Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2024, 13:00   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.265
Standaard Alarmsignaal voor Europa….

Een alarmkreet…

https://businessam.be/opinie-aramsignaal-voor-europa/

Ik denk wel dat het alarmsignaal op zijn plaats is nu het opletten geblazen is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2024, 09:18   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.265
Standaard

Zag ik in een nieuwsuitzending dat er velen kiezen voor de richting economie
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2024, 06:54   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.265
Standaard

https://www.ey.com/nl_be/news/2022/0...ingen-aantrekt

Best vrij informatief en mag er best eens op nagelezen worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2024, 11:15   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een alarmkreet…

https://businessam.be/opinie-aramsignaal-voor-europa/

Ik denk wel dat het alarmsignaal op zijn plaats is nu het opletten geblazen is.
Die alarmkreet werd reeds geslagen door H. Driess 3 (!) jaar geleden over de vooruitzichten van Volkswagen. Hij werd toen uitgelachen.
NU sluit Volkswagen DRIE fabrieken in Duitsland +...
Er is een tekort aan technisch geschoolde werkkrachten (waar hebben we dat nog gehoord ?), de concurrentie uit China + het verminderen v.d. Russ. gasleveringen.
Tesla + Chinese producenten van elektrische wagens werden weggelachen.
In het Duitse Grünheide bouwt Tesla een auto in +/- 10 u, 3 X sneller dan Volkswagen...
Belgie is zeer afhankelijk van de toestand in Duitsland. Hier is de recessie volop aan de gang. De politiekers weten van NIETS !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2024, 11:21   #5
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.744
Standaard

Eerst nog een paar rondes auto sancties tegen Rusland en nog wat meer industrie verschepen overzee en wat dure energie importeren. Je zou denken dat dwazen of veraders het voor het zeggen hebben in de EU. Schapen die niet zien hoe ze gepluimd worden door hun verdeel en heers 'beschermer'. Draghi is moedig dingen bespreekbaar te willen maken tenminste.

Ach. Misschien verdient Europa niet beter. Het geeft zijn tijd gehad. Zijn kans gehad.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 oktober 2024 om 11:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2024, 20:48   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Eerst nog een paar rondes auto sancties tegen Rusland en nog wat meer industrie verschepen overzee en wat dure energie importeren. Je zou denken dat dwazen of veraders het voor het zeggen hebben in de EU. Schapen die niet zien hoe ze gepluimd worden door hun verdeel en heers 'beschermer'. Draghi is moedig dingen bespreekbaar te willen maken tenminste.

Ach. Misschien verdient Europa niet beter. Het geeft zijn tijd gehad. Zijn kans gehad.
Draghi had VROEGER moeten spreken.
Het kalf is verdronken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 15:30   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.405
Standaard Hype electrische auto was al voorbij in 2015... lol

- Deze oude link van 2015 hoef ik eigenlijk niet meer te vertalen, dit toont een wereldvreemde Duitse betweter: (Fritz Indra, een toen 75-jarige old school plof-dinosauriers-professor ook nog , zo zijn er in overvloed, over heel de wereld, maar deze lijkt ook helemaal geen oog te hebben voor wetenschap, lijkt zelfs gatachterlijk). Geen woord over electriciteit via hernieuwbare energie.

• De ontwikkeling van plofmotoren zijn fantastisch (WC-eend beroepsmisvorming?), beweerde die man nog halfweg 2015, en verder als milde hybride keek die man niet... en naar de luchtkwaliteit (schadelijke uitlaatgassen) en milieu al helemaal niet. Wat die zegt van electrische autos bij luchtvervuiling in Chinese steden.

• De (toekomstige) batterijtechniek werd toen flink onderschat, Tesla werd onderschat, de Chinezen werden onderschat enz...

Maar de boemerang keert nu vol terug in hun aangezicht, ook bij GM en Ford of waar die dino's allemaal zaten als "raadgever"
Citaat:
https://www.handelsblatt.com/mobilit.../11830774.html

“Tesla zal falen”

Verbrandingsmotoren verslaan e-mobiliteit en plug-in hybrides zijn een fraudeur voor het milieu: de bekende motorontwikkelaar Fritz Indra ruimt in een interview de hype rond elektrische auto's op.

