Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2005, 18:13   #1
PAJOT
Banneling

Standaard Lachen met rode gazet de Morgen

Vandaag gelezen in De Morgen

Pentagon overweegt doodseskaders in te zetten in Irak
Het Amerikaanse ministerie van Defensie overweegt doodaseskaders in te zetten om de leiders van de Iraakse opstand uit te schakelen.

Eigen berichtgeving

'Het feit dat een dergelijke aanpak besproken wordt, geeft al een idee van hoe erg minister van Defensie Donald Rumsfeld zich zorgen maakt", schrijft het weekblad. Het Pentagon weigert elke commentaar, maar volgens anonieme bronnen bij het Amerikaanse leger maakt het plan deel uit van inspanningen van het Pentagon om de Amerikaanse troepen in Irak opnieuw de controle te laten krijgen over de situatie, die momenteel in het voordeel van de opstandelingen lijkt uit te draaien.. (....) Het blijft onduidelijk of de doodseskaders enkel bedoeld zijn om rebellen te kidnappen dan wel om hen ook te vermoorden.

Onduidelijk of ze bedoeld zijn om te doden of te kidnappen ? Hmm ... even denken ... DOODSeskaders. Tja ... voor de grote lichten van DM kan de naam inderdaad nogal onduidelijk en verwarrend zijn ja ...

Evenmin duidelijk is of door de Amerikanen gesponsorde doodseskaders zich moeten houden aan de Conventie van Genève

De Morgen, pagina 9, 400 woorden
© 2005 Uitgeverij De Morgen n.

yehaa ... ménen ze dat nu bij DM ? Doodseskaders die zich houden aan de conventie van Geneve ? Man man man ... iemand met een beetje verstand is bij DM duidelijk al een unicum. Gebeten om te weten ? Om eens goed uit te lachen ja !

Laatst gewijzigd door PAJOT : 11 januari 2005 om 18:15.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 18:15   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Een echte communist weet wat een doodseskader is uit ervaring in Zuid-Amerika. Nog een bewijs dat De Morgen géén communistische krant is.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 18:22   #3
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Vandaag gelezen in De Morgen

Pentagon overweegt doodseskaders in te zetten in Irak
Het Amerikaanse ministerie van Defensie overweegt doodaseskaders in te zetten om de leiders van de Iraakse opstand uit te schakelen.

Eigen berichtgeving

'Het feit dat een dergelijke aanpak besproken wordt, geeft al een idee van hoe erg minister van Defensie Donald Rumsfeld zich zorgen maakt", schrijft het weekblad. Het Pentagon weigert elke commentaar, maar volgens anonieme bronnen bij het Amerikaanse leger maakt het plan deel uit van inspanningen van het Pentagon om de Amerikaanse troepen in Irak opnieuw de controle te laten krijgen over de situatie, die momenteel in het voordeel van de opstandelingen lijkt uit te draaien.. (....) Het blijft onduidelijk of de doodseskaders enkel bedoeld zijn om rebellen te kidnappen dan wel om hen ook te vermoorden.

Onduidelijk of ze bedoeld zijn om te doden of te kidnappen ? Hmm ... even denken ... DOODSeskaders. Tja ... voor de grote lichten van DM kan de naam inderdaad nogal onduidelijk en verwarrend zijn ja ...
Grappig is wel dat het onder eigen berichtgeving staat. Exact hetzelfde artikel stond ook in "het volk", wat volgens mij niet dezelfde uitgeverij is.
En in dat artikel stond ook dat ze niet wisten of het om ontvoeringen ging, of om executies.

Nu, het zullen niet noodzakelijk executies zijn. Men kan ze evengoed ontvoeren, en ze in het concentratie kamp, Guantanamo Bay, steken.

De vraag is wel waar ze deze keer de fascisten zulle halen om in die zwarte doodseskaders te steken. In Zuid-Amerika was dat niet zo moeilijk, maar in het midden-oosten, vooral sinds de verzuurde relaties met Bin laden, zal dat moeilijker liggen.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 11 januari 2005 om 18:24.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 18:25   #4
Whitestorm
Banneling

Whitestorm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Een echte communist weet wat een doodseskader is uit ervaring in Zuid-Amerika. Nog een bewijs dat De Morgen géén communistische krant is.
Nee, het is geen communistisch rioolkrantje en daarmee is alles gezegd. Doet goed dienst als onderlegger voor de kattenbak.
Whitestorm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 18:27   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whitestorm
Nee, het is geen communistisch rioolkrantje en daarmee is alles gezegd. Doet goed dienst als onderlegger voor de kattenbak.
Ik hoop voor u dat u die gazet niet betaald.
Oud 11 januari 2005, 18:34   #6
Whitestorm
Banneling

Whitestorm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop voor u dat u die gazet niet betaald.
Ik maakte ook maar een grapje, geen haar op mijn hoofd (al heb ik er geen) dat er aan denkt om ook maar één cent aan zo'n strontgazet uit te geven.
Whitestorm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 18:36   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whitestorm
Ik maakte ook maar een grapje, geen haar op mijn hoofd (al heb ik er geen) dat er aan denkt om ook maar één cent aan zo'n strontgazet uit te geven.
Bwaah ik lees regelmatig de Economst en in de Bib lees ik zelfs af en toe het Pallieterke als ontspanning. Betalen is nog iets anders maar het is altijd interessant om te weten waarmee je tegenstanders bezig zijn.
Oud 11 januari 2005, 18:38   #8
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 11 januari 2005, 18:42   #9
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Iedereen weet dat de morgen geschreven wordt met het rooi boekske erbij.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 19:36   #10
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke
Iedereen weet dat de morgen geschreven wordt met het rooi boekske erbij.
Daar wil ik bewijzen van zien!
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 19:39   #11
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard Doodseskaders te Irak

Wat is er nu erg aan het neerknallen van iemand als Al Zarquawi, een kereltje dat al serieus wat Irakese en Westerse burgers heeft laten ombrengen?

Laatst gewijzigd door Groot Bakkes : 11 januari 2005 om 19:40. Reden: Vraagteken vergeten
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 19:39   #12
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Daar wil ik bewijzen van zien!
Ach de onozelheden uit de morgen zijn dikwijls even idioot als een paar regels uit het rode boekje... Dat kan bij minder geoefende mensen wel voor verwarring zorgen, meer is het niet.
Oud 11 januari 2005, 19:43   #13
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Wat is er nu erg aan het neerknallen van iemand als Al Zarquawi, een kereltje dat al serieus wat Irakese en Westerse burgers heeft laten ombrengen.
Niets, maar ik vrees dat ze wel eens elke vorm van Irakees verzet op die manier zullen aanvallen. Als olie-arbeiders in opstand komen, is het zeer gemakkelijk om er een fascistisch doodseskader op af te sturen... Dat is trouwens ook het basis-idee achter doodseskaders; Elke vorm van verzet tegen een uitbuitende mogendheid in de kiem smoren met terreur.

Wie was het trouwens alweer die een oorlog voerde tegen terrorisme? Volgens mij zijn doodseskaders de meest radicale vorm van terrorisme.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be