![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Passerende voorbij het reuzenrad in Brussel, stelde ik mezelf deze hypothetische vraag: stel dat bijvoorbeeld door montagefouten, of door een zware impact (camion die tegen de basis rijdt of zo) zo’n reuzenrad los zou raken van de elementen die de as van het wiel vasthouden, en de constructie bevindt zich bovenaan een helling, zou het dan in theorie mogelijk zijn dat het rad honderden meters, misschien zelfs kilometers ver weg zou rollen?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Ja, als op de een of andere manier de as compleet los komt kan dat, maar ik vermoed dat hij meestal om zal vallen voor hij goed op dreef kan raken. Een beetje als een fietswiel zonder band, min of meer die verhoudingen, met dan nog die hangende karretjes die tegen de grond komen.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Valt te zien hoe hard de wind in de bakjes blaast. Bij windkracht 45 is dat wiel op drie dagen in China.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet dat niet denken aan de film 1941 van Spielberg ? Vage herinnering ?
edit: Ha, hierzie: https://www.youtube.com/watch?v=m_PeQCPq8QA Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2025 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is met een verlengkabel.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan toch tegenwoordig ook al draadloos , op accuutjes
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De velg is nu immers ontworpen om het gewicht van de bakjes te dragen. Als die velg op de grond zou staan (of nog erger, vanaf enkele meters hoog op de grond zou vallen) gaat die volgens mij zijn eigen gewicht niet kunnen dragen. Ik denk dus niet dat zo'n rad ver zou rollen.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn veel spaken he. Dat heeft dus een beetje weg van een fietswiel. Nu, als het kantje boordje gedimensioneerd werd, heb je gelijk, want als het "op de boord" gedragen wordt, is de kracht die door de "onderste helft" van de spaken gedragen moet worden twee keer die van de normale werking (de "bovenste kant" moet het halve wiel dragen, en de onderkant het andere halve wiel als het in 't midden is vastgehouden he, en nu moet de onderkant "alles dragen"). Maar ik zou toch denken dat het, op wat plooien na van de ronde band die op de grond komt, het spel zichzelf kan dragen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Word eigenlijk ook weergegeven in de clip. Er is een verlengkabel die afrolt.
Het is ook een oplossing voor de elektriciteit overdracht naar het wiel. De 2 opties in 1941.
Ik zou opteren voor sleepkontakten, maar da's een persoonlijke voorkeur.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat dan ook vooral het vallen zijn dat volgens mij problemen gaat geven. Als je dat wiel gewoon rustig op de grond neerzet kan het misschien nog meevallen maar dat gaat niet gebeuren...
![]() |