Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2005, 08:36   #1
VlomsBelang
Banneling

VlomsBelang's schermafbeelding

Standaard Ze Gaan Tot Alles Om De Vlaming Te Vernietigen

Jaja,

Verafstoot met zijn OCMW-brilleke van Gucci doet er alles aan om de meerderheid van de eensgezinde Vlamingen te NEUKEN!!!
Meerderheidspartijen akkoord over drooglegging racistische partijen

De meerderheidspartijen hebben een politiek akkoord bereikt over de zogenaamde 'droogleggingswet'. Daarmee kan de Raad van State de overheidsfinanciering stopzetten van partijen die zich aan racisme bezondigen of de mensenrechten schenden.

Het wetsontwerp staat dinsdag op de agenda van de senaatscommissie Binnenlandse Zaken. Het staat niet vast of er vandaag al over gestemd wordt.

Volgens het bereikte compromis zou de wet geen terugwerkende kracht hebben, maar als een partij zich bezondigt aan racistische uitspraken, kan de Raad van State wel teruggrijpen naar feiten uit het verleden. Het is de Raad die oordeelt over de intrekking van de dotatie.

Als de Raad van State de geldkraan van het Vlaams Belang zou dichtdraaien, verliest de partij ruim twee miljoen euro per jaar.
---------------------
100wetswijzigingen, 1 GRONDWETSWIJZIGING en nu dit...
ZIJN ZE ZO BANG VAN HET BELANG DAT ZE OP ONDEMOCRATISCHE MANIEREN DE PARTIJ PROBEERT TE STOPPEN.

Dit betuigt van de lafheid van de regering en dit zal zich ZWAAR WREKEN bij de volgende verkiezingen.
De minderheid in dit land blijft ervan uitgaan dat er geen rekening moet gehouden worden met wat de kiezers van de grootste partij willen.
LUISTEREN!! Dat willen ze, en hun mening geven, en niet steeds die onzin slikken van Guyke en zijn Waalse vrienden.

BHV zal ook wel lukken als we weer enkele miljarden geven aan die luie zakken int zuiden....

DANK U GUY!!!
VlomsBelang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 08:48   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Dit voorstel gaat niet ver genoeg in het droogleggen van deze anti-Belgische verraderskliek.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 08:48   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Volgens het bereikte compromis zou de wet geen terugwerkende kracht hebben, maar als een partij zich bezondigt aan racistische uitspraken, kan de Raad van State wel teruggrijpen naar feiten uit het verleden. Het is de Raad die oordeelt over de intrekking van de dotatie.
Blijkbaar ken jij nog steeds niet het verschil tussen enerzijds den Vlaming en anderzijds een aanhanger van het VB. De schade die het VB aan de vlaamse zaak brengt (en heeft gebracht de afgelopen 25 jaar) is intussen niet meer te overzien.

Jammer dat de Raad van State niet meteen de centen van het VB wil afpakken, ze hebben nochtans de wet aan hun kant om dat onmiddellijk te doen.
Oud 11 januari 2005, 08:49   #4
PAJOT
Banneling

Standaard

Ach, nu kunnen die honden ons nog wat jennen, maar later zullen we ze met gelijke munt terugbetalen, en ze zullen het niet gestolen hebben !
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 08:52   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja,

Verafstoot met zijn OCMW-brilleke van Gucci doet er alles aan om de meerderheid van de eensgezinde Vlamingen te NEUKEN!!!

De meerderheidspartijen hebben een politiek akkoord bereikt over de zogenaamde 'droogleggingswet'. Daarmee kan de Raad van State de overheidsfinanciering stopzetten van partijen die zich aan racisme bezondigen of de mensenrechten schenden.

Het wetsontwerp staat dinsdag op de agenda van de senaatscommissie Binnenlandse Zaken. Het staat niet vast of er vandaag al over gestemd wordt.

Als de Raad van State de geldkraan van het Vlaams Belang zou dichtdraaien, verliest de partij ruim twee miljoen euro per jaar.
---------------------
ZIJN ZE ZO BANG VAN HET BELANG DAT ZE OP ONDEMOCRATISCHE MANIEREN DE PARTIJ PROBEERT TE STOPPEN.

Dit betuigt van de lafheid van de regering en dit zal zich ZWAAR WREKEN bij de volgende verkiezingen.
De minderheid in dit land blijft ervan uitgaan dat er geen rekening moet gehouden worden met wat de kiezers van de grootste partij willen.
LUISTEREN!! Dat willen ze, en hun mening geven, en niet steeds die onzin slikken van Guyke en zijn Waalse vrienden.

BHV zal ook wel lukken als we weer enkele miljarden geven aan die luie zakken int zuiden....

DANK U GUY!!!

Vloamsbelang, stel het FDF of de PS doet een uitspraak over de vlamingen, geld dit dan ook ? ...

if you know what i mean, ?... laat verhofstad zijn speelgoedpistoolke maar kopen, ... hij zal er zich nog mee in zijn eigen voeten schieten...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 08:52   #6
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Het is zonder terugwerkende kracht, dus het Belang verliest zijn dotatie niet.

Het komt een beetje over als een dreiging tov het Belang: Als jullie weer stout zijn zullen we jullie snoepjes afpakken.

Ik heb geen probleem met dat wetsontwerp per sé, maar dat racisme is natuurlijk zeer relatief. Ik stel me ook wel vragen bij de motivatie van zo'n wetsontwerp. Het ligt er nogal dik op dat het gericht is tegen het Belang, wat overkomt als een politieke afrekening. En dan Di Rupo zeveren dat hij niet begrijpt dat de Vlaamse partijen bezig zijn met B-H-V terwijl er veel dringender en belangrijkere zaken op de agenda zouden moeten staan. Is het dan dit wat belangrijker is dan B-H-V?
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 08:54   #7
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Blijkbaar ken jij nog steeds niet het verschil tussen enerzijds den Vlaming en anderzijds een aanhanger van het VB. De schade die het VB aan de vlaamse zaak brengt (en heeft gebracht de afgelopen 25 jaar) is intussen niet meer te overzien.

Jammer dat de Raad van State niet meteen de centen van het VB wil afpakken, ze hebben nochtans de wet aan hun kant om dat onmiddellijk te doen.
Ik het er wel deels mee eens dat het Belang schade heeft gebracht aan de Vlaamse zaak; wat echter niet betekent dat dit geld voor alle Belangers. Maar al hebben ze dat gedaan vind ik dat nog altijd geen reden om ze zo te bestrijden, dat is een brug te ver.
Oud 11 januari 2005, 08:55   #8
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ach, nu kunnen die honden ons nog wat jennen, maar later zullen we ze met gelijke munt terugbetalen, en ze zullen het niet gestolen hebben !
Dan ben je even slecht als zij die met zo'n wetsontwerpen afkomen. Zelf vrij meningsuiting zitten roepen maar achteraf wel die andere willen terugpakken?
Oud 11 januari 2005, 09:02   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Dan ben je even slecht als zij die met zo'n wetsontwerpen afkomen. Zelf vrij meningsuiting zitten roepen maar achteraf wel die andere willen terugpakken?
Instomaniac, langs de ene kant hebde gelijk, langs de andere kant, toen Jezus zijn andere kaak toedraaide heeft er volgens mij toch nen appostel stiekem achter zijne rug dien attaker nen trap in zijn ballen gegeven...

Uiteindelijk gaan ze de prijs moeten betalen voor hun associaal ondemocratisch dictatoriaal gedrag en dan heb ik het over VLD, Spirit, de Sossen enz...
Oud 11 januari 2005, 09:02   #10
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De schade die het VB aan de vlaamse zaak brengt (en heeft gebracht de afgelopen 25 jaar) is intussen niet meer te overzien.
Het is eerder het cs tegen het VB dat ervoor zorgt dat de vlaamse zaak geschaad wordt, vooral sinds 1999. Dit is eigenlijk ook de bedoeling ervan. Zog. racisme is slechts het voorwendsel van Belgicisten en politieke correctelingen om een flamingantische en conservatieve tegenstander te nekken die niet door verkiezingen verslagen kan worden.
Citaat:
Bedoel je Vlaams Blok? Die partij bestaat niet meer. Of Vlaams Belang? Wat heeft die partij (of aanverwante organisaties) weer mispeuterd. 'k Weet van niks
Oud 11 januari 2005, 09:04   #11
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan ben je even slecht als zij die met zo'n wetsontwerpen afkomen. Zelf vrij meningsuiting zitten roepen maar achteraf wel die anderewillen terugpakken?
Ik persoonlijk ben daar ook geen voorstander van. Men zal mij op dat vlak geen hypocrisie verwijten itt het merendeel van de zogenaamde voorstanders.
Oud 11 januari 2005, 09:13   #12
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Instomaniac, langs de ene kant hebde gelijk, langs de andere kant, toen Jezus zijn andere kaak toedraaide heeft er volgens mij toch nen appostel stiekem achter zijne rug dien attaker nen trap in zijn ballen gegeven...

Uiteindelijk gaan ze de prijs moeten betalen voor hun associaal ondemocratisch dictatoriaal gedrag en dan heb ik het over VLD, Spirit, de Sossen enz...
Maar dat bedoel ik niet. Als je bedoelt dat ze de prijs zullen betalen in het stemhokje is natuurlijk hun verdiende loon.
Maar als het Belang zelf actief hen zou terugpakken vind ik belachelijk. Dat is helemaal geen oplossing en getuigt van een laag democratisch gehalte. Het zou opnieuw voor meer polarisering zorgen, alsof we daar al niet genoeg van hebben.
Oud 11 januari 2005, 09:14   #13
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ik persoonlijk ben daar ook geen voorstander van. Men zal mij op dat vlak geen hypocrisie verwijten itt het merendeel van de zogenaamde voorstanders.
Je bent nog een grotere hypocriet dan de voorstanders. Jij wil namelijk dat het VB zijn mening kan uiten maar de anderen niet, als dat niet hypocriet is weet ik het ook niet.
Oud 11 januari 2005, 09:18   #14
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Inderdaad, de schade door het Belang bestaat hierin dat voor de allereerste keer in de Belgische politieke geschiedenis alle (antidemocratische) regeringspartijen zich achter een wetsvoorstel hebben geschaard om de grondwet toe te passen en uit machtsgeilheid een overeenkomst hebben getekend waar ze niet meer zo gemakkelijk onderuit kunnen.

Het is duidelijk te zien aan hun gekronkel hoe pijnlijk het moet zijn om eens voor de wet en hun eigen mensen op te moeten komen.

Citaat:
Inderdaad, de wet is dusdanig aangepast dat dit mogelijk wordt.
Scheiding der machten?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 11 januari 2005 om 09:29.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 09:22   #15
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent nog een grotere hypocriet dan de voorstanders. Jij wil namelijk dat het VB zijn mening kan uiten maar de anderen niet, als dat niet hypocriet is weet ik het ook niet.
De anderen willen net het omgekeerde, maar blijven ondertussen beweren voor de vrije meningsuiting te zijn. Zij zijn dus de hypocrieten, ik zeg rechtuit wat ik wil. Ik zal daarom ook nooit aarzelen om hen daaromtrent aan de kaak te stellen. Deze houding is allerminst hypocriet, tenzij men natuurlijk vrije meningsuiting, democratie, gelijke rechten, enz. tot dogma's gaat verheffen (wat impliciet hun einde betekent zoals de geschiedenis het leert).
Oud 11 januari 2005, 09:28   #16
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat bedoel ik niet. Als je bedoelt dat ze de prijs zullen betalen in het stemhokje is natuurlijk hun verdiende loon.
Maar als het Belang zelf actief hen zou terugpakken vind ik belachelijk. Dat is helemaal geen oplossing en getuigt van een laag democratisch gehalte. Het zou opnieuw voor meer polarisering zorgen, alsof we daar al niet genoeg van hebben.
Ik hoop dat je niet bedoelt dat een Videla, Noriëga of Honecker gewoon moeten worden gerustgelaten want dat het pakken van deze klootzakken anti democratisch zou zijn.

