Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2025, 08:12   #1
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard Nu is Trump (terug) aan de beurt ...

Ross Ulbricht komt vrij, de man achter de Silk Road ...

Ging Trump niet iets doen aan het drugsprobleem ? Hij lijkt op veel vlakken de libertaire ipv de conservatieve weg in te slaan ...

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2025, 11:44   #2
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk er met gretige ogen naar.

Maar ik ben waakzaam....
Oud 23 januari 2025, 12:04   #3
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik kijk er met gretige ogen naar.
Zoek je een huurmoordenaar ...

Citaat:
Maar ik ben waakzaam....
... of heb je schrik dat iemand jou in het vizier heeft ?

Oud 23 januari 2025, 12:13   #4
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zoek je een huurmoordenaar ...

... of heb je schrik dat iemand jou in het vizier heeft ?
Neen. Als libertariër schiet ik liever zelf als iemand mijn leven bedreigt. Maar de collectivisten hebben mijn recht op zelfverdediging verboden/afgenomen. Ze DUWEN U dan eigenlijk in de criminaliteit...

Soit, andere discussie.

Maar gezien jij blijkbaar het libertaristisch gedachtegoed in de Trump -administratie ziet, treed ik U bij.

Maar zoals gezegd, ik blijf waakzaam, want macht corrumpeert hé.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 januari 2025 om 12:14.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2025, 12:16   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Als libertariër schiet ik liever zelf als iemand mijn leven bedreigt. Maar de collectivisten hebben mijn recht op zelfverdediging verboden/afgenomen. Ze DUWEN U dan eigenlijk in de criminaliteit...

Soit, andere discussie.

Maar gezien jij blijkbaar het libertaristisch gedachtegoed in de Trump -administratie ziet, treed ik U bij.

De kans neemt door dat soort websites dan weer toe dat er op een dag iemand u of één van uw naasten neerschiet.

Moeilijk.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2025, 12:20   #6
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Soit, andere discussie.

Ik zie eerlijk gezegd eerder een soort anarchokapitalisme in zijn administratie dan het libertarisme waarmee ik lang geleden eens in aanraking kwam. Was Trump in 2020 verkozen geraakt dan hadden de Amerikanen vermoedelijk een veel conservatiever beleid gekregen dan de shitstorm die ze nu te wachten staat. De democraten hebben een monster gecreëerd door die verkiezingen te stelen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 23 januari 2025 om 12:24.
Oud 23 januari 2025, 20:46   #7
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Zoals bekend heeft Biden 11 miljoen illegalen binnengelaten in zijn land. Om dat euvel terug recht te zetten zijn de grove middelen nodig.

Trump heeft al een eerste golf van 1500 militairen naar de zuidelijke grens bevolen, waaronder 500 mariniers. Dit gaat opgetrokken worden tot 10.000 troepen.

Om de massa-deportaties uit te voeren worden er twee C-17 Globemaster en twee C-130 Hercules transportvliegtuigen ingezet.

https://edition.cnn.com/2025/01/22/p...der/index.html

De hulp van de militairen is nodig. Op de dag van Trump zijn eedaflegging werd aan de Canadese grens een agent van de US Border Patrol doodgeschoten door een transgender met een vervallen H1-B visum.

Intussen kunnen ICE agenten eindelijk werk maken van een reeks aanhoudingen die al veel te lang op zich lieten wachten:

https://x.com/CollinRugg/status/1882447631860830430

Stuk voor stuk gevaarlijke jongens, met zware misdaden als verkrachtingen en gewapende overvallen op hun kerfstok. Toch konden ze rustig blijven gedijen in de gastvrije armen van de sanctuary city Boston. Onder het goedkeurend oog van het Biden regime. Maar die tijd is nu voorbij.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2025, 12:02   #8
DucDEnghien

Standaard

Trump ging tot 60% douane rechten op chinese goederen opleggen ...

US president Donald Trump says he would rather not” impose tariffs on China, after repeatedly pledging to hit the nation with hefty import levies.

https://www.theguardian.com/us-news/...081e8e91cb193c
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2025, 12:18   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Trump maakt de dossiers over de moorden op de Kennedy's en Martin Luther King openbaar.

