Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2005, 13:49   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Turkije breekt alweer exportrecord

Turkije heeft in het jaar 2004 voor $64,010 miljard uitgevoerd. Dit komt neer op een groei van 33,7%. Het jaar daarvoor bedroeg de export $47,880 miljard. De prognose aan het begin van 2004 was $51,5 miljard. De prognose werd al snel bijgesteld naar 56 miljard, maar de export was daar in november al overheen gegaan. In de maand december heeft Turkije voor $6,7 miljard uitgevoerd wat ook een record is.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 13:54   #2
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

nu de meeste Turken al overal in Europa zitten, beginnen ze met goederen uit te voeren
Oud 5 januari 2005, 13:55   #3
0Oo-MercedeS-oO0
Vreemdeling

0Oo-MercedeS-oO0's schermafbeelding

Standaard

hmmm juist goed voor de europese economie.. ben je er voor of tegen de toetreding van turkije in de eu?!
0Oo-MercedeS-oO0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 14:00   #4
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
nu de meeste Turken al overal in Europa zitten, beginnen ze met goederen uit te voeren
Turkije voort ook veel in. Turkije heeft in 2003 waarschijnlijk meer dan $80 miljard ingevoerd maar de importcijfers zijn nog niet bekend. Turkije kan door veel handel te drijven in de regio een stabiliserende factor in het midden oosten worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 14:11   #5
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

De export van zowat alle landen stijgt elk jaar. Op zich is dat weinig bijzonder nieuws.
Oud 5 januari 2005, 14:16   #6
0Oo-MercedeS-oO0
Vreemdeling

Standaard

ben je tegen de toetreding van turkije in de eu? en waarom?
Oud 5 januari 2005, 14:18   #7
0Oo-MercedeS-oO0
Vreemdeling

Standaard

de nederlandse economie zal groeien als turkije lid wordt, de export naar turkije zal groeien met 20%!!!!!!!
Oud 5 januari 2005, 14:32   #8
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

De stijging van de export is goed , het leidt tot werkgelegenheid en een toekomst in Turkije voor de meeste arme mensen ginder.

Geeft deze groei turlije meer recht om in de unie te komen ? Neen zeker niet Zuidkorea draait ook goed maar komt ook niet in de EU . Turkije heeft nog een lange weg te gaan ivm mensenrechten en minderheden en o ja een van mijn stokpaardjes de Armeense genocide . Turkije heeft al +signalen gegeven ivm mensenrechten en dat verdient een pluim , maar Turkije hoort niet in de EU . Turkije kan wel een goede vriend en bondgenoot blijven van de EU .
Oud 5 januari 2005, 14:35   #9
0Oo-MercedeS-oO0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
De stijging van de export is goed , het leidt tot werkgelegenheid en een toekomst in Turkije voor de meeste arme mensen ginder.

Geeft deze groei turlije meer recht om in de unie te komen ? Neen zeker niet Zuidkorea draait ook goed maar komt ook niet in de EU . Turkije heeft nog een lange weg te gaan ivm mensenrechten en minderheden en o ja een van mijn stokpaardjes de Armeense genocide . Turkije heeft al +signalen gegeven ivm mensenrechten en dat verdient een pluim , maar Turkije hoort niet in de EU . Turkije kan wel een goede vriend en bondgenoot blijven van de EU .
zeg je nee voor Urkije met al die voorbeelden?
ik hoop dat de EU zijn naam verandert en steeds wereldwijd wordt, of een organisatie voor grote landen, turkije heeft het recht om verbeterd te worden zoal andere landen!..... dit zal het einde van oorlog betekenen, turkije heeft veel gedaan om tot de EU te behoren!! dit verdienen ze......
Oud 5 januari 2005, 14:43   #10
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Oo-MercedeS-oO0
ik hoop dat de EU zijn naam verandert en steeds wereldwijd wordt, of een organisatie voor grote landen, turkije heeft het recht om verbeterd te worden zoal andere landen!..... dit zal het einde van oorlog betekenen, turkije heeft veel gedaan om tot de EU te behoren!! dit verdienen ze......
Dit is niet het juiste onderwerp om daar weeeer over te palaveren, er is daar al es een onderwerp over geweest, ga maar gaan zoeken in vorige onderwerpen

Vlamingen denken een volk te zijn, Belgen zijn het
Waldo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 14:43   #11
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Oud 5 januari 2005, 14:44   #12
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De EU zal haar eigenheid verliezen bij Turkse toetreding . En waarom zouden we een 2de VN moeten toestaan in de wereld , één clubje lastpakken is genoeg.
Turkije kan wel een voortrekkersrol spelen in het Midden oosten en Centraal Azië en mss met deze landen een soort van Unie vormen.
En denk je echt dat een wereldwijde Unie het einde van oorlog zal zijn ? Ik voorspel dat vele landen alles zullen doen om zo'n unie te vermijden .
Oud 5 januari 2005, 14:46   #13
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
de nederlandse economie zal groeien als turkije lid wordt, de export naar turkije zal groeien met 20%!!!!!!!
Zal er weinig aan veranderen Turkije heeft nu al een associatieverdrag met de EU dat alle tolgelden laat vervallen . Turkse groenten kosten nu evenveel dan ze zouden kosten als Turkije lid zou zijn .
Oud 5 januari 2005, 14:48   #14
0Oo-MercedeS-oO0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waldo
Dit is niet het juiste onderwerp om daar weeeer over te palaveren, er is daar al es een onderwerp over geweest, ga maar gaan zoeken in vorige onderwerpen
OKEE, mensen, ik ben geen expert, maar waarom denken jullie dat de onderhandelingen met Turkije zijn begonnen? de echte experten hebben dit toegelaten en ze hebben wel gelijk, waarom zullen ze geen kans geven aan Turkije>?? ze kunnen nog 10 of 15 jaar wachten en kijken of turkije een betere land is..... als de mensenrechten niet verbeterd zijn, wat ik erg vind , wordt turkije zeker geen lid!, dus er wordt verwacht dat de mensenrechten verbeterd zullen worden. anders zouden ze nix voor nix de onderhandelingen beginnen!
Zo kan ik me voor mijn betoog voorbereiden. als jullie maar veel nadelen zeggen. en diegene die ertegen zijn hierop reageren!!!!!
dit helpt echt!

Laatst gewijzigd door 0Oo-MercedeS-oO0 : 5 januari 2005 om 14:49.
Oud 5 januari 2005, 14:54   #15
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OKEE, mensen, ik ben geen expert, maar waarom denken jullie dat de onderhandelingen met Turkije zijn begonnen? de echte experten hebben dit toegelaten en ze hebben wel gelijk, waarom zullen ze geen kans geven aan Turkije>?? ze kunnen nog 10 of 15 jaar wachten en kijken of turkije een betere land is..... als de mensenrechten niet verbeterd zijn, wat ik erg vind , wordt turkije zeker geen lid!, dus er wordt verwacht dat de mensenrechten verbeterd zullen worden. anders zouden ze nix voor nix de onderhandelingen beginnen!
Zo kan ik me voor mijn betoog voorbereiden. als jullie maar veel nadelen zeggen. en diegene die ertegen zijn hierop reageren!!!!!
dit helpt echt!
ah... je bent hier dus niet voor te discussiëren, maar om een betoog voor te bereiden?
Juist ja..
Zoek maar in de onderwerpen, daar vind je een ellenlange discussie

Oud 5 januari 2005, 14:58   #16
0Oo-MercedeS-oO0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zal er weinig aan veranderen Turkije heeft nu al een associatieverdrag met de EU dat alle tolgelden laat vervallen . Turkse groenten kosten nu evenveel dan ze zouden kosten als Turkije lid zou zijn .
wat is tolgelden?
Oud 5 januari 2005, 14:59   #17
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dit helpt echt!
De zogenaamde experts denken aan een grote achterban met hun kiezings en duitsland zitten al 5 miljoen turken , een grote groep die je er direct bijwint hé.
Moesten er in Frankrijk 5 miljoen senegalezen wonen zou Frankrijk aandringen op toetreding van Senegal . Deze beslissing is zuiver zelfgewin
Oud 5 januari 2005, 15:00   #18
0Oo-MercedeS-oO0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waldo
ah... je bent hier dus niet voor te discussiëren, maar om een betoog voor te bereiden?
Juist ja..
Zoek maar in de onderwerpen, daar vind je een ellenlange discussie
daaaah weet je nou wat een betoog is?
je meot je mening geven en informatie geven, daarna meot je discussie houden, en jij zegt dat ik hier ben om alleen mijn betoog voor te bereiden, ik moet toch ook discussie houden!! zo kan ik oefenen, en ik vind het onderwerp heel interessant,........
dus we gaan discussieren mensen
plus ik ben goed geinformeerd!!!!!
Oud 5 januari 2005, 15:11   #19
0Oo-MercedeS-oO0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De zogenaamde experts denken aan een grote achterban met hun kiezings en duitsland zitten al 5 miljoen turken , een grote groep die je er direct bijwint hé.
Moesten er in Frankrijk 5 miljoen senegalezen wonen zou Frankrijk aandringen op toetreding van Senegal . Deze beslissing is zuiver zelfgewin
waarom denk je dat turken naar nederland komen? omdat er veel oorlog is in turkije en omdat de kwaliteit van leven slecht is, maar over 10 of 15 jaar zal dat veranderen, en turken zullen cker naar hun eigen land als het daar beter gaat.. denk je dat ze hier blijven? daar is het weer mooier, de land is groter, enz, met al die domme dingen die sommige nederlanders zeggen over turken, misschien zijn somigge turken zo, maar de meesten niet!! ik benzelf geen Turk.. maar ik vind het onzin wat sommige zeggen
Oud 5 januari 2005, 15:22   #20
0Oo-MercedeS-oO0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De export van zowat alle landen stijgt elk jaar. Op zich is dat weinig bijzonder nieuws.
neej, dat is niet zo, de export van nederland naar Turkije zal groeien, dat betekent dat er in Nederland meer werkgelegenheid zal zijn, en dus minder werkloosheid
20% is veel!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be