribbedebie, of gefusilleerd. Het is wel waar dat we niet met zulke angsten moeten leven. Maar het is even waar dat er minder verkeersslachtoffers zullen zijn door AI toe te passen. De brave auto mobilist zal nooit iets merken van die killswitch he ![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240815_94207466
Mocht die iets plots gekregen hebben , dan ligt de zaak anders , Mocht het gewoon een wilde wegcowboy zijn (onder invloed ??) , gelukkig dat die geen andere heeft meegenomen !! Inderdaad !! Citaat:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=xzDmp3O8Bxs Of wat met deze: https://www.youtube.com/watch?v=SIFtDAwWlj8
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Andere dronken chauffeurs of junkies onder invloed willen enkel maar naar huis... Neen, dat is niet waar want deze AI/killswitch wordt niet eens algemeen gebruikt, er kan zelfs niet aangetoond worden dat er daardoor al minder verkeerslachtoffers gevallen zijn. De brave automobilist zal niet lusten dat de politie de controle krijgt over zijn voertuig waarbij willekeurig en onverwacht zijn voertuig tot stilstand wordt gebracht zonder dat hij dat wil. En gij meent ook nog dat die killswitch gratis zal zijn? Sommige dure merken bieden dat aan als optie maar waarvoor dan fors bijbetaald moet worden... ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was ze altijd wel, maar ik begreep die ernst nooit. Iemand die zat in zijn auto stapt, is een potentiële moordenaar en mits het gebeurt effectief moordenaar. Want je weet dat het kan gebeuren, je ontkende liever de realiteit dan voor het gebeurde. Die zonde is te vergeven bij oprecht berouw, maar zonder schuldbesef is dat niet mogelijk. Tesla kan al reeds iedere auto op afstand bedienen (als ze dat willen). Ik meende nooit dat die tech gratis zou zijn. Maar geld edm gaan binnenkort anders aangepakt worden. De schulden verdwijnen allemaal.
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jawadde.... ![]() Dat is helemaal niet waar. Of was dat ook jouw bedoeling toen gij onder invloed achter het stuur kroop of wou je enkel naar huis rijden?
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet dat het kan gebeuren, de reactiesnelheid neemt geen klein beetje af he. Uiteraard is het niet de bedoeling, maar je neemt toch het risico dus... We kunnen het oneens zijn hoor Oma. ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat een zatte chauffeur verantwoordelijk is staat niet ter discussie, de oorzaak van zulk ongeval is tenslotte omdat ie zat is en ongeschikt is om een voertuig te besturen maar daarom is ie nog steeds geen moordenaar want hij had niet de intentie om iemand opzettelijk te doden en ook niet om een ongeval te veroorzaken. Een ongeluk is nooit opzettelijk want dan spreekt men van een moordenaar door een terroristische aanslag...dan alleen is een "ongeluk" opzettelijk door met een voertuig in te rijden op een menigte om mensen te kunnen vermoorden. Ik ben ermee akkoord dat het de fout en de verantwoordelijkheid is van de dronken chauffeur maar ik ben er niet mee akkoord om dan het label moordenaar te geven en te criminaliseren want daarvoor ontbreekt de intentie om opzettelijk te willen doden.
![]() |