![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wil jij nu nog steeds een Plasma TV? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 23,08% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 30,77% |
Enkel wanneer er zuinige versies op de markt komen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ga dan zuiniger met andere toestellen omspringen zodat het geen verschil maakt |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, ik wacht op Nieuwere Technologie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() ![]() De populaire platte plasma-tv's blijken ware stroomslurpers. Ze verhogen de stroomrekening met 10 tot 15%. Dat meldt EnergieNed, de federatie van energiebedrijven. Trend De trendy tv's vinden gretig aftrek. Veel Nederlanders leggen er makkelijk 2500 euro voor op tafel. Plasma verbruikt bij normaal gebruik drie keer zoveel elektriciteit als een gewone tv. Wasdroger Ze evenaren hiermee de koelkast en de wasdroger en behoren zo in één klap tot de grote energieslurpers in huis. Bij de huidige stroomprijzen kost een plasmascherm 80 euro per jaar extra. Volgens EnergieNed zouden 's avonds twee elektriciteitscentrales extra moeten worden ingeschakeld, als alle Nederlandse huishoudens een plasma zouden kopen. bron: En waarschijnlijk zal zowat de helft van de bevolking tussen dit en 5, max 10 jaar een plasma TV hebben. Zou dit jou tegenhouden nu je dit weet? Of niet?
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee, zeker geen plasmatelevisie...
Liever een meer up-to-date technologie in lijn met de digitale televisie die eraan staat te komen en HDTV niet te vergeten. Er is een reden waarom ze nog snel van die plasmaatjes af willen raken... (prijzen storten trouwens in elkaar)
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, ik had die optie mss beter ook bijgevoegd. Afin, hier kan de nee inderdaad genuanceerd worden, zoals jij net deed.
Ik ben benieuwd wat skynet binnenkort gaat brengen aangaande digiTV. PlasmaTV is een dure gadget denk ik, en meer niet ![]() Als 't dan nog slecht voor 't milieu is, reden te meer om die Trend voorbij te laten gaan.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee nog een beetje afwachten wat de hdtv zal worden. Het schijnt dat die plasma's niet meer zullen kunnen gebruikt worden.
Maar die hdtv zou vandaag al kunnen uitgezonden worden en er schijnt ook sprake van te zijn dat het nog een tiental jaren kan duren om uit te zenden. In dat geval? Tenslotte er zijn dingen die veel duurder zijn; parkeermeters bv! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Oriana
Marketing makes the world go round in some parts... Betamax was stukken beter dan VHS, maar wie won het pleit? Nu al staat vast dat de gemiddelde levensduur van een televisietoestel drastisch zal dalen... Het kan toch niet zijn dat de consument slechts één maal per tien jaar een nieuw toestel koopt? Met de plasma is dat ineens opgelost... Ik heb er zelf al tientallen zien tenonder gaan (burn-in is een gekend fenomeen).
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] Laatst gewijzigd door de Vexille : 13 januari 2005 om 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() @ De Vexille
OK, HD-TV. Je moet die natuurlijk nog ergens op bekijken. Dus geen plasma voor jou maar.. wat dan? Een projector en op je muur/scherm/doek? Hoe zie jij dat?
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Goh... er beweegt heel wat momenteel.
Liquid Cristal Display (LCD) heeft al heel wat voor op de Plasma-televisie... Projectie is leuk, maar daarvoor zou mijn living een stuk groter moeten zijn; al dat gehannes met schermen etc... (hoewel we daar tegenwoordig schitterende oplossingen voor hebben) Nog een paar jaar en je zal dat hele landschap immens zien veranderen. Trouwens, HDTV zal wellicht het eerst via nieuwe mediadragers komen (type DVD) om ons te verbluffen met een nooit eerder geziene beeldkwaliteit. ps. bij ons op het bedrijf zijn vorige maand de eerste HDTV -compliant videocamera's in gebruik genomen. Gebruiken geen tapes meer maar werken volledig met geheugenkaarten. Schitterende technologie.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik los het simpeler op. Ik gebruik de klassieke cathodebuis technologie op mijn computers, goedkoper in aankoop, normaal energiegebruik en het bijhorende plaatsgebruik.
Laat die plasma maar schimmelen. Ik kijk naar de kostprijs en energieverbruik.