![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik was me al aan het afvragen waarom ik zo veel telefoons krijg van bedrijven die zonnepanelen plaatsen.
Nu hebben we hier wel een aanzienlijk oppervlak aan daken maar toch... Nu blijkt er een nieuwe wet gestemt te zijn die het plaatsen van zonnepanelen zo goed als gratis maken. Ik ben even wat gaan opzoeken en ik ben zo vrij om de tekstblok in het midden even te vertalen: "Aanzienlijke besparingen Sla energie op om te gebruiken wanneer u die nodig heeft en krijg de niet-gebruikte energie betaald om zo maximale besparingen te realiseren." ![]() En het zou gaan om aanzienlijke premies dus geen leningen. Eén van de volgende weken eens grondig informeren. https://eco-astuces.com/primes-solai...SAAEgJWnvD_BwE Trumpie gaat 3500% invoertaks heffen op zonnepanelen uit zuid-oost Azië - duurder gaan ze voor de EU in de toekomst dus niet worden - integendeel. https://edition.cnn.com/2025/04/22/b...ntl/index.html
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat ziet blijkbaar niet iedereen in. Kijk bv even bij info legales: het gaat om een Amerikaans bedrijf uit New York... Raar dat een Amerikaans bedrijf de Fransen moet vertellen hoe hun overheid hen geld laat verdienen... En dan ook nog een media-bedrijf... En hun bewering dat je met zonnepanelen tot de helft op je energiegebruik kan besparen... Zo'n beweringen zouden normaal al alarmbellen moeten doen afgaan... ![]() En als dat nog niet genoeg is fronst volgens mij elke normale mens zijn wenkbrauwen bij beweringen als deze: Citaat:
Citaat:
Mensen die vroeger 20 panelen hadden liggen wekken nu dus evenveel stroom op met 1 paneel. Tsja, zolang je nog in de Sint gelooft kan ik me er iets bij voorstellen... Ik wens u alle succes maar ik vrees dat de door u aangehaalde site uit de zelfde categorie komt als degene die u een 10 cm langere penis beloven in 10 dagen...
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
https://www.economie.gouv.fr/particu...otovoltaiques# Wat premies van overheid en de aankoopverplichting van uw overschot door EDF aangaat lijkt het te kloppen. Om een normale energieprijs voor particulieren te kunnen garanderen heeft de Franse overheid EDF opnieuw ganationaliseerd. "Du 21 novembre 2005 au 8 juin 2023, EDF a été côté ?* la bourse Euronext Paris. À la suite de l'offre publique d'achat simplifiée initiée par l'État français, l'État détient l'intégralité du capital et des droits de vote d'EDF." De Franse overheid heeft dus de handen vrij om de particulieren te ontzien, Franse particulieren welteverstaan, Belgische particulieren ... tja ... pech zeker?
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij al gelijk. Vreemd dat u eerst afkomt met zo'n louche site...
Ik lees enkel dat de website waar u naar verwijst nagenoeg 2 jaar oud is en dat de betreffende wet al 5 keer veranderd is. Raar dat u daar nu pas mee af komt. Kan jij me overigens vertellen welk voordeel je als consument nu behaalt? Ik vind een hoop wettektsten enzo maar nergens daadwerkelijke bedragen. Allemaal redelijk complex en onoverzichtelijke als je het mij vraagt.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meest idiote zever is goed genoeg om Frankrijk in een roos licht te zetten. Wees nu eerlijk: opscheppen over het feit dat industrieel wit brood er goedkoper zou zijn... Wat overigens niet eens blijkt te kloppen... En dan het ongebreidelde narcisme wat hij tegenwoordig ten toon spreid... Alles wat Hij aanraakt verandert in goud en wat andere mensen doen, doen ze omdat ze niet beter weten... Stel je voor: iemand die voor zijn plezier een fietstochtje maakt!! Daar spuugt Zijne Daelemansheid op. Ik weet niet wat hem tegenwoordig drijft maar ik denk dat ik zijn mentale gezondheid een dienst bewijs door wat tegengas te geven. Volgens mij is bijna zo ver dat hij zijn eigen onzin gaat geloven.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Toucy , Frans boerengat ? Je weet toch waar dat gelegen is ... ergens pikt er iets heel erg.. ...
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik merk alleen op dat er nog weinig Belgen zijn die zich nog wat anders kunnen veroorloven. Hoe kan je anders het grote gebrek aan clubs verklaren die zich met wat anders bezighouden dan wandelen en fietsen?
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Nu, ik merk alleen op dat er al redelijk wat info is gegeven waar je stilletjes omheen wandelt.
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Kwestie van uw geposte energierekening eens in de juiste context te plaatsen.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet Toucy dat mij "pikt". Wel jouw niet aflatende zielige pogingen om hier uw emigratie naar Frankrijk te justifiëren, terwijl niemand jou daarom vraagt.
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Koetjes en kalfjes weet je wel.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit forum staat open voor iedereen. Wegblijven om jou te plezieren doe ik dus niet. Maar uw onafgebroken meanwhile-gemekker werkt hier nogal wat mensen op de heupen. Je bent geëmigreerd naar Frankrijk, OK, so what ???.
![]() |
#15 | |
|
![]() Wel, dat denk ik ook.
En wegblijven om jezelf te plezieren? Al wie hier komt mekkeren zie ik graag komen. Volgens mij zijn alle lezers die niks schrijven stilletjes geamuseerd in die uitlatingen. ![]() Citaat:
Masochisten dus - kan ik niks aan veranderen. De bijzondere omstandigheden. Alles staat en valt met het territorium. Dit forum beschouw ik als Belgisch grondgebied. In België krijgen ze te maken met de Johan die de administratie de laatste 15 jaar zelf heeft gekweekt. In Frankrijk krijgen ze de originele Johan die ze de laatste 4 jaar hebben geholpen om uit de put te kruipen. Je ziet, iedereen krijgt uiteindelijk waar ze zelf voor hebben gezorgd. De meanwhiles laten het verschil zien ... voor wie het wil zien. Bij de anderen werkt het op de heupen.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg ook regelmatig mail van “energie adviescentrum Vlaanderen”.
Pure spam en wordt bijgevolg systematisch doorgestuurd naar safe on web en vervolgens geblokkeerd. Klootzakken
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 april 2025 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 april 2025 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
https://www.vlaanderen.be/bouwen-won...sumententarief Dat bedrog bestaat hier niet. Aankoopverplichting van uw overschot dat wel. Ook het net vrij gebruiken als buffer is hier van toepassing.
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat we maandelijks ergens 60 a 70€ voor onze energie betalen. Ik zal straks de maandfactuur eens opzoeken. (tja, zo'n kleine bedragen ... je vergeet dat snel hé..)
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 april 2025 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar hoor. Eerst roepen dat je iemand kent die maar €170 voor energie betaalt, tot ik zeg dat ik ook niet meer betaal en dan plots afkomen met je eigen rekening van €70... Waarom haalde jij de rekening van je Franse vriend dan aan?
![]() |