![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde op agenda zo 09/01/05 - In De zevende dag had premier Guy Verhofstadt (VLD) het over de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat thema zal de komende weken en maanden steeds hoger op de politieke agenda staan.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De partij Spirit eist intussen nog eens dat Brussel-Halle-Vilvoorde dringend wordt gesplitst met respect voor de Brusselse Vlaming. Voorzitter Geert Lambert zei op de nieuwjaarsreceptie van zijn partij dat er over die splitsing niet veel mag worden gesjacherd. Lambert wil niet dat problemen op federaal vlak de sfeer in de Vlaamse regering zouden verzieken. De Vlaamse regering moet, volgens Lambert, alleszins gewoon voort kunnen werken, ook al zijn er federaal problemen. -------------------- jaja, het werd tijd. Ik vind het vooral straf dat uitgerekend Spirit moet aandringen. Waar blijven NVA en VB ? Vooruit met de geit! dat er maar rap een eind aan het BHV hoofdstuk komt, een happy end welteverstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Verhofstadt zei dat er geen enkel communautair probleem opgelost word zonder compromis en dialoog. Dat kan kloppen maar in dit geval zijn wij Vlamingen in ons recht. De Vlamingen hoeven slechts één keer voet bij stuk te houden en hun meerderheid in de Kamer en de Senaat uit te spelen. Hiermee is dit 40 jaar oud probleem van de baan.
Wanneer er een prijs betaalt zal worden, zal dit weer ten koste zijn van ons Vlamingen. Het zou schandalig zijn moest er hier een prijs voor betaald worden, des te meer een reden om Vlaams Belang te stemmen. Omdat we zeker zijn dat het Vlaams Belang flaminganten en echte Vlamingen zijn en niet toegeven aan franskiljone arrogantie. De BUB kan het misshien geen reet schelen maar Vlaanderen is nog altijd een staat en heeft ook zijn rechten. B-H-V is zoiets dat niet door de beugel kan, iedere weldenkende democraat weet dat dit gesplist moet worden. En kom niet af met prioriteiten want als je het blijft verzetten word het nog moeilijker en komt er uiteindelijk niets van in huis. Zo kan je altijd meer prioriteiten hebben, dat is een goedkoop uitvlucht. We wachten al 40 jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 januari 2005 om 03:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Wat vele Vlamingen niet beseffen is dat het federalisme op maat van Wallonië is gesneden maw het inperken vd macht van de Vlaamse meerderheid. Ik hoop alleszins dat n-va op vlak van bhv zich niet als de 'echte' opvolgers van de VU zullen gedragen als toen in 1988 met de faciliteitenregeling. Heel wat belangrijker dan de ludieke, maar goeie, stunt in Strépy.
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De splitsing B-H-V heeft niks te maken met 'echte Vlaming zijn' en dergelijk gewauwel. De (grond)wet moet hierbij gerespecteerd worden. Punt uit. Dat vindt zelfs deze Belgicist. Als daar op toegegeven wordt, wijst dit andermaal op het onvermogen van Vlaamse politici om te regeren. Hou die dan aub vér uit het bestuur van een apart Vlaanderen! Citaat:
Vlaanderen is een gewest. Geen staat. België is een staat.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 januari 2005 om 07:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams Belang heeft er alleszins een strijdbroeder bij ! Volgens de rtbf heeft NVA dezelfde doelstellingen als het Vlaams Belang... ze kunnen er niet mee lachen !!
Ook Michel niet ! Hij noemde de actie misplaatst en niet stroken met de werkelijkheid ! "Vlaanderen kreeg 4 miljard voor de haven van Zeebrugge..." "De cijfers kloppen niet..." Nochtans hebben zowel KBC en de Vlaamse Overheid die studie al meer dan eens gemaakt... Vraagje : "Hoeveel havens heeft Wallonië dan nu al ???????????"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhofstadt zal zijn (valse) (waalse) broeders niet vergeten hoor en de sossen zeker niet... de vlamingen blijven overal in de kou staan net over de taalgrens !
Waar kunnen zijn over die taalgrens ergens op een Vlaams politicus of Vlaamse partij stemmen ? Juist ! NERGENS !!!!!!!!!!!!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Als B-H-V niet voor pasen gesplitst is vrees ik dat er tegen t'einde van het jaar géén belgikske meer zal bestaan....... de vlamingen zijn het wachten beu !
![]()
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Waar het op aan komt is de verloren schaapkes vh n-va aan de kant vh Belang te krijgen. Het verder zog. geleidelijk uitbouwen vh federalisme kost ons keer op keer politieke nederlagen. Wat nodig is, is het opzoeken vd confrontatie en de kortsluiting - keer op keer. Dit had al in de jaren 70 gekund.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 10 januari 2005 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De franstalige partijen vormen al front. Guy Verhofstadt is iedereen in Vlaanderen al aan het verwittigen dat Vlaanderen alweer moet toegeven want anders staat zijn job op de helling. En dan moeten er 200.001 jobs gezocht worden. De SP.a zal weer domweg het franstalige front volgen. En als we op Spirit-bleiter Bertje moeten rekenen dan kunnen we nog beter onze hoop vestigen op een aap uit de zoo.
We kunnen ons eigenlijk al voorbereiden op een smadelijke nederlaag : veel extra geld naar Wallonië, zeer slechte regeling voor BHV, een forse uitbreiding van de faciliteiten, het verder wegpesten van Vlamingen uit Brussel, en de arrogante uitspraken van Waalse politici dat de racistische Vlamingen goed op hun plaats gezet zijn door hun 'de beste en meest verdraagzame en sociale politici' van het land, dus de Waalse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Hij voegde daar aan toe dat hij deze cijfers ten zeerste betwistte. Welnu: A/ ondemocratische?: ik denk dat de meerderheid van degenen die aan deze actie hebben deelgenomen wel degelijk akkoord waren. B/ Schandalig?: omdat het fout was? omdat het de vinger op de wonde legt? omdat de Walen koudwatervrees hebben bij hun confrontatie van een goed bewaard geheim nl de realiteit? C/ De cijfers niet juist? waarom vraagt (neen: eist) hij dan dat Vlaanderen solidair moet blijven? Waarin bestaat deze solidariteit dan? In notenschelpen?
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De Waalse politici en journalisten zouden beter eens stoppen de Vlamingen altijd de schuld te geven van hun problemen en ons verwijten fascistisch, te rechts, of ondemocratisch te zijn. Maar de Vlamingen moeten ook eens beseffen dat de Vlaamse politici zelf veel schuld dragen door altijd maar toe te geven. Verhofstadt bewijst nogmaals dat het hem alleen te doen is om zijn post als premier en niet om de splitsing van B-H-V. Zijn waarschuwing voor een regeringscrisis wil gewoon zeggen: "Ik wil m'n postje niet verliezen, dus zullen we maar weer toegeven, terwijl dit juridisch niet nodig is". Of misschien zijn ze wel bang dat de bom helemaal zou ontploffen als de Vlaamse partijen aan één zeel trekken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Totaal, maar dan ook totaal fout.
Vlaanderen is een gewest. Geen staat. België is een staat.[/quote] Misschien is België (in jurididisch technische zin) een staat. Maar Vlaanderen is een natie. Het is zoals een lief hebben beste Staaf: je houdt ervan of niet. Ik begrijp Uw liefde voor Mathilleke, maar niet die voor België: there's something wrotten in your kingdom... en't zijn niet de vlamingskes...
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pieter de Coninck : 10 januari 2005 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar de Waalse partijen zouden ons nog eens kunnen verrassen. Als Vlaanderen een front vormt en er alleen B-H-V doorkrijgen kunnen de Waalse partijen wel eens woedend zijn en tot de nodige conclusies komen. Dat is ook niet zo verwonderlijk. Ze mogen dan geen noemenswaardige regionalistische/rattachistische partijen hebben, maar het idee leeft er wel. In verschillende Waalse partijen zitten regionalisten en rattachisten, de PS op kop. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() De bom ontploft zeker in het gezicht van de walen. De waalse politici zullen dan voor hun bestaansrecht moeten vechten. En er zal gevochten worden. Dan pas komen de strekkingen boven. Nu moeten ze niet vechten, ze krijgen toch geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1. gemeenschap die door een of andere band samen hoort vb Joodse natie 2. volksgemeenschap met eigen staatsinrichting vb de Nederlandse natie 3. gemeenschap onder een zelfde staatsgezag vb de Belgische natie De Vlaamse natie is gedefiniëerd onder 1. De staat en het staatsgezag (wat juridische begrippen zijn) moeten nog volgen... Met andere woorden als ik van mijn 'natie' houd dan hou ik van mijn gemeenschap... Een multi-cultureel model is per definitie een rascistisch model: in dit model zeg je niet meer en niet minder: kom er maar bij, maar niet te dicht ! In Nederland (en overigens in VS) is dit model overigens uitgedraaid op een compleet fiasco ...
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
A/ Bij een eventuele onafhankelijkheid (en je weet wat ik je heb beloofd he Superman ![]() De ABVV weet dat uiteraard ook! B/ Op dit ogenblik is er bij de andere partijen al een gedeelte zijne frak aan het keren (zelfs een beroepsoverloper als De Krunkel bekent nu kleur) om in een Vlaamse regering te kunnen stappen C/ De Tjeven...tja de Tjeven...daar moet ik geen tekeningetje bij maken hé ![]() En de ACV weet dat uiteraard ook hé!
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige partij die communautair bedrog pleegt is de N-VA. Het paars-tsjeefse amalgaam kan je niet verdenken van separatistische beloften. Ook niet pre-electoraal.
![]() |
![]() |