![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitsland: 8 miljoen gepensioneerden zijn arm – tijd voor ONZE gepensioneerden!
Uit de tekst: Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat hier een paar keer geschreven, hoe ik voortdurend gepensioneerden in de vuilbakken naar statiegeldflesjes en -blik zag zoeken toen ik nog in Duitsland werkte. En je moet weten dat een veel groter deel van de bevolking er geen eigen woning heeft (meer dan de helft als ik me niet vergis tegenover slechts iets van een 20% bij ons). Wir schaffen dass in de tussentijd heeft aan het pensioenprobleem in Duitsland geen deugd aan gedaan.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De armoederisicogrens voor een alleenstaande was in 2020 1280 €. Laatst gewijzigd door Boduo : 11 december 2024 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitsland is niet goed bezig.
Dat kon je o.a. goed zien in de 3 reportages van Leyers. (VRT) Zéér goed gemaakt ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees op uw hoede Duitsland, er is een toename aan intensiteit en den Heilige Geest heeft uitdrukkelijk gesproken.
Aan mijn land: Volg een beter voorbeeld, for the love of God.
https://youtube.com/shorts/7_GYzDrbIDg Laatst gewijzigd door CUFI : 12 december 2024 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Duitsland is bezet gebied.
Waarheid of stemmingmakerij? https://www.ninefornews.nl/voordat-i...zettingsmacht/ https://www.youtube.com/watch?v=pDUVduacMWw Als je een uurtje tijd hebt ![]()
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geschiedenis zal zich niet herhalen. Gevolg: de slang is wellicht vertrokken en zal gans het westen weg bombarderen. In ene keer.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Verklaar gewoon eens wat je bedoelt, beste vriend, want ik begrijp er geen snars van.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof daar dus ook niets van, van die iets meer dan 1800€
Ik ken mensen die het met veeeeeeeel minder moeten doen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 december 2024 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat staan ze niet toe dus vallen er straks, morgen, overmorgen, binnen een maand, jaar... bommen van massa destructie op de hoofdsteden alhier.
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook niet alles op een hoop gooien, dat Duitsland decennia eerder de pensioenleeftijd langzaam is gaan verhogen, is juist verstandig beleid geweest, kleine stapjes om zo de balans en solidariteit tussen generaties eerlijk te houden. Toch staat Duitsland, toch de motor van onze Europese economie, en samen met Frankrijk politiek de dragende kracht in de EU voor enorme uitdagingen. Qua keuzes nemen is het voor Duitsland allicht wel goed dat de Ampel Koalition is gevallen, want zij waren politiek wel erg verdeeld (het linkse blok zag FDP vooral als vulling, terwijl FDP er juist erg veel voor terug wilde hebben), mits de kiezers deze keer voor een betere verdeling zorgen. Echter met AfD in een de facto cordon, zit je dan weer opgescheept met waarschijnlijk een Große Koalition onder CDU/CSU. Op Europees niveau is het zeer zorgelijk dat zowel Berlijn als Parijs tegelijkertijd zich in chaos storten. Tuurlijk het is helaas de Europese trend, anderzijds met Rusland ronduit vijandig, China niet zo vriendelijk en met straks Trump i.p.v. Biden i.p.v. een goede vriend nog maar een verre vriend. Zeer onwenselijk dat de EU en wij Europeanen stuurloos zijn en niet verbonden. En dan jagen we ook nog innovatieve bedrijven weg, pamper ze maar, als dit ons toekomstig verdienmodel etc. juist kan versterken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitsland is de economische pagina van het Morgenthau-plan nu zelf aan het uitvoeren las ik ergens. Een beetje overdreven natuurlijk maar daar lijkt het wel op. Het plan werd vanwege het oprukkende communisme opgeborgen en vervangen door het Marshallplan.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 3 januari 2025 om 13:11. |
![]() |
![]() |