Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: A19, terug op agenda?
Ja, er moet een doortrekking komen 17 35,42%
Ja, er moet een stevig onderzoek komen 6 12,50%
Nee, de zaak is voltooid verleden tijd 11 22,92%
A19, B19, C19, nieuwe borstgrootte? Geen idee waar dit over gaat 14 29,17%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2005, 23:16   #1
DidiusTheGreat
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 220
Standaard A19, terug op de agenda?

De A19, een doorn in het oog van menig west-vlaming of een heil van ongekende waarde?

Recent stond in een of andere krant terug een artikel over de A19, wat eigenlijk een dossier is uit de jaren stillekes.

De liberalen zouden dit dossier terug op de agenda willen plaatsen. Terwijl GROEN! dit in de vergeetput wil gooien. Leterme pleit zoals meestal de langdurende, en moeilijkere (maar betere?), middenweg. Eerst wil Leterme met Peeters de zaak verder onderzoeken.

Maar doet hij daar wel goed mee? Zal dit er niet weer voor zorgen dat het dossier op de lange baan geschoven wordt?

En eerlijk gezegd, ik ben de bordjes

'Open ruimte, JA!
A19, NEE!'

ook wel beu bekeken.
DidiusTheGreat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 23:41   #2
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Ik zou begot niet weten waarover het gaat.
Een korte uitleg aub?
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 00:03   #3
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Dit moest al 20jaar geleden gerealiseerd worden.
Dat beetje landbouwgebied die moet opgeofferd worden weegt niet op tegen de onveilige wegen door de gemeenten. Het is ook een betere ontsluiting voor zuidwest-Vlaanderen naar Calais toe.
Dit zou ook betekenen dat er minder verkeer zou komen door werkelijk mooie openruimte. (via poperinge-veurne)

Laatst gewijzigd door giserke : 17 januari 2005 om 00:05.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 08:26   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Is dat de verlening van dat stuk E40 daar in de buurt van de Panne, of is dat een andere aansluiting, ergens... ?

In elk geval daar die kanten ligt niet veel autostrade, dus ze kunnen daar nog wa beton bijgieten, als ge daardoor sneller in Calais geraakt is da een goei zaak.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 09:22   #5
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Dit moest al 20jaar geleden gerealiseerd worden.
Dat beetje landbouwgebied die moet opgeofferd worden weegt niet op tegen de onveilige wegen door de gemeenten. Het is ook een betere ontsluiting voor zuidwest-Vlaanderen naar Calais toe.
Dit zou ook betekenen dat er minder verkeer zou komen door werkelijk mooie openruimte. (via poperinge-veurne)
Hetzelfde discour werd gehouden voor Flandres Language Valley (waar de cd&v veel rijker door geworden is)! En nu liggen de gebouwen te verkrotten.
Ook het "Dossier A19" is er eentje waar veel (smeer)geld mee gemoeid is. Niet toevallig komt dit nu terug naar boven, nu dat de cd&v weer aan de vetpotten zit! In het Ieperse is de meerderheid van de bevolking tegen.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 17 januari 2005 om 09:25.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 10:34   #6
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Een gelijkaardig geval met meer dan dertig jaar geleden: "A-24 Aaanslag op Limburg"...

onder leiding van de toenmalige VU politicus, nu kazakdraaier naar de CD&V en notoir Nazi bewonderaar (nota: moest destijds aftreden als minister door deelname aan meeting van ex-landverraders) werd toen in de jaren zestig een heisa opgezet en zelfs bruggen verbrand... resultaat de A-24 kwam er niet... maar de verkeersproblemen op de Noord-Zuid zijn nu verstikkend en men overweegt een dure nutteloze tunnel aan te leggen die de zaken van de gemeenten aan de weg Hasselt-Eindhoven geenzins gaan oplossen...
maar de clou van de zaak is dat diene Sauwens, nu als boegbeeld van de CD&V, de huidige politiekers zit het leven zuur te maken omdat die problemen maar niet opgelost geraken...
en een gedeelte van de brave Limburgers... dat stuurt diene Pipo landverrader met heel veel voorkeurstemmen naar Brussel...
wat wil zeggen... de geschiedenis speelt geen rol... de mensen vergeten en huilen nu mee dat er geen oplossing is voor de verstikkende Noord-Zuid problematiek in Limburg... en ze stemmen voor een van de notoirste verantwoordelijken van de débâcle A-24, klaverblad Lummen, etc...
Het gekke is dat stukken ex-A-24 die in de loop der jaren toch aangelegd werden onder luid protest van Sauwens en Co, nu goede dienst doen want daar is er geen verkeerscongestie (b.v. omleiding Zonhoven, stuk van de rotonde te Hechtel naar de Nl-grens) etc... en wordt er gebruik gemaakt van de bruggen waarvan door sauwens en Co de bekistingen in brand gestoken werden met grote kosten als gevolg...
nog eens, een super grote schare "kiezers" stemt impulsief op stemmingmakerij en goede beleidsmensen worden wegens luxe-problemen van communautaire en andere aard verketterd...
maar ja... een miljoen kiekens zonder kop bij de vlaamse stank en ook een respectabel ander aantal bij CD&VNVA...

begrijpe wie kan... mijn petje gaat zulks te boven... maar ja... wie ben ik? (in elk geval geen VB en nieuw VNV'er)...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 10:35   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Hetzelfde discour werd gehouden voor Flandres Language Valley (waar de cd&v veel rijker door geworden is)! En nu liggen de gebouwen te verkrotten.
Ook het "Dossier A19" is er eentje waar veel (smeer)geld mee gemoeid is. Niet toevallig komt dit nu terug naar boven, nu dat de cd&v weer aan de vetpotten zit! In het Ieperse is de meerderheid van de bevolking tegen.
Lol, jij weet duidelijk niet waar je over spreekt.
Ieper is pro.

De huidige situatie is ook zeer onveilig, al die (vracht)wagens die door die kleine stadjes moeten passeren is onverantwoord.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 10:49   #8
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Lol, jij weet duidelijk niet waar je over spreekt.
Ieper is pro.

De huidige situatie is ook zeer onveilig, al die (vracht)wagens die door die kleine stadjes moeten passeren is onverantwoord.
Oficieel Ieper is pro (voor de centen!) Maar als Vlaams nationalist kan je onmogelijk voorrang geven aan vrachtwagenverkeer boven milieu ( en de oorlogsites die zullen verdwijnen)!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 11:11   #9
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Oficieel Ieper is pro (voor de centen!) Maar als Vlaams nationalist kan je onmogelijk voorrang geven aan vrachtwagenverkeer boven milieu ( en de oorlogsites die zullen verdwijnen)!
Kerel, die paar velden...
Ik (en vele met mij) vind ook wel dat belangrijke sites bewaard moeten blijven, maar niet alles. Als we alles met historische waarde willen houden, of elke plaats waar soldaten gevochten is, dan kan heel Europa een museum worden.
De enigen die tegen zijn, zijn een handvol groenen en vu-ers. Dus hou uw centen theorie maar voor uzelf.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 11:26   #10
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Ik heb geen idee hoe de toestand daar momenteel is, misschien zou het handig zijn om een kaartje met het te bouwen traject weer te geven? Zijn er echt geen alternatieven? (Met andere woorden: onderzoeken die handel, tenzij dat al eens gebeurd is, dan wil ik wel eens de resultaten horen )
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 12:58   #11
DidiusTheGreat
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik heb geen idee hoe de toestand daar momenteel is, misschien zou het handig zijn om een kaartje met het te bouwen traject weer te geven? Zijn er echt geen alternatieven? (Met andere woorden: onderzoeken die handel, tenzij dat al eens gebeurd is, dan wil ik wel eens de resultaten horen )
Een kaartje,

De rode lijn stelt de A19 voor.

en een intressante link,
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/1772999.stm

En een typisch brits filmpje
http://news.bbc.co.uk/olmedia/177000...18_hall_vi.ram

Ik heb gehoord dat Leterme enkele alternatieven heeft voorgesteld, maar dat deze zijn afgewezen omwille van financieel tekort. Deze alternatieven zaten 'naar horen zeggen' goed in elkaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Dit moest al 20jaar geleden gerealiseerd worden.
Dat beetje landbouwgebied die moet opgeofferd worden weegt niet op tegen de onveilige wegen door de gemeenten. Het is ook een betere ontsluiting voor zuidwest-Vlaanderen naar Calais toe.
Ik begrijp dat het een moeilijk dossier is, en dat er zeker iets moet gedaan worden om de verkeersveiligheid te verbeteren (ik dan aan de verbinding Veurne(naar calais)-Ieper) Maar A19 staat ook voor nog enkele andere negatieve punten
  • Pilkem Ridge wordt doorsneden, het rustige landschap waar dagelijks britten komen treuren zal verloren gaan.
  • Een onteiging van vele landbouwgronden, een zoveelste slag in het gezicht voor de west-vlaamse landbouwers.
  • De rustige westhoek, denk aan mooie vlakke landschappen, wordt doorsneden door een autoweg
  • en men komt zelfs bij de vraag, moeten er nog veel autowegen bij gebouwd worden?

