Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 januari 2005, 16:23   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Blokwatch.be online, you ain't seen nothing yet!

Ik had de eer en het genoegen vanochtend in de foyer van de KVS te Brussel op de persconferentie aanwezig te zijn waar de nieuwe website van BLOKWATCH.BE werd voorgesteld.

website http://www.blokwatch.be

Omdat wij geloven in constructieve samenwerking bundelt Blokwatch ook de krachten tussen de vier reeds bestaande onafhankelijke websites of weblogs over extreem-rechts: Baron Jean de Sélys-Longchamps van Hugo van Minnebruggen (aka thePiano), www.antifa.be van Patrick Coeman, vlaamsblok.blogspot.com van Steven Van Bruinebroeck en blokwatch.skynetblogs.be van Marc Spruyt (aka Blokwatcher).

Blokwatch wil uitgroeien tot dé referentiesite over extreem-rechts in Vlaanderen en breekt daarom ook bewust met het combattieve undergroundsfeertje waarin anti-VB-initiatieven al te vaak verzanden. Blokwatch situeert zich in het hart van de samenleving en niet in een of andere marginale uithoek.

Die website lijkt sterk op die van Vlaams Belang en moet een alternatief worden voor de sterke positie die de partij nu op het internet inneemt. De bedoeling is om het publiek er met harde journalistieke en wetenschappelijke informatie van te overtuigen dat Vlaams Belang wel degelijk een extreem-rechtse partij is. Blokwatch wil zo ook uit het ’undergroundsfeertje’ treden waar anti-Belanginitiatieven zich nu vaak bevinden.

bronnen: Belga, De Standaard, thePiano

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 januari 2005 om 16:32.
thePiano is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:26   #2
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

plagiaat.
Oud 7 januari 2005, 16:27   #3
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
plagiaat.
Dien dan klacht in8)
Yossarian is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:30   #4
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Een origineel design had wel gemogen.

Maar zo te zien ist gewoon weer een verzameling 'oude koeien uit de gracht halen'. Ik lees nog maar de eerste titel: "[racisme] Wie is de auteur van het 70-puntenplan? "

Begin es te leven in het heden jongens en meisjes
Oud 7 januari 2005, 16:34   #5
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
Een origineel design had wel gemogen.

Maar zo te zien ist gewoon weer een verzameling 'oude koeien uit de gracht halen'. Ik lees nog maar de eerste titel: "[racisme] Wie is de auteur van het 70-puntenplan? "

Begin es te leven in het heden jongens en meisjes
Ik weet dat je het gewend bent om enkel maar titels en slogans te lezen (van waar zouden ze het geleerd hebben), maar af en toe eens een artikel helemaal doorlezen kan verlichting brengen.
Oud 7 januari 2005, 16:35   #6
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
plagiaat.
Ik zou zeggen: ontdek de 417 verschillen, vooraleer je van plagiaat spreekt.
Oud 7 januari 2005, 16:40   #7
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Ach, we kunnen beter blij zijn dat er nog zulke gefrustreerde "extreem-rechts"-jagers rondlopen. Maakt het allemaal een beetje ludieker en spannender.

Hoe meer ze zeuren over het gevaar dat van hun "extreem-rechtse" tegenstanders uitgaat, hoe meer die aan belang winnen. Ze zullen het nooit begrijpen, die linkse wereldverbeteraars: Rechtsgezinden kun je alleen bij partijen als het Vlaams Belang weghalen met een Vlaams en rechts alternatief. En niet door linkse laster en aan communisme grenzende nonsens.
Kristof Miele is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:42   #8
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Ach, we kunnen beter blij zijn dat er nog zulke gefrustreerde "extreem-rechts"-jagers rondlopen. Maakt het allemaal een beetje ludieker en spannender.

Hoe meer ze zeuren over het gevaar dat van hun "extreem-rechtse" tegenstanders uitgaat, hoe meer die aan belang winnen. Ze zullen het nooit begrijpen, die linkse wereldverbeteraars: Rechtsgezinden kun je alleen bij partijen als het Vlaams Belang weghalen met een Vlaams en rechts alternatief. En niet door linkse laster en aan communisme grenzende nonsens.
weghalen misschien niet, weghouden wel

Vlamingen denken een volk te zijn, Belgen zijn het
Waldo is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:45   #9
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik weet dat je het gewend bent om enkel maar titels en slogans te lezen (van waar zouden ze het geleerd hebben), maar af en toe eens een artikel helemaal doorlezen kan verlichting brengen.
Ik zou wel willen maar de site is nu al niet meer bereikbaar...
Oud 7 januari 2005, 16:46   #10
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Dat moet nogal wat kosten, een half dozijn anti-bloksites.
Musketo is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:49   #11
VLK
Vreemdeling

Standaard

Ik stel mij de vraag, of zulke websites nu juist dat is, wat het VB sterk maakt. Dus contraproductief voor diegenen die het VB willen bestrijden. Inderdaad, vele van die artikels zijn als het ware "middeleeuws".Wij leven in 2005, met een heel andere politieke ingesteldheid, dacht ik toch. Laat die Hitler en companen, die allang dood zijn erbuiten. Kom, als het kan, met hedendaagse argumenten naar voor. Goed mogelijk, dat deze site en de oprichters ervan dan wél serieus genomen worden. Maar nu, heb ik, alhoewel ook niet meer van de jongsten, er geen boodschap aan: integendeel! Nota bene: ik heb ook directe familieleden die in Breendonk, definitief, zijn gebleven. Dus kan men mij moeilijk verwijten van een Adolf-aanhanger te zijn! Maar tracht een klein beetje realist te blijven a.u.b.

Laatst gewijzigd door VLK : 7 januari 2005 om 16:56.
VLK is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:53   #12
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Inderdaad! Waar zijn de sterke argumenten tegen het VB anno 2005? Dus: niet komen aandragen met geleuter over het 70-punten-plan, Staf De Clercq en VMO.
Kristof Miele is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:55   #13
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Omdat wij geloven in constructieve samenwerking bundelt Blokwatch ook de krachten tussen de vier reeds bestaande onafhankelijke websites of weblogs over extreem-rechts: Baron Jean de Sélys-Longchamps van Hugo van Minnebruggen (aka thePiano), www.antifa.be van Patrick Coeman, vlaamsblok.blogspot.com van Steven Van Bruinebroeck en blokwatch.skynetblogs.be van Marc Spruyt (aka Blokwatcher).
Van 4 naar 1. Het internet is weer een stuk properder.
Ik denk gewoon dat hun duimen zodanig leeggezogen zijn dat ze zich al moeten verenigen om nog iets op papier te krijgen....

Citaat:
Blokwatch wil uitgroeien tot dé referentiesite over extreem-rechts in Vlaanderen en breekt daarom ook bewust met het combattieve undergroundsfeertje waarin anti-VB-initiatieven al te vaak verzanden. Blokwatch situeert zich in het hart van de samenleving en niet in een of andere marginale uithoek.
Hoe zou dat nu toch komen dat ze in een undergroundsfeertje belanden, denk je ? Misschien omdat ze (anti-Vlaams Belang-initiatieven) sowieso van bedenkelijk allooi zijn ? Afgaande op het plagiaat en bijhorende wetsovertredingen is een marginale uithoek exact waar blokwatch zich situeert. Dan hebben jullie eens de kans om groots uit te pakken, en dan verspelen jullie elke geloofwaardigheid door gelijk kleine kinderen de grote jongens na te apen....

Citaat:
Die website lijkt sterk op die van Vlaams Belang en moet een alternatief worden voor de sterke positie die de partij nu op het internet inneemt.
Zie mijn eerdere opmerking over leeggezogen duimen.

Citaat:
De bedoeling is om het publiek er met harde journalistieke en wetenschappelijke informatie van te overtuigen dat Vlaams Belang wel degelijk een extreem-rechtse partij is.

Had ik al gezegd dat die van Minnebruggen op dit eigenste forum onder andere door ondergetekende meermaals op flagrante leugens inzake het toenmalige Vlaams Blok betrapt werd ? Een mens vergeet toch snel, nietwaar.