Jens Meiners, 27 mei 2015

De gediplomeerde ingenieur, geboren in 1940, werkte als motor- en voertuigontwikkelaar bij onder meer BMW Alpina, Opel, General Motors en Audi. Foto: Handelsblatt

Wenen/Düsseldorf. Het Weense Motorsymposium aan het begin van de maand stond geheel in het teken van verrassende verbeteringen in verbrandingsmotoren, omdat de eisen van het milieubeleid in Europa onvermijdelijk de creativiteit van fabrikanten hebben geïnspireerd. Jens Meiners sprak met de bekende ingenieur en voertuigontwikkelaar prof. Fritz Indra, ooit motorontwikkelaar bij BMW Alpina, Audi en General Motors, en nu gepensioneerd adviseur voor de Oostenrijkse ontwikkelingsdienstverlener AVL List, over welke gevolgen dit heeft voor alternatieve motoren.

Professor Indra, wat is voor u de belangrijkste bevinding van het motorensymposium?

“Er was geen enkele lezing meer over de elektrische auto, dat is een enorme stap voorwaarts. Denk drie jaar terug: toen was iedereen enthousiast over elektromobiliteit, hoewel niemand onthulde wanneer, hoe en waar. Nu heeft de vraag opnieuw een historisch dieptepunt bereikt. Ik ga ervan uit dat de particuliere markt bijna verzadigd is.”

Zelfs als er sprake is van subsidiëring?

“Het probleem zal verdwijnen, vooral omdat Noorwegen, het beloofde land van elektrische auto’s, nu de immense subsidies stopzet die hier beschikbaar waren. Mevrouw Merkel heeft het over een miljoen in 2020; in werkelijkheid zullen het er niet eens 100.000 zijn. Om jezelf niet te veel in verlegenheid te brengen, moeten de hybriden nu ook worden geteld. Maar dat zal ook niet genoeg zijn. Misschien heb je de e-bikes ook nodig.”

Verwacht u dat de overheid zich zal terugtrekken uit e-mobiliteit?

“Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van geld en op een gegeven moment zullen regeringen wijs worden. In de VS werd de hybride ooit gesubsidieerd, maar na 60.000 voertuigen was dat voorbij. Iets soortgelijks gebeurt momenteel in Noorwegen en het zal heel interessant zijn om te zien hoe de markt daar zal reageren. Een technologie moet zichzelf terugbetalen. Je kunt het misschien in het begin steunen als het echt zinvol is, maar langetermijnsubsidies kan niemand zich veroorloven.”

Sommige sprekers prezen de plug-in hybride als een redelijke technische oplossing.

“Fabrikanten hebben deze technologie nodig voor grote auto’s, omdat het wagenparkverbruik anders te hoog zou zijn. Maar de plug-in hybride is, net als de elektrische auto, een fraude voor het milieu – want elektriciteit is niet inbegrepen. Op het moment dat deze auto’s verbinding maken met het elektriciteitsnet, blazen de energiecentrales vuil de lucht in, veel meer dan moderne verbrandingsmotoren. Het eerste dat in China zou moeten gebeuren als de lucht vervuild is, is een verbod op elektrische auto’s.”

Wat voorspel jij voor Tesla?

“Ik ga ervan uit dat dit project op een gegeven moment zal mislukken omdat het bedrijf jaarlijks enorme verliezen maakt en deze markt niet willekeurig groot is. Elon Musk is uiteraard een uitstekende manager en misschien wel de beste PR-man ter wereld.”

Vorig jaar verkocht hij ongeveer 30.000 auto's.

“Ja, maar veel daarvan bevinden zich in de specifieke markt van Californië, en natuurlijk in Noorwegen, waar hij – zelfs met subsidies – evenveel kost als een Golf. Toch hield men er bij elektrische auto’s geen rekening mee dat ze na zes tot zeven jaar weinig tot niets meer waard zouden zijn. De batterijen verliezen voortdurend prestaties en op een gegeven moment overschrijdt de prijs van een nieuwe batterij de huidige waarde. Tot op de dag van vandaag wordt er geen rekening gehouden met het onderwerp en de klanten zullen verrast zijn.”

Welke ontwikkelingen zie jij in de verbrandingsmotor?

“De ontwikkelingen zijn fantastisch, bijvoorbeeld de driecilinder met cilinderuitschakeling die Ford introduceerde; dat zal werken. Overal wordt gesleuteld, ontwikkeld en onderzocht; Je haalt benaderingen uit de lade die al lang bekend zijn en vandaag de dag de moeite waard zijn omdat ze misschien maar één procent besparen. Tegenwoordig rijden we heel comfortabel in auto’s van drieënhalve liter en dat zal nog minder worden.”

De verbrandingsmotor verslaat e-mobiliteit?

"Ja. We moeten rekening houden met de emissies van bron tot wiel, en er is niets beters dan de verbrandingsmotor. Je moet nooit energie omzetten, omdat energieconversie altijd verliezen met zich meebrengt, in welke richting dan ook. Hoe beter voertuigen met verbrandingsmotoren worden, hoe moeilijker het wordt voor alternatieven. Als er echt te veel elektriciteit is, voorspellen sommige experts, zullen we er vloeibare of gasvormige brandstof van maken en verbrandingsmotoren blijven gebruiken.”

Zou aardgas een gevestigde waarde kunnen worden als brandstof?

“Ik ben dankbaar voor jouw voorbeeld, want mensen kopen geen aardgasauto, ook al is die zo logisch en zo goedkoop. Waarom niet? Omdat het minder bereik biedt. Chauffeurs kopen alleen nieuwe technologie als die even goed of beter is, maar niet iets dat duurder is en minder kan. En dat verklaart helaas ook waarom de aardgasauto niet zo geaccepteerd wordt als hij eigenlijk verdient. Want er is niet op elke hoek een tankstation.”

Kun je eigenlijk positieve aspecten van elektrificatie zien?

"Natuurlijk. De elektromotor heeft als aandrijfmotor opnieuw geen ingeburgerde naam verworven, maar is in kleinere vorm zeer geschikt om de verbrandingsmotor te ondersteunen bij zijn werk in motorvoertuigen. De milde hybrides werken uitstekend, met startgeneratoren van ruim tien kilowatt en 48 volt-systemen; Over een paar jaar zal 50 procent van alle auto’s dit hebben. Ze maken ook perfecte start-stopsystemen mogelijk, inclusief zeilfuncties, recuperatie en acceleratieondersteuning.

De voertuigen moeten betaalbaar blijven – en voor een beter milieu moeten we ons richten op betaalbare verbeteringen aan in massa geproduceerde voertuigen.”
specifiek D:
de subsidies zijn plots sinds half december 2023 volledig afgeschaft in Duitsland, normaal gezien liepen die tot 1.1.2024, dus heel normaal dat de Duitsers in 2023 nog toehapten en 2024 een overgangsjaar gaat worden in de groei aldaar. Soit het aantal BEV blijft jaarlijks verder stijgen ttz stijgende tendens, in augustus was er wel een verwaarloosbare dip YoY in Duitsland , maar september 2024 was al beter dan september 2023.

Hierzie grafisch: (laatste subsidiejaar 2023: oranjebalkjes, 2024: rode balkjes)
Citaat:

Roland Pircher @piloly

BEV adoption in Germany reached its highest level this year in September.

Even higher than January to April 2023, when Germany had incentives for BEVs.

The media made a big story about the 57% plunge in BEV sales in August compared to the same month last year. But they didn't tell you that August 2023 was the exception for a reason.

Let's see if, in September, they'll talk about the record penetration of the year so far, or the 14% year-on-year increase. My guess is that the media will point out that the BEV rate has fallen over the last two years.

https://x.com/piloly/status/1842151718210896251
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2024 om 15:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 10:05   #8
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.744
Standaard

Waarom vlucht de Industrie weg uit Europa?

Het is vrij simpel eigenlijk.
Dure energie. De Nord Stream sabotage was een economische voltreffer voor de VS alwaar de energieprijzen daalden itt Europa. Maar dit Europa is te zwak om zelfs protest aan te tekenen en de dader aan te wijzen. Integendeel. Het verdrinkt in de auto sancties tegen Rusland. Ook onder leiding van de VS (via NATO en EU) opgelegd, terwijl die zelf weeral buiten schot blijven.

Naam: IMG_20241114_095927.jpg
Bekeken: 567
Grootte: 152,3 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 14 november 2024 om 10:06.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 11:26   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.405
Standaard

Alleszeggende grafiek, zelfs Frankrijk...

En in Nederland is het nog erger:
Citaat:
https://www.vno-ncw.nl/artikelen/kos...-moeten-omlaag
16 AUG, 2024 • Nieuws

Kosten elektriciteitsnetwerk moeten omlaag

‘De al maar oplopende kosten voor het stroomnetwerk dreigen de Nederlandse industrie op steeds grotere achterstand te zetten ten opzichte van buurlanden.’ Dat blijkt uit een nieuw rapport van Onderzoeksbureau Aurora (zie bijlage) dat vandaag is gepresenteerd. Volgens VNO-NCW moeten de zogeheten netwerkkosten anders worden gefinancierd om verdere negatieve effecten op de energietransitie en de concurrentiepositie van de Nederlandse industrie te voorkomen.
De nieuwe studie toont aan dat de nettarieven in Duitsland, België en Frankrijk vaak meer dan 80% lager zijn dan in Nederland voor grote stroomafnemers uit de industrie. VNO-NCW wees hier eerder ook al op. De grote kostenverschillen zijn extra zorgwekkend omdat het verschil in energiekosten tussen Europa en de VS/Azië sowieso al zorgwekkend groot blijft komende decennia.

Citaat:
https://auroraer.com/insight/grid-fe...herlands-2045/

Grid costs in the Netherlands have nearly tripled in the last two years, and are expected to continue to rise significantly in the future.
En op de tweede plaats te weinig durfkapitaal, en-of nu nog veel minder door de duurdere energie...

Of veel blabla en weinig boem... of een dikke boem en nog meer fossiele afhankelijkheid..
Citaat:
https://www.debelegger.nl/post/hoe-e...n-cre%C3%ABren

27 juli 2024

Hoe Europa zijn eigen Silicon Valley kan creëren

In het kort:
- De EU creëert jaarlijks meer hightech start-ups dan de VS, maar veel falen door gebrek aan financiering.
- Europese beleggers zijn terughoudender, met 31% van hun spaargeld in valuta of deposito's, vergeleken met 12% in de VS.
- De VS heeft 20 keer zoveel durfkapitaal als de EU, wat cruciaal is voor de groei van start-ups.

Ondanks een veelvoorkomend beeld, presteert de Europese Unie beter dan de Verenigde Staten bij het creëren van hightech start-ups. Jaarlijks ontstaan er in de EU meer van deze innovatieve bedrijven dan in de VS. Dit succes is echter vaak van korte duur. Veel van deze start-ups falen omdat ze niet de benodigde financiering kunnen aantrekken om te groeien en te schalen.

Een belangrijke oorzaak van dit financieringsprobleem is de terughoudendheid van Europese beleggers. In de EU wordt 31% van de huishoudelijke besparingen aangehouden in valuta of deposito's, tegenover slechts 12% in de VS. Dit betekent dat er in Europa minder geld beschikbaar is voor aandelen en obligaties. Dit resulteert in een situatie waarin de EU, relatief gezien, twee keer zoveel geld in haar banken heeft als de VS, maar slechts de helft in kapitaalmarkten voor aandelen en obligaties.

Dit financieringsprobleem is bijzonder acuut voor start-ups. Amerikaanse bedrijven hebben toegang tot 20 keer zoveel durfkapitaal als hun Europese tegenhangers, met €1,3 biljoen in de VS tegenover slechts €72 miljard in de EU. Dit verschil in beschikbaar durfkapitaal is een cruciale factor in het succes van Amerikaanse start-ups en het falen van veel Europese start-ups om te schalen.

Een belangrijk element van het succes van Silicon Valley was een verandering in de regelgeving rond pensioenfondsen in de VS. In 1974 werd de ERISA-wet ingevoerd, die pensioenfondsen toestond om in risicovollere investeringen te beleggen. Dit leidde tot een groeiende stroom van pensioenfondsgeld naar durfkapitaalfondsen, wat cruciaal was voor de ontwikkeling van Silicon Valley.

In de EU houden pensioenfondsen momenteel ongeveer €4 biljoen aan activa, terwijl de verzekeringssector, die ook vaak pensioenplannen aanbiedt, ongeveer €9 biljoen aan activa beheert. Ondanks deze enorme kapitaalbronnen investeren Europese pensioenfondsen slechts een klein deel van hun activa in durfkapitaal, veel minder dan wat nodig zou zijn om een Europese versie van Silicon Valley te creëren.

