Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2025, 08:20   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Nog max 2 glazen Alcohol op luchthavens

Ja het zal gaan tijd worden dat die openbare zatlapperij beetje aan banden wordt gelegd.

Langs de ene kant een passagier met een balletje hasj den bak indraaien en langs de andere kant ganse vliegtuigen op stelten laten zetten door mensen onder invloed van harddrug Alcohol. Hoelang gaat die hypocrisie nog stand houden ?

Alcohol zeker niet verbieden maar ga het niet promoten en bijna verplichten om te gebruiken. Reguleer het zoals het moet.

Maar ja ik zie het misschien wel veranderen in veel luchthavens waar ook ter wereld maar niet vlug in Zaventem want dat ligt in Vlaanderen en is Alcohol onschendbaar. Volgens mij is het ook nog alleen in BE dat Alcohol wordt verkocht langs de snelwegen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250113_95900780

https://www.hln.be/reizen/ryanair-is...vens~a9c17c86/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 januari 2025 om 08:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2025, 12:21   #2
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja het zal gaan tijd worden dat die openbare zatlapperij beetje aan banden wordt gelegd.

Langs de ene kant een passagier met een balletje hasj den bak indraaien en langs de andere kant ganse vliegtuigen op stelten laten zetten door mensen onder invloed van harddrug Alcohol. Hoelang gaat die hypocrisie nog stand houden ?

Alcohol zeker niet verbieden maar ga het niet promoten en bijna verplichten om te gebruiken. Reguleer het zoals het moet.

Maar ja ik zie het misschien wel veranderen in veel luchthavens waar ook ter wereld maar niet vlug in Zaventem want dat ligt in Vlaanderen en is Alcohol onschendbaar. Volgens mij is het ook nog alleen in BE dat Alcohol wordt verkocht langs de snelwegen

Dan moet men de tax-free ook afschaffen. Daar kopen ze een fles zware drank om zich te bezatten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2025, 13:24   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dan moet men de tax-free ook afschaffen. Daar kopen ze een fles zware drank om zich te bezatten.
Vraag is om welke reden er Alcohol moet worden verkocht in luchthavens ? Voor de veiligheid zeker niet.
Oud 14 januari 2025, 13:55   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem is natuurlijk die tuig vluchten van Ryan air zelf.

goeiekoper als een busticket naar een willekeurige stad in het GB dus pakken ze de vlieger maar naar Allicante, Ibiza, etc... Net ontsnapt uit hun caravan met hun beste campingsmoking aan komen ze dan aan op de luchthaven en als je weet dat het bij die klasse van britten enkel draait about getting drunk. Party time voor de vlucht vertrekt.

In den tijd bij den Eurostar eerste klas, in de lounge all you can drink. den gin , whiskey etc stond daar zo aan den bar , zelfbediening, ge kreeg dan nog wijn op den trein ook. ik heb daar geen enkele eerste klasse passagier naar zijn stoel zien kruipen ze.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2025, 14:06   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk die tuig vluchten van Ryan air zelf.

goeiekoper als een busticket naar een willekeurige stad in het GB dus pakken ze de vlieger maar naar Allicante, Ibiza, etc... Net ontsnapt uit hun caravan met hun beste campingsmoking aan komen ze dan aan op de luchthaven en als je weet dat het bij die klasse van britten enkel draait about getting drunk. Party time voor de vlucht vertrekt.

In den tijd bij den Eurostar eerste klas, in de lounge all you can drink. den gin , whiskey etc stond daar zo aan den bar , zelfbediening, ge kreeg dan nog wijn op den trein ook. ik heb daar geen enkele eerste klasse passagier naar zijn stoel zien kruipen ze.
Men heeft het dikwijls over die Duitsers maar overal waar ik kom lijkt men toch een pak meer problemen te hebben met Engelsen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 januari 2025 om 14:06.
Oud 16 januari 2025, 14:38   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men heeft het dikwijls over die Duitsers maar overal waar ik kom lijkt men toch een pak meer problemen te hebben met Engelsen.
Ja Marginale Duitsers dat is ook niet gewoon, maar ik kom die in t wild ook minder tegen.

