Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 13:39   #1
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard SCHANDE : VB doet niet mee aan Tsunamie 12-12 !!!

Uit De Morgen van 08-01-2005

In tegenstelling tot sommige andere politieke partijen die hun achterban oproepen om de nationale 12-12-actie te steunen, doet het Vlaams Belang op zijn website een oproep om geld voor de slachtoffers van de ramp in Zuidoost-Azië te storten op het rekeningnummer van de vzw Volk in Nood (VIN), met vermelding 'watersnood Azië'. VIN is een organisatie voor ontwikkelingshulp die niet erkend is als ngo en geen werking heeft in die regio van de wereld.

"Volk in Nood brengt de hulp uitdrukkelijk onder Vlaamse vlag", stelt de extreem-rechtse partij op haar website, "als teken van Vlaamse volkssolidariteit." VIN is een humanitaire organisatie, die naar eigen zeggen "vooral diegenen met noodhulp wil bijstaan die omwille van hun volkstoebehoren of etnie worden vervolgd". De vzw werd opgericht in 1996. De voorbije jaren was VIN uitsluitend actief in Kroatië, Bosnië, Kosovo en Albanië. Maurice Muylaert, medeoprichter van VIN, geeft in een gesprek met De Morgen toe dat zijn organisatie geen enkele werking heeft in Zuidoost-Azië, nog niet weet welke projecten ze zal steunen en het evenmin bekend is met welke ngo men zal samenwerken in de door de tsoenami getroffen regio.

Enkele jaren geleden besloot toenmalig staatssecretaris voor Ontwikkelingssamenwerking Eddy Boutmans (Agalev) dat VIN geen toelating meer kreeg om fiscale attesten voor giften uit te schrijven, maar dat probleem werd volgens Muylaert inmiddels verholpen.

Geconfronteerd met de oproep van het Vlaams Belang om tsoenamigiften op de rekening van VIN te storten, viel Muylaert gisteren compleet uit de lucht. "Dat wist ik niet", zei Muylaert. "In elk geval is die oproep niet op ons verzoek gebeurd." VIN, dat zich uitdrukkelijk presenteert als "een niet-partijgebonden hulporganisatie" die geen contacten heeft met het Vlaams Belang en geen banden heeft met extreem-rechts, zat duidelijk verveeld met de situatie. De vzw stuurde gisteren, na de ontdekking van de oproep op de VB-website, een dringend verzoek naar het Vlaams Belang om die oproep onmiddellijk te verwijderen. "VIN wil er geen twijfel over laten bestaan dat het een strikt partijpolitieke neutraliteit wenst te handhaven", stelde de organisatie vervolgens in een persbericht. "VIN richt zich tot alle Vlaamsvoelenden die het leed in Azië willen lenigen. Dezen zijn zeker niet uitsluitend aanhangers van het Vlaams Belang."

Joris Van Hauthem, woordvoerder van het Vlaams Belang, gaf geen commentaar op de kwestie. "Ik ga hierover vandaag niets meer zeggen", verklaarde Van Hauthem. "We gaan wel zien wat we zullen doen."

Schandalig is dat !!! Hiermee bewijst het vb nog maar eens van wat voor verwerpelijk, onmenselijk en associaal allooi zij zijn !!! Wie dat nu nog niet ziet is stekeblind !!! Niet moeilijk dat niemand er hun wilt samenwerken !!! Op deze manier houden ze zelf het cordon in stand en versterken ze het zelfs nog !
Oud 10 januari 2005, 13:44   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Zeer mooi initiatief.

Ik ben er zeker van dat, moest men een onderzoek doen naar de OORSPRONG van het steungeld, dit voor het overgrote deel uit Vlaanderen zou komen. Het is dan ook alleen maar normaal dat dat geld onder VLAAMSE vlag naar Azië zou gaan.

Dat dat profiteer-volkje aan de andere kant van de taalgrens maar hun eigen acties opzetten, en geld sturen van hun sociale uitkering. (ook nog es Vlaams Geld trouwens).

BELGISCHE STEUN AAN AZIE IS EIGENLIJK VLAAMSE STEUN! Walen kennen immers niets van solidariteit. Het enige dat zij wel kennen is: "Non!"

Steun aan de Vlamingen ten tijde van de grote hongersnood na 1850?

Les Walon: "NON!"

Steun aan Aziaten ten tijde van hun grote crisis anno 2005?

Willen Walen werken?

Oud 10 januari 2005, 14:01   #3
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Geconfronteerd met de oproep van het Vlaams Belang om tsoenamigiften op de rekening van VIN te storten, viel Muylaert gisteren compleet uit de lucht. "Dat wist ik niet", zei Muylaert. "In elk geval is die oproep niet op ons verzoek gebeurd." VIN, dat zich uitdrukkelijk presenteert als "een niet-partijgebonden hulporganisatie" die geen contacten heeft met het Vlaams Belang en geen banden heeft met extreem-rechts, zat duidelijk verveeld met de situatie.
Ik hoop dat het VIN zo vriendelijk zal zijn het geld dat voor de slachtoffers van de Tsunami werd bestemd, door te storten naar wel internationaal erkende hulporganisaties.

[size=1]Ps: Die maffiapraktijken van het VB beginnen wel serieus irritant te worden.[/size]
Oud 10 januari 2005, 15:58   #4
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig doen de BUBclub wel mee.
Hoeveel nieuwe leden zijn er al?
Pieter de Coninck is offline  
Oud 10 januari 2005, 15:59   #5
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Pieter de Coninck is offline  
Oud 10 januari 2005, 16:30   #6
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Gelukkig doen de BUBclub wel mee.
Hoeveel nieuwe leden zijn er al?
bedoel je die circusclown?
Oud 10 januari 2005, 17:29   #7
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Schandalig is dat !!!
Schandalig hè, dat er opgeroepen wordt om geld te storten aan een humanitaire vereniging. Ik vind het hypocriet van diegenen die nu geld sturen voor de eerste keer in hun leven. Allemaal 'gepakt' door de beelden, maar volgende week stuurt niemand ooit nog geld naar een gebied dat het nodig heeft. Trouwens, VIN is een respectabele organisatie die zoals de naam zegt volkeren in nood wilt helpen. En dat dat dan vooral gaat over volkeren en niet over landen vind ik heel goed. Doe zo verder Volk In Nood.
[size=1]P.S. Voor als U het zou willen weten, ik heb wel degelijk geld gestort op 1212. Maar andere volkeren mogen echt wel niet vergeten worden.[/size]
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 10 januari 2005, 17:34   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

De Vuile Lijkenpikkers!
Oud 10 januari 2005, 17:36   #9
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De Vuile Lijkenpikkers!
Sprak degene wiens partij lidmaatschap koppelde aan het storten op 12-12...

Ik zou denken dat jullie een grap zijn... en even zeggen: "Zeg jij nu zoeits onnozel, of ben je het ook".....

Maar neen, in geval van Bubbers kan je dat niet zonder mensen echt te kwetsen
Oud 10 januari 2005, 17:41   #10
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Schandalig hè, dat er opgeroepen wordt om geld te storten aan een humanitaire vereniging. Ik vind het hypocriet van diegenen die nu geld sturen voor de eerste keer in hun leven. Allemaal 'gepakt' door de beelden, maar volgende week stuurt niemand ooit nog geld naar een gebied dat het nodig heeft. Trouwens, VIN is een respectabele organisatie die zoals de naam zegt volkeren in nood wilt helpen. En dat dat dan vooral gaat over volkeren en niet over landen vind ik heel goed. Doe zo verder Volk In Nood.
[size=1]P.S. Voor als U het zou willen weten, ik heb wel degelijk geld gestort op 1212. Maar andere volkeren mogen echt wel niet vergeten worden.[/size]
oproepen om geld te storten aan een organisatie, die beter in je politieke kraam past, maar die toeten of blazen van de regio kent vind ik wel schandalig. wat gaan die daar doen? andere humanitaire organisaties wat in de weg lopen? hun tijd er wat verprutsen. sorry, maar dit is echt wel zielig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 10 januari 2005, 17:45   #11
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
oproepen om geld te storten aan een organisatie, die beter in je politieke kraam past, maar die toeten of blazen van de regio kent vind ik wel schandalig. wat gaan die daar doen? andere humanitaire organisaties wat in de weg lopen? hun tijd er wat verprutsen. sorry, maar dit is echt wel zielig.
De natuurramp die Azië enkele dagen geleden trof veroorzaakte een van de zwaarste humanitaire crises sinds mensenheugenis. Volk in Nood heeft geen medewerkers of projecten in de regio maar wenst -mede op vraag van honderden donateurs die onze Vlaamse humanitaire werking ondersteunen- het menselijk leed in deze regio te verlichten.

Volk in Nood zal zulks doen in samenwerking met andere humanitaire organisaties die onze kijk op ontwikkelingssamenwerking delen en die in de regio actief zijn. Volk in Nood zal zich richten op de financiering van de heropbouw. Het is immers onze ervaring dat - eenmaal ramp of oorlog uit het nieuws - onvoldoende fondsen resten om samen met de getroffen bevolking het land opnieuw bewoonbaar te maken.

Wilt U ons daarmee helpen dan kan dit door storting op rekeningnummer 645-5213901-89, Volk in Nood vzw, met vermelding 'watersnood Azië'. Volk in Nood geeft U de garantie dat :
  • het geen enkele administratiekost zal aanrekenen op uw schenking. Wat U geeft gaat volledig en uitsluitend naar de noodlijdenden. Voor ons is dat een erezaak;
  • het eigen werk ook niet zal toerekenen op wat U schenkt, onze medewerkers zijn uitsluitend onbezoldigde vrijwilligers;
  • het de hulp uitdrukkelijk zal brengen als hulp uit Vlaanderen, als blijk dus van Vlaamse volkerensolidariteit.

Voor schenkingen vanaf 30 euro zal Volk in Nood U een fiscaal attest toesturen. Volk in Nood vzw
Vlaams humanitair vrijwilligerswerk

Postbus 55
3080 Tervuren

Hilde Tas
Agnes Borms

Bron: http://www.volkinnood.org/tsunami.html

Schandalig hè, om daar geld voor te storten. Lijkenpikkers. Alsjeblief zeg.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 10 januari 2005, 18:00   #12
ingenious

Standaard

ik vind het helemaal niet schandalig om geld aan die organisatie te storten. maar ze zeggen zelf de regio niet te kennen, en er zijn dus duidelijk efficientere alternatieven. steun ze gerust voor hun andere projecten. ik vind het belachelijk dat het VB oproept om geld te doneren aan deze 'vlaamse' maar duidelijk onervaren organisatie. die mensen daar moeten geholpen worden, laat aub de zever over vlaamse volkssolidariteit achterwege.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 10 januari 2005, 18:12   #13
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schandalig is dat !!! Hiermee bewijst het vb nog maar eens van wat voor verwerpelijk, onmenselijk en associaal allooi zij zijn !!! Wie dat nu nog niet ziet is stekeblind !!! Niet moeilijk dat niemand er hun wilt samenwerken !!! Op deze manier houden ze zelf het cordon in stand en versterken ze het zelfs nog !
Hoe ze doen niet mee? In de tekst die je gequote hebt staat toch bij dat ge moet storten op rekeningnummer van VIN? Blijkbaar zonder overleg, maar dta is een andere zaak. Wederom een valse beschuldiging. Al is het een actie op hun eigen, daar is toch niets verkeerd mee?
lustige lezer is offline  
Oud 10 januari 2005, 18:16   #14
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ik vind het helemaal niet schandalig om geld aan die organisatie te storten. maar ze zeggen zelf de regio niet te kennen, en er zijn dus duidelijk efficientere alternatieven. steun ze gerust voor hun andere projecten. ik vind het belachelijk dat het VB oproept om geld te doneren aan deze 'vlaamse' maar duidelijk onervaren organisatie. die mensen daar moeten geholpen worden, laat aub de zever over vlaamse volkssolidariteit achterwege.
Zie site die vlaams nationalist hierboven heeft gegeven. Als je nu nog niet kunt toegeven dat het een valse beschuldiging is?

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 10 januari 2005 om 18:17.
lustige lezer is offline  
Oud 10 januari 2005, 18:26   #15
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

In tegenstelling tot sommige andere politieke partijen die hun achterban oproepen om de nationale 12-12-actie te steunen, doet het Vlaams Belang op zijn website een oproep om geld voor de slachtoffers van de ramp in Zuidoost-Azië te storten op het rekeningnummer van de vzw Volk in Nood (VIN), met vermelding 'watersnood Azië'. VIN is een organisatie voor ontwikkelingshulp die niet erkend is als ngo en geen werking heeft in die regio van de wereld.

"Volk in Nood brengt de hulp uitdrukkelijk onder Vlaamse vlag", stelt de extreem-rechtse partij op haar website, "als teken van Vlaamse volkssolidariteit." VIN is een humanitaire organisatie, die naar eigen zeggen "vooral diegenen met noodhulp wil bijstaan die omwille van hun volkstoebehoren of etnie worden vervolgd". De vzw werd opgericht in 1996. De voorbije jaren was VIN uitsluitend actief in Kroatië, Bosnië, Kosovo en Albanië. Maurice Muylaert, medeoprichter van VIN, geeft in een gesprek met De Morgen toe dat zijn organisatie geen enkele werking heeft in Zuidoost-Azië, nog niet weet welke projecten ze zal steunen en het evenmin bekend is met welke ngo men zal samenwerken in de door de tsoenami getroffen regio.

Enkele jaren geleden besloot toenmalig staatssecretaris voor Ontwikkelingssamenwerking Eddy Boutmans (Agalev) dat VIN geen toelating meer kreeg om fiscale attesten voor giften uit te schrijven, maar dat probleem werd volgens Muylaert inmiddels verholpen.

Geconfronteerd met de oproep van het Vlaams Belang om tsoenamigiften op de rekening van VIN te storten, viel Muylaert gisteren compleet uit de lucht. "Dat wist ik niet", zei Muylaert. "In elk geval is die oproep niet op ons verzoek gebeurd." VIN, dat zich uitdrukkelijk presenteert als "een niet-partijgebonden hulporganisatie" die geen contacten heeft met het Vlaams Belang en geen banden heeft met extreem-rechts, zat duidelijk verveeld met de situatie. De vzw stuurde gisteren, na de ontdekking van de oproep op de VB-website, een dringend verzoek naar het Vlaams Belang om die oproep onmiddellijk te verwijderen. "VIN wil er geen twijfel over laten bestaan dat het een strikt partijpolitieke neutraliteit wenst te handhaven", stelde de organisatie vervolgens in een persbericht. "VIN richt zich tot alle Vlaamsvoelenden die het leed in Azië willen lenigen. Dezen zijn zeker niet uitsluitend aanhangers van het Vlaams Belang."

Joris Van Hauthem, woordvoerder van het Vlaams Belang, gaf geen commentaar op de kwestie. "Ik ga hierover vandaag niets meer zeggen", verklaarde Van Hauthem. "We gaan wel zien wat we zullen doen."

ik dacht dat VB nochtans 700.000 euro wou storten aan artsen zonder grenzen,maar dat het geweigerd werd door die mensen.
Hebben andere partijen wel een bijdrage gegeven? en hoe zit dat juist met geld dat van kiezers komt,mag men dat gebruiken voor giften?
doornroosje is offline  
Oud 10 januari 2005, 18:31   #16
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
De natuurramp die Azië enkele dagen geleden trof veroorzaakte een van de zwaarste humanitaire crises sinds mensenheugenis. Volk in Nood heeft geen medewerkers of projecten in de regio maar wenst -mede op vraag van honderden donateurs die onze Vlaamse humanitaire werking ondersteunen- het menselijk leed in deze regio te verlichten.

Schandalig hè, om daar geld voor te storten. Lijkenpikkers. Alsjeblief zeg.
Dit bericht is wel on line op de website geplaatst nadat in de media was uitgelekt dat Volk in Nood in opspraak kwam (zie openingstopic).
Oud 10 januari 2005, 18:32   #17
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Zie site die vlaams nationalist hierboven heeft gegeven. Als je nu nog niet kunt toegeven dat het een valse beschuldiging is?
Dit bericht is wel on line op de website geplaatst nadat in de media was uitgelekt dat Volk in Nood in opspraak kwam (zie openingstopic).
Oud 10 januari 2005, 18:42   #18
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
welke beschuldiging? ik uit helemaal geen beschuldiging. ik zeg gewoon dat het belachelijk is je keuze voor ontwikkelingshulp te laten afhangen van je nationalisme. je kan beter je geld geven aan een organisatie die in de regio is ingewerkt. lees mijn post mss nog eens opnieuw.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 10 januari 2005, 18:45   #19
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
welke beschuldiging? ik uit helemaal geen beschuldiging. ik zeg gewoon dat het belachelijk is je keuze voor ontwikkelingshulp te laten afhangen van je nationalisme. je kan beter je geld geven aan een organisatie die in de regio is ingewerkt. lees mijn post mss nog eens opnieuw.
jamaar die organisaties weigeren geld aan te nemen van het VB.

en sorry, dat van valse beschuldiging was niet aan u gericht maar aan topic starter, mijn excuses daarvoor
lustige lezer is offline  
Oud 10 januari 2005, 18:49   #20
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Voor sommige hulporganisaties is het blijkbaar belangrijker dat hun geld niet van VB-stemmers kan komen, dan dat er effectief mensen geholpen worden.

Ik vraag me af waar zo'n organisaties met bezig zijn...
Rr00ttt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be