Er is een duidelijke en eenvoudige oplossing voor dit probleem: Europese pensioenfondsen moeten worden aangemoedigd om meer in durfkapitaal te investeren. Een twintigvoudige toename van de huidige investeringen zou de jaarlijkse bijdrage aan durfkapitaal in de EU verdrievoudigen, maar zou nog steeds minder dan twee tienden van een procent van de totale activa van pensioenfondsen vertegenwoordigen.

Een belangrijk punt van zorg is dat pensioenfondsen de pensioenen van toekomstige gepensioneerden niet in gevaar mogen brengen door te investeren in risicovolle activa. Echter, elke beleggingsadviseur zou aanbevelen om een gediversifieerde portefeuille te hebben met een mix van risicoprofielen die passen bij de beleggingsdoelen. Dit geldt ook voor pensioenfondsen, die kunnen profiteren van de hoge rendementen die durfkapitaal kan bieden.

Om de EU in staat te stellen haar eigen digitale kampioenen te creëren, zijn duidelijke en eenvoudige maatregelen nodig. Deze maatregelen zouden niet alleen de digitale sector van Europa ten goede komen, maar ook onze pensioenfondsen, de verzekeringssector en toekomstige gepensioneerden. Wat in de weg staat, is Europese terughoudendheid en conservatisme, samen met het ontbreken van een concreet beleidsprogramma om deze noodzakelijke veranderingen door te voeren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2024 om 11:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 11:51   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.405
Standaard

Op weg naar een Marshallplan 2.0 ...
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 16:00   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op weg naar een Marshallplan 2.0 ...
Together ----> In de EU is dat een zwak woord.
Work together is een zwak werkwoord.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2024, 11:12   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
CUFI's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 26.051
Standaard

Keer terug naar de oude wereldorde.
Maar dat gaat niet als ge genoegen neemt met het huidige aanbod die er alles aan deden eigen zakken verder te vullen, en u daarbij van al uw rechten en tradities beroofden.

Nog minder als degene die het spel doorzien aan een karaktermooord worden ondeworpen.
__________________
Hallelujah anyway
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2024, 12:23   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 34.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Keer terug naar de oude wereldorde...

Dit is zowat het hoofd-probleem met/van ALLE reactionaire utopisten, hé:

naar wélke 'de oude wereldorde' precies wilt u dat we terug keren?

Die van 3.300 voor Christus, die van 325 voor Christus, die van 33 na Christus, die van AD 1453, die van AD 1798, die van AD 1939, ... ?

__________________
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU!
I AM your Protector and I WILL protect you.
Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2024, 14:13   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
CUFI's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 26.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dit is zowat het hoofd-probleem met/van ALLE reactionaire utopisten, hé:

naar wélke 'de oude wereldorde' precies wilt u dat we terug keren?

Die van 3.300 voor Christus, die van 325 voor Christus, die van 33 na Christus, die van AD 1453, die van AD 1798, die van AD 1939, ... ?

Dare I say it?
De wijzen weten het.
__________________
Hallelujah anyway
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2024, 21:21   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die alarmkreet werd reeds geslagen door H. Driess 3 (!) jaar geleden over de vooruitzichten van Volkswagen. Hij werd toen uitgelachen.
NU sluit Volkswagen DRIE fabrieken in Duitsland +...
Er is een tekort aan technisch geschoolde werkkrachten (waar hebben we dat nog gehoord ?), de concurrentie uit China + het verminderen v.d. Russ. gasleveringen.
Tesla + Chinese producenten van elektrische wagens werden weggelachen.
In het Duitse Grünheide bouwt Tesla een auto in +/- 10 u, 3 X sneller dan Volkswagen...
Belgie is zeer afhankelijk van de toestand in Duitsland. Hier is de recessie volop aan de gang. De politiekers weten van NIETS !!!
Post Kerri Gray @kerrikgray

Don’t bet against Tesla


Citaat:
https://x.com/elonmusk/status/1866935876921725427

@elonmusk
As foretold in the prophecy


Autism Capital @AutismCapital
· BREAKING: THE HOLY NUMBER HAS BEEN HIT
Andrew Fisher @acpandy · 9m
It did hit the holy number $420.69
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 december 2024 om 21:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be