Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2003, 16:50   #1
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Sedert enkele dagen ervaar ik een soort gevoel van welbehagen dat me j�*�*�*�*ren onbekend was. Niet direct een euforisch gevoel, maar een gevoel van geruststelling, van goed voelen.

Na wat introspectie leek mij dit gevoel het meest gelinkt te zijn aan de gebeurtenissen in Irak, hoewel ik daar zeer gemengde gevoelens en bedenkingen rond koester.

Bij nader toezien bleek het uiteindelijk niet zozeer om de oorlog, dan wel om de heel ruime context te gaan. Om een gelijkaardig gevoel terug voor de geest te halen moest ik immers terugkeren tot de tijd voor de oliecrisis van 1973.

In 1973 daalde er over de hele westerse wereld een donkere wolk van dreiging door de Arabische wereld neer. Sedert 1973 immers staan we dagelijks bloot aan allerlei vormen van terreur door de moslims : de olieterreur, de terreur van de straatcriminaliteit van de moslimmigranten, de terreur van het internationaal moslimterrorisme tegen westerse doelen. Met als uiteindelijke culminatie de terroristische aanslagen van de moslims op de symbolen van het westen op 11 september 2001.

Toen spraken de moslims over "that bittersweet feeling of revenge".

Maar tegelijkertijd betekenden die aanslagen ook een keerpunt. Enkele maanden nadien ging het wreedaardigste en achterlijkste moslimregime voor de bijl van de Taliban in Afghanistan.

En nu is dus het perfide regime van de psychopatische Saddamclan in het hart van de Arabische wereld aan de beurt.

Eindelijk heeft het westen na 30 jaar weer zijn lot in eigen handen genomen en heeft het besloten niet meer toe te geven aan de chantage van de moslims. Enkele laffe westerse regeringen proberen hun corrupte islamitische troetelkinderen nog een tijdje de hand boven het hoofd te houden, maar de leidende westerse natie, die meer slagkracht en daadkracht heeft dan alle andere westerse landen samen heeft nu duidelijk het initatief genomen om de Arabieren op hun plaats te zetten.

Laat ons hopen dat ze deze les begrijpen en dat ze beslissen om tot de club van vrije naties toe te treden. Zoniet kunnen ze een koekje krijgen van hetzelfde deeg als dat in Afghanistan en Irak.

Hoedanook, na 30 jaar klaren de donkere dreigende wolken boven de westerse wereld eindelijk op.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 16:53   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Maar er maar een godsdienstoorlog van. Zeer slim...
Oud 26 maart 2003, 16:54   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Een ander geluid. Zo zou je het kunnen noemen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 17:51   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik merk anders niet veel euforische heisa meer wat betreft Afghanistan.
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat...................
Oud 26 maart 2003, 17:59   #5
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het eens een andere invalshoek
Oud 26 maart 2003, 17:59   #6
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat...................
Hoe bedoelt ge geen resultaat? Die pijpleiding komt er nu toch?
Oud 26 maart 2003, 18:04   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Dus was er toch een economische reden, en was terroristenjacht het foefje om die oorlog door VS-burger zijn strot en portemonnee te rammen?
Oud 26 maart 2003, 18:09   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ligt eraan wat je als 'resultaat' ziet.
Mij blijft het beeld bij dat de vrouwen er plots weer hun gezicht durfden laten zien toen Bin Laden er zijn schup afkuiste.

Wat gaan we te zien krijgen indien Sadam zou worden opgekuist?
Bush kuist zichzelf wel in één enkele regeerperiode mee op.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 18:12   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Een nieuwe poesjanel uit dezelfde kliek?
Citaat:
Mijn vertrouwen in het vermogen van de USA-burgers om de juiste keuze te maken, kreeg een ferme knauw.
Oud 26 maart 2003, 20:44   #10
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mij blijft het beeld bij dat de vrouwen er plots weer hun gezicht durfden laten zien toen Bin Laden er zijn schup afkuiste..
De Taliban zijn oorspronkelijk door de Amerikanen aan de macht gebracht, als Osama daar niet naar toe was gegaan hadden ze nog in burka rondgelopen met de zegen van de Amerikanen, zoals in Saoudi Arabië dus.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 21:45   #11
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
De Afghaanse vluchtelingen keren nu met miljoenen terug naar Afghanistan.

Voor mij spreekt dit boekdelen.

Met Irak zal het net zo zijn.
Oud 26 maart 2003, 21:46   #12
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit het nu eigenlijk in afghanistan?
Oud 26 maart 2003, 21:47   #13
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mij blijft het beeld bij dat de vrouwen er plots weer hun gezicht durfden laten zien toen Bin Laden er zijn schup afkuiste.

De vrouwen dragen daar in Afghanistan nog altijd een burka. Sommigen durven wel zonder lopen, maar velen dragen hem nog altijd uit angst. Karzai heeft enkel maar controle over de hoofdstad Kabul. Die krijgsheren hebben nog altijd veel macht. Van de beloofde hulp is maar weinig in huis gekomen. Ook in Algerije dragen gehuwde vrouwen een sluier. Ze piepen met één oog door een gaatje. Dat was onlangs op T.V. In Nederland willen die leerlingen gesluierd naar school en die kleuterleidsters willen gesluierd naar het werk. Kan je je die kleuters al voorstellen met een gesluierde juf? Over Saudi-Arabië tonen ze nauwelijks iets op T.V., maar in dat T.V.programma op de Nederlandse T.V. zeiden ze dat dat land de sharia heeft als wetgeving.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 22:09   #14
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Dus was er toch een economische reden, en was terroristenjacht het foefje om die oorlog door VS-burger zijn strot en portemonnee te rammen?
Ik was ironisch bezig...

De oorlog tegen Afghanistan kwam er ongeveer zo snel als het maar mogenlijk was na 9/11. Tenzij u natuurlijk complot-theorien wilt onderschrijven waarin een bende power-elitaire joden met PNAC steun het WTC opgeblazen hebben en alles al klaar stond, denk ik echt wel dat het onderliggende motief was dat Bin Laden doodleuk videobandjes uitstuurde vanuit een of andere grot in dat land terwijl de Taliban er geen graten in zag.

Zelfs al heeft de Taliban nog een beperkte macht in Afghanistan, hebben ze daar toch het pak rammel van hun leven gekregen en zullen ze twee keer nadenken voor publiekelijk terroristen te steunen. Ze zijn trouwens niet meer in controle van dat land en democratie kreeg een kans. Er is al veel steun aan Afghanistan geweest sinds dan, maar ik ben het met u eens dat daar meer mag van zijn. Met 60 miljard zullen ze de Saddam toch ook buitenkrijgen zeker? Dan hebben ze ineens 10 miljard over om aan Afghanistan te geven
Oud 26 maart 2003, 22:15   #15
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
De oorlog tegen Afghanistan kwam er ongeveer zo snel als het maar mogenlijk was na 9/11. Tenzij u natuurlijk complot-theorien wilt onderschrijven waarin een bende power-elitaire joden met PNAC steun het WTC opgeblazen hebben en alles al klaar stond, denk ik echt wel dat het onderliggende motief was dat Bin Laden doodleuk videobandjes uitstuurde vanuit een of andere grot in dat land terwijl de Taliban er geen graten in zag
Het "de joden hebben het gedaan!"-complot is inderdaad te belachelijk voor woorden, al blijft het toch fascinerend hoe mensen erin slagen al die theorieën op poten te zetten

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, zonder als een complotaanhanger te willen overkomen: de voorbereidingen voor een oorlog in Afghanistan waren al voor 9/11 bezig. De VS-troepen in de regio waren in hoogste staat van paraatheid gesteld, de Russen waren ook gewaarschuwd om voorbereid te zijn, en er waren speciale gezanten naar de regio gestuurd. (bron: BBC, precieze link kan ik eens opzoeken in mijn eindwerk als ge echt wilt)
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 20:09   #16
LEFTeau
Partijlid

LEFTeau's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Sedert enkele dagen ervaar ik een soort gevoel van welbehagen dat me j�*�*�*�*ren onbekend was. Niet direct een euforisch gevoel, maar een gevoel van geruststelling, van goed voelen.

Na wat introspectie leek mij dit gevoel het meest gelinkt te zijn aan de gebeurtenissen in Irak, hoewel ik daar zeer gemengde gevoelens en bedenkingen rond koester.

Bij nader toezien bleek het uiteindelijk niet zozeer om de oorlog, dan wel om de heel ruime context te gaan. Om een gelijkaardig gevoel terug voor de geest te halen moest ik immers terugkeren tot de tijd voor de oliecrisis van 1973.

In 1973 daalde er over de hele westerse wereld een donkere wolk van dreiging door de Arabische wereld neer. Sedert 1973 immers staan we dagelijks bloot aan allerlei vormen van terreur door de moslims : de olieterreur, de terreur van de straatcriminaliteit van de moslimmigranten, de terreur van het internationaal moslimterrorisme tegen westerse doelen. Met als uiteindelijke culminatie de terroristische aanslagen van de moslims op de symbolen van het westen op 11 september 2001.

Maar tegelijkertijd betekenden die aanslagen ook een keerpunt. Enkele maanden nadien ging het wreedaardigste en achterlijkste moslimregime voor de bijl van de Taliban in Afghanistan.

En nu is dus het perfide regime van de psychopatische Saddamclan in het hart van de Arabische wereld aan de beurt.

Eindelijk heeft het westen na 30 jaar weer zijn lot in eigen handen genomen en heeft het besloten niet meer toe te geven aan de chantage van de moslims. Enkele laffe westerse regeringen proberen hun corrupte islamitische troetelkinderen nog een tijdje de hand boven het hoofd te houden, maar de leidende westerse natie, die meer slagkracht en daadkracht heeft dan alle andere westerse landen samen heeft nu duidelijk het initatief genomen om de Arabieren op hun plaats te zetten.

Laat ons hopen dat ze deze les begrijpen en dat ze beslissen om tot de club van vrije naties toe te treden. Zoniet kunnen ze een koekje krijgen van hetzelfde deeg als dat in Afghanistan en Irak.

Hoedanook, na 30 jaar klaren de donkere dreigende wolken boven de westerse wereld eindelijk op.

misschien helpt dit je van je goed gevoel af? back to reality http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 21:24   #17
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Darwin ziet overal Moslimcomplotten. Irak is een van de meest geseculariseerde moslim-staten-zeker in vergelijking met Saoudi Arabië of Iran-en juist daar ziet hij de Moslimdreiging vandaan komen!
Ik vind het ziekelijk dat hij een "goed gevoel"heeft bij de grootschalige en geuniformeerde terroristische aanslag die de Amerikanen en Britten daar nu aan het plegen zijn: 3500 gewonden, 300 doden bij de burgers alleen maar daar wordt niet over gesproken, als er een paar van die Yankee-oorlogsmisdadigers sneuvelen is het groot misbaar.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 21:35   #18
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Darwin ziet overal Moslimcomplotten. Irak is een van de meest geseculariseerde moslim-staten-zeker in vergelijking met Saoudi Arabië of Iran-en juist daar ziet hij de Moslimdreiging vandaan komen!
Ik vind het ziekelijk dat hij een "goed gevoel"heeft bij de grootschalige en geuniformeerde terroristische aanslag die de Amerikanen en Britten daar nu aan het plegen zijn: 3500 gewonden, 300 doden bij de burgers alleen maar daar wordt niet over gesproken, als er een paar van die Yankee-oorlogsmisdadigers sneuvelen is het groot misbaar.
Het is duidelijk dat propaganda WERKT!
Laat jullie toch niet vangen jongens!
(en meisjes)
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 21:49   #19
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Eindelijk heeft het westen na 30 jaar weer zijn lot in eigen handen genomen en heeft het besloten niet meer toe te geven aan de chantage van de moslims.

misschien helpt dit je van je goed gevoel af? back to reality http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
Helemaal niet, dat goed gevoel wortelt immers niet, zoals ik reeds zei, in gevoelens die rechtstreeks met de oorlog in Irak te maken hebben.

Wat die beelden betreft, mijn eigen bestaan is op een bijzondere manier met de gruwelijke realiteit van oorlog gekoppeld.

Tijdens de tweede wereldoorlog vroeg de nonkel van mijn moeder of ze niet mee naar de cinema ging. In die tijd, toen er nog geen TV was, was het immers de gewoonte dat men een paar keer in de week naar de film ging kijken. Om één of andere reden had mijn moeder die dag geen zin om mee naar de film te gaan.

Diezelfde dag werd de Cinema Rex door een vliegende bom getroffen. Reddingsploegen vonden in de ingang ... de nonkel van mijn moeder, dood, met zijn toegangsticket nog in zijn hand ...

Voor hetzelfde geld was mijn moeder wel meegegaan en had men haar naast haar nonkel gevonden. En was ik later niet geboren.

Een paar jaar eerder waren in de Vlaanders een paar makkers van mijn vader omgekomen tijdens de 18-daagse Veldtocht, toen de Duitsers België binnenvielen en waarbij 12.000 Belgen omkwamen. Op het einde van deze gevechten werd mijn vader als krijgsgevangene in een stinkende beestenwagen afgevoerd naar Koningsberg (nu Kaliningrad). Voor hetzelfde geld was hij door de Duitsers neergeschoten ipv zijn makkers. En was ik later niet geboren.
Oud 27 maart 2003, 21:52   #20
Kotsmos
Minister-President

Standaard

ach, ieders bestaan is op die manier ongelooflijk toevallig. Vergeet niet dat ge tussen vandaag en pakweg de 10e eeuw letterlijk tienduizenden voorouders hebt he. Als één daarvan op jonge leeftijd gestorven was, waart ge er nu niet geweest. Dat geldt voor iedereen. En wees maar zeker dat een heel erg groot deel van die tienduizenden voorouders rechtstreeks of onrechtstreeks geleden hebben onder een oorlog, en maar nipt overleefd hebben.

BTW: mijn grootvader langs vaders kant heeft in Breendonk gezeten, en mijn grootvader langs moeders kant is als krijgsgevangene naar Duitsland gevoerd. ge bent niet den enige dus
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be