![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Goed idee? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 59,09% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 36,36% |
#Care |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Er is dit jaar nogal veel te doen geweest rond het feit dat veel Vlamingen geen vrijaf kregen op 11 juli.
Werkgevers klagen dat 2 betaalde feestdagen teveel van het goede zijn. Wel laat de mensen zelf kiezen op welke dag ze vrijaf willen hebben, en op welke dag ze moeten werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() 't Klinkt misschien leuk (en is in het verleden reeds voorgesteld voor Moslim-feestdagen).
Maar in de praktijk moeilijk te realiseren, want 2 dagen waarbij je op halve moet werken zijn in niet echt veel beter dan een extra vrije dag.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() niks kiezen
gewoon twee betaalde feestdagen werkgevers klagen altijd moeten we ons niks van aantrekken integendeel als ze teveel klagen nog een derde betaalde feestdag erbij ( een europese bvb )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om wat smerig te doen geven we die nieuwe betaalde verlofdagen namen als "dag van de werkgever", "VBO-feestdag", "Voka-dag", "nationale dag van de belastingsverlagingen", "feest van de aandeelhouders", enz.. Dan kunnen ze er toch niets op tegenhebben? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() individuele werknemers laten kiezen lijkt mij niet echt een goed idee.. zoals hoger reeds werd gezegd, kan een werkgever in planningsproblemen komen.. want wie komt en wie komt niet?
maar waarom bijvoorbeeld niet de mogelijkheid geven om de werknemers te laten stemmen? als de meerderheid liever op 11 juli thuis is ipv op de 21ste.. why not? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() wat daar dan trouwens nog bijkomt dat is dat zij dan die dag wel moeten werken - aanwezig zijn op allerlei plechtigheden enzo, lintjes knippen, een werkgever van het jaar verkiezen enz ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Bent u werkgever ? Zoniet leg mij dan toch eens uit waarom dit uw probleem is ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Het is door mensen zoals u King dat ik zo snel mogelijk weg wil uit Belgie. De werkgever is niet uw vijand. You can grow very fat off him if you play it right.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() goed dan dat je weg gaat want het is door mensen zoals u die de werkgevers als heiligen beschouwen dat onze syndicale verworvenheden teloor gaan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 juli 2006 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Zou jij dan niet, als compensatie voor de Vlaamse Feestdag, ijveren voor een Noord-Belgische als extra?
![]()
![]() |
#13 |
|
![]() mijn steun heb je
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou gewoon voor twee betaalde feestdagen gaan (ook al deel je de achterliggende idee niet, het is wel een betaald dagje vrijaf he!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() idd het moeten niet altijd de rijken zijn die opportunistisch zijn he
en bovendien is het iets waar vlamingen en belgicisten allebei toch niet tegen kunnen zijn de federalisering heeft al genoeg nadelen ( kost ons handenvol geld aan extra regeringen ) dus mag ze ons toch ook wel eens iets opbrengen zeker he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN