![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() ![]() Deze ochtend deze situatie meegemaakt. Ikzelf ben groen en wil rechtdoor. Ik verleen voorrang aan rood, maar die blijft staan omdat blauw hem hindert in het links afslaan. Blauw stond iets verder naar voren. Dus rood blijft staan. Wie mag dan eerst gaan? Groen of blauw? Aangezien ik gesandwiched zit tussen de twee, en blauw voor mij van links komt, lijkt het me logisch dat ik mag gaan. Ik kom regelmatig in dit soort situaties en het wordt bijna altijd opgelost met handgebaren. Met wat hoffelijkheid laten we zo in onderling overleg elkaar voor. Op de website waar ik dit plaatje vond, noemt men dit "gelegenheidsvoorrang" omdat het onderling opgelost dient te worden. Een andere website stelt dat groen voorrang heeft op blauw, omdat groen rechtdoor rijdt op dezelfde weg. Rechtdoor rijden heeft voorrang op afslaan. Zowel rood als blauw moeten een manoevre uitvoeren door te draaien. Groen niet, dus lijkt me dat het argument waarom groen voorrang heeft. Ik heb dit zo'n 20 keer voorgehad als zijnde groen. Ik stop dan, kijk wat er gebeurt en rijd rustig door. Blauw bleek een agressieveling, eiste voorrang op, stopte na zijn manoeuvre om uit te stappen en erop te kloppen. Maar mijns inziens heeft hij ongelijk
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 11 december 2021 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Gezien de stilte in de verkeerssectie, post ik hem hier even
![]() Deze ochtend deze situatie meegemaakt. Ikzelf ben groen en wil rechtdoor. Ik verleen voorrang aan rood, maar die blijft staan omdat blauw hem hindert in het links afslaan. Blauw stond iets verder naar voren. Dit gekribbel is wat minder overzichtelijk maar geeft het wel juist weer. ![]() Dus rood blijft staan. Wie mag dan eerst gaan? Groen of blauw? Aangezien groen gesandwiched zit tussen de twee, en blauw voor mij van links komt, lijkt het me logisch dat ik (groen) mag gaan. Ik kom regelmatig in dit soort situaties en het wordt bijna altijd opgelost met handgebaren. Met wat hoffelijkheid laten we zo in onderling overleg elkaar voor. Op de website waar ik dit plaatje vond, noemt men dit "gelegenheidsvoorrang" omdat het onderling opgelost dient te worden. Een andere website stelt dat groen voorrang heeft op blauw, omdat groen rechtdoor rijdt op dezelfde weg. Rechtdoor rijden heeft voorrang op afslaan. Dat vind ik logisch. Zowel rood als blauw moeten een manoevre uitvoeren door te draaien. Groen niet, dus lijkt me dat het argument waarom groen voorrang heeft. Ik heb dit zo'n 20 keer voorgehad als zijnde groen. Ik stop dan, kijk wat er gebeurt en rijd rustig door. Blauw bleek een agressieveling, eiste voorrang op, stopte na zijn manoeuvre om uit te stappen en erop te kloppen. Maar mijns inziens heeft hij ongelijk
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blauw volgens mij.
Stilstaan betekent sinds enkele jaren niet meer dat je je voorrang verliest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik herinner met uit een ver verleden dat rechtdoor rijden voorrang heeft op afslaan. Vandaar groen ipv blauw. Het is in ieder geval verwarrend en daarom zijn handgebaren cruciaal. Het is ook veilig verlopen. Maar het gedrag van blauw was hoogst bedroevend
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 11 december 2021 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blauw heeft voorrang op rood, en rood heeft voorrang op groen.
In de praktijk zal degene met het meeste lef het eerst vertrekken nadat hij teken deed aan de anderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groen gesandwiched op een kruispunt? Groen, blauw of rood mogen het kruispunt niet oprijden op basis van dit artikel: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 december 2021 om 18:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar blauw heeft geen voorrang op groen, want voor groen komt blauw van links. Groen moet mijns inziens enkel voorrang verlenen aan wie van rechts komt. En die persoon weigert die voorrang. Het gaat dan nog tussen blauw en groen. Voor beiden komt de tegenligger van links. Groen rijdt gewoon rechtdoor. Blauw moet een manoeuvre maken. Voor mij blijft het open of er gewoonweg geen van die 2 voorrang heeft, en handgebaren het moeten oplossen. Ofwel dat groen voorrang heeft omdat hij rechtdoor rijdt op dezelfde baan, waarbij rechtdoor rijden voorrang heeft op afslaan. Het zou interessant zijn als groen en blauw botsen. Dan vraag ik me af wie de verzekering in het gelijk zou stellen
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 11 december 2021 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst blauw, dan rood, en dan groen.
Alles gaat om voorrang van rechts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blauw slaat linksaf maar moet voorrang verlenen aan groen. Groen moet voorrang verlenen aan rood, maar die moet voorrang verlenen aan blauw. Als blauw echter zijn voorrang verliest omdat hij stilstaat, dan kan rood gewoon doorrijden, dan kan groen doorrijden en uiteindelijk kan blauw afslaan. Verliest blauw zijn voorrang niet, dan is m.i. de juridisch minst riskante situatie dat groen doorrijdt, dan blauw en dan rood.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 11 december 2021 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar groen heeft voorrang op blauw: patstelling dus.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen groen - blauw - rood want ze hebben allemaal wel voorrang op iemand anders maar dat is het snelst. Op het papiertje zou ik zeggen 1 - 3 - 2 omdat 1 niet moet afslaan en 2 moet stoppen voor 3. Alles verandert natuurlijk als een van de wagens een BMW is.
![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Groen moet sowieso rood voorrang geven wegens van rechts. Rood moet voorrang geven aan blauw, ook wegens van rechts. Groen moet gewoon wachten tot rood en blauw het kruispunt zijn gepasseerd. Meer is dat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed dat de discussie ondertussen werd verplaatst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Zowel groen als blauw stonden wat naar voren. En ja, alle drie gelijktijdig daar
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Blauw was heel overtuigd dat hij gelijk had. Maakte allerlei vulgaire gebaren in de auto. Stopte zelfs na zijn manoeuvre vlak na het kruispunt om uit te stappen, gewoon omdat ik neen knikte naar zijn gebaren. Voor mijn part mogen zo'n mensen verongelukken
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Edit, met deze 2 uitbreidingen heeft groen dus wel degelijk voorrang omdat hij rechtdoor rijdt ![]() ![]()
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 11 december 2021 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bij de wegbeheerder gaan zagen om de voorrang te regelen (plaatsing van omgekeerde driehoek of stopbord).
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |