Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2025, 09:04   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Israël dreigt Gaza Stad te vernietigen als gijzelaars niet vrijkomen

Defensie Minister Israel Katz kondigde vrijdagochtend aan dat hij de plannen van de IDF om Hamas in de Gazastrook te verslaan heeft goedgekeurd.

Volgens Katz zullen de plannen intense vuurkracht, evacuatie van bewoners en grondmanoeuvres omvatten. "Gisteren hebben we de plannen van de IDF voor de nederlaag van Hamas in Gaza goedgekeurd – door intens vuur, evacuatie van bewoners en grondmanoeuvres", schreef Gallant.

Katz benadrukte dat als Hamas niet instemt met de voorwaarden van Israël voor het beëindigen van de oorlog, in de eerste plaats de vrijlating van alle gijzelaars en de ontwapening van de terreurgroep, 'de poorten van de hel spoedig zullen opengaan boven de hoofden van de moordenaars en verkrachters van Hamas in Gaza – totdat ze instemmen met de voorwaarden van Israël voor het beëindigen van de oorlog, in de eerste plaats de vrijlating van alle gijzelaars en ontwapening.'

Hij voegde eraan toe: "Als ze het er niet mee eens zijn, zal Gaza, de hoofdstad van Hamas, worden zoals Rafah en Beit Hanoun. Precies zoals ik beloofd heb – zo zal het zijn."
Oud 22 augustus 2025, 09:12   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Defensie Minister Israel Katz kondigde vrijdagochtend aan dat hij de plannen van de IDF om Hamas in de Gazastrook te verslaan heeft goedgekeurd.

Volgens Katz zullen de plannen intense vuurkracht, evacuatie van bewoners en grondmanoeuvres omvatten. "Gisteren hebben we de plannen van de IDF voor de nederlaag van Hamas in Gaza goedgekeurd – door intens vuur, evacuatie van bewoners en grondmanoeuvres", schreef Gallant.

Katz benadrukte dat als Hamas niet instemt met de voorwaarden van Israël voor het beëindigen van de oorlog, in de eerste plaats de vrijlating van alle gijzelaars en de ontwapening van de terreurgroep, 'de poorten van de hel spoedig zullen opengaan boven de hoofden van de moordenaars en verkrachters van Hamas in Gaza – totdat ze instemmen met de voorwaarden van Israël voor het beëindigen van de oorlog, in de eerste plaats de vrijlating van alle gijzelaars en ontwapening.'

Hij voegde eraan toe: "Als ze het er niet mee eens zijn, zal Gaza, de hoofdstad van Hamas, worden zoals Rafah en Beit Hanoun. Precies zoals ik beloofd heb – zo zal het zijn."

Welke zin heeft het om elke dag een nieuw draadje te openen voor een minuskuul deelthema waarover een didicated en alomvattend topic bestaat met daarin al 10.743 reacties ?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=241460

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 10:11   #3
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welke zin heeft het om elke dag een nieuw draadje te openen voor een minuskuul deelthema waarover een didicated en alomvattend topic bestaat met daarin al 10.743 reacties ?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=241460

Er gebeuren alle dagen 1000 dingen in Gaza/Israël en jij wilt alles verzuipen in één enkele draad? Waar is dat goed voor? In mijn eigen blog (die ik heb moeten opdoeken wegens 'schending van de richtlijnen', lees: censuur) had ik alle dagen zes draden en die kon ik prima alleen bolwerken.
Oud 22 augustus 2025, 11:20   #4
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is goed dat men dat ratten ongedierte van Hamas in hun laatste holen verdelgt. De Gazanen hebben ze beschermd en het is maar normaal dat ze delen in de klappen.
Het kan niet alle dagen 7 oktober feest zijn.

Voor de rest ja, ik had niet gezien dat dit een nieuwe draad is, het is inderdaad verwarrend 36 draden over een zelfde onderwerp te openen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 22 augustus 2025 om 11:27.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 12:20   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is goed dat men dat ratten ongedierte van Hamas in hun laatste holen verdelgt. De Gazanen hebben ze beschermd en het is maar normaal dat ze delen in de klappen.
Het kan niet alle dagen 7 oktober feest zijn.

Voor de rest ja, ik had niet gezien dat dit een nieuwe draad is, het is inderdaad verwarrend 36 draden over een zelfde onderwerp te openen.
Iedere Gaza-familie heeft wel één of meerdere Hamas-strijders, dat maakt dus iedere Gaza-familie betrokken partij. Hamas heeft trouwens de kans gehad zich volledig en onvoorwaardelijk over te geven, dat zou vele drama's gespaard hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 12:22   #6
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Heb je al eens gezien hoeveel draden er in "Oekraïense oorlog" zijn? 58!! Verwarrend heee...

Oekraïense oorlog
https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228

Laatst gewijzigd door thePiano : 22 augustus 2025 om 12:23.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 12:52   #7
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Als alles in 1 draad kon, dan was er geen subforum aangemaakt. De enige reden dat je iets in een algemene draad wil dumpen is dat je wil dat het kort besproken wordt maar liefst snel naar de achtergrond verdwijnt.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 22 augustus 2025 om 12:53.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 13:04   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Iedere Gaza-familie heeft wel één of meerdere Hamas-strijders, dat maakt dus iedere Gaza-familie betrokken partij. Hamas heeft trouwens de kans gehad zich volledig en onvoorwaardelijk over te geven, dat zou vele drama's gespaard hebben.
Gaza is 1 grote familie, letterlijk. Als je van 100.000 naar 2 miljoen groeit dan is iedereen wel familie van elkaar, zeker met die religie.

Dus ja, iedereen in Gaza heeft onvermijdelijk Hamas in de familie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 13:07   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eindelijk de handschoenen af, geen waarschuwingen of andere zever. Als ze Hamas zien, boem, een bom er op.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 13:24   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Dan te bedenken dat van de Gazanen 43,5% kinderen zijn van 14 jaar of jonger en 50% jonger dan 18 jaar. Hoeveel van dat miljoen -18 jarigen lopen er rond met een kalashnikov en of een granaatwerper? Onschuldige kinderen? Kom zeg. Zoals ik al dikwijls heb gezegd: er zijn geen onschuldigen in Gaza.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_Strip#Demographics

Laatst gewijzigd door thePiano : 22 augustus 2025 om 13:26.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 15:36   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan te bedenken dat van de Gazanen 43,5% kinderen zijn van 14 jaar of jonger en 50% jonger dan 18 jaar. Hoeveel van dat miljoen -18 jarigen lopen er rond met een kalashnikov en of een granaatwerper? Onschuldige kinderen? Kom zeg. Zoals ik al dikwijls heb gezegd: er zijn geen onschuldigen in Gaza.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_Strip#Demographics
Het is geen kwestie van "schuld" maar van wenselijkheid. Wat brengt voordeel, wat brengt nadeel. Brengen die jongeren ons enorm voordeel ? Nee ? Dan mogen die eraan he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 16:16   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

FYI, Gaza stad is allang vernield.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 16:19   #13
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Zwijgt daar verdoeme over, caroline gennez gaat straks nog ne vlieger of tien sturen om er nog wa naar hier te halen, dat rood ssossen kutwijf.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 16:19   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gaza is 1 grote familie, letterlijk. Als je van 100.000 naar 2 miljoen groeit dan is iedereen wel familie van elkaar, zeker met die religie.

Dus ja, iedereen in Gaza heeft onvermijdelijk Hamas in de familie.
Via dezelfde redenering is elke Israëli familie van een Israelische soldaat-moordenaar en dus een legitiem doelwit.
Oud 22 augustus 2025, 16:23   #15
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Via dezelfde redenering is elke Israëli familie van een Israelische soldaat-moordenaar en dus een legitiem doelwit.
Voor soldaten, die in uniform vechten zijn er internationale regels vastgesteld.
"Soldaten" die in burger strijden, of zich vermommen in de uniformen van de vijand verliezen die regels.
Oud 22 augustus 2025, 16:26   #16
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
FYI, Gaza stad is allang vernield.
Als ik de beelden op het nieuws zie van Gaza stad ben ik verwonderd dat er nog veel rechtstaat en relatief intact. Dat zal rap veranderen nu, ze hebben de keuze gekregen. Nu kunnen ze de rest vervoegen in de tentenkampen in het zuiden. Met zijn twee miljoen in een tentenkamp.
En iedereen wordt gefilterd als ze de stad verlaten om te vertrekken naar hun nieuw vakantie oord. Dit om te vermijden dat er Hamas terroristen tussen zitten.
Wie blijft zitten kan bommen en kogels vreten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 16:27   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Voor soldaten, die in uniform vechten zijn er internationale regels vastgesteld.
"Soldaten" die in burger strijden, of zich vermommen in de uniformen van de vijand verliezen die regels.
‘Soldaten’ die vrouwen en kinderen vermoorden zijn oorlogsmisdadigers.
Punt uit.
Oud 22 augustus 2025, 16:47   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is exact wat Palestijnen/Hamas denken en doen he.
Oud 22 augustus 2025, 16:49   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik die beelden zie waar die vrouwen nog steeds in nikab rondlopen dan denk ik bij mezelf....in die situatie zou dat toch het laatste zijn waar ik me mee bezighield zijnde al die vodden rond mijn lijf en kop draaien .....voor wie maken die zich nog steeds onzichtbaar ??
Ik kan verkeerd zijn maar heb toch de indruk dat daar heel extremistische radicalen zijn en ik zou ze precies niet graag direct als buren willen....maar volgens mij mogen we er hier binnenkort een pak verwelkomen want bij hun moslimburen lijken ze al liever niet te gaan of alleszins niet welkom te zijn ondanks dat stuk voor stuk schatrijke landen zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 16:51   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
‘Soldaten’ die vrouwen en kinderen vermoorden zijn oorlogsmisdadigers.
Punt uit.
Dat is onze dwaze conceptie van oorlog voeren, maar totaal idioot. Als je van luizen afwilt, dan ga je toch ook niet enkel volwassen mannetjesluizen wegdoen he. In onze dwaze conceptie zijn volkeren "onschuldig" en zijn het "regimes" die oorlog voeren, met een apart soort volk, "soldaten" genoemd, alsof die soldaten geen leden van het volk zouden zijn en dat regime in een vacuum bestaat los van het volk. Het kan soms zijn dat er met een volk helemaal geen probleem is, maar dat dat volk onder de knoet zit van een dictator met zijn eigen milities. Maar dat is slechts een enkel speciaal geval van vijand. In veruit de meeste gevallen zijn het aanvallende volkeren, en in dit conflict is het al 80 jaar dat er een groep moslims is die zich nadien een volk zijn gaan noemen, die Israel als vijand hebben. Het is geen kwestie, noch van een of andere dictator die tegen de wil van die bevolking Israel miserie wil doen ; noch is het een klein terroristengroepje binnen die bevolking die toevallig smeerlapperij is gaan doen in Israel. Nee, dit is gewoon een gans volk dat Israel wil vernietigen, en dat is al enkele generaties zo.
In zo een geval is de exterminatie van dat volk een strikte noodzakelijkheid, en zijn het dus in de eerste plaats de kweekmogelijkheden voor toekomstig zulk volk die getroffen moeten worden: vrouwen en kinderen he.

Dat is trouwens ook waar onze aandacht naar zou moeten uitgaan in de eerste plaats bij ons, eens we onze zinnen terugvinden, en wettelijk beslissen dat we ervan af moeten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 augustus 2025 om 16:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be