Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2023, 11:43   #1
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard e-Steps zijn echt een pest op de weg

Uit elke zijstraat kan er ene komen "uitgevlogen", en ze halen ontoelaatbare snelheden. En de automobilist moet alles maar gezien hebben

https://www.hln.be/willebroek/politi...km-u~aaffe565/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 13:00   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

blijft leuk als het voorste wieleke blokkeert
Oud 9 september 2023, 13:25   #3
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uit elke zijstraat kan er ene komen "uitgevlogen", en ze halen ontoelaatbare snelheden. En de automobilist moet alles maar gezien hebben

https://www.hln.be/willebroek/politi...km-u~aaffe565/
Sommige vliegen u voorbij in de zone 30.

Waar is de tijd van de 2pkjes en de R4kes, gouden tijden.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 13:45   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is niet het toestel, het is het manneke, en wat er tussen zijn oren zit.

Dit geldt ook voor fietsers in winkelwandelstraten of op jaagpaden waar ze koersen.

x procent van de bevolking is snelheidsgek, en waar die mensen ook inkruipen of gaan opzitten ... het zal van dattum zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 13:54   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
blijft leuk als het voorste wieleke blokkeert
Ik lees regelmatig over zware accidenten, maar zie die jammer genoeg nooit gebeuren.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2023, 08:33   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit draadje begon met iemand van DRIEENVIJFTIG JAAR die zich gedroeg als een kind van 16 jaar....

Kijk....

Het gaat niet om de e-step,het gaat over die ONNOZELAAR....

Daarom vind ik zou de schandpaal weer ingevoerd moeten worden......Wie daar van af kwam was GESTRAFT en vermoedelijk ook GELEERD.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2023, 10:39   #7
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het gaat niet om de e-step,het gaat over die ONNOZELAAR....
Het gaat ook over een 'curvometer' die bij politiediensten in gebruik is.
Op die curvometer haalt een wielertoerist in zijn hoogste fietsversnelling ook 100km/uur.
Geen windweerstand, geen rolweerstand ... beetje onnozel om de snelheden uit dat toestel als reëel te beschouwen.
Oud 28 september 2023, 09:59   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Vilvoorde heeft de politie een jongen van 16 jaar betrapt die razendsnel door de winkelstraat reed met een elektrische step. Die bleek een maximumsnelheid te kunnen halen van 99 kilometer per uur. De step werd in beslag genomen.
Jamaar meneer ik rij toch geen 100

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 10:08   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

van het plankskes verbod in de statie trekken ze zich ook geen kloten aan.

Een van dees dagen rijden ze iemand aan en dan gaan ze weer niet weten hoe het komt.

Dat er dan zo ne mongool met zijn bakkes in een reclame bord vliegt, en een beetje beschadigd geraakt, kan mij niet geven, maar dat er een onschuldige weer voor gaat opdraaien dat is het probleem.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 06:46   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Vier doden op twee weken tijd.

Toen ik gisteravond rond 00u00 naar huis fietste van het werk verschillende keren kinderen tegen gekomen op elektrische steps en fatbikes die nog geen tien jaar oud leken, meestal twee per vervoermiddel ... die dingen rijden even hard of harder dan brommertjes maar remmen slechter ... op die leeftijd lag ik al lang in mijn bed ... een politiecombi die er zo is eentje doodrijdt doet bij ouders precies geen lichtje branden ... weg met de politie ... stem PVDA voor meer dode kinderen ... ftw

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 06:48   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Esteps zijn een goeie methode van darwinisme.
Oud 25 juli 2025, 07:18   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Vier doden op twee weken tijd.

Toen ik gisteravond rond 00u00 naar huis fietste van het werk verschillende keren kinderen tegen gekomen op elektrische steps en fatbikes die nog geen tien jaar oud leken, meestal twee per vervoermiddel ... die dingen rijden even hard of harder dan brommertjes maar remmen slechter ... op die leeftijd lag ik al lang in mijn bed ... een politiecombi die er zo is eentje doodrijdt doet bij ouders precies geen lichtje branden ... weg met de politie ... stem PVDA voor meer dode kinderen ... ftw
Het zijn niet alleen die slechtere remmen, ook de veel kleinere wielen vergroten het gevaar.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2025, 14:12   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

het grootste probleem met esteps vind ik
1/ onvoldoende kwaliteitstesten, die rommel gaat dus in een wup tijd kapot en belast ons recyclageparken met elektronische afval