Oud 24 januari 2025, 13:11   #10
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De kans neemt door dat soort websites dan weer toe dat er op een dag iemand u of één van uw naasten neerschiet.

Moeilijk.
1000% meer kans dat ge een mes in uw lijf krijgt van één of andere islamitische gestoorde.......
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2025, 13:25   #11
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Trump maakt de dossiers over de moorden op de Kennedy's en Martin Luther King openbaar.
Bij Joe Rogan zei Trump dat hij tijdens zijn eerste ambtstermijn het advies kreeg om het JFK dossier niet openbaar te maken omdat er nog betrokkenen in leven waren:

https://youtu.be/hBMoPUAeLnY?t=9761

Enkele ogenblikken later beloofde hij dat één van de eerste dingen die hij zal doen wanneer hij terug in het Witte Huis is, de vrijgave van het JFK dossier is.

Belofte gemaakt, belofte gehouden.

Maar wat je tussen de lijnen moet opmaken, is dat die betrokkenen ondertussen niet langer in leven zijn. Anders zou dezelfde reden om het dossier in Trumps eerste ambtstermijn geheim te houden nog steeds van kracht zijn, niet?

Wie o wie - die vaak wordt genoemd als mogelijke betrokkene bij de moord op JFK - is sindsdien overleden?

Oud 24 januari 2025, 13:47   #12
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ross Ulbricht komt vrij, de man achter de Silk Road ...

Ging Trump niet iets doen aan het drugsprobleem ? Hij lijkt op veel vlakken de libertaire ipv de conservatieve weg in te slaan ...
Dat illustreert de klassieke truuk van Planburo's die streBen naar Groooote Centrale Planning: op alles wat afwijkt van hun richting "conservatief" plakken.
De realiteit natuurlijk het precieze tegendeel: het zijn wat afwijkers dat progressief is, het libertaire staat diametraal tegenover het centraal geplande, en dat is wat nu "uitkomt".

Trump zou beter eigenlijk ALLES waar de vorige VS regimes, incluis tijdens Trump 1, "SECRET" op "stempelden", uit die geheimhouding halen.
Glasnost en perestroika.
Der zouden me dunkt nogal wat groenkijkers zitten tussen de lieden bekend bij het hedendaagse publiek.
Want dat spreekt boekdelen he, zo zaken anno 1963 nog steeds willen geheimhouden anno 2025?
Kijk naar de documenten van de rond 1990 gesprekken tussen toenmalige Vrije Westen leiders en Sovjetunie Gorbachev. Die stonden vol statements die tijdens de decennia erna op flagrante wijze vals bleken. Opzettelijk dus. Gelogen. Blaaskes wijsmaken en weten dat ge blaaskes wijs maakt. Hadden die publiek geweest, publiek zou al DIRECT door hebben gehad wat die Westerse leiders toen van zinnens waren, en wat ook BLEEK. Dan gingen die tegenstand hebben ervaren, en gehinderd geweest zijn in wat ze van zinnens waren.
Het Vrije Westen ging gebleven zijn, en de toenmalige toestand van vrede in de wereld, dito.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 24 januari 2025 om 13:59.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2025, 17:47   #13
gunter5148

Standaard

Tijdens de eerste dagen van het Trump-regime (ja, zo mogen we dat zeker noemen) tekende hij een hele resem "executive orders."
En passant kwam de oorlog in Oekraïne aan bod, en de intentie van Trump om zo snel mogelijk met Putin aan de tafel te gaan zitten om een onderhandeld einde aan de oorlog te bewerkstellingen.
Trump maakte daarbij de opmerking dat als Putin "niet luistert" dat er dan bijkomende sancties zullen opgelegd worden tegen de Russische economie, die volgens Trump toch al "in de touwen hangt." Ik parafraseer.

Dit strookt niet met volgende waarnemingen;

https://exxpress.at/economy/russland...uf-rekordhoch/

Het Russische handelsoverschot boekt record-overschotten.

