![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik open dit bewust in een afzonderlijk draadje, omdat het een subthema is dat helpt om te begrijpen waarom het naief is om te geloven dat rusland via diplomatie vrede wil bewerkstelligen.
Professor Gerdes fileert hier twee artikelen, het eerste om duidelijk te maken wat de werkelijke objectieven zijn van russische diplomatie & hoe zij hun diplomaten opleiden om de tegenstrever om de tuin te leiden. Dit komt firsthand van iemand die die opleiding zelf volgde en de leugenachtigheid kan herkennen van wat de russen beogen. "Charm the West with trade. Threaten neighbours in the background. Speak diplomacy, practice coercion. That isn't just hypocrisy, it's a strategy. It's the realpolitik we were trained to believe in and to carry out." Het tweede artikel is dan een praktisch voorbeeld van hoe de russen iedereen zand in de ogen strooien door die aangeleerde techniek om te zetten in praktijk. https://www.youtube.com/watch?v=j3NfFFflWuE De vraag is al dikwijls op politics gekomen, of de Olgino club hun eigen verhalen geloven of waarom ze hun vreemde beweringen blijven herhalen. Na dit artikel gelezen te hebben is me dat veel duidelijker geworden. Dit is het bronartikel : Citaat:
Inna Bondarenko is a Migration Researcher at EUI and CEPS (JHA) and holds MSc in Migration Studies from Oxford University. edit : ik moet zeggen dat het me nu véél duidelijker is geworden waarom 404 hier steeds maar blijft leuren met Mearsheimer en met Primakov. ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 april 2025 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is al een stap voorwaarts dat ook Panda het over 'vrede' heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind hen extreem BETROUWBAAR...
Ze ZULLEN U een kl**t aftrekken...Het is een GEGEVEN. Dat wij,West-Europeanen,dat decennia niet wilden zien is geheel aan onze kant te wijten.... Overigens bezien we de Amerikaanse diplomatie best ook met andere ogen ondertussen.... Diplomatie = oorlog met andere middelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
De zaken ook eens van een andere kant bekijken is een vrij goed vaccin tegen een moreel suprematie virus. Ook goed voor het temperen van de blind makende bloedlust als gevolg van oorlogspropaganda. We zijn onszelf een kloot aan het aftrekken trouwens. Misschien nog een extra ronde sancties bedenken zodat we nog vlugger afscheid kunnen nemen van Frankrijk en het VK uit de top tien. Mexico, Turkije en Zuid Korea staan al klaar om de plaatsen in te nemen. Laatst gewijzigd door Bach : 18 april 2025 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is het nu echt ZO moeilijk ? Europa wil geen olie en gas meer van de Orc's, ze kunnen die stoppen waar de zon niet schijnt. Strategische bevoorrading laten afhangen van de grillen van je vijand is zowat de allergrootste stommiteit die de EU ooit gemaakt heeft, en zeker nooit meer mag herhalen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite koestert Donald Duck Trump voor een flink stuk een gelijkaardige visie.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom er blaaskes moeten verteld worden *waar iedereen het van door heeft* is toch iets raars ? "aangezien de wereld plat is, moet gij mij hier toch dat stuk grondgebied laten binnenvallen" is toch een rare manier van doen ? Nu ja, dan ziet ge Trump zijn kliek onnozelaars en dan denkt ge, "slimme smoezen bedenken is parels voor de zwijnen" he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste verklaringen van de Intendant van het Kremlin zouden doen vermoeden dat hij een direct gesprek wil met "Het regime van Kyiv"...
Tevens waren in deze paasperiode de gevechten precies wat minder. Zou het? Kunnen de JUISTE diplomaten(en dat zijn deze van Rusland en Oekraine) straks eens aan het werk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK trap nergens in,moet ook nergens in trappen...
![]() DONALD,ja die is er in getrapt,de onnozelaar.... Wolodomyr echter zal uiteindelijk eens moeten spreken met Wladimir,of via tussenpersonen...... En ik geloof niet dat enigerlei UKR zich zal laten naaien,en ik geloof niet dat enigerlei RUS denkt dat dat ooit (nog) zal kunnen.... Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2025 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er mag geen Oekrainer overblijven he. Want een overblijvende Oekrainer is een dooie Rus te weinig. Tot de allerlaatste. Of em nu 5 jaar is of niet. |
|
![]() |
![]() |