2/ onvoldoende verlichting voor een elektrisch voertuig zou daar minstens een 5 watt LED mogen op zitten die voldoende het wegdek verlicht maar ook zorgt voor een verhoogde zichtbaarheid. Ipv een microLEDlichtje van 0.1Watt
Bovendien zou de LED verlichting voldoende hoog moeten geplaatst worden ipv boven het wiel ter hoogte van het handvat, zodat een auto beter kan inschatten dat daar een STEP/fiets/Speed afkomt

Idemdito zijn remafstanden, veringen, banden van die toestelletjes allemaal hilarisch het zit erop alsof het allemaal speelgoedingetjes zijn en de snelheid is allemaal buitenproportioneel volgens dat het wegdek opportuniteiten schept voor ongevallen Een gebalanceerd veilig ontwerp zou dus normen moeten hebben over stevigheid/dikte/profiel/hoogte van banden ifv snelheid, de minimale remafstand bvb 5meter vanaf de maximale snelheid tot zero, en systemen om te voorkomen dat je overkop gaat bij putten ter grootte van 20cm

3/ dringend advies van verkeersveiligheid dat burgers HELDERE of LICHT gekleurde kledij moeten dragen als ze op een step kruipen... en geen zwarte kledij die u onzichtbaar doen opgaan in het donker

4/ advies voor alle zuiderse rassen om zandkleurig licht geschminkte kleuren aan te brengen zodat ze beter zichtbaar zijn in het donker, zodat een mens en zelfrijdende systemen met camera niet moet focussen op het oogwit om die persoon te detecteren in het donker

5/ advies om een veiligheidshelm met mijnlicht en achterlicht te dragen zodat ze bij accidentele botsingen of wielkes die in putje zakken bij het overkopgaan beschermd zijn aan het hoofd en de verlichting een bijkomend bescherming geeft bij de nachtelijke uitstaps van jeugdig talent die denkt het klimaat moeten te redden door al hun verplaatsingen met step te doen

6/ advies om niet te willen rijden over kasseistroken en gladde zegmarkeringen bij regenweer omdat dat een oneindige remafstand oplevert wanneer je een voertoegje van 50km/u naar 0km/u wenst te doen stoppen op 1cm2 contactrubber

7/ advies om rijlessen te volgen en een online examen af te leggen van de verkeerscode en het bewijs daarvan mee te nemen op de step, zodat burgers op fiesten en steps zich gedragen als normale verkeersdeelnemers

8/ advies om een verzekering te nemen voor dat toestel zodat ongevallen verzekerd zijn

9/ advies om het toestel een Speedelec nummerplaat aan te vragen wanneer het toestel harder dan 25km/u of de 32km/u kan rijden

10/ advies om in fietsstraten, wooneerf, 30km, of 50km zones niet harder te willen rijden dan de wettelijke toegelaten snelheid , speedelecs zijn niet verheven boven de wetgeving

11/ advies om een taks van 100% te heffen om sites zoals temu, aliexpress en andere chinese prullaria sites die alle soorten exotische fietsen aanbieden die niet kunnen onderhouden worden en na jaartje gebruik op het containerpark moeten gerecycleerd worden

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 juli 2025 om 14:16.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2025, 14:16   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het grootste probleem met esteps vind ik
1/ onvoldoende kwaliteitstesten, die rommel gaat dus in een wup tijd kapot en belast ons recyclageparken met elektronische afval

2/ onvoldoende verlichting voor een elektrisch voertuig zou daar minstens een 5 watt LED mogen op zitten die voldoende het wegdek verlicht maar ook zorgt voor een verhoogde zichtbaarheid. Ipv een microLEDlichtje van 0.1Watt
Bovendien zou de LED verlichting voldoende hoog moeten geplaatst worden ipv boven het wiel ter hoogte van het handvat, zodat een auto beter kan inschatten dat daar een STEP/fiets/Speed afkomt

Idemdito zijn remafstanden, veringen, banden van die toestelletjes allemaal hilarisch het zit erop alsof het allemaal speelgoedingetjes zijn en de snelheid is allemaal buitenproportioneel volgens dat het wegdek opportuniteiten schept voor ongevallen

3/ dringend advies van verkeersveiligheid dat burgers HELDERE of LICHT gekleurde kledij moeten dragen als ze op een step kruipen... en geen zwarte kledij die u onzichtbaar doen opgaan in het donker

4/ advies voor alle zuiderse rassen om zandkleurig licht geschminkte kleuren aan te brengen zodat ze beter zichtbaar zijn in het donker, zodat een mens en zelfrijdende systemen met camera niet moet focussen op het oogwit om die persoon te detecteren in het donker