Marginale Engelsen,

Op cursus Met de gasten van de RAF en de BT guy zaten we s middags in de pub , maar dat was nog ok en beperkte zich tot 1 pint. Ja we moesten daarna toch nog naar de les en van de RAF zat hun officier er ook bij, dus ze moesten wat braaf zijn. Maar er zaten er daar een paar bij, die duidelijk wel wat konden verzetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2025, 14:58   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag is om welke reden er Alcohol moet worden verkocht in luchthavens ? Voor de veiligheid zeker niet.
Ik heb geen weet van een verplichting tot alcoholverkoop in luchthavens. Als liberaal vind ik dat alvast niet kunnen, ik ben eerder voor een toelating tot alcoholverkoop. Dan doet iedereen waar hij verdomme goesting in heeft. Jongens toch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2025, 15:13   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb geen weet van een verplichting tot alcoholverkoop in luchthavens. Als liberaal vind ik dat alvast niet kunnen, ik ben eerder voor een toelating tot alcoholverkoop. Dan doet iedereen waar hij verdomme goesting in heeft. Jongens toch.
Iedereen zijn goesting ben ik ook voorstander van maar af en toe lijkt dat toch voor ferme problemen te zorgen en is reguleren de enige uitweg.
Oud 16 januari 2025, 17:16   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen zijn goesting ben ik ook voorstander van maar af en toe lijkt dat toch voor ferme problemen te zorgen en is reguleren de enige uitweg.
Dat doe je niet door dingen te verbieden, dat doe je door de overlastbezorgers aan te pakken. Waar haal je het uit om dingen te verbieden in naam van de bescherming van de maatschappij. Dat slaat helemaal nergens op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2025, 18:31   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat doe je niet door dingen te verbieden, dat doe je door de overlastbezorgers aan te pakken. Waar haal je het uit om dingen te verbieden in naam van de bescherming van de maatschappij. Dat slaat helemaal nergens op.
En iets verbieden, wat niet te controleren is.... Of gaan we bij elke horecagelegenheid op de luchthaven onze identiteitskaart op een controleblokje moeten leggen voor we een 5dubbele wiskey kunnen bestellen?
Oud 16 januari 2025, 19:12   #11
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is absurd om dat te verbieden. 60 passagiers van een bus een pintje ontzeggen omdat heel misschien de chauffeur in verleiding kan komen.

Zal het gaan?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2025, 20:48   #12
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

De verkoop van alcohol verbieden is inderdaad absurd, maar dat is het verbieden van de verkoop van ALLE ANDERE drugs niet minder.

Ik zou nog bereid zijn een uitzondering te aanvaarden voor die drugs waarvan het productieproces onvermijdelijk grote hoeveelheden giftige of zwaar vervuilende afval oplevert, met 'milieubescherming' als voornaamste argument.

Wie gewoon een plant verbruikt zonder dat daarvoor verdere ingrepen zoals pakweg raffineren nodig zijn, dient die plant vrij gemakkelijk te kunnen kopen zonder te moeten vrezen voor politionele acties.

Maar helaas, er zijn nu eenmaal massaal véél dwangneurotische controlefreaks die blijkbaar ook mogen gaan stemmen, en het hoeft geen verwondering te wekken dat die elkaar aan de macht blijven helpen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2025, 03:39   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is absurd om dat te verbieden. 60 passagiers van een bus een pintje ontzeggen omdat heel misschien de chauffeur in verleiding kan komen.

Zal het gaan?
Absurd of niet het is nu eenmaal zo. Maar ja er zijn veel dingen absurd. Dat een liefhebber van een jointje dat niet mag gebruiken en de liefhebber van een pintje dat wel mag is eveneens absurd (zoals ook Djimi schrijft)

In onze omringende landen zijn er verschillende beperkingen. In Frankrijk kan je geen alcohol meer kopen langs de autosnelweg en in Duitsland kan het niet meer tussen middernacht en 7 uur 's ochtends
Italië gaat zelfs nog een stap verder. Dit land heeft de verkoop van alcoholische dranken langs autosnelwegen, zowel 's nachts als overdag, verboden.

Dus ja kijk in duitsland.....wie om 23u50 een wegrestaurant binnenstapt kan nog Alcohol kopen wie om 00u05 binnenstapt niet meer

Inderdaad absurd en ik die altijd de mening was toegedaan de Duitsers rationele logisch denkende mensen waren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 januari 2025 om 03:47.
Oud 17 januari 2025, 12:56   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ja kijk in duitsland.....wie om 23u50 een wegrestaurant binnenstapt kan nog Alcohol kopen wie om 00u05 binnenstapt niet meer

Inderdaad absurd en ik die altijd de mening was toegedaan de Duitsers rationele logisch denkende mensen waren.
In Zwitserland was alcohol kopen en dus terplaatse drinken verboden in snelwegrestaurants, vanaf 2021 toegelaten.
Citaat:
https://www.srf.ch/news/schweiz/neue...aetten-alkohol

Nieuwe wettelijke regeling 2021
-
Vanaf 2021 is alcohol verkrijgbaar bij tankstations langs de snelweg

Alcoholgebruik in snelwegrestaurants was lange tijd verboden, maar is nu toegestaan. Verkeersveiligheidsexperts vrezen voor meer ongelukken.

