![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In een bijzondere Kamercommissie werd het probleem van de tweetaligheid bij ambulanciers aan het licht gebracht.
Zo zou er een groot taal probleem zijn met vooral Franstalige ambulanciers die over de taalgrens op Vlaams grondgebied moeten optreden maar geen Nederlands kennen. De vraag werd dan ook gesteld hoe dit mogelijk is aan Rudy Demotte. Hij antwoordde doodleuk: "jamaar, dit is toch zo geen groot probleem. de patiënt is dan toch meestal buiten bewust zijn, dan kan hij toch niet antwoorden". Alsof er ook geen omstanders kunnen zijn die vragen kunnen beantwoorden, en alsof dat slachtoffers altijd bewusteloos zijn. Dit is niet meer arrogant, maar schurftig! Laatst gewijzigd door giserke : 21 januari 2005 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
idd ![]() en nog een grotere reden om eindelijk eens de taalwetten toe te passen!!!!! en dan durven sommige nog beweren dat die taalwetten er enkel zijn om de Fransprekenden te pesten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() en de vlaamse dokters (zelf in spoedgeval) die niet in frans met de franstalige zieken willen spreken...??! (niet iedereen, alleen de racisten zeggen dat de anderen gemenschappen slecht zijn. Kijk ook naar uw eigen gemeenschap)
waar is de "Hypocrate eed" ? een zieke die kan niet de zelfde taal dan z'n dokter moet door deze dokter gehulp worden, maar niet volgens de nationalist dokter ik hoop dat ze ook nooit de Rode Kruis zullen helpen want dat zal gevaarlijk voor de patienten zijn..
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit gehoord van Walen die niet in het Frans konden bediend worden in Brussel.... Echter horen we al jaren niets anders dan Vlaamstaligen die niet nergens met hun Vlaams terecht kunnen. Dat er hier zelfs sprake is van Waalse chagrijnigheid is nog eens overduidelijk... toen de Arabische gemeenschap het éénzijdige frans aankloeg (hmmm, die dus ook al ![]() Toch iets raars hé... en te denken dat volgens de BuB en Belgische vrienden we 2 handen op 1 buik zijn
![]() |
![]() |
#5 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien ook eens zeggen waarom? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() laat die dj vallen en je bent er !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de taalproblemen in Brusselse ziekenhuizen zijn al langer een doorn in het oog van de Vlamingen en Vlaamse partijen !
Als er dode gevallen is wegens grove nalatigheden zoals in het verhaal van die familie in Dilbeek... die vrouw werd pas na 40 minuten geholpen door de MUG van Erasmus... amper 10 km verder ! de opmerking : "ce n'était qu'une flamande..." of iets dergelijks, was ver over de schreef, die gast had ik ver onder de kerkstoelen geklopt... tot aan het altaar en kon daar direct vergiffenis gaan vragen hebben. Het hele verhaal stond in het Nieuwsblad een paar dagen geleden... het kwam heel toevallig op de redactie van het Vlaams Belang terecht ! Intussen zal er ook al een parlementaire vraag gesteld zijn !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Dit lijkt mij dan meer op franstalige moord zoals 90 jaar geleden
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een hoop kouwe kak alweer... De ziekenwagen is verplicht u naar het ziekenhuis van uw keuze te brengen. Als je niet aan de ambulanciers kan duidelijk maken naar welk ziekenhuis je wil gebracht worden, dan ben je ofwel van slechte wil, ofwel woon je gewoon op de verkeerde plaats. Als je op een plaats gaat wonen waar de kans bestaat dat je ooit franstalige ambulanciers zal tegenkomen, dan moet je maar zo consequent zijn om je plan ook in het Frans te leren trekken. Zoniet, dan moet je maar oplazeren naar oorden waar alleen Vlaamsch wordt gesproken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijft je plaat hangen?
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |