![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Uit de jongste politieke barometer van Interview-NSS is de aanhang van de Groep Wilders in een maand tijd verschrompeld van dertien tot vijf zetels in de Tweede Kamer of 3,3 procent van de stemmen, Opiniepeiler Maurice de Hond komt tot geheel andere cijfers over de populariteit van Groep Wilders dan de concurrent Interview-NSS. Afgelopen maandag stond de afgescheiden VVD-er bij De Hond nog op dertien zetels. De afgelopen twee dagen week steeg zijn Groep echter, onder invloed van de doodgereden Marokkaan in Amsterdam, met drie zetels naar zestien. Bron ![]() [size=1]Wat is het nu feitelijk? Van 13 zetels naar 3 of van 13 naar 16 zetels?[/size] |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het enige dat je met enige mate van zekerheid kan zeggen is dat het politieke landschap in Nederland sinds de moord op Pim Fortuyn één grote zooi is.
Waar Wilders electoraal staat kan en zal pas blijken bij de eerstvolgende verkiezingen. Waar Wilders intellectueel en politiek staat kan ik je nu al zeggen: ergens in de buurt van de eerste de beste neanderthaler.
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#6 |
|
Parlementsvoorzitter
|
"Meneer" Wilders vind het nodig om in het uittekenen van een politieke visie (nouja, "visie") één en ander ruimschoots te voorzien van schuttingtaal en platvloerse beledigingen. Da's zijn goed recht als mens... Maar als politicus die bijgevolg ook een politieke verantwoordelijkheid draagt kan ik dit enkel situeren zoals hierboven... Neanderthaler-praat. Bijzonder opportunistisch ook en meer dan waarschijnlijk bedoeld om de intellectuele zwakte van één en ander te maskeren.
Wilders schopt maar wat in het rond. Dat zal ongetwijfeld wel wat stemmetjes opleveren. (hoeveel is nog lang niet zeker, zoals in de beginpost werd aangegeven) Maar op geen enkele manier bijdragen tot de oplossing van om het even welk probleem. Maar daar ligt Wilders allerminst wakker van... Ik ken er zo nog.
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Wilders komt met het ene domme idee naar de andere, hier een lijstje(let op dit is niet verzonnen propoganda maar zijn woorden, als je met niet gelooft doorzoek maar het Nl nieuws)
Verdrag rechten van de mens opzeggen Allochtonen zwaarder straffen dan autochtonen Iedereen mag eigen rechtertje spelen (naar zijn reactie op de dood gereden marokkaan). Dit zegt al genoeg hoop ik.... |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
De oorzaak van de verschillen in de peilingen is allang bekend: het komt door de methode van ondervragen. Interview vraagt mensen de partij te noemen waarop zij nu zouden stemmen, Maurice de Hond legt een overzicht van alle partijen aan de geïnterviewde voor en vraagt op welke partij hij of zij nu zou stemmen.
Voor beide systemen valt iets te zeggen. Mensen die zelf een partij moeten noemen, zijn zekerder van hun keuze dan mensen die een partij uit een overzicht moeten kiezen. Mensen die nog geen keuze hebben gemaakt en potentiële thuisblijvers zullen dus eerder buiten beschouwing blijven. Anderzijds lijkt een overzicht van alle partijen meer op de situatie in het stemhokje en zorgt het er misschien voor dat mensen sneller een partij zullen noemen die omstreden is. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Ik heb nergens nog bevestigd kunnen vinden dat Neanderthalers ooit op het grondgebied van het huidige Nederland waren.
Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat Hr Wilders zich zelfs van het bestaan van een De Vexille bewust zou zijn. Inderdaad zal de stembus uitwijzen welke politici voor Nederlanders (nog) geloofwaardig zijn. De duidelijkheid waarmee Hr Wilders zich uitdrukt, ook in een recent interview op een Amerikaanse zender, lijkt mij voor veel andere politici geschikt om iets van te leren. Ik hoorde de man reeds enige malen, maar wanneer en bij welke gelegenheid zou hij "schuttingtaal" hebben gebezigd? Heb ik iets gemist?
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
je moet maar de nederlandse pers eens nalezen. Nederland wordt het kotsbeu ! En zeker Wilders niet, hij nam de plaats in van Pim Fortuyn In Utrecht was er eensamenscholing van 80 Marokanen in een groot winkelcentrum... vermoedelijk niet om te shoppen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Eerdmans (LPF nota bene) heeft Wilders hier al eens eerder op gewezen. Tenzij u dat soort van uitspraken niet tot de courante schuttingtaal rekent, meneer Willem... Wat Wilders' theorietje over het opzijschuiven van de Mensenrechtenverklaringen betreft, getuigt m.i. van een ijzingwekkende politieke onvolwassenheid. @ Ancapa Wilders zal zich eerst zeer zeer grondig moeten fatsoeneren vooraleer hij nog maar aan de enkels van Pim reikt. Zo gemakkelijk recupereren jullie meneer Fortuyn heus niet hoor....
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Na Pim is er weer hoop op een grote kuis... "
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wilders heeft nog heel veel te leren. Ongezouten een mening geven kan immers iedereen. Iets realiseren op het politieke toneel daarentegen...? Daar zag ik Pim nog toe in staat. Die zou Wilders trouwens ook met de nek aangekeken hebben, want schofterigheden lagen Pim nu eenmaal niet. Ik denk dat je je iets beter moet informeren, ancapa...
|
|
|
|
#19 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Of het nu een Marokkaan, Turk, Algerijn, Molukker, Rus... of gewoon een Nederlander was "met lange vingertjes" maakt geen millimeter verschil. Als je minstens de schijn van "beschaving" wil hoog houden kan je niet tolereren dat mensen het recht in eigen hand nemen. De rest is een verhaal voor de rechtscolleges. End of story... Al het geleuter van deze of gene zijde van de barrière stinkt uren in de wind naar politieke recuperatie. En raad eens wie "alweer" op de mesthoop staat te kraaien? Juist, de Wildersen van deze wereld. De geschiedenis zal uitwijzen dat ze nog geen voetnoot waard zijn in dit hele verhaal.
|
|
|
|
#20 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw eigendom willen beschermen of de dief staande houden is niet fout. Jammer genoeg liep het fout af en daar zal de vrouw ook mee moeten leven. Ik benijd haar niet. Ook bij politie achtervolgingen gaat het wel eens fout, gaan we die ook verbieden ? Of mag ik mijn handtas wel vasthouden ? Stel dat de brommer ten val komt en de bestuurder overlijdt. En het maakt inderdaad geen zak uit welke kleur de betrokkenen hebben. Dus ga dat eens uit leggen aan de oproerstokers die er een racistische moord willen van maken. Citaat:
Problemen blijven ontkennen geeft juist die Wildersen brandstof. |
||
|
|
|