Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Kan Donald Trump deze Oekraine OORLOG SToppen??
Jazeker, binnen 14 dagen einde oorlog 3 12,50%
NEE, oorlog gaat nog 12 maanden door 9 37,50%
Ik weet het niet 11 45,83%
Hij laat Israel militair ingrijpen in Oekraine 0 0%
Hij stuurt toch zelf Amerikaanse grondtroepen 3 12,50%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2024, 23:12   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Exclamation Kan Donald Trump deze Oekraine OORLOG Stoppen??

onderwerp:

Kan Donald Trump deze Oekraine OORLOG Stoppen??

analyse

01) Nu gaat het erom: Als Donald Trump de wapenhulp stopt aan Oekraine/ Zelensky dan zal Poetin zijn kansen pakken en heel Oekraine kunnen plat leggen, helemaal ontvolken en inpikken, met hele grote bloedbaden, en EUropese Unie is dan toch machteloos verder denk ik.

02) NOG paar weken en wij horen de HARDE Waarheid als Donald Trump het witte huis opnieuw legaal mag bezetten.

03) LEG uit, waarom je Ja of Nee stemde. Europa komt alleen te staan als Donald Trump de wapenhulp aan Zelensky bevriest of sterk verminderd. Dan moet De Europese Unie gelijk de OORLOGSeconomie afkondigen en Rusland/ Poetin officieel de OORLOG verkaren om dus de NOODTOESTAND in te stellen in alle lidstaten gelijktijdig denk ik nu. Alles van Europese volk gaat dan op rantsoen en het Leger trekt de binnensteden binnen, sterke verruiming bevoegdheden en in bewaringstelling vd politie en MP ordetroepen en het vluchtelingenverdrag is dan helemaal verscheurd. Burger rechten zijn dan minimaal en dan volgen 7 magere HONGER en LIJDENS jaren voor alle burgers en bedrijven in heel Europa.

04) Donald Trump wil isolationisme politiek van USA verharden en hij zal zeker ook Europese produkten op harde import restricties zetten als die een zakelijke relay link hebben met china of IRan, Noord Korea en evt Mexico.

============== EERDERE topics over USA rol nu bij oorlog Oekraine/ Rusland:

=============================
01 )
https://forum.politics.be/showthread.php?t=273142

Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Deze pagina opnieuw laden Moskou zou gesprekken met Trump hebben

15 november 2024, 00:46 #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

https://forum.politics.be/showthread.php?t=273142
==============================
02)
https://forum.politics.be/showthread.php?t=272867

26 september 2024, 06:53 #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Trump wil land ruilen voor vrede
Hij noemt de oorlog nutteloos voor Oekraïne en dat gelijk welke deal, hoe slecht ook, altijd beter zou zijn geweest dan de huidige dood en vernieling. Het is duidelijk dat hij land wil ruilen voor vrede.

Misschien is het Oekraïne die de moordpogingen in gang zette, die 2de had alvast sterke banden in de oorlog.

https://www.aljazeera.com/news/2024/...war-in-ukraine

https://forum.politics.be/showthread.php?t=272867
=================================

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2024, 22:01   #2
dewanand
Minister-President

Talking Derde Wereldoorlog is Einde hele mensheid, tegelijkertijd al WOIV losgebarsten

nou Donald Trump kan deze oorlog in Oekraine nu beslechten, dus wat gaat hij doen??

Poetin wil heel Oekraine inpikken en helemaal ONTVOLKEN en Omvolken met Raszuivere Russen. Harde Russificatie van jonge kindjes is al een hard feit ok.

Genocide dus ok van Oekrainers harde feit en niemand houdt hiertegen massademonstraties, echt zielig. De WOKE blanken en BLM en ISlamisten staan juist aan de Kant van POETIN Om hij blanke ariers nu uitmoord en de westerse mainstream, LINKSE/ WOKE media zijn ook al anti Blanken geworden. Die promoten nu volop de AFrikanisering van heel europa

White (Aryan) Genocide Project is nu al in LAATSTE Fase denk ik, wereldwijd ok

Oud 27 december 2024, 23:28   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Als Donald Trump de wapentoevoer aan het Zelensky regime stopt, dan zit hij de volgende dag al aan de onderhandelingstafel.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2024, 09:58   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als Donald Trump de wapentoevoer aan het Zelensky regime stopt, dan zit hij de volgende dag al aan de onderhandelingstafel.
Als...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2024, 12:36   #5
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Natuurlijk niet.
Die zit de avond van dezelfde dag al met familie en Blondi in ne schuilkelder in Londen of zo ergens.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2024, 12:37   #6
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als...
de Russen geen Missielen meer hebben.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 15:30   #7
dewanand
Minister-President

Talking Derde Wereldoorlog is Einde hele mensheid, tegelijkertijd al WOIV losgebarsten

ja dus Donald Trump is Isolationist, en hij wil alleen America First politiek bedrijven, nou logischerwijs zal hij dan de natuurlijke rijkdommen van Oekraine willen inpikken en daar een soort LOC zone instellen met Franse en Duitse Militairen om oorlogen te voorkomen, net zoals de grens tussen India en Pakistan nu is ingesteld met zware bewakening en patrouilles 7maal24 uur.

En misschien mag Oekrainse Leger dan het STUKJE ingepikte Rusland ook lekker zelf houden.

VREDE in Oekraine betekent automatisch Lagere GASprijzen en Lagere OLieprijzen in Europa, dus dit is toch het beste voor Europese welvaartsGroei.

De Amerikaanse troepen in Polen gaan zeker nu een hoofdrol spelen om deze oorlog binnen 24 uur te stoppen.

================================
https://www.nu.nl/eindejaarsverhalen...5ddb4bda#nujij

Aangemeld als
Waldo_en_Wieroe (Posting voor moderatie, is nog niet geplaatst )
mbt democratie: gaat om een machtscyclus gestuurd door de meerderheid van het VOLK, DEMOS, he ref machttheoretische cyclus van Polybius, kan je googlen, dus Donald Trump is een soort noodzakelijke democratische zelfcorrectie FIGUUR maar dit kan je dan ook in theorie stellen mbt adolf hitler die via een democratische verkiezing door het Duitse volk zelf werd verkozen, waarna hij een echte Directe Democratie invoerde, van familie en vriendjes, zgn democratische dictatuur met een schijnverkiezing. Iran doet dit ook zo, Turkije, Georgie, Rusland, Noord Korea, allemaal schijnverkiezingen, waarbij mensen niet anoniem mogen stemmen, en tegen stemmen betekent STRAF hahha dus je kan alvast raden wie er zal winnen hhaha. IS Amerika, USA nu dan een echte zielige SCHIJNdemocratie, met twee zielige ondemocratische machtsclan partijtjes, Democraten en Republikeinen??? Ik weet niet veel over het Amerikaanse systeem met Federale Staten, die hun eigen MINI Dictatuur mogen stichten.

================================

Wereld wacht met ingehouden adem op de terugkeer van Donald Trump
Door Matthijs le Loux
3 jan 2025 om 05:05Update: 4 uur geleden
1.4K reacties
De wereld wacht in spanning op de inhuldiging van Donald Trump als president van de Verenigde Staten. Niemand weet hoe hij het internationale beleid zal veranderen, maar één ding staat vast: 2025 wordt het 'buitenlandjaar' van Trump.

"Onder Joe Biden zag je een poging om het Amerikaanse leiderschap in de wereld te herstellen en nauw samen te werken met bondgenoten en internationale organisaties zoals de NAVO en de VN", zegt VS-historicus Andrew Gawthorpe van de Universiteit Leiden. "Trump volgt liever zijn eigen pad."

De Republikein wordt regelmatig omschreven als een isolationist, iemand die wil dat de VS zich vaker afzijdig houdt op het internationale toneel. "In werkelijkheid vindt Trump wel dat zijn land proactief buitenlandbeleid moet voeren en betrokken moet zijn in verschillende regio's in de wereld. Maar hij wil dat dit helemaal op eigen voorwaarden van de VS gebeurt: America First."

Trump is een transactionele leider ('ik doe wat voor jou, jij doet wat voor mij'), die de Amerikaanse rol op het wereldtoneel vooral vanuit handelsperspectief bekijkt. Een van zijn grote campagnebeloften was dat hij hoge importtarieven zal opleggen aan vrijwel elk land waarmee de VS zaken doet, China in het bijzonder.

"Hij is gericht op het behalen van economische voordelen voor de VS, ook als dat ten koste van de relatie met andere landen gaat", zegt Gawthorpe. "Als hij die tarieven inderdaad oplegt, zal dat heel snel de voornaamste buitenlandkwestie worden."
Oorlog in Oekraïne: krijgt Trump strijdende partijen aan tafel?

De regering-Biden is verwikkeld in een race tegen de tijd om Oekraïne te voorzien van zoveel mogelijk militaire steun, voordat Trump later deze maand zijn intrek in het Witte Huis neemt.

"We zitten nu in een schemerperiode, waarin alle partijen - Rusland, Oekraïne, Amerika, de EU - proberen te anticiperen op dat moment", zegt Joris van Bladel, militair analist en Ruslandkenner aan het Belgische Egmont Instituut. "Dat brengt totale onzekerheid met zich mee. Er is weinig houvast."

De inspanningen van de huidige Amerikaanse regering zijn er vooral op gericht om Oekraïne een betere onderhandelingspositie te geven. Trump wil de oorlog beëindigen door krachtig te bemiddelen tussen de strijdende partijen. De Republikein vindt dat de VS al te veel heeft uitgegeven aan steun voor Oekraïne. Tegelijkertijd is nog onduidelijk hoe zo'n vredesvoorstel van Trump er precies uit komt te zien.

Van Bladel: "We zitten in een rare situatie. De strijdende partijen lopen op hun tandvlees en iedereen wil een staakt-het-vuren, maar er is geen basis om dat tot stand te brengen. De voorwaarden die Oekraïne en Rusland nu stellen voor zo'n bestand staan lijnrecht tegenover elkaar."

Op een gegeven moment zal er een voorstel van Trump aan Vladimir Poetin komen, denkt de militair analist. "Dat is natuurlijk een bijzonder punt. Ik vrees een beetje dat Trump zal proberen te onderhandelen met de Russische president, zonder veel rekening te houden met Oekraïne of Europa. Dat de twee grote ego's samen een deal sluiten."

Het is de grote vraag of Poetin zich daar ontvankelijk voor zal tonen. "Het zal een heel goede deal voor hem moeten zijn, of het zal niet doorgaan. Volgens mij is het grote punt dat Poetin zich alleen een staakt-het-vuren kan veroorloven als hij dat kan verkopen als een overwinning voor Rusland. Zijn eigen politieke en misschien zelfs fysieke lot is verbonden met deze oorlog."

Zodra Trump met een voorstel komt, wordt snel duidelijk of dat levensvatbaar is, denkt Van Bladel. "We komen nu in een situatie waarin retoriek belangrijker is dan wat er gebeurt op het slagveld. Dat maakt het heel lastig om te speculeren over de uitkomst. Het is in ieder geval zeker dat Trump met iets heel spitsvondigs zal moeten komen om de oorlog binnen de door hem beloofde '24 uur' te beëindigen."
Ook de Oekraïense president Volodymyr Zelensky houdt zijn hart vast voor de tweede termijn van Donald Trump.
Foto: Reuters
Gazaoorlog: Trump belooft 'de hel' voor Hamas

De oorlog in Oekraïne is niet het enige internationale hoofdpijndossier waarin Trump zijn invloed al laat gelden voordat hij daadwerkelijk president wordt. Eerder liet hij weten dat hij een "heel goed gesprek" heeft gehad met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Trump herhaalde zijn waarschuwing richting Hamas, dat "de hel zal uitbreken" als alle resterende Israëlische gijzelaars niet worden vrijgelaten voor zijn inhuldiging op 20 januari.

Trump stuurde bovendien Adam Boehler naar Israël. Die moet zijn 'speciale gezant voor gijzelaars' worden. Boehler was tijdens Trumps eerste regeringstermijn de drijvende kracht achter de Abraham-akkoorden, de normalisering van de relatie tussen Israël en de Verenigde Arabische Emiraten en Bahrein. Er wordt breed aangenomen dat Trump dat ook wil bereiken voor Israël en Saoedi-Arabië. Daar werden al gesprekken over gevoerd, totdat de Gazaoorlog roet in het eten gooide.

De huidige Amerikaanse regering probeert momenteel al een staakt-het-vuren tussen Israël en Hamas tot stand te brengen. De slagschaduw van een naderende Trump zet daar extra druk op. Desondanks is succes verre van gegarandeerd.

Eerdere pogingen liepen op de valreep stuk. Hamas vond dat het niet genoeg garanties kreeg over de terugtrekking van Israëlische troepen uit Gaza. Netanyahu staat op zijn beurt onder druk van zijn uiterst rechtse coalitiegenoten, die dreigen zijn regering te laten vallen als hij indruist tegen hun wens om Gaza opnieuw te koloniseren.

"Trump is enthousiast voorstander van de doelen van dat kamp binnen de Israëlische politiek", zegt historicus Gawthorpe. "Aan de andere kant heeft hij campagne gevoerd als vredestichter, die de Gazaoorlog zal stoppen. Dat zal hij inderdaad willen, maar hij zal niet veel geven om de humanitaire en politieke situatie in Gaza nadat het conflict eindigt."
Onder Trump wordt Amerikaans buitenlandbeleid veel persoonlijker

Zonder koffiedik kijken over specifieke internationale kwesties valt onder Trump een Amerikaans buitenlandbeleid te verwachten dat veel meer is toegespitst op zijn persoon. Hij gebruikt liever zijn eigen familieleden of naaste adviseurs om te communiceren met buitenlandse leiders dan diplomaten en andere ambtenaren en experts. Beleid wordt gekleurd door wie hem heeft geprezen of beledigd.

Tijdens zijn eerste regeringstermijn zocht hij bijvoorbeeld toenadering tot de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un. Ze ontmoetten elkaar drie keer en wisselden "prachtige" brieven uit, aldus Trump. "We werden verliefd op elkaar", grapte hij. Hoewel dat charmeoffensief uiteindelijk weinig opleverde, is het een goed voorbeeld van Trumps diplomatieke stijl.
Beeld: AP
1.4K reacties

==============================

Oud 3 januari 2025, 18:52   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

het antwoord van een amerikaans admin insider
trouwens 24u is hij al te laat volgens mij
en het antwoord van PUtin is gegeven via Lavrov, Putin gaat niet stoppen

de feiten zijn eenvoudig statistisch: de burnrate van het materiaal aan russische zijde is zodanig historisch hoog dat de reus op zijn sokken moet beginnen lopen. Het gaat vooral over artillerie, tanks, APC, helicopters, raketten zitten allemaal over hun magische voorraad , hij moet ze van de productieband trekken omnog materiaal te hebben

er zou gewoon een troepenmacht van 40k NATO erbij moeten huppelen en hij valt volledig op zijn bek

https://www.kyivpost.com/videos/44866

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 januari 2025 om 19:00.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2025, 20:32   #9
dewanand
Minister-President

Talking IN HIndoeisme geloven ze dit ok: Kali Yuga zijn alle meiden gewoon hoeren en sletjes

(NOTITIE voor mijn boekserie HHM Kattenmode, het verdriet en lijden van mij nu met mijn hele 100 % Waldo met zijn kleurige, SuriKOelie aapjes compositie mode met zijn keurige (FANTOOM) apenstaart als genetische 98,6 procent Indiase Bonobo aapje uit het verre verleden )

ik plaats dit incident toch in deze topic over Donald Trump en USA leger mbt Oekraine omdat deze Amerikaanse 'Green Berets' dus zelfmoord pleegde en de Cybertruck dus met explosieven liet ontploffen,

vermoedelijk gewoon een militair met een oorlogstrauma, en zeker ook liefdesverdriet, vriendin verloren of familie probleem, ruzies in gezin met kinderen en vrouw he, ja Militairen die na 6 maanden terug komen thuis in hun land krijgen vaak een KOUDE Douche en zijn sociaal vaak alles letterlijk kwijt ok. Ik ken nu eentje die ook in commando zat en nu dus gepensioneerd is, helemaal vereenzaamd en ongeneeslijk ziek, net 69 jaar, had veel verwondingen vroeger bij missies, en hij krijgt nu een mager pensioen. Zij hindoestaanse vriendin heeft hem geruineerd ok, alles ingepikt van huis en saldo, en hem gedumpt.

Ik zelf ben nu ook soort OORLOGS veteraan, KOelie Rambo type, en ik verloor de OORLOG toch in 1990, belandde in psychiatrische inrichtingen en moest destijds feitelijk verplicht rituele zelfmoord plegen, zelfverbranding met 100 LITER benzine, als Mislukte Surikoelie man, zonder Ir titel en ik had in 1989 dus mijn Bottom HOMO affaires meegemaakt en was toen uitgenaaid door een aantal Blanke HOMO TOP mannen als mooie, slanke, bruine, Bottom HOMO Hoerenmeid van net 23 jaar he, en ok het is PUUR Fucking Karma ok, all shit.

Geloof mij, vanmiddag beld een Winti NEgerman mij en hij had in trance eea gevoeld van de GEESTEN en Hogere Machten ok over mij, oa dat ik een ZWAAR Vervloekte Karma heb, en ik hoorde dit ook eerder in 2019 van een HOOG geplaatste Acharya uit India, dus ik luisterde verbaasd naar deze negerman, en hij vertelde eea dat wel NIEUW was ok mbt deze manifestatie cyclus van mij in dit minderwaardige, viesbruine, SuriKOELIE aapachtige, kleingeschapen Untermenschen Koolwaterstof KLEED.

Militairen die na de OORLOG terug keren naar hun land en huis zitten vaak in shock en zitten daarna jarenlang vol met angsten en verdriet, met spijt om alle moorden die zij moesten PLEGEN voor hun LAnd, leiders, familie, vrouw, kinderen, kaste geloof, ref RAMBO he. MOeten doden als BEVEL IS BEVEL..... en de slachtoffers voor je neus zien STERVEN is echt duivels en vervloekt werk in het leger.

Ik heb vroeger ook bijna mensen vermoord ok, heb Nazistische, NEGERHAAT verleden, ben inderdaad schizofreen met dwangneurotische stemmen, ook vroeger en het is toch de genetisch erfenis van mijn zieke, zwakke hindoe satan vader, die zelf een Hindoe Nazi, HIndoe HItler was vroeger. Ik ben dus echt de vervloekte zoon van een Hindoe Satan ok en die Wintie Negerman kan gelijk krijgen, wat hij mij vandaag vertelde via de telefoon.

====================================
https://www.nu.nl/buitenland/6341075...ven.html#nujij

Man in ontplofte Cybertruck was Amerikaanse militair en maakte einde aan leven
Door onze nieuwsredactie
2 jan 2025 om 21:26Update: 21 uur geleden
154 reacties
De overleden man die woensdag in Las Vegas in een ontplofte Tesla Cybertruck is gevonden, was een 37-jarige commando in het Amerikaanse leger. De Amerikaan was al voor de explosie overleden aan een schotwond die hij zichzelf had toegebracht.

De autoriteiten meldden donderdag op een persconferentie dat de man vermoedelijk Matthew Livelsberger heette. Internationale media meldden die naam eerder al. Hoewel de politie sterk vermoedt dat het om Livelsberger gaat, moet DNA-onderzoek nog met zekerheid uitwijzen of dit inderdaad het geval is.

De 37-jarige commando was onderdeel van de zogeheten Green Berets, een eenheid die zich bezighoudt met contraterrorisme in het buitenland. Hij zat sinds 2006 bij het Amerikaanse leger en diende in onder meer Afghanistan en Oekraïne, meldt persbureau AP.

De bestuurder parkeerde zijn gehuurde Tesla Cybertruck woensdagochtend voor het Trump Hotel in Las Vegas. Rechercheurs zeggen dat hij door meerdere staten was gereden voordat hij in de Amerikaanse metropool terechtkwam. Livelsberger had het voertuig zaterdag in Denver gehuurd.

Op Oudejaarsavond is het voertuig opgeladen in Colorado Springs, Albuquerque, Gallup en Las Vegas. De FBI heeft onderzoek gedaan in een woning in Colorado Springs, waar de auto ook was geladen. Wat de FBI precies heeft onderzocht, is niet duidelijk.
Beeld uit video: Tesla Cybertruck ontploft voor Trump-hotel in Las Vegas0:39
Tesla Cybertruck ontploft voor Trump-hotel in Las Vegas
Vuurwapens, vuurwerk en gasflessen in voertuig gevonden

Rond 8.40 uur kwamen politieagenten af op een melding over een explosie bij de hotelketen van de aanstaande Amerikaanse president. In het voertuig troffen ze een overleden inzittende aan. Zeven anderen waren lichtgewond geraakt.

Naast het lichaam lagen onder meer vuurwapens, vuurwerk en gasflessen in de auto. Mogelijk wilde de man meer schade aanrichten, maar de stalen buitenkant van het Tesla-voertuig absorbeerde de kracht van de explosie, zeggen de lokale autoriteiten. Het hotel is niet geraakt.

De zaak wordt in samenwerking met federale eenheden onderzocht. Aanvankelijk ging het gerucht dat de ontplofte auto iets te maken had met de aanslag met een pick-uptruck in New Orleans van een paar uur eerder. Maar de FBI zegt geen verband te hebben vastgesteld. Bij de aanslag in New Orleans kwamen veertien mensen om het leven.
Heb jij een vraag over dit nieuws?
Laat het ons weten. Dat helpt ons bij het bedenken van nieuwe artikelideeën.

https://www.nu.nl/buitenland/6341075...ven.html#nujij

Oud 5 januari 2025, 04:05   #10
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Nee, ik geloof, dat niet, maar door minder VS steun zal er wel een onderhandelde "vrede" komen.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 5 januari 2025 om 04:07.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2025, 23:02   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01...oek-bij-trump/

De Italiaanse premier Giorgia Meloni heeft een verrassingsbezoek gebracht aan toekomstig Amerikaans president Donald Trump. Dat laat haar kabinet weten. Meloni en Trump hebben elkaar ontmoet in zijn golfresort Mar-a-Lago in Palm Beach, Florida.

Smile it 'till you make it !

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2025, 23:21   #12
dewanand
Minister-President

Feitelijk kan Donald Trump nu een nieuwe WLM Power blok bouwen op aarde en het werk van adolf hitler afmaken hahah haha dus heel Rusland veroveren, en nu is het Russische leger na ruim drie jaar Totalitaire oorlog lekker ruim 300.000 militairen kwijt, dus resteren ruim 600.000 Russische troepen.

Heel Rusland veroveren kan nu makkelijk, en het nucleaire schild kan men misschien uitschakelen door alle Russische Satellieten onklaar te maken.

Stel dat adolf Hitler dus de TWeede Wereldoorlog had gewonnen, tsja dan was ik dus NOOIT geboren omdat alle UnterKoelies in Suriname dan zeker uitgeroeid zouden zijn voor mijn geboortejaar in 1966 door Duitse SS Terminators die dan wereldwijd na 1945 dus al moordend en zuiverend zouden rondtrekken, om de hele aarde totaal te veroveren voor hun Duizendjarige, BBB BLANK, Raszuivere Arisch Duitse RIJK en de duitse SS Terminators zouden echt alle Untermenschen van KLEUR ook totaal uitmoorden, ook in Zwart India denk ik.

Donald Trump wil gewoon America First, en Made In USA in ere herstellen dus hij aast op de grondstoffen in Oekraine en Rusland en zal zeker binnen 6 maanden iets moeten doen om alle partijen tevreden te stellen en de OORLOG daar echt voorgoed stop te zetten.

Dus nu pikken de Oekrainers nog even flinke lappen Russisch grondgebied in om dan de VREDESDEAL te maken en dit te mogen behouden, zie onder, slimme tactische zet.

https://www.nu.nl/spanningen-oekrain...gio-kursk.html

Oekraïne lijkt bezig aan nieuw offensief in Russische regio Kursk
Door onze nieuwsredactie
5 jan 2025 om 14:38Update: 3 uur geleden
1K reacties
Het Oekraïense leger lijkt een nieuw offensief te zijn begonnen in de West-Russische regio Kursk. Die provincie is deels door Oekraïne en deels door Rusland bezet. De Russen zouden door de recente aanvallen zijn verrast.

Het hoofd van het Oekraïense Centrum voor Desinformatiebestrijding, Andri Kovalenko, meldt zondag via X dat Oekraïne in verschillende richtingen aanvallen heeft uitgevoerd.

"Goed nieuws: Rusland krijgt wat het verdient", zei Andriy Yermak, de stafchef van de Oekraïense president Volodymyr Zelensky.

Ook het Russische ministerie van Defensie meldt Oekraïense tegenaanvallen in Kursk. Volgens Russische staatspersbureaus zouden die zijn afgeslagen, meldt onder meer Reuters. Het persbureau kon die berichten niet onafhankelijk bevestigen.

Het is onduidelijk of Oekraïne bezig is aan een grootschalige operatie. Het offensief zou zich vooral richten op de weg richting Kursk, ten noordoosten van Sudzha. Die plaats wisten de Oekraïners afgelopen zomer in te nemen.
Deel Kursk onder Oekraïense controle

Oekraïense troepen staken begin augustus de grens over naar Kursk met een verrassende inval. De afgelopen vijf maanden hebben ze Russische pogingen om hen te verdrijven, weten te weerstaan.

Recentelijk wisten de Russen wel vooruitgang te boeken in de regio en in het oosten van Oekraïne. Op dit moment hebben Oekraïense troepen nog de controle over ongeveer de helft van de ruim 1.000 vierkante kilometer die ze in de zomermaanden wisten te veroveren.

Volgens experts is het nieuwe offensief mogelijk bedoeld om de zwakke punten van de Russen onder de aandacht te brengen. Dat zou Oekraïne een betere startpositie geven bij onderhandelingen om de oorlog te beëindigen als Donald Trump over twee weken wordt beëdigd als president van de Verenigde Staten.

Zie ook Wereld wacht met ingehouden adem op de terugkeer van Donald Trump

======================================

Oud 6 januari 2025, 10:31   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Feitelijk kan Donald Trump nu een nieuwe WLM Power blok bouwen op aarde en het werk van adolf hitler afmaken hahah haha dus heel Rusland veroveren, en nu is het Russische leger na ruim drie jaar Totalitaire oorlog lekker ruim 300.000 militairen kwijt, dus resteren ruim 600.000 Russische troepen.

Heel Rusland veroveren kan nu makkelijk, en het nucleaire schild kan men misschien uitschakelen door alle Russische Satellieten onklaar te maken.

Stel dat adolf Hitler dus de TWeede Wereldoorlog had gewonnen, tsja dan was ik dus NOOIT geboren omdat alle UnterKoelies in Suriname dan zeker uitgeroeid zouden zijn voor mijn geboortejaar in 1966 door Duitse SS Terminators die dan wereldwijd na 1945 dus al moordend en zuiverend zouden rondtrekken, om de hele aarde totaal te veroveren voor hun Duizendjarige, BBB BLANK, Raszuivere Arisch Duitse RIJK en de duitse SS Terminators zouden echt alle Untermenschen van KLEUR ook totaal uitmoorden, ook in Zwart India denk ik.

Donald Trump wil gewoon America First, en Made In USA in ere herstellen dus hij aast op de grondstoffen in Oekraine en Rusland en zal zeker binnen 6 maanden iets moeten doen om alle partijen tevreden te stellen en de OORLOG daar echt voorgoed stop te zetten.

Dus nu pikken de Oekrainers nog even flinke lappen Russisch grondgebied in om dan de VREDESDEAL te maken en dit te mogen behouden, zie onder, slimme tactische zet.

Oekraïne lijkt bezig aan nieuw offensief in Russische regio Kursk
Door onze nieuwsredactie
5 jan 2025 om 14:38Update: 3 uur geleden
1K reacties
Het Oekraïense leger lijkt een nieuw offensief te zijn begonnen in de West-Russische regio Kursk. Die provincie is deels door Oekraïne en deels door Rusland bezet. De Russen zouden door de recente aanvallen zijn verrast.

Het hoofd van het Oekraïense Centrum voor Desinformatiebestrijding, Andri Kovalenko, meldt zondag via X dat Oekraïne in verschillende richtingen aanvallen heeft uitgevoerd.

"Goed nieuws: Rusland krijgt wat het verdient", zei Andriy Yermak, de stafchef van de Oekraïense president Volodymyr Zelensky.

Ook het Russische ministerie van Defensie meldt Oekraïense tegenaanvallen in Kursk. Volgens Russische staatspersbureaus zouden die zijn afgeslagen, meldt onder meer Reuters. Het persbureau kon die berichten niet onafhankelijk bevestigen.

Het is onduidelijk of Oekraïne bezig is aan een grootschalige operatie. Het offensief zou zich vooral richten op de weg richting Kursk, ten noordoosten van Sudzha. Die plaats wisten de Oekraïners afgelopen zomer in te nemen.
Deel Kursk onder Oekraïense controle

Oekraïense troepen staken begin augustus de grens over naar Kursk met een verrassende inval. De afgelopen vijf maanden hebben ze Russische pogingen om hen te verdrijven, weten te weerstaan.

Recentelijk wisten de Russen wel vooruitgang te boeken in de regio en in het oosten van Oekraïne. Op dit moment hebben Oekraïense troepen nog de controle over ongeveer de helft van de ruim 1.000 vierkante kilometer die ze in de zomermaanden wisten te veroveren.

Volgens experts is het nieuwe offensief mogelijk bedoeld om de zwakke punten van de Russen onder de aandacht te brengen. Dat zou Oekraïne een betere startpositie geven bij onderhandelingen om de oorlog te beëindigen als Donald Trump over twee weken wordt beëdigd als president van de Verenigde Staten.

Zie ook Wereld wacht met ingehouden adem op de terugkeer van Donald Trump

======================================
De wereld wacht op wat E. Musk zegt & doet...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2025, 22:33   #14
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Trump is nog geen president.
Maar wel al aardig op dreef.
Canada, Groenland, Panamakanaal, Golf van America, …
'The World Is Not Enough' is een James Bond Film, maar de realiteit lijkt de fictie in te halen.

Trump sluit militair ingrijpen niet uit, al is ie ook bereid om aan te kopen.
Het mag iets kosten dus (op één of andere manier).

Even meegaan in de gekte.

Als Z aan T nu eens een verhuurvoorstel (enkele decades) zou doen met betrekking tot de Donbas regio.
De Ukr hebben daar toch niet zo veel aan momenteel (behalve veel last).
En M, T's nieuwste beste vriend ziet de grondstoffen die daar in de grond zitten waarschijnlijk wel zitten (is misschien wel één van zijn redenen waarom politiek hem plots wel heel erg begon te interesseren, batterijen enzo).

P zou dat waarschijnlijk niet leuk vinden, maar uiteindelijk zou een concessie verleent door Z aan T(of M) redelijk kunnen aansluiten bij bestaande internationale rechtsorde (nauwer dan het aan de gang zijnde landjepik alleszins).

In principe zou mijnontginning daar momenteel vrij goed te doen moeten zijn (weinig gebouwen die nog in de weg staan en zo …).
Mogelijks houdt Z er nog wat veiligheidsgaranties aan over voor de rest van zijn land (Donbas als buffer tegen P&co).
Tenslotte is dat ook in het belang van M (als ie wil beginnen mijnen moet het toch enigszins rustig zijn).

Toegegeven, of T&M beter zijn dan P&co is een risico.
Maar ja ...
Als het stormt kan je niet altijd even kieskeurig zijn met betrekking tot de ruimte waar je kan schuilen (en bij P&co is het niet prettig dat is al overduidelijk intussen).

Met dat landjepik van P&co is de doos van pandora echt wel wagenwijd opengezet.

Wie kan er nu nog met het vingertje zwaaien in de richting van T&M.
Om P&co te overtreffen hebben ze nog een heel eind te gaan.

Misschien is dat ook de voornaamste reden waarom men dit soort van rare uitspraken hoort dezer dagen.
Een spiegel voorhouden en zo …

Slechts wat losse gedachten natuurlijk.
Wat er echt gaande is, is moeilijk met echte zekerheid te zeggen.

Laatst gewijzigd door satiper : 8 januari 2025 om 22:39.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2025, 21:37   #15
dewanand
Minister-President

ja Satiper

Groenland is toch een flink stukje IJS ok, best groot op de kaart en onbewoond, 60.000 mensen, Donald Trump kan hen laten stemmen om biij Amerika aan te sluiten en een Zakelijke Deal sluiten met Denemarken die dan een slordige drie tot tien procent van de mijnbouw buit krijgt, zonder enige investeringen. Denemarken heeft niets te verliezen denk ik en een WIN/ WIN Deal met Donald Trump is leuk en een rake klap op het gezicht van barbaartje vladimir poetin.

De Anschluss met Canada is ook WIN/ WIN situatie denk ik voor USA en Donald Trump en kan zonder enige fysieke OORLOG, want Canada wint er meer mee.

Oud 10 januari 2025, 22:02   #16
dewanand
Minister-President

hier topic he in ander forum deel over Donald Trump en Groenland

ja die 60.000 Groenlanders worden allemaal MILJONAIRS als zij zich aansluiten als nieuwe Federale Staat van USA en het kan zonder oorlog geschieden, Denemarken zelf kan er ook baat bij hebben en een slordige 100 MILJARD aan baten ontvangen binnen 50 jaar tijd van USA Industrie he. WIN/ WIN he DEALS zijn toch superintelligentie en zo zouden Aliens het doen denk ik.

==================================

https://forum.politics.be/showthread.php?t=273451

Ga terug Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Deze pagina opnieuw laden Premier van Groenland wil onafhankelijkheid van Denemarken

4 januari 2025, 13:04 #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Premier van Groenland wil onafhankelijkheid van Denemarken
Dat is de link: Premier van Groenland wil onafhankelijkheid van Denemarken
titel: https://businessam.be/premier-van-gr...an-denemarken/

Onderaan staat de tekst. Met een accent dat ik zelf op de voorgrond wou brengen: onvrijwillige geboortebeperking, in de jaren '60. (Zou jij tot een land willen behoren dat uw moeder of grootmoeder belette van nog een kindje bij te maken?)

Benieuwd wat daarvan gaat komen.
Je zou denken dat een volksraadpleging in Groenland zelf zou moeten volstaan.
Sommigen vinden dat de Denen in Denemarken zelf daar ook hun zeg over zouden moeten hebben.
Wens jij de Groenlanders ook veel succes? Of is het te ver van je bed?

Citaat:
Key takeaways

De premier van Groenland, Mute Egede, riep in zijn nieuwjaarstoespraak op tot onafhankelijkheid van Denemarken.
Historische grieven, zoals het onvrijwillige geboortebeperkingsprogramma van de Deense overheid, voeden het groeiende verlangen naar zelfbeschikking onder Groenlanders.
Groenland wil zijn partnerschappen diversifiëren en economische problemen aanpakken door meer internationale samenwerking.

De Groenlandse premier Mute Egede benadrukte in zijn nieuwjaarstoespraak het groeiende verlangen naar onafhankelijkheid van Denemarken. Hij verklaarde dat dit streven voortkomt uit een historische context die wordt gekenmerkt door onrecht dat de Deense autoriteiten in het verleden hebben begaan. Deze roep om zelfbeschikking valt samen met een toegenomen interesse in het aangaan van relaties met landen buiten Denemarken. Groenland probeert zijn partnerschappen te diversifiëren en tegelijkertijd de economische problemen aan te pakken.

Egede’s toespraak sloot aan bij het gevoel van veel Groenlanders, die steeds luider roepen dat ze los willen komen van koloniale banden. Zijn boodschap werd nog krachtiger in het licht van de belangstelling die de Amerikaanse president-elect Donald Trump in het verleden heeft getoond voor de overname van Groenland. De roep om meer internationale samenwerking weerspiegelt een beweging weg van de invloed van Denemarken en in de richting van het smeden van nieuwe allianties.
Historische grieven wakkeren onafhankelijkheidsbeweging aan

Incidenten zoals het onvrijwillige geboortebeperkingsprogramma dat in de jaren 1960 door de Deense autoriteiten werd uitgevoerd, hebben de wrok aangewakkerd en bijgedragen aan de groeiende onafhankelijkheidsbeweging. Ondanks de overvloed aan natuurlijke hulpbronnen is de economie van Groenland sterk afhankelijk van visserij en financiële steun van Denemarken. Nu het eiland zich opmaakt voor parlementsverkiezingen, maken vragen over de mogelijke gevolgen van onafhankelijkheid voor de levensstandaard dit lopende proces nog ingewikkelder.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

https://forum.politics.be/showthread.php?t=273451
====================================

Oud 11 januari 2025, 09:07   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even samenvatten...

Het Kremlin is bereid om besprekingen met het Witte Huis aan te vatten zonder voorwaarden vooraf maar stipt aan dat aan de reeds eerder geformuleerde eisen niet getornd kan worden.......

euhm.......

Ik voel een probleem aankomen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 januari 2025 om 09:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2025, 09:36   #18
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Trump wil land ruilen voor vrede
Schitterend idee. Ik heb uit goede bron gehoord dat Trump Alaska aan Poetin wil aanbieden in ruil voor vrede in Oekraïne.

Net zoals Chamberlain deed in 1938 door Hitler Tsjechoslowakije en Oostenrijk aan te bieden.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2025, 09:38   #19
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Nee, ik geloof, dat niet, maar door minder VS steun zal er wel een onderhandelde "vrede" komen.
München 1938 all over again. En een jaar later viel Hitler Polen binnen. Bye bye vrede.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2025, 12:51   #20
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
München 1938 all over again. En een jaar later viel Hitler Polen binnen. Bye bye vrede.
München 1938 was niet nadat Hitler polen binnen viel maar voordien, in Oekraïne zijn we al een miljoen doden en gewonden verder, het toont vooral dat Rusland geen kloten kan bereiken met een oorlog, hij heeft nog net hetzelfde als aan het begin, we zijn geen 1940 meer.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be