![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik had het volgende gepost op K en K, maar krijg daar de opmerking dat dit onderwerp niet op de juiste plaats staat.
Gisteren gingen we naar de bouw- en renobeurs in Antwerp expo oftewel het Bouwcentrum ; Stel je mijn verontwaardiging voor toen we aan de kassa van de ingang te maken kregen met een totaal Nederlandsonkundige juffrouw, die bovendien ook niet juist kon teruggeven van 20 euro!!! Blijkbaar is de organisatie tegenwoordig in handen van een Brusselse firma en krijgen zelfs de exposanten brieven in het Frans!!! Weet iemand waar je klacht kunt neerleggen? Ik vind dit onaanvaardbaar!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en waar denk jij klacht tegen in te dienen? bij mijn weten zijn mensen in dit land vrij de taal van hun keuze te spreken. stuur gewoon een brief naar de organisatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Of hoe iemand zichzelf kan tegenspreken: ik kon dus niet de taal van MIJN keuze spreken in een stad die eentalig is!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder begrijp ik niet hoe men blijft aanvaarden dat Vlamingen in Brussel met het Nederlands nergens naartoe kunnen omdat die rot-franstaligen maar geen Nederlands willen leren, en wanneer je hier durft te klagen omdat in het Vlaamse Antwerpen een trut in het Frans haar bezoekers denkt te kunnen ontvangen dan is dat geen probleem. Begrijpe wie begrijpen kan. Die belgicisten zijn volgens mij gewoon masochisten. De oplossing is en blijft de splitsing van België, dat is telkens weer duidelijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
en er heeft nog geen enkele belgicist in deze thread gepost. of wil je mij in een hokje plaatsen? daar moet je mee oppassen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() heb dat ook nog gehad - op de eindparty van de Gentse City Parade waren een paar security gasten blijkbaar franstalig....
wat het topic betreft: als je vind dat je er onheus behandeld werd - ga er dan niet meer naartoe! Als velen dat doen, zullen ze dat wel aanpassen
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
u kunt spijtig genoeg nergens klacht neer leggen aangezien dit geen overheidsinitiatief is, u kent zich enkel beklagen bij de organisatie . en dan vragen sommige mensen zich af wat het nut is van de splitsing van B-H-V als ge al ziet dat de Franstalige arrogantie zich hier in Antwerpen al manifesteert |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Beste omaplop: je kan klacht indienen bij de organisatie, en tegelijk kan je de laaggeschoolde immigrante ook even de tijd gunnen om Nederlands te leren lezen en schrijven, en rekenen, terwijl ze hier een pokkejobje moet doen om ondertussen te kunnen overleven... Maar als je al opkijkt van Frans, dan raad ik je vooral aan om niet in Deurne, Borgerhout, Merksem-zuid, Berchem-oost, en grote stukken van Antwerpen centrum te komen. Beter nog: dan blijf je misschien beter weg. Je moest maar eens in contact komen met Arabisch of Berbers he...
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Wat een zevertopic.
Nog zo'n zever: Ik zag in Brugge een groep japanners. Zij gaan een invasie beginnen ! HELP HELP !!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, dat bestaat niet. In een onafhankelijk land Vlaanderen zou niemand dat ook kunnen bedenken, niet meer dan in Nederland. In België is het anders, want zolang Vlaanderen deel uitmaakt van België, maken die franstaligen zich geen zorgen over de taal. Ze spreken Frans, waar ze zich ook maar bevinden. On s'en fou des Flamands. Dat is een beetje de mentaliteit. Ons geld, dat blijven ze uiteraard zonder schaamte opeisen. Laatst gewijzigd door Antoon : 18 januari 2005 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is het bouwsalon trouwens een overheidsinstelling? Als die organisatoren er geen graten in zien dat de bezoekers in het Frans ontvangen worden, dan is dat hun zaak.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ziek
![]() Daar gaat de vrijheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klinkt weer heel racistisch dat belgiscistisch-profranskiljoon BUB-standpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk versta ik sommigen niet goed; ze willen dat de franstaligen ook in Vlaanderen kunnen bediend worden in het Frans, maar vinden het normaal dat een Vlaming bij een openbaar evenement in Vlaanderen NIET in het Vlaams wordt tewoord gestaan!!!
Van eigenaardige kronkels gesproken! |
![]() |
![]() |