5/ advies om een veiligheidshelm met mijnlicht en achterlicht te dragen zodat ze bij accidentele botsingen of wielkes die in putje zakken bij het overkopgaan beschermd zijn aan het hoofd en de verlichting een bijkomend bescherming geeft bij de nachtelijke uitstaps van jeugdig talent die denkt het klimaat moeten te redden door al hun verplaatsingen met step te doen

6/ advies om niet te willen rijden over kasseistroken en gladde zegmarkeringen bij regenweer omdat dat een oneindige remafstand oplevert wanneer je een voertoegje van 50km/u naar 0km/u wenst te doen stoppen op 1cm2 contactrubber

7/ advies om rijlessen te volgen en een online examen af te leggen van de verkeerscode en het bewijs daarvan mee te nemen op de step, zodat burgers op fiesten en steps zich gedragen als normale verkeersdeelnemers

8/ advies om een verzekering te nemen voor dat toestel zodat ongevallen verzekerd zijn

9/ advies om het toestel een Speedelec nummerplaat aan te vragen wanneer het toestel harder dan 25km/u of de 32km/u kan rijden

10/ advies om in fietsstraten, wooneerf, 30km, of 50km zones niet harder te willen rijden dan de wettelijke toegelaten snelheid , speedelecs zijn niet verheven boven de wetgeving

11/ advies om een taks van 100% te heffen om sites zoals temu, aliexpress en andere chinese prullaria sites die alle soorten exotische fietsen aanbieden die niet kunnen onderhouden worden en na jaartje gebruik op het containerpark moeten gerecycleerd worden
Liefst fluorescerend zeker?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2025, 14:16   #15
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als andere weggebruiker (voetganger, fietser, automobilist) heb je er meestal het raden naar waar die mannen heen gaan. Rechtdoor, rechtsaf, linksaf, zigzag? Het kan allemaal en ze geven het niet vooraf aan.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 28 juli 2025, 14:28   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Liefst fluorescerend zeker?
je kunt niet geloven hoe heerlijk zichtbaar een zwarte step met een micro ledlichtje van 0.1Watt boven zijn wieltje van 10cm, met een zwart geklede persoon, met getaande huid, midden in de winterperiode in tegengestelde richting van een eenrichtingsstraat komt afgestoven alsof er niets aan de hand is en de auto's als sesam open u moeten uitwijken voor die onzichtbare verkeersdeelnemer
Oud 28 juli 2025, 14:30   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als andere weggebruiker (voetganger, fietser, automobilist) heb je er meestal het raden naar waar die mannen heen gaan. Rechtdoor, rechtsaf, linksaf, zigzag? Het kan allemaal en ze geven het niet vooraf aan.
12/ advies om richtingsaanwijzers te monteren op alle speedelecs en dringend advies om die effectief te gebruiken zoals alle verkeersdeelnemers die trouwens moeten doen ... voila nog eentje vergeten ze
Oud 28 juli 2025, 14:48   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het enige dat je kan doen is stil blijven staan tot hij passeert. Maar zelfs dat werkt niet altijd. Laatst was er 1 die gewoon op mij leek te mikken. Ik ben uiteindelijk terug achteruit moeten lopen zodat hij voorbij kon.
Oud 28 juli 2025, 15:04   #19
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het enige dat je kan doen is stil blijven staan tot hij passeert. Maar zelfs dat werkt niet altijd. Laatst was er 1 die gewoon op mij leek te mikken. Ik ben uiteindelijk terug achteruit moeten lopen zodat hij voorbij kon.
Er is er bij mij eens ene half tegen de grond gegaan. Ik kwam op een kruispunt in tegengestelde richting met de fiets. Hij bleek linksaf te willen, hetgeen ik blijkbaar had moeten rieken.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 28 juli 2025, 15:43   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb een nogal opvallende lichtpartij op een bijpassende bumper op mijn ligfiets, Esteppertjes van het "we play chicken" alloy leren snel dat ik niet hoef uit te wijken.
Tot nu toe heb ik er nog geen op mijn schoot gekregen, maar op de Europabrug is er al eentje de bloembakken in gegaan. Om 5u 's ochtends, met die bontkrager in de verkeerde rijrichting op het enkelrichtingsfietspad (rechts, richting Grimbergen). Normaal gezien zou ik stoppen om hulp te verlenen, maar in dit geval had ik het alleen gezien in mijn achteruitkijkspiegel, dus kon ik met uitgestreken gezicht zeggen dat ik er eentje voorbij zag zoemen op het voetpad, tegen hoge snelheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be