Neue gesetzliche Regelung 2021
-
Ab 2021 gibt es an den Autobahnraststätten Alkohol

Alkoholkonsum auf Raststätten war lange verboten, nun erlaubt. Verkehrssicherheitsexperten befürchten mehr Unfälle.

Autor: Curdin Vincenz
Mittwoch, 30.12.2020
Omdat het wslk nougabollen nut heeft dat te verbieden, iedereen kan overal anders zijn alcohol kopen en meenemen, en zelfs al rijdend "uit de fles drinken".

Dan is het toch ergens veiliger dat op het gemakje in een snelwegrestaurant te doen, een pintje of glasje wijn bij het eten:
Citaat:
Het nieuwe aanbod, met sterke drank van hoog en laag alcoholpercentage, is bedoeld om discreet te zijn. «Wij zullen het aanbod niet provocerend aanprijzen. “Preventie is belangrijk voor ons”, zegt Keel.

Een blik op de voorlopige drankenkaart laat zien dat er bier zal zijn, per glas en in flessen, evenals wijn en mousserende wijn, hoewel er ook kleine hoeveelheden verkrijgbaar zijn, zegt Keel: "Het is duidelijk onze bedoeling dat gasten de mogelijkheid hebben om alcohol in kleine hoeveelheden te consumeren. U kunt bijvoorbeeld een deciliter wijn van de tap krijgen. Dit betekent dat u niet verplicht bent om in één keer een hele fles te bestellen.

Das neue Angebot mit Hoch- und weniger Hochprozentigem soll diskret daherkommen. «Wir werden nicht provokativ für das Angebot werben. Uns ist die Prävention nicht egal», sagt Keel.

Der Blick in die provisorische Getränkekarte zeigt: Es wird Bier geben, im Offenausschank und in Flaschen, daneben auch Wein und Schaumwein, wobei man hier auch kleine Mengen anbiete, so Keel: «Es ist ganz klar unsere Absicht, dass die Gäste die Möglichkeit haben, in kleinen Mengen Alkohol zu konsumieren. Man kann zum Beispiel einen Deziliter Wein im Offenausschank haben.» So sei man nicht gezwungen, gleich eine ganze Flasche zu bestellen.
Bovendien is het meestal zo dat de bestuurder ruim genoeg heeft aan een niet-alcoholische drank, maar kunnen de passagiers wel een glaasje/biertje lusten, soms smaakt het eten dan beter.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2025 om 13:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2025, 17:32   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Probleem vergelijkbaar met het voetbal.
Sommige dingen brengen geld op, en soms gaat dat dan problemen geven.

Dat luchtvaartmaatschappijen die er problemen mee hebben, in hun verkoopvoorwaarden stellen dat er steekproeven zullen zijn op alcoholgebruik en -bezit, bij het inschepen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2025, 10:00   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En iets verbieden, wat niet te controleren is.... Of gaan we bij elke horecagelegenheid op de luchthaven onze identiteitskaart op een controleblokje moeten leggen voor we een 5dubbele wiskey kunnen bestellen?
Dat was ik ook al aan't denken.
Hoe gaan ze dat in godsnaam controleren?
Oud 24 januari 2025, 10:23   #17
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat was ik ook al aan't denken.
Hoe gaan ze dat in godsnaam controleren?
Bij elk glas een stempelke op uw paspoort.
Of bij elk glas een vinger in onuitwisbare inkt dompelen.

Genoeg methodes te bedenken.
Oud 24 januari 2025, 12:29   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Bij elk glas een stempelke op uw paspoort.
Of bij elk glas een vinger in onuitwisbare inkt dompelen.

Genoeg methodes te bedenken.
Mijn vrouw drinkt niet maar we reizen meestal wel samen.
Ik krijg dus 4 pinten?
Oud 24 januari 2025, 13:18   #19
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om extremistische moslims buiten te houden want die mogen niet in de buurt van alcohol komen

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2025, 13:19   #20
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Telt een Duvel of een fles whiskey voor twee of toch gewoon voor één ?

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be