Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2005, 10:53   #1
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard Antwerpen Frans???

Ik had het volgende gepost op K en K, maar krijg daar de opmerking dat dit onderwerp niet op de juiste plaats staat.

Gisteren gingen we naar de bouw- en renobeurs in Antwerp expo oftewel het Bouwcentrum ;

Stel je mijn verontwaardiging voor toen we aan de kassa van de ingang te maken kregen met een totaal Nederlandsonkundige juffrouw, die bovendien ook niet juist kon teruggeven van 20 euro!!!

Blijkbaar is de organisatie tegenwoordig in handen van een Brusselse firma en krijgen zelfs de exposanten brieven in het Frans!!!

Weet iemand waar je klacht kunt neerleggen?

Ik vind dit onaanvaardbaar!!

omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 10:57   #2
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en waar denk jij klacht tegen in te dienen? bij mijn weten zijn mensen in dit land vrij de taal van hun keuze te spreken. stuur gewoon een brief naar de organisatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 10:58   #3
omaplop
Minister-President

Standaard

Of hoe iemand zichzelf kan tegenspreken: ik kon dus niet de taal van MIJN keuze spreken in een stad die eentalig is!!
Oud 18 januari 2005, 11:01   #4
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Of hoe iemand zichzelf kan tegenspreken: ik kon dus niet de taal van MIJN keuze spreken in een stad die eentalig is!!
dat kon jij wel. alleen verstaan ze je dan niet. jij mag mij eens vertellen welke wet zegt dat die vrouw nederlands moet spreken. of dat jij geen nederlands mag spreken.

Citaat:
Oud 18 januari 2005, 11:09   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat kon jij wel. alleen verstaan ze je dan niet. jij mag mij eens vertellen welke wet zegt dat die vrouw nederlands moet spreken. of dat jij geen nederlands mag spreken.
Om te beginnen de wet van de hoffelijkheid.

Verder begrijp ik niet hoe men blijft aanvaarden dat Vlamingen in Brussel met het Nederlands nergens naartoe kunnen omdat die rot-franstaligen maar geen Nederlands willen leren, en wanneer je hier durft te klagen omdat in het Vlaamse Antwerpen een trut in het Frans haar bezoekers denkt te kunnen ontvangen dan is dat geen probleem.

Begrijpe wie begrijpen kan. Die belgicisten zijn volgens mij gewoon masochisten.

De oplossing is en blijft de splitsing van België, dat is telkens weer duidelijker.
Oud 18 januari 2005, 11:24   #6
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Verder begrijp ik niet hoe men blijft aanvaarden dat Vlamingen in Brussel met het Nederlands nergens naartoe kunnen omdat die rot-franstaligen maar geen Nederlands willen leren, en wanneer je hier durft te klagen omdat in het Vlaamse Antwerpen een trut in het Frans haar bezoekers denkt te kunnen ontvangen dan is dat geen probleem.

Begrijpe wie begrijpen kan. Die belgicisten zijn volgens mij gewoon masochisten.

De oplossing is en blijft de splitsing van België, dat is telkens weer duidelijker.
rustig antoon, rustig. heb ik mij ergens uitgesproken over dit feit? ik denk het niet. ik heb enkel gezegd dat er geen enkele wet is die zegt dat die madam nederlands moest spreken, gelukkig maar trouwens. een overheid heeft mij niet op te leggen welke taal ik moet spreken. ik vind het dom van die organisatie, maar dat is iets anders.

en er heeft nog geen enkele belgicist in deze thread gepost. of wil je mij in een hokje plaatsen? daar moet je mee oppassen hoor.

Citaat:
Oud 18 januari 2005, 12:28   #7
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

heb dat ook nog gehad - op de eindparty van de Gentse City Parade waren een paar security gasten blijkbaar franstalig....

wat het topic betreft: als je vind dat je er onheus behandeld werd - ga er dan niet meer naartoe! Als velen dat doen, zullen ze dat wel aanpassen
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 12:46   #8
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Nu moet ge mij toch eens uitleggen hoe de splitsing van België ertoe zou bijdragen dat die mevrouw Nederlands zou spreken.
Oud 18 januari 2005, 13:17   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Ik had het volgende gepost op K en K, maar krijg daar de opmerking dat dit onderwerp niet op de juiste plaats staat.

Gisteren gingen we naar de bouw- en renobeurs in Antwerp expo oftewel het Bouwcentrum ;

Stel je mijn verontwaardiging voor toen we aan de kassa van de ingang te maken kregen met een totaal Nederlandsonkundige juffrouw, die bovendien ook niet juist kon teruggeven van 20 euro!!!

Blijkbaar is de organisatie tegenwoordig in handen van een Brusselse firma en krijgen zelfs de exposanten brieven in het Frans!!!

Weet iemand waar je klacht kunt neerleggen?

Ik vind dit onaanvaardbaar!!

u kunt spijtig genoeg nergens klacht neer leggen aangezien dit geen overheidsinitiatief is, u kent zich enkel beklagen bij de organisatie .
en dan vragen sommige mensen zich af wat het nut is van de splitsing van B-H-V als ge al ziet dat de Franstalige arrogantie zich hier in Antwerpen al manifesteert
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 14:00   #10
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Nu moet ge mij toch eens uitleggen hoe de splitsing van België ertoe zou bijdragen dat die mevrouw Nederlands zou spreken.
Da's heel simpel. Vanaf dat België gesplitst is, gaat men in Wallonië onmiddellijk het licht zien, en gaan ze hun eigen onafhankelijkheid opgeven om een vazalstaat te worden van Vlaanderen en alles doen wat de Vlamingen zeggen dat Walen moeten doen, en alles overnemen wat Vlaanderen doet...

Beste omaplop: je kan klacht indienen bij de organisatie, en tegelijk kan je de laaggeschoolde immigrante ook even de tijd gunnen om Nederlands te leren lezen en schrijven, en rekenen, terwijl ze hier een pokkejobje moet doen om ondertussen te kunnen overleven...

Maar als je al opkijkt van Frans, dan raad ik je vooral aan om niet in Deurne, Borgerhout, Merksem-zuid, Berchem-oost, en grote stukken van Antwerpen centrum te komen. Beter nog: dan blijf je misschien beter weg. Je moest maar eens in contact komen met Arabisch of Berbers he...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 14:02   #11
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Wat een zevertopic.

Nog zo'n zever: Ik zag in Brugge een groep japanners. Zij gaan een invasie beginnen ! HELP HELP !!!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 14:08   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Zie je iemand al een verkoopbeurs in Nederland organizeren en er aan de kassa een eentalige franse trut gaan plaatse?

Neen, dat bestaat niet.

In een onafhankelijk land Vlaanderen zou niemand dat ook kunnen bedenken, niet meer dan in Nederland.

In België is het anders, want zolang Vlaanderen deel uitmaakt van België, maken die franstaligen zich geen zorgen over de taal. Ze spreken Frans, waar ze zich ook maar bevinden.

On s'en fou des Flamands. Dat is een beetje de mentaliteit. Ons geld, dat blijven ze uiteraard zonder schaamte opeisen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 18 januari 2005 om 14:10.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 14:19   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie je iemand al een verkoopbeurs in Nederland organizeren en er aan de kassa een eentalige franse trut gaan plaatse?

Neen, dat bestaat niet.

In een onafhankelijk land Vlaanderen zou niemand dat ook kunnen bedenken, niet meer dan in Nederland.

In België is het anders, want zolang Vlaanderen deel uitmaakt van België, maken die franstaligen zich geen zorgen over de taal. Ze spreken Frans, waar ze zich ook maar bevinden.

On s'en fou des Flamands. Dat is een beetje de mentaliteit. Ons geld, dat blijven ze uiteraard zonder schaamte opeisen.
JUIST!
Oud 18 januari 2005, 16:23   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Da's heel simpel. Vanaf dat België gesplitst is, gaat men in Wallonië onmiddellijk het licht zien, en gaan ze hun eigen onafhankelijkheid opgeven om een vazalstaat te worden van Vlaanderen en alles doen wat de Vlamingen zeggen dat Walen moeten doen, en alles overnemen wat Vlaanderen doet...
Vreemd. Wat jij hier nu vertelt is nu net wat er zou gebeuren moest de BUB haar unitaire plannetje kunnen doorvoeren: Wallonië dat het licht ziet, en haar te grote politieke macht (in verhouding) laat varen ten voordele van veel meer vlaamse invloed. Je hebt er blijkbaar zelf niet veel vertrouwen in? Tenzij natuurlijk dat de BUB voor de invloed van de Franstaligen in het unitaire België helemaal andere plannen heeft...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 19:24   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En daarmee ga je vermijden dat een trut in Antwerpen haar bezoekers in het Frans ontvangt?

Sinds wanneer is het bouwsalon trouwens een overheidsinstelling? Als die organisatoren er geen graten in zien dat de bezoekers in het Frans ontvangen worden, dan is dat hun zaak.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 20:37   #16
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ziek In hún Vlaanderen MOET iedereen immer Nederlands spreken.

Daar gaat de vrijheid.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 21:33   #17
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Daar gaat de vrijheid.
Nee hoor maar ik wil in VLAANDEREN wel in mijn taal bedient worden.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 21:37   #18
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar gaat de vrijheid.
In Vlaanderen is de officiële taal het Nederlands, dus de overheidsinstellingen moeten de mensen in het Nederlands bedienen. Ook vind ik het niet meer dan normaal dat anderstaligen die zich in Vlaanderen komen vestigen de taal van Vlaanderen (dus Nederlands) leren!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 21:44   #19
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

Daar gaat de vrijheid.
Zoals in hún Brussel en Wallonië iedereen immer Frans MOET spreken, al 175 jaar lang? En wat met de vrijheid van de Vlamingen Patriot? Van inferieur belang?

Klinkt weer heel racistisch dat belgiscistisch-profranskiljoon BUB-standpunt.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 21:44   #20
omaplop
Minister-President

Standaard

Eigenlijk versta ik sommigen niet goed; ze willen dat de franstaligen ook in Vlaanderen kunnen bediend worden in het Frans, maar vinden het normaal dat een Vlaming bij een openbaar evenement in Vlaanderen NIET in het Vlaams wordt tewoord gestaan!!!

Van eigenaardige kronkels gesproken!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be