En vraag me nu niet om aan te tonen waar, zoek het zelf uit. Ik steek niet meer tijd dan nodig is in zulke mensen.
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:55   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad! Waar zijn de sterke argumenten tegen het VB anno 2005? Dus: niet komen aandragen met geleuter over het 70-punten-plan, Staf De Clercq en VMO.
Alsof jullie die rommel ooit hebben "afgezworen" . VB-anno 2005 is gewoon oud vuil in nieuwe zakken.8)
Pietje is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:59   #15
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VLK
Ik stel mij de vraag, of zulke websites nu juist dat is, wat het VB sterk maakt. Dus contraproductief voor diegenen die het VB willen bestrijden.
Dat is een keuze die je maakt. Ik steun de keuze van Yves Desmet, redacteur van De Morgen die er ooit dit over zei:
"Als het Blok doodzwijgen geen resultaat heeft en erop kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen" [size=1](Over mestkevers en fascisten: Yves Desmet, 12 mei 2001)[/size]

Citaat:
Inderdaad, vele van die artikels zijn als het ware "middeleeuws".Wij leven in 2005, met een heel andere politieke ingesteldheid, dacht ik toch. Laat die Hitler en companen, die allang dood zijn erbuiten.
Ik zou je gelijk geven ware het niet dat je dit aan de verkeerde dit adresseert. Het is namelijk het VB dat uitpakt met portretten van collaborateurs zoals Staf de Clercq en Irma Laplasse op IJzerwake voorbije zomer. Het VB dat haar vicevoorzitter en senator Roeland Raes recent moest opzij zetten voor revisionistische uitspraken, het VB dat nog steeds ijvert voor onvoorwaardelijke amnestie voor alle collaborateurs tijdens WOII enz. Op die website zie je ook een foto van VB euro-parlementslid Koen Dillen (zoon van Karel Dillen) samen met SS-Obersturmbannführer Léon Degrelle, leider van REX en het Waals Legioen.

Citaat:
Kom, als het kan, met hedendaagse argumenten naar voor. Goed mogelijk, dat deze site en de oprichters ervan dan wél serieus genomen worden. Maar nu, heb ik, alhoewel ook niet meer van de jongsten, er geen boodschap aan: integendeel!
Neem het maar van me aan: tegen het einde van dit jaar en vooral tegen de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 zal iedereen in Vlaanderen bekend zijn met dit project. Er komt nog een pak info aanzetten.

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 januari 2005 om 17:00.
thePiano is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:01   #16
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Alsof jullie die rommel ooit hebben "afgezworen" . VB-anno 2005 is gewoon oud vuil in nieuwe zakken.8)
En waar haalt u die "jullie" vandaan? Of ben ik volgens automatisch lid van die partij omdat ik voor een onafhankelijk Vlaanderen opkom en mezelf rechts noem?

Let wel: rechts en niet extreem-rechts. Rechts van het centrum zeg maar.

Zegt het mij eens.
Kristof Miele is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:03   #17
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Had ik al gezegd dat die thePiano op dit eigenste forum onder andere door ondergetekende meermaals op flagrante leugens inzake het toenmalige Vlaams Blok betrapt werd ? Een mens vergeet toch snel, nietwaar.

En vraag me nu niet om aan te tonen waar, zoek het zelf uit. Ik steek niet meer tijd dan nodig is in zulke mensen.
Prima, als je het niet kan/wil aantonen hoef ik er ook niet op te antwoorden.
Oud 7 januari 2005, 17:03   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar haalt u die "jullie" vandaan? Of ben ik volgens automatisch lid van die partij omdat ik voor een onafhankelijk Vlaanderen opkom en mezelf rechts noem?

Let wel: rechts en niet extreem-rechts. Rechts van het centrum zeg maar.

Zegt het mij eens.
Je supportert alleszins hevig voor die extreem-rechtse partij. Heel ver zal ik er dus niet naast zitten.8)
Pietje is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:05   #19
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Uitstekend initiatief.

Het feit dat in de categoriën 'in de parlementen' en 'voorstellen' de vermelding 'Deze categorie is momenteel leeg' staat is - wsl onbedoeld - ook zéér treffend
Oud 7 januari 2005, 17:05   #20
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Ben ik even bij dat de inquisitie nog in leven is . Ik kan niet wachten om hun onzin en belachelijke sprookjes te lezen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be