Sinds de oorlogsperiode is er in ons land geen grotere incriminering en vervolging meer geweest tegen andersdenkenden dan vandaag.
Vind jij dat de auteurs van deze antidemocratische neo-diktatoriale wetten en hun herauten moeten gerustgelaten worden eens de democratie wordt hersteld?
Oud 11 januari 2005, 09:38   #17
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Bedoel je Vlaams Blok? Die partij bestaat niet meer. Of Vlaams Belang? Wat heeft die partij (of aanverwante organisaties) weer mispeuterd. 'k Weet van niks
Als FDW zegt dat het Vlaams Blok en het Vlaams Belang een en dezelfde partij zijn, wie zal ik dan geloven stabbeke? FDW of stabken? Ik gebruik sindsdien bij voorkeur de afkorting VB maar Vlaams Behang of Vlaams Gevang zijn ook goed. Tenandere, waarom denk jij dat ons nieuwe project Blokwatch heet?
Oud 11 januari 2005, 09:41   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik bedoelde inderdaad het stemhokje, ...

Het belang had , had het dat gewillen al een aantal andere politici een proces voor racisme aan hun broek kunnen doen, denken we maar aan de VLD er die (overigens terecht) bepaalde jongeren uit bepaalde zwembaden wou weren...

Ik ben persoonlijk 100 % tegen die kleutertuin mentaliteit, van : "ik ga het tegen de meester gaan vertellen... " Ge moet een kat een kat kunnen noemen, en daar moeten geen engeestige wettekes bestaan om dat aan banden te leggen.

Idem dito met wetten tegen revisionisme, het is tegenwoordig verboden om wetenschappelijk onderzoek te doen naar het al dan niet plaatsvinden van de genocide op joden. Ieder normaal functioneren mens weet natuurlijk dat er daar een boel mensen gestorven zijn, maar als Prof X wil bewijzen dat het er maar 2000 000 waren ipv 8 (louter fictief voorbeeld) dan is hij strafbaar, ...

Ondertussen mag iedereen wel staan roepen dat Stalin en de Turken brave jongens waren die geen vlieg hebben kwaad gedaan en er zijn daar mensen gestorven in die goelags, en de armeniërs leven ook allemaal nog.

Heel dat gedoe is zo hypocriet als het groot is, 2 maten en 2 gewichten om de vriendjes gunstig te stemmen en om de slechte nog slechter te maken.

kleuters.
Oud 11 januari 2005, 09:42   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja,

---------------------

DANK U GUY!!!
Het doel heiligt de middelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 09:46   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als FDW zegt dat het Vlaams Blok en het Vlaams Belang een en dezelfde partij zijn, wie zal ik dan geloven stabbeke? FDW of stabken? Ik gebruik sindsdien bij voorkeur de afkorting VB maar Vlaams Behang of Vlaams Gevang zijn ook goed. Tenandere, waarom denk jij dat ons nieuwe project Blokwatch heet?

Een veredelde vorm van de securitaté, maar voorloppig zonder geheime martelkamers wolfijzers en pistolen, ?

moet ik het zo zien...

Wel Pianismo, de moment dat ik merk dat mijn adres in een van ulle bestanden zou zitten doe ik jullie een proces aan wegens schending van de Privacy.

Is het dat wat jullie doen, ? namen en gegevens verzamelen in de hoop dat als de revolutie ooit komt je al die venijnige blokkers zult kunnen uitroeien...

Want wat moet ik mij anders met Blokwatch voorstellen, ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be