Tot slot nog enkele citaten van Britten

Chris Plant
Having visited Ypres a year and a half ago and now working for the Imperial War Museum I understand the importance of preserving the battlefield. This is not just a site of great historical importance, where people learn about the horror of ALL wars. It is also the final resting place of thousands of people of all countries. They should be allowed to rest in peace.

Arthur Jordan
To the Belgium people I have visited your country many times and have driven along the Pilckem ridge.
The Ypres Salient and suronding area is an asset to your country and should be left alone. I understand
progress has to be made and new roads need to be constructed but please consider other routes


Chris Murphy
I will gladly camp in front of bulldozers to prevent this motorway. My father was at Wipers and the fact that the area is still farmland at least gives a dignity in death for thousands.

Laatst gewijzigd door DidiusTheGreat : 17 januari 2005 om 13:05.
DidiusTheGreat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 12:59   #12
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik heb geen idee hoe de toestand daar momenteel is, misschien zou het handig zijn om een kaartje met het te bouwen traject weer te geven? Zijn er echt geen alternatieven? (Met andere woorden: onderzoeken die handel, tenzij dat al eens gebeurd is, dan wil ik wel eens de resultaten horen )
Dankzij de url van Pietje uit 'bekijk uw huis vanuit de lucht' in K&K op de kaart van Vlaanderen klikken . (helemaal links voor de mensen die Ieper niet weten liggen) Tot op een schaal van 5 km inzoemen dan zie je de snelweg tot in Ieper lopen. En daarna de leegte....
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 19:53   #13
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Die citaten van de Britten imponeren niet hoor, die wilden Ieper na de oorlog gewoon in puin laten, als 'herinnering'
Aan de andere kant vind ik natuurlijk wel dat belangrijke sites bewaard moeten blijven.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 20:31   #14
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Ik ken de situatie ter plaatse niet, maar als het de bedoeling is dat de snelweg tussen Ieper en Veurne komt te lopen, waarom verbreedt men dan niet de bestaande N8 tot snelweg? Uiteraard zonder de snelweg door de dorpjes te trekken waar de N8 doorheen loopt, daar moet men dan met een bocht omheen. Zo spaar je het open landschap, zijn de dorpen langs de N8 van het drukke (?) verkeer door hun dorp af en is er toch een betere doorstroming.

Maar goed, 't is maar een ideetje op afstand. Ik ken de situatie niet, dus ik weet ook niet wat de mogelijkheden zijn.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 21:00   #15
DidiusTheGreat
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ik ken de situatie ter plaatse niet, maar als het de bedoeling is dat de snelweg tussen Ieper en Veurne komt te lopen, waarom verbreedt men dan niet de bestaande N8 tot snelweg?
Hoe verbreed je een weg doorheen een dorp?
De huizen eromheen slopen?
DidiusTheGreat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 21:23   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DidiusTheGreat
Hoe verbreed je een weg doorheen een dorp?
De huizen eromheen slopen?
Alles lezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Uiteraard zonder de snelweg door de dorpjes te trekken waar de N8 doorheen loopt, daar moet men dan met een bocht omheen. Zo spaar je het open landschap, zijn de dorpen langs de N8 van het drukke (?) verkeer door hun dorp af en is er toch een betere doorstroming.
Hij vergeet natuurlijk de Belgische ziekte van lintbebouwing.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 21:26   #17
DidiusTheGreat
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 220
Standaard

Oeps, sorry, k'had er blijkbaar overgelezen.
DidiusTheGreat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 21:30   #18
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hij vergeet natuurlijk de Belgische ziekte van lintbebouwing.
Tja... dus toch de huizen er omheen slopen.

Staan er op dat andere tracé dan geen huizen?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 21:35   #19
DidiusTheGreat
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 220
Standaard

Ik heb het parcour nog niet afgelopen, maar ik denk het niet. (not sure) Maar in elk geval minder dan langs de N8.
DidiusTheGreat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 21:37   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Tja... dus toch de huizen er omheen slopen.

Staan er op dat andere tracé dan geen huizen?
Ik ken de streek nu ook weer niet zo goed maar waarschijnlijk niet.
Ik lees hier toch over stille gebieden en landbouwgronden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be