![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Hoezo? Heeft de EU dan niet een hoge extra-invoertaks opgelegd voor electrische autos made in China? Ja, maar helemaal *niet* voor plug-in hybrides wagens, die ook nog populair zijn. (*ook niet* voor andere Chinese electronica met batterijen, zoals smartphones en pc, en ...)
Gevolg: ook daar gaan de Europese automerken met hun duurdere PHEVs langzaam maar zeker weggeduwd worden. Waarvan BYD haantje de voorste is en Europese BYD-dealers nemen steeds verder toe. Citaat:
De BYD fabrieken draaien volle bak om heel de wereld met NEV = (B)EV + PHEV te beleveren. Ondertussen hebben ze hun 10 miljoenste NEV gemaakt, maar voor hun productie-stijging is ongezien in de wereld: (3 miljoen NEV op amper 9 maanden) Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 januari 2025 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.459
|
![]() Het is eigenlijk briljant van één (1) bepaalde Amerikaan,en enkele Chinezen (met BYD tegenwoordig de bekendste) hoe efficient en flexibel reagerend ze alle mogelijke Amerikaanse en Europese directe- en indirecte subsidies voor EVs en aanverwanten blijven opslokken terwijl politici in die "klant"landen ondertussen maar blijven teuten over importheffingen en zo......
Het komt er eigenlijk op neer dat de importheffingen gaan gecompenseerd worden door vormen van subsidie ,direct of indirect.....Speciaal de absoluut perverse "salariswagen"sector gaat dat wel doen..... En het is even verbijsterend hoe onze "bekende" Europese automerken,hoewel die kluchtfilm met die EV"s,en aanverwanten al meer dan 10 jaar speelt,nog steeds niet "mee" zijn.......... Meer managers,we hebben meer managers nodig...... ![]() En wij,kiezers,gaan de schroeven nog een beetje meer mogen aandraaien,want de logica is ver zoek als alle kelten meebetalen en blijven meebetalen voor wat zijzelf niet besteld hebben in China..... Laatst gewijzigd door kelt : 4 januari 2025 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Ondertussen zijn Xaomi (enkel BEV) en BYD (NEV) opgeklommen in de top 5 van waardevolste automerken (Market Cap).
De VW groep is zelfs naar de 10e plaats gedaald (in de regel top 3), Stellantis naar plaats 15... Toyota Gp krijgt nog altijd zijn goede naam in waarde vertaald en nog steeds overtuigend 2de. (Tesla is eigenlijk buiten categorie gewaardeerd) Het aantal geleverde BEVs /jaar wordt langzaam maar zeker dé waardemeter, toch als ze er echt winst mee maken. (geen compliance cars om CO2-boetes te milderen) Van Tesla, BYD, Xaomi en Rivian (24e) zijn de 2024-cijfers gekend: (top 15 c/p) Citaat:
![]() In bijlage een ranking van 2 maart 2021: (verkoopcijfers 2020, Tesla en BYD nog <500k)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 januari 2025 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |