![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze mag zelfs gelijk hebben dat het "welzijn" en de "concentratie" van de kinderen er op vooruit zal gaan.
Dit is controle op persoonlijk vlak door legislatie. Fascisme dus. Een telefoon, smart of niet, is een persoonlijk item. Daar heeft zij niets mee te maken. Uiteraard, tijdens de les, zoals op de werkvloer, moet er gewerkt worden. Maar welke je objecten je op uw persoon meedraagt, daar heeft zij niets mee te maken. Dat is voor de ouders om te beslissen. Hiermee ondermijnt Demir compleet het ouderlijk gezag. Bah. https://www.hln.be/onderwijs/vlaamse...odig~ae0f92f6/
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 december 2024 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbeldraad en gezever.
![]() |
#3 |
|
![]() De wet is net gestemd.
Maar zeker moet het de vaccinazi's/vaxcisten een érg goed gevoel geven. En héélemaal al zeker als je het ermee eens bent. Allez, we doen het voor de bomma hé. Ook al heeft ze zelfs gelijk, per toeval, dan blijft het nog een fasistische maatregel. Gaat ze straks ook bepalen welke kleur uniform ze moeten aandoen? Voor het welzijn van de kinderen, en hun concentratie? Een goede minsister van onderwijs levert goed onderwijs, onafgezien van het feit of je een telefoon in uwe kabas hebt zitten. Wat is dat nu???? Langs de andere kant, er zijn zoveel idioten van ouders..... Misschien is fascisme wel nodig. Maar het blijft een fascistische maatregel. Wat overigens een loutere politieke observatie is. Jij zal daar weer emotie aan verbinden zeker.
![]() |
#4 |
|
![]() De beslissing van Demir is louter op emotie gebaseerd.
Toen de eerste inkt en pen werden uitgevonden, zal de producent van de griffel en de lei ook wel geroepen hebben dat zo'n inkt en zo'n pen gevaarlijk waren. De spmartphone is een onderdeel van onze maatschappij, zoals elektriciteit, en auto en een fiets dat zijn. In plaats van het object te verbieden, zou Demir beter investeren in kinderen te leren hoe daar mee om te gaan.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 december 2024 om 00:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De 999.999 vormen van facisme Ik denk dat zie die in bibliotheek bij de fictie gaan zetten
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() goeike ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook op vele werkplaatsen is dat ook zo en daar niet zelden voor de veiligheid. Nu heb ik begrepen je wel uw smartbrol mag meenemen naar school maar wel moet opbergen tot na de schooltijd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 december 2024 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Straks is een straat veranderen in eenrichting verkeer ook al facisme als het van een NV-A schepen komt
Hoe debiel kan men overkomen bij mensen die als hobby politics hebben?
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb duidelijk aangegeven dat tijdens de schooluren gestudeerd moet worden. Als Demir meent dat dat misloopt zal het verbieden van smartphones daar niets aan veranderen. Het is controle door legislatie. Fascisme dus. Een feitelijke waarneming dus.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 december 2024 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch enkel een verbod op school?
Er is een serieus probleem zenne Gunter. Ze moeten zelfs meer bevoegdheid aan instanties geven om die toestellen uit te lezen zonder dat het parket daar moet tussenkomen. En dan vollen attack op het kwaad, and than attack again, and than attack again.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Relax Gunter.
Er zijn uniformscholen. Ook al ben ik daar evenmin fan van, zou ik niet zeggen dat het verbod om iets anders te dragen fascistisch is. Idem met het hoofddoekenverbod in heel wat scholen. Ik ben daar voorstander van. Jij niet?
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Het opvoeden gebeurt door ouders, en het onderwijs door leraars. Ouders hebben tegen hun kinderen te vertellen of en wanneer zij een smartphone mogen bijhebben en leraars hebben te onderwijzen wat je met een smartphone aan slimme en domme dingen kan doen. En ik herhaal, een smartphone is een onderdeel van het hedendaags leven, of Demir dat nu graag heeft of niet. Ze ziet correct in dat de kwaliteit van ons onderwijs zienderogen achteruit gaat, en kan nu zeggen "dat ze iets gedaan heeft." Maar ze stopt de achteruitgang van het onderwijs er niet mee, dus het verbod schiet zijn doel compleet voorbij. Er blijft maar 1 spaander over, en dat is de fascistische. Het is gewoon idioot te denken dat onze kinderen terug wiskunde-olympiades gaan winnen, opdat hunnen "telefon" thuis ligt. Komaan zeg.
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Als de instructie correct is, dan is er geen probleem, maar als de instructie zinloos is, zoals dit verbod, dan rest alleen het authoriteitsargument. En daarin is fascisme erg vies. Onze kinderen gaan heus niet beter leren tellen omdat ze hunne gsm niet bijhebben, hoor. En de oudere generatie is altijd sneller van de aardbodem verdwenen dan de jongere. Dus de smartphone zal blijven. Ook al heeft Demir dat niet graag. Soit, ik heb de kat de bel aangebonden, maar heb nog geen argumenten gelezen die me van gedachten zouden kunnen veranderen.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Demir begrijpt wel dat de kwaliteit van ons onderwijs ondermaats aan het worden is, zoals in zovele "westerse" landen die bezig zijn met gendergelijkheid en dat soort onzin, in plaats van hun kinderen te leren nadenken, maar dit verbod bewijst voor mij dat Demir niet slim genoeg is om werkende oplossingen te zoeken. Ze weet dat het politiek moeilijk haalbaar is, vooralsnog, om het echte probleem aan te kaarten, en lanceert dit verbod om te kunnen zeggen "dat ze iets gedaan heeft." Het is on-intelligent, politiek laf, en fascistisch. En ik hoor voorlopig alleen maar ad hominems die de maatregel moeten goedpraten.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een smartphone in de klas is even vervelend of afleidend als een gitaar of een basketbal. Een perfect iets, maar niet op die plaats en dat moment.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere werkgever die daar bezwaar tegen heeft is (volgens u) een fascist. ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De smartphone gaat de kwaliteit niet verbeteren, integendeel. Ze moeten ook bij lege brooddozen eens de ouders durven aanspreken en die excuusnes verifiëren. Als zo'n moeder daar excuusjes verkoopt en slachtoffer speelt (dat kunnen ze goed), moeten ze eens nagaan of die wel gepast met geld kan omgaan en dat desnoods afdwingen met budgetbeheer. Regels, discipline, orde, tucht enz is geen fascisme maar opvoeding. Moeders en vaders zijn teveel met zichzelf bezig en dat heeft een zichtbaar lang termijn effect. It's the time now!!!
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
In de school moet gestudeerd worden. Het feit of je een bepaald item bijhebt is irrelevant daaraan. Uiteraard wordt dat ding afgezet in de klas. Die 2 zaken worden op een hoop gegooid, om die onzinnige verbodsmaatregel te vergoelijken. Ze had ook een signaal kunnen geven om te investeren in positiviteit, zoals kinderen leren hoe kritisch na te denken, en hun smartphone hen daarbij te laten ondersteunen. Maar nee. DAT MAAAAAG NIEEIEIEIEETTTT. DAT was het enige dat Demir kon verzinnen. Ge zou bijna denken dat de smartphone concurrentie voor iets is... Jongens toch.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dus wat Demir wil.
![]() |
#20 |
|
![]() die smartphone is voor kinderhersenen verslavender dan cocaine