Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2024, 01:25   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 75.978
Standaard Tesla = Deadliest car in America.

https://www.msn.com/en-us/autos/news...dy/ss-AA1vjGuP

Citaat:
Tesla has been labeled the "deadliest car brand in America" based on a recent study by iSeeCars.com. The analysis, which utilized NHTSA’s Fatality Analysis Reporting System and mileage data, revealed Tesla's fatality rate at 5.6 fatal accidents per billion miles traveled—the highest among all brands.
Kia is nog iets slechter.

Wat is uw ervaring met Tesla?
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 december 2024 om 01:30.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 10:08   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Wat is uw ervaring met Tesla?
Ik zie ze ooit wel eens rondrijden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 10:43   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.msn.com/en-us/autos/news...dy/ss-AA1vjGuP



Kia is nog iets slechter.

Wat is uw ervaring met Tesla?
Dat niemand die uit eigen zak heeft betaald en dat iedereen die daarmee rijdt dat doet op kosten van de belastingbetaler.

Ze hebben gelijk....mocht ik in hun plaats zijn ik zou dat ook doen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 13:13   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.389
Standaard

Volgens een Tesla executive is de berekening alvast zeer twijfelachtig.

En nog wat logische uitleg zoals ISeeCars sowieso geen veiligheidsinstantie is. Klasseert het artikel eigenlijk onder clickbait.

Bij crashtesten in USA en Europa staat Tesla alvast in de top 3.

Voor de factor bestuurder in welke omstandigheden is een automerk sowieso niet verantwoordelijk.
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-exec...atal-accident/

November 23, 2024

A Tesla executive has responded to a study that claimed the company’s vehicles have the highest rate of fatal accidents across automotive brands, noting that regulators and other industry experts have actually called them some of the safest vehicles on the road.

Following a report from iSeeCars earlier this month that said Tesla’s vehicles had the highest rate of fatal accidents and that the Model Y and S were on the most dangerous cars list, Tesla VP of Vehicle Engineering Lars Moravy has responded.

In a post on X on Friday responding to the story, Moravy called iSeeCars “clickbait,” adding that it is not an actual U.S. safety regulator. He chalked it up to the math being incorrect, saying that the publication may have a “bad denominator in the per mile calculations” of fatal accidents, especially with the amount of miles Tesla’s vehicles have actually been driven.

The executive also highlighted the fact that Tesla’s vehicles have regularly been called out as some of the safest cars on the road, with Model Y units having driven over 7 billion total miles in the U.S., and the Model 3 around 19 billion.

“Fatal accidents are tragic – we aim to avoid them, safety 1st,” Moravy wrote in the post. “This math is incorrect – crash test data is real; Teslas are among the safest cars. Maybe a bad denominator in the per mile calc, by end 2022, US MY miles driven >7B, M3 ~19B. iSeecars=clickbait – not safety regulator.”

The study analyzed data from the National Highway Traffic Safety Administration’s (NHTSA’s) Fatality Analysis Reporting System (FARS) of model year 2018 to 2022 vehicles with accidents resulting in at least one fatality. The fatal accident rate overall is 2.8 per billion miles, while the study says Tesla’s vehicles had 5.6 per billion miles.

“Most of these vehicles received excellent safety ratings, performing well in crash tests at the IIHS and NHTSA, so it’s not a vehicle design issue,” writes iSeeCars Executive Analyst Karl Brauer in the study. “The models on this list likely reflect a combination of driver behavior and driving conditions, leading to increased crashes and fatalities.”

Tesla’s focus on vehicle safety and how it performs in crash testing
Tesla has regularly touted its vehicle safety over the years, and its claims have been corroborated by various crash and safety tests and real-world scenarios.

In 2021, the Model Y joined Tesla’s other three vehicles at the time with a five-star safety rating from the NHTSA, which is a top auto safety regulator in the U.S. A study from the NHTSA also suggested that Tesla’s vehicles were among the auto brands that were least likely to be involved in an accident.

The Model Y has also secured the Top Safety Pick Plus designation from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) every year since 2021, even after the non-profit tightened up its standards this year.