Overspeelt Trump zijn hand nu al???
Oud 24 januari 2025, 20:12   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens de eerste dagen van het Trump-regime (ja, zo mogen we dat zeker noemen) tekende hij een hele resem "executive orders."
En passant kwam de oorlog in Oekraïne aan bod, en de intentie van Trump om zo snel mogelijk met Putin aan de tafel te gaan zitten om een onderhandeld einde aan de oorlog te bewerkstellingen.
Trump maakte daarbij de opmerking dat als Putin "niet luistert" dat er dan bijkomende sancties zullen opgelegd worden tegen de Russische economie, die volgens Trump toch al "in de touwen hangt." Ik parafraseer.

Dit strookt niet met volgende waarnemingen;

https://exxpress.at/economy/russland...uf-rekordhoch/

Het Russische handelsoverschot boekt record-overschotten.
1 maand zegt niets , bovendien zie ik enkel de handelsinkomsten die stegen, wat met de handelsuitgaven die wie weet nog meer stegen?
Citaat:
Russlands Haushaltseinnahmen im Dezember trotz Sanktionen auf Rekordhoch
Volgens macrotrends was de handelsbalans in 2023 nipt 70% gedaald tov 2022. Of denk je dat 2024 beter gaat doen dan 2022? integendeel, Bron Reuters....

Via Reuters is het begrotingstekort groter tov vorig jaar:

Citaat:
https://www.reuters.com/markets/euro...ee-2025-01-20/

Russia's budget deficit widens to $34.4 bln after late spending spree

Begrotingstekort Rusland loopt op tot $34,4 mrd na late uitgavengolf

By Darya Korsunskaya and Alexander Marrow
January 20, 2025

20 jan (Reuters) - Rusland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een begrotingstekort van meer dan 3 biljoen roebel geregistreerd, zo meldde het ministerie van Financiën maandag, waarbij zowel de uitgaven als de inkomsten sterk stegen omdat Moskou economische middelen in de oorlog in Oekraïne stak.
Volgens de voorlopige schatting van het ministerie bedroeg het totale tekort 3,49 biljoen roebel ($34,4 miljard), waarbij de inkomsten met 26% stegen tot 36,71 biljoen roebel en de uitgaven met 24,2% stegen tot 40,19 biljoen roebel.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 januari 2025 om 20:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2025, 20:56   #15
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
1 maand zegt niets , bovendien zie ik enkel de handelsinkomsten die stegen, wat met de handelsuitgaven die wie weet nog meer stegen?

Volgens macrotrends was de handelsbalans in 2023 nipt 70% gedaald tov 2022. Of denk je dat 2024 beter gaat doen dan 2022? integendeel, Bron Reuters....

Via Reuters is het begrotingstekort groter tov vorig jaar:
Oorlogje spelen kost geld, dus veel van het tekort op het inkomsten/uitgavenbudget zal daar wel mee te maken hebben.

Maar de inkomstenzijde staat wel degelijk op een record, terwijl het net daar was dat men de russen pijn wilde doen. De olie en gas die vroeger naar het westen vloeide, vloeit nu naar het oosten. En via via komt er zelfs toch nog een groot stuk hier terug aan.

Dat ze niet zomaar 123 hun budget terug in balans zullen krijgen is evident, maar het is evengoed een gegeven dat de US een maandelijks tekort van 150 miljard hebben. Een TEKORT. Dat is niet het geld dat ze maandelijks spenderen he, dat is het geld dat ze maandelijks moeten BIJLENEN om al hun uitgaven gedaan te krijgen.

https://www.reuters.com/markets/us/c...%20on%20Monday.

Ik wil maar zeggen, met de hete adem van de BRICS in de nek zou ik als ik trump was er toch maar trachten voor te zorgen dat de reserve-status van de (petro) dollar niet verder onder druk komt te staan, want als al die dollars ooit terug moeten vloeien, dan ga je pas zien wat een geldontwaarding er de amerikanen te wachten staat...

En dat terwijl trump zegt dat de russische economie in de touwen ligt.

Dat is mijn punt.
Oud 24 januari 2025, 21:33   #16
gunter5148

Standaard

Dus, 30 miljard tekort per jaar in rusland, tegen 150 miljard te kort per MAAND in de US.
Het gdp van de us is 20 keer groter dan dat in rusland, het tekort is 63 keer groter.
Reken ik juist?
Oud 30 januari 2025, 00:17   #17
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Belofte gemaakt. Belofte gehouden.

De meer dan 8000 militairen die onder Biden werden ontslagen wegens het weigeren van die Pfizer mRNA brol, mogen terug aan de slag en krijgen hun achterstallig loon volledig uitbetaald.

REINSTATING SERVICE MEMBERS DISCHARGED UNDER THE MILITARY’S COVID-19 VACCINATION MANDATE

Trump to reinstate military members dismissed over COVID-19 shot refusal

Nathaniel Weixel - 01/27/25

Service members dismissed from the military for failing to get vaccinated against COVID-19 will be reinstated with full back pay and benefits under an executive order President Trump is expected to sign Monday.

The move makes good on a Trump campaign promise and is something he previewed during his inaugural address.

It’s part of a series of actions and orders the new administration has taken to undo many Biden policies he considered “woke.”

Defense Secretary Pete Hegseth also vowed to reinstate military members dismissed over the COVID-19 shot, saying during his confirmation hearing that those service members “will be apologized to. They will be reinstated, reinstituted with pay and rank.”

From August 2021 to January 2023, the Biden administration and former Secretary of Defense Lloyd Austin discharged more than 8,000 troops over their refusal to get a mandated COVID-19 shot, with limited exceptions for medical issues or religious objections.

That number represented less than 1 percent of the total military strength, but the dismissals became a rallying cry for Republicans who accused Biden officials of hampering military readiness and of religious discrimination.

The Pentagon allowed dismissed soldiers to reapply once the mandate was rescinded in 2023, but only 43 chose to do so, according to federal statistics.

Military members are required to receive more than a dozen vaccines as part of their normal onboarding process, but the COVID-19 vaccine became a flash point of controversy, and the dismissals became a political headache for the Biden White House.

The first Trump administration laid the groundwork for the vaccine to be developed and brought to market in record time through its Operation Warp Speed. The vaccine was only mandated by the military once it received full approval from the Food and Drug Administration.
Oud 1 februari 2025, 09:32   #18
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Tulsi op haar hearing zegt wat ongemakkelijke waarheden die mogelijk neerkomen op verraad hardop.
Citaat:

Tulsi Gabbard just dropped a nuke on the Deep State’s crimes against President Trump—and she’s not holding back!

The FBI & intelligence agencies were weaponized to sabotage Trump’s presidency, fabricating the Russia collusion hoax to paint him as a "Putin puppet."

Clinton’s fake dossier was used to illegally spy on Trump’s campaign through FISA abuse.

Biden’s team orchestrated the Hunter Biden laptop cover-up—a direct attempt to steal the election.

Every single move was TREASON.

How much more proof do we need? The Deep State conspired to overthrow a sitting president, interfered in an election, and manipulated intelligence to deceive the American people.

Jan 30, 2025
Video van Tulsi in de link

Bedenk dat elk van die drie zaken op dit forum in een verleden door een aantal mensen beschouwd werden als een samenzweringstheorie. Dit in meestal in navolging van de main stream media.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 februari 2025 om 09:35.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2025, 21:07   #19
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Belofte gemaakt. Belofte gehouden.

Trump vaardigt een decreet uit dat mannen niet kunnen deelnemen aan sportcompetities voor vrouwen.

Zoals Riley Gaines zegt: eigenlijk krankzinnig dat daar een decreet voor nodig is, maar hier zijn we.
Oud 8 februari 2025, 00:20   #20
cato

Standaard

Trump heeft het ontzettend druk met het tekenen van decreten

citaat telegraaf

Trump opent jacht op papieren rietjes: terug naar plastic!

WASHINGTON - De Amerikaanse president Donald Trump wil dat Amerikanen weer plastic wegwerprietjes kunnen gebruiken, in plaats van papieren. Hij zegt volgende week een decreet te gaan tekenen om de "belachelijke" wetgeving van zijn voorganger terug te draaien. "Terug naar het plastic!", schreef de president op Truth Social.

Joe Biden probeerde als president het gebruik van wegwerpplastic terug te dringen in de strijd tegen milieuvervuiling. Rietjes moesten bijvoorbeeld van papier worden gemaakt. Trump stelt nu dat de papieren rietjes "niet werken" en dat er daarom weer plastic moet worden gebruikt.

Laatst gewijzigd door cato : 8 februari 2025 om 00:21.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be