Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2005, 15:04   #1
eno2
Banneling

Standaard Werkstraf: het verkeerde signaal.

Werkstraf geeft het verkeerde signaal omdat het een ongewenste en onjuiste link legt tussen werk en straf.

Het is ook een pseudo-oplossing voor de schandalige nalatigheid van de politici
om gevangenissen bij te bouwen, daar waar de bestaande instellingen en cellen overbevolkt zijn en blijven, en daar waar geen normale rechtsuitvoering meer mogelijk is en wegens plaatsgebrek criminelen niet opgesloten raken en voortijdig in vrijheid gesteld worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 15:32   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Eno2, het word opvallend dat je het concept werken echt niet lust.

Ik persoonlijk vind dat een crimineel niet ten koste moet komen van de gemeenschap, maar dat de gestrafte crimineel de gemeenschap ten dienste is. Is dat nu met hard labeur, of orgaandonatie, daar lig ik niet wakker van.
Oud 15 januari 2005, 15:38   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Ik persoonlijk vind dat een crimineel niet ten koste moet komen van de gemeenschap, maar dat de gestrafte crimineel de gemeenschap ten dienste is. Is dat nu met hard labeur, of orgaandonatie, daar lig ik niet wakker van.

Misschien jouw concept niet?

De chaingang voor iedereen.

Tot vivisectie toe.

Toenou, doctor Mengele.

Ik werk net zo veel en van het soort dat ik wil en dat ik mij kan permitteren.

En als jou dat niet bevalt pas dan jouw concept op jezelf toe, wil je?

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 januari 2005 om 15:49.
Oud 15 januari 2005, 16:00   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Mensen hebben een vreemde kutrelatie met werken.
en maar zeggen dat de economie erop draait...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 16:05   #5
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
"Werken" is een scheldwoord voor Eno2; in welke contekst het woord ook gebruikt wordt... Werken laat je best over aan anderen; zelf kan je dan een jeremiade opzetten hoe je je misbruikt voelt door "het systeem", hoe je ooit in een ver verleden eens geprobeerd hebt om met werken te voorzien in je levensonderhoud maar dan brutaal het deksel op de neus kreeg. ('t is allemaal de schuld van de bazen...) En hoe je dan nu aast op bewondering omwille van je zgn. "ascetische" levensstijl. Op kosten van zij die wél werken, maar da's een detail... die vieze "werkers" moeten het zelf maar weten. Ondertussen aanklagen dat succes eigenlijk alleen maar mogelijk is op de rug van de gewone man/vrouw en dat succes en vooral de ermee geassocieerde welvaart (rijkdom) bij voorbaat verdacht is. Het kan toch niet dat je met "werken" (bah, vies woord) méér rijkdom kan vergaren dan met teren op de solidariteit van anderen? Overgiet de these nog met een sausje anti- of (tegenwoordig) "anders-" globalisme waarin je aan de hand van allerlei obscure macro- en meso-economische theorietjes kan aantonen dat werken en vooral succes écht "des duivels" is... En je zit ongeveer in die denkwereld.

On topic: ik ben niet voor werkstraffen, tenzij ze als alternatief worden aangeboden aan de veroordeelde. Kiezen: ofwel zitten, ofwel vervangende werkstraf. De overgrote meerderheid zal zelf kiezen voor "werken", want in tegenstelling tot wat eno2 daarvan ook mag denken, is "werken" tegelijk ook dé meest aangewezen manier om je ten volle te integreren in deze (en om het even welke) samenleving.
Oud 15 januari 2005, 16:28   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

veel mensen zijn geobsedeerd door werken.
je hoort dat eigenlijk ook te zijn in deze tijd, zoniet ben je al gauw verdacht van profitariaat.
het maakt niet uit wat dat werk inhoudelijk voorstelt, of dat nuttig is of niet. het is een moreel principe.
ze halen hun laatste trots uit het feit dat ze 10 minuten langer gewerkt hebben dan hun collega's.
wat zijn ze voorbeeldig zeg.
typisch voor talentloze en willoze kuddedieren.

zeker we naar het snijpunt tussen onze en de chinese arbeidsvoorwaarden moeten streven om onze economie te 'redden'.
dat wordt zwoegen voor weinig geld, mensen.
"dat is nu eenmaal de realiteit."
ofniet?

"Nay, they actually think it tame and stupid to acquire by the sweat of toil what they might win by their blood."

Tacitus, Germania

Laatst gewijzigd door Mitgard : 15 januari 2005 om 16:29.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 16:40   #7
Bhairav

Standaard

Citaat:
je hoort dat eigenlijk ook te zijn in deze tijd, zoniet ben je al gauw verdacht van profitariaat.
het maakt niet uit wat dat werk inhoudelijk voorstelt, of dat nuttig is of niet. het is een moreel principe.
ze halen hun laatste trots uit het feit dat ze 10 minuten langer gewerkt hebben dan hun collega's.
Juist.
Oud 15 januari 2005, 16:46   #8
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

zeker we naar het snijpunt tussen onze en de chinese arbeidsvoorwaarden moeten streven om onze economie te 'redden'.
dat wordt zwoegen voor weinig geld, mensen.
"dat is nu eenmaal de realiteit."
ofniet?
FOUT...

Ik werk om te leven en niet omgekeerd. Doe een rondvraag en je zal -buiten de workaholics without a life en de strebertjes- massaal hetzelfde antwoord krijgen.

Feit is dat we als krimpende beroepsactieve bevolking verplicht worden om steeds productiever te zijn om het soort feestjes dat men in deze verzorgingsstaat bouwt te kunnen blijven financieren. M.a.w. ik dank alle profiteurs in dit land telkens ik verplicht ben om -zonder enige vorm van compensatie- nog eens een nachtje door te doen zodat ik op een hele dag m'n dochter niet heb kunnen zien... Tja, 't hoort er allemaal bij hoor. Dat de ene helft niet weet hoe zwaar ze de andere helft belast.

ps. ik heb het over profiteurs... niet over mensen die om redenen waar ze absoluut zelf niet aan kunnen verhelpen het récht hebben te rekenen op mijn solidariteit.
Oud 15 januari 2005, 17:14   #9
Bhairav

Standaard

de Vexille, daar gaat het niet om.
Oud 15 januari 2005, 17:53   #10
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
FOUT...

Ik werk om te leven en niet omgekeerd. Doe een rondvraag en je zal -buiten de workaholics without a life en de strebertjes- massaal hetzelfde antwoord krijgen.

Feit is dat we als krimpende beroepsactieve bevolking verplicht worden om steeds productiever te zijn om het soort feestjes dat men in deze verzorgingsstaat bouwt te kunnen blijven financieren. M.a.w. ik dank alle profiteurs in dit land telkens ik verplicht ben om -zonder enige vorm van compensatie- nog eens een nachtje door te doen zodat ik op een hele dag m'n dochter niet heb kunnen zien... Tja, 't hoort er allemaal bij hoor. Dat de ene helft niet weet hoe zwaar ze de andere helft belast.

ps. ik heb het over profiteurs... niet over mensen die om redenen waar ze absoluut zelf niet aan kunnen verhelpen het récht hebben te rekenen op mijn solidariteit.
Fout... We werken harder er harder omdat de economie in een infernale cyclus van steeds hardere interne concurrentie is terchtgekomen. Zoals een hond die achter zijn eigen staart zit. We doen vooral onszelf de duivel aan, hoewel de huidige technologie probleemloos in staat is om ons allemaal te voorzien van een relatief comfortabel levensonderhoud, met een minimum aan arbeid.

Maar ja, de protestantse werk-ethiek heeft nu eenmaal de wereld veroverd. Hoeveel mensen zouden dit weekend zitten zwoegen om de dead-line te halen voor de design van een nieuwe shampoo-flesje, omdat elke merk van shampoo nu eenmaal om de 6 maanden met een nieuw, opgefleurd, hip flesje moet afkomen?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 15 januari 2005 om 17:54.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 18:10   #11
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Fout... We werken harder er harder omdat de economie in een infernale cyclus van steeds hardere interne concurrentie is terchtgekomen. Zoals een hond die achter zijn eigen staart zit. We doen vooral onszelf de duivel aan, hoewel de huidige technologie probleemloos in staat is om ons allemaal te voorzien van een relatief comfortabel levensonderhoud, met een minimum aan arbeid.

Maar ja, de protestantse werk-ethiek heeft nu eenmaal de wereld veroverd. Hoeveel mensen zouden dit weekend zitten zwoegen om de dead-line te halen voor de design van een nieuwe shampoo-flesje, omdat elke merk van shampoo nu eenmaal om de 6 maanden met een nieuw, opgefleurd, hip flesje moet afkomen?
... en we wachten nog altijd op een valabel alternatief, is het niet?

Of geloof jij nog in de Oostblokwinkel met slechts 1 flesje ranzige shampoo? En -als we geluk hebben- 4 schelletjes vervallen salami op zondag?

Ik heb de hoogdagen van d�*t regiem met eigen ogen mogen aanschouwen; 't ligt nog heel vers in mijn geheugen.
Oud 15 januari 2005, 22:43   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Moet de gemeenschap opdraaien voor de misdragingen van een crimineel?

Ik,samen met alle andere werkmensen, draai in alle geval op voor de verspilzucht van de politici.
Dus als we die last wat kunnen verminderen door werkstraffen of "vivisectie"([size=1]op hardnekkige recidivisten dan wel[/size]) dan liever nu dan morgen.

Mispeuter niks ,en je hebt er geen last van.
Oud 15 januari 2005, 22:56   #13
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de eugenetica zou veel criminaliteit en werkloosheid kunnen voorkomen.
maarja, omdat jullie rechtsliberale scheelstaarders daar zo vies van komen er alsmaar meer criminelen en psychopaten.
daarom moeten jullie er ook maar voor opdraaien vind ik.

jullie gaan me vast gemeen vinden, maar ik wil alleen maar helpen hoor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 23:42   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Ge kunt ook halftijds gaan werken als ge met minder tevreden bent.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 01:35   #15
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de eugenetica zou veel criminaliteit en werkloosheid kunnen voorkomen.
hoeveel criminaliteit en werkloosheid is te wijten aan de genen?
genen tonen de potentie; de omgeving + de mens zelf kiezen uit dat aanbod. en zowat elke mens heeft "de potentie tot" criminaliteit en werkloosheid.

Citaat:
Werkstraf geeft het verkeerde signaal omdat het een ongewenste en onjuiste link legt tussen werk en straf.
ongewest? niet bij mij
onjuist? ze zijn gestraft en moeten werken. ze worden gestraft met een werkstraf. al was het een snuifeseenscheetstraf op, so what?
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 12:38   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2

om gevangenissen bij te bouwen, daar waar de bestaande instellingen en cellen overbevolkt zijn en blijven, en daar waar geen normale rechtsuitvoering meer mogelijk is en wegens plaatsgebrek criminelen niet opgesloten raken en voortijdig in vrijheid gesteld worden.
Dat is een zeer onvoldragen one-liner-achtige stelling.

Een straf moet een maatschappelijk signaal zijn, duidelijk, dat een gedraging niet geaksepteerd wordt door de gemeenschap. Ze moet preventief zijn voor de dader, en een gerust gemoed geven aan de benaadeelde (naast of bovenop zijn schadevergoeding) en aan de maatschappij. Werken kan daartoe behoren.

Werken is kompleks: je kan werken aan je hobby of je kan werken omdat je moet omdat je wil 'overleven'. Beide vormen, en al wat er tussen ligt, kan je aangrijpen om jezelf te ontplooien. Liefst natuurlijk werken aan je hobby om je te ontplooien en niet moeten werken om te kunnen leven, zo rijk zijn.
Een uitbuiter van mensen zal natuurlijk graag benadrukken dat je moet werken om je hemel te verdienen.
Een luierik zal natuurlijk graag het omgekeerde zeggen, en liefst evenveel verdienen als ikzelf.
(dat laatste vind ik nu eens een fijn knipoogje)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 20:35   #17
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2

In de VS bestaat er een gevangenis waar de gedetineerden zelf moeten voorzien in hun levensbehoefte. Zelf boeren. Ik vind dat nog zo slecht niet.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 10:38   #18
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb een nooit-meer-mogen-werken-straf gekregen.
Is dat misschien het juiste signaal aan een niet-crimineel?
Om het te worden?

Er zijn veel mensen die uit luiheid het woord 'marginaal' gebruiken, bij wijze van afkorting, daar waar het in werkelijkheid over 'gemarginaliseerden' gaat, wat natuurlijk ongemakkelijker in de mond en in de geest ligt, aangezien de klemtoon dan komt te liggen waar hij hoort: bij de maatschappij en niet bij de culpabilisering van het slachtoffer.

Je zou ook kunnen zeggen, dat ik terug naar het Aards Paradijs verdreven ben, zoals diegenen denken die voortdurend jammeren over hoe hard ze wel moeten werken en tegelijk de werklozen symbolisch vertrappelen met hun inhumane Orange-agent invectieven.

Ja een Engel met een vlammend zwaard heeft mij naar het Aards Paradijs teruggedreven - je moet maar geluk hebben, inplaats van ernaar te streven.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2005 om 10:48.
Oud 17 januari 2005, 10:43   #19
eno2
Banneling

Standaard

[quote=myrdjinnongewest? niet bij mij
onjuist? ze zijn gestraft en moeten werken. ze worden gestraft met een werkstraf. al was het een snuifeseenscheetstraf op, so what?[/QUOTE]
_______

Zolang je maar je eigen scheet snuift.
Misschien komt er wel een satori van...uit een andere topic.
Oud 17 januari 2005, 10:52   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
In de VS bestaat er een gevangenis waar de gedetineerden zelf moeten voorzien in hun levensbehoefte. Zelf boeren. Ik vind dat nog zo slecht niet.
__

Dat zou wel eens een enorme multinational kunnen worden, nu ze daar de gevangenissen daar aan het privatiseren zijn.

Ze kunnen dan meteen heel Irak incorporeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be