Tesla also has a web page dedicated to the safety of its vehicles, which you can see here, along with releasing a vehicle safety report for every quarter. You can also see the original story from iSeeCars here.
Er zijn bovendien andere die Tesla dan weer het 3e veiligste merk klasseren, ook op basis van NHTSA-ongevaldata:
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-leas...cidents-study/

Tesla among car brands least likely to be involved in fatal accidents: study

Een onderzoek van het bedrijf EpicVIN, dat rapporten over voertuiggeschiedenissen opstelt, heeft een rangschikking opgeleverd van automerken met het laagste percentage dodelijke verwondingen bij gemelde ongevallen. Van de autofabrikanten die in het onderzoek werden genoemd, werd elektrische autofabrikant Tesla genoemd als een van de tien automerken die het minst waarschijnlijk betrokken zijn bij dodelijke ongevallen.

Het bedrijf merkte op dat de analyse gebruikmaakte van de Fatality and Injury Reporting System Tool van de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) om gegevens te verzamelen over inzittenden die betrokken waren bij dodelijke voertuigongelukken tussen 2017 en 2022. Vervolgens werden de soorten verwondingen geanalyseerd om het percentage te laten zien van degenen die betrokken waren bij dodelijke ongevallen en dodelijke verwondingen opliepen.

Hierna werden automerken gerangschikt op het laagste tot hoogste percentage dodelijke verwondingen vergeleken met het totale aantal inzittenden dat betrokken was bij dodelijke ongevallen. Op basis van deze analyse bepaalde het bedrijf dat het voertuiggeschiedenisrapport maakte dat Tesla het op twee na minst waarschijnlijke automerk was dat betrokken was bij dodelijke ongevallen. Van de 490 Tesla-inzittenden die betrokken waren bij dodelijke ongevallen van 2017-2022, werden slechts 141 inzittenden, of 28,78%, geregistreerd met dodelijke verwondingen.
In China is Tesla ook absolute top qua veiligheid, ook betreft brandveiligheid:
https://www.teslarati.com/tesla-chin...safety-legacy/

enz...

Tesla's zie ik relatief veel rijden, toch als men zich beperkt tot de middenklasse-wagens.

Zo dat was het weer.
Indien nog andere linkjes nodig zijn, zeg het maar.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 december 2024 om 13:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 17:39   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla's zie ik relatief veel rijden, toch als men zich beperkt tot de middenklasse-wagens.
Stuk voor stuk bedrijfswagens. En dan nog opdat ze geen keuze meer hebben het is een EV of niks.

Meer dan negen op tien van de elektrische en plug-inhybrides zijn bedrijfswagens, waarbij de fiscaliteit een bepalende rol speelde, aldus Febiac.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/b...www.google.be/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2024 om 17:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 20:08   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.673
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mijn collega's die gekozen hebben voor een salariswagen krijgen nu nog maar 1 keuze. Tesla 3.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 20:11   #7
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn collega's die gekozen hebben voor een salariswagen krijgen nu nog maar 1 keuze. Tesla 3.
Amerikaans bedrijf?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 20:15   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Tom Waes laat weten dat hij toch het een en het ander betwijfelt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 23:14   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat niemand die uit eigen zak heeft betaald en dat iedereen die daarmee rijdt dat doet op kosten van de belastingbetaler.

Ze hebben gelijk....mocht ik in hun plaats zijn ik zou dat ook doen.
Nope, mijn zus heeft eentje en die is, samen met haar man, gepensioneerd.

Er zijn wel meer mensen die privé +50k€ aan een auto uitgeven.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 december 2024 om 23:16.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 05:41   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nope, mijn zus heeft eentje en die is, samen met haar man, gepensioneerd.

Er zijn wel meer mensen die privé +50k€ aan een auto uitgeven.
Inderdaad ......zo staat het ook te lezen. 1 op de 10. Uw zus is die ene
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 05:49   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.673
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Amerikaans bedrijf?
Nope, klein Vlaams bedrijfje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 15:49   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.389
Standaard

Tesla wagens scoren top in veiligheid door 5 organisaties getest, over 4 continenten verdeeld:

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-high...es-continents/

Tesla highlights top vehicle safety scores across four continents
Alvast een betaalde samenzwering door Musk en Trump.

De Toms van de 4 continenten vinden dit niet relevant.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2024 om 15:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 16:58   #13
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 10.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn collega's die gekozen hebben voor een salariswagen krijgen nu nog maar 1 keuze. Tesla 3.
Bij ons stond tesla er zelfs niet tussen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 17:06   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.673
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Bij ons stond tesla er zelfs niet tussen
Te goedkoop?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 20:13   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 42.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Stuk voor stuk bedrijfswagens. En dan nog opdat ze geen keuze meer hebben het is een EV of niks.

Meer dan negen op tien van de elektrische en plug-inhybrides zijn bedrijfswagens, waarbij de fiscaliteit een bepalende rol speelde, aldus Febiac.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/b...www.google.be/
Fiscaal geïnspireerde en voor de werkgever voordeliger lease-contracten bij de aankoop van electrische bedrijfswagens voor zijn werknemers.
De aankoop van EV’s door particulieren op “eigen initiatief” verloopt heel wat minder denderend. En dat ligt niet uitsluitend aan de prijs hoor.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 06:39   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Fiscaal geïnspireerde en voor de werkgever voordeliger lease-contracten bij de aankoop van electrische bedrijfswagens voor zijn werknemers.
De aankoop van EV’s door particulieren op “eigen initiatief” verloopt heel wat minder denderend. En dat ligt niet uitsluitend aan de prijs hoor.

Iedereen die ik weet rijden met een EV krijgt die via zijn werkgever (en dan is het nog opdat het van moeten is).

Particuliere mensen ken ik geen ene. Toeval ? Zou kunnen maar ik denk het niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2024 om 06:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 11:53   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 42.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedereen die ik weet rijden met een EV krijgt die via zijn werkgever (en dan is het nog opdat het van moeten is).

Particuliere mensen ken ik geen ene. Toeval ? Zou kunnen maar ik denk het niet.
Het moet toch zijn dat voor een gewone particulier de aankoop een EV nog steeds niet als aantrekkelijk overkomt. Óók niet wanneer die particulier het zich financieel gemakkelijk kan permitteren.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 13:37   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het moet toch zijn dat voor een gewone particulier de aankoop een EV nog steeds niet als aantrekkelijk overkomt. Óók niet wanneer die particulier het zich financieel gemakkelijk kan permitteren.
Zou echt niet weten wat daar (momenteel) aantrekkelijk aan is ?? Zelfs de mensen die ik ken met een EV bedrijfswagen zouden hem zonder twijfel liefst vervangen tegen een plofmotor.

En heb je dat interieur al eens bekeken....dat is geen auto meer maar een laptop. Heb er een keer mee gereden......bwerk....niet mijn ding.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 13:49   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Particuliere mensen ken ik geen ene. Toeval ? Zou kunnen maar ik denk het niet.
Er zijn er nochtans genoeg, in Vlaanderen alleen schat ik ondertussen 15.000 nieuwe kopers in 2024.

Febiac heeft cijfers bekendgemaakt van de eerste 9 maanden 2024: 10.017 particulieren voor Vlaanderen, dus 15k zal het wslk worden.

https://www.febiac.be/nl/news/analys...rkt-in-q3-2024
Citaat:
https://www.fleet.be/na-negen-maande...autos-in-2024/

Eind 2023 haalden elektrische auto’s een marktaandeel van 19,6%. Bij het eind van het derde trimester van 2024 staat die teller al op een indrukwekkende 27%. Een stijging met 7,4%, genoeg om van deze aandrijvingstechnologie de op één na populairste te maken, na benzinemotoren (42,1%) en hybride technologie (25,1% marktaandeel, waarvan 16% alleen al voor plug-in hybrides).

Professionals (bedrijven en zelfstandigen) blijven het overgrote deel van de nieuwe inschrijvingen voor hun rekening nemen, met maar liefst 87,3% van de markt. Toch noteert FEBIAC ook een relatieve stijging van de inschrijvingen door particulieren, die nu voor 12,7% zorgen: beduidend méér dan de 8,5% in de eerste drie trimesters van 2023.

Gesteund door de premie die de Vlaamse overheid toekent aan particulieren, is het vooral de Noordelijke landshelft die voor dat stijgende aandeel inschrijvingen heeft gezorgd. In de eerste negen maanden van 2024 brachten 10.017 particuliere Vlamingen een
nieuwe elektrische auto in het verkeer, goed voor een stijging met 155% ten opzichte van de 3.928 stuks van vorig jaar.

Vergelijken we dat met de 1.872 particuliere inschrijvingen aan Waalse kant, dan scoort Vlaanderen maar liefst… 435% hoger! Op internationale schaal gezien, komt België met die inschrijvingscijfers terecht in de hoogste rangen van zogenaamde “non-major” markten, met een 4de plaats in absolute cijfers, na achtereenvolgens Duitsland (1), Groot-Brittannië (2) en Frankrijk (3de plaats).

Ons land noteert daarmee meteen ook de op één na sterkste progressie in BEV-inschrijvingen dit jaar, enkel voorafgegaan door Denemarken.



Particulieren en werknemers/bedrijven zorgen voor een groot BEV marktaandeel van 27%, tendens verder stijgend, en sowieso de grootste stijger met +7,4 % yoy. Enkel benzine wordt nog meer aangekocht.

Maar stekkerwagens van de nieuwe markt (27% + 16 % = 43%) haalt pure benzine nu reeds in (42,1%).
Leer ermee leven, dit nog maar een begin.

2025 zullen veel merken goedkopere BEV versies uitbrengen, en dat zal het wegvallen van de Vlaamse premie compenseren.

Dit is de zoveelste herhaling (en off topic), ik vergeef de vergeetachtigen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2024 om 14:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 14:35   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn er nochtans genoeg, in Vlaanderen alleen schat ik ondertussen 15.000 nieuwe kopers in 2024.
(...)

Dit is de zoveelste herhaling (en off topic), ik vergeef de vergeetachtigen...
Traxio heeft nog ietwat betere cijfers voor particulieren (10.438 voor Vlaanderen), of gans België 12.813 BEV op 9 maanden,, maakt 13,3% particulier aandeel aan nieuwe BEV. Voor Vlaanderen an sich zal dat hoger zijn.

Ook tweedehands BEV zijn populair voor particulieren, bijna evenveel als voor de bedrijswagens van werknemers.
Citaat:
https://www.traxio.be/artikels/septe...-negen-maanden

September 2024 : Bijna 100.000 nieuwe elektrische auto's ingeschreven in België tijdens eerste negen maanden.

Tweedehandsmarkt blijft ver achter met 16.000 stuks.

NIEUWE ELEKTRISCHE WAGENS

Het totale aantal inschrijvingen van nieuwe EV’s is gedurende de eerste negen maanden van 68.555 (2023) naar 96.233 dit jaar gestegen (+40,4%). Het marktaandeel van de nieuwe elektrische wagens overschrijdt daarmee één vierde van de markt (26,5%).

Die positieve evolutie in België danken we voornamelijk aan het snel stijgende aantal elektrische bedrijfs- en leasingwagens. De voordelige fiscaliteit duwt bedrijven richting elektrificatie, net als het sterk stijgende VAA voor de gebruikers van leasingwagens met verbrandingsmotor. Zo werden er gedurende het eerste semester 83.420 EV’s ingeschreven door bedrijven/leasing. Dat is 26,5% van de totale nieuwmarkt en 86,7% van het aantal elektrische auto’s.

Daarnaast is het aandeel van nieuwe, door particulieren gekochte elektrische auto’s meer dan verdubbeld: +104,5% (van 6.267 naar 12.813 stuks). Die stijging kunnen we op het conto van de Vlaamse premie schrijven, want 81,5% van de nieuwe EV’s in ingeschreven in Vlaanderen. Daar stegen de EV-inschrijvingen door particulieren overigens met niet minder dan +145,5%, van 4.252 naar 10.438 exemplaren. Wallonië blijft ver achter met slechts 1.962 nieuwe particuliere EV’s, een stijging met amper +11,6% - dit kunnen we zonder meer toeschrijven aan het ontbreken van een premie in combinatie met een quasi onbestaande laadinfrastructuur in het zuidelijke landsdeel.

tabel: https://www.traxio.be/media/c2bkffb2...new-sept24.png

- Binnen de elektrische tweedehandsmarkt zien we een heel ander verhaal. Het aantal inschrijvingen is daar met +82,7% gestegen tot 16.004 wagens, maar de verhouding tussen bedrijven (51,3%) en particulieren (48,7%) is quasi gelijk. Dat komt door een sterke stijging bij de particulieren (7.723 ex., dat is +118,2%) dank zij de Vlaamse premie: 75,1% van de particuliere occasie EV’s werd ingeschreven in Vlaanderen.

Uiteraard zullen bepaalde mensen hier die cijfers proberen te minimaliseren, echt geen idee waarom?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2